Verliefd op een niet-single collega
donderdag 18 juni 2009 om 00:38
Aliud cupido, mens aliud suadet= mijn hart raad mij het ene aan, mijn verstand mij het andere. Ik denk dat dit wel op deze situatie van toepassing is. Ik zou eerlijk tegen hem zeggen dat je hem leuk vind (verlegen of niet, je kunt moeilijk afwachten tot hij dit gaat doen, want dan komt het er waarschijnlijk niet van). Dan is het aan hem de keus of hij zijn moeilijke relatie voortzet of verder gaat met jou. Dan is het dus ZIJN keus, en moet JIJ je er niet meer mee bemoeien. Succes!
donderdag 18 juni 2009 om 03:23
Ja hoor, natuurlijk gewoon tegen hem zeggen. Wat hij er verder mee doet, is helemaal aan hem. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn reactie. Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen acties en tegen hem zeggen dat je hem leuk vindt, dat lijkt me niet grensoverschrijdend, ook niet als hij een vriendin heeft.
donderdag 18 juni 2009 om 09:13
ik ben het niet eens met het feit dat je het tegen hem wilt zeggen.
je maakt hierdoor het spanningsveld alleen maar groter omdat hij je toch met andere ogen zal gaan bekijken.
en mannen lopen nu eenmaal vaak ( niet altijd) hun pik achterna, wil jij dat op je geweten hebben?
ik vind het zo raar dat voor sommige vrouwen het feit dat een man bezet is niet voldoende blijkt te zijn, ze willen toch altijd even kijken of de man hapt, waarom in godsnaam?
laat die man met zijn vriendin met rust, beter voor je karma beter voor de werksfeer en beter voor je eigenwaarde, want zelfs al zou hij happen, de liefde tussen jullie moet wel heeeel erg groot zijn wil hij zijn vriendin verlaten, snuffel maar eens in het minnaressen topic...dat zegt mijns inziens genoeg..
als alle vrouwen nu eens solidair met elkaar zouden zijn dan zou dat een hoop echtscheidingen, tranen en kinderleed schelen..
succes ermee en wees een echte vrouw, geen snollebol, ok?
je maakt hierdoor het spanningsveld alleen maar groter omdat hij je toch met andere ogen zal gaan bekijken.
en mannen lopen nu eenmaal vaak ( niet altijd) hun pik achterna, wil jij dat op je geweten hebben?
ik vind het zo raar dat voor sommige vrouwen het feit dat een man bezet is niet voldoende blijkt te zijn, ze willen toch altijd even kijken of de man hapt, waarom in godsnaam?
laat die man met zijn vriendin met rust, beter voor je karma beter voor de werksfeer en beter voor je eigenwaarde, want zelfs al zou hij happen, de liefde tussen jullie moet wel heeeel erg groot zijn wil hij zijn vriendin verlaten, snuffel maar eens in het minnaressen topic...dat zegt mijns inziens genoeg..
als alle vrouwen nu eens solidair met elkaar zouden zijn dan zou dat een hoop echtscheidingen, tranen en kinderleed schelen..
succes ermee en wees een echte vrouw, geen snollebol, ok?
donderdag 18 juni 2009 om 09:14
Het klinkt als een minder serieuze baan (bijbaan?) omdat je er pas 3 maanden werkt en nu al iets anders gaat doen... Correct me if I'm wrong. Dat betekent dat je wellicht minder rekening hoeft te houden met het feit dat hij je collega is. Echter, ik vind het heeeeel fout om achter iemand aan te gaan als je weet dat hij bezet is. Niet doen dus!
donderdag 18 juni 2009 om 09:24
quote:Liefje83 schreef op 17 juni 2009 @ 23:31:
Ennn.. daarnaast is het ook geen type om vreemd te gaan.
Ach meid, jij kent hem natuurlijk zo goed. Lekker zo doorgaan, hij zal toch niet vreemdgaan en je zo behoeden voor een domme stap.
Je bent heel dom bezig. Houd de eer aan jezelf meid, daar word je op de langere termijn gelukkiger van.
Ennn.. daarnaast is het ook geen type om vreemd te gaan.
Ach meid, jij kent hem natuurlijk zo goed. Lekker zo doorgaan, hij zal toch niet vreemdgaan en je zo behoeden voor een domme stap.
Je bent heel dom bezig. Houd de eer aan jezelf meid, daar word je op de langere termijn gelukkiger van.
donderdag 18 juni 2009 om 09:35
donderdag 18 juni 2009 om 09:44
quote:mavis79 schreef op 18 juni 2009 @ 09:13:
Hier ben ik het zooo mee eens! Ik snap dat dus ook niet. Heb zelf altijd respect voor een man + vriendin, hoe leuk ik hem ook vind.
Gewoon afblijven, niks mee doen, een ander zoeken in wiens oksel je wilt snuffen (?!!)
En verwar sociaal gedrag niet met verleiden. Sommige mannen zijn gewoon aardig en sociaal zonder dat ze verliefd op je zijn, echt.
Hier ben ik het zooo mee eens! Ik snap dat dus ook niet. Heb zelf altijd respect voor een man + vriendin, hoe leuk ik hem ook vind.
Gewoon afblijven, niks mee doen, een ander zoeken in wiens oksel je wilt snuffen (?!!)
En verwar sociaal gedrag niet met verleiden. Sommige mannen zijn gewoon aardig en sociaal zonder dat ze verliefd op je zijn, echt.

donderdag 18 juni 2009 om 10:17
Eens met Suy, dus waarom jezelf waarschijnlijk volslagen belachelijk maken door hem te zeggen "dat je hem niet ziet zitten"? Kans is groot dat hij je heel verbaast aankijkt met de vraag waar je het vandaan haalt dat hij meer wilde dan een beetje socializen. Dan ben je nog verder van huis. Dat soort dingen zeg je enkel als HIJ zou zeggen dat jij je leuker dan leuk vind. Niet zomaar out of the blue. Niet doen dus!
donderdag 18 juni 2009 om 10:43
Zijn relatie loopt toch al slecht.... Arme, arme man. En waarschijnlijk krijgt hij niet de waardering, aandacht en liefde die jij hem wel kunt geven. Jij voelt je minder bezwaard omdat zijn relatie toch al niet ok meer is, dus het hek is (bijna) van de dam.
Meisje, meisje.... begin er niet aan. Stel je nou eens voor dat het zal lopen zoals jij stiekem het liefst zou willen... Geloof je niet in 'What goes around, comes around'?
Been there done that, en geloof me... je krijgt het terug.
Meisje, meisje.... begin er niet aan. Stel je nou eens voor dat het zal lopen zoals jij stiekem het liefst zou willen... Geloof je niet in 'What goes around, comes around'?
Been there done that, en geloof me... je krijgt het terug.
donderdag 18 juni 2009 om 10:54
donderdag 18 juni 2009 om 12:13
Tja... ik snap héél goed heel moeilijk het is. Zit namelijk een heel klein beetje in een zelfde situatie.
Het enige dat ik je kan aanraden is; kijk eens heel diep in jezelf, waarom vind je hem leuk? Zou je hem ook écht leuk vinden als hij geen vriendin had? Zou je dan net zo verliefd zijn? Of is het toch ook ergens de spanning van het niet mogen/niet kunnen?
Ik denk namelijk dat het bij mezelf dat laatste is. Ik had laatst mijn kans om hem te zoenen, en dat heeft me een beetje de ogen geopend. Dat ik dat éigenlijk helemaal niet wil omdat hij gebonden is. Dat ik de spanning leuk vind, het flirten, het spel. En hem ook wel, maar dat mijn eergevoel hierin belangrijker is.
Zoek dat eens uit, zou ik zeggen Als je het er verder nog over wilt hebben, want ik herken het echt, kun je me anders wel mailen
Het enige dat ik je kan aanraden is; kijk eens heel diep in jezelf, waarom vind je hem leuk? Zou je hem ook écht leuk vinden als hij geen vriendin had? Zou je dan net zo verliefd zijn? Of is het toch ook ergens de spanning van het niet mogen/niet kunnen?
Ik denk namelijk dat het bij mezelf dat laatste is. Ik had laatst mijn kans om hem te zoenen, en dat heeft me een beetje de ogen geopend. Dat ik dat éigenlijk helemaal niet wil omdat hij gebonden is. Dat ik de spanning leuk vind, het flirten, het spel. En hem ook wel, maar dat mijn eergevoel hierin belangrijker is.
Zoek dat eens uit, zou ik zeggen Als je het er verder nog over wilt hebben, want ik herken het echt, kun je me anders wel mailen
anoniem_71575 wijzigde dit bericht op 21-06-2009 12:43
Reden: Email weggehaald want to reageert toch niet.
Reden: Email weggehaald want to reageert toch niet.
% gewijzigd
vrijdag 19 juni 2009 om 19:49
Hartstikke leuk!
Hij heeft een vriendin, so what?
Hij is niet getrouwd en kinderloos, dus geen vuiltje aan de lucht.
Ik zou niet in zijn oksel, snuffelen....
Gewoon beetje flirten, niet veel..
Ik denk dat het vanzelf goed komt, jullie zullen steeds meer met elkaar optrekken en dan komt van het 1 het ander.
Als hij gek op je is, zal hij voor jou kiezen.
Hij heeft een vriendin, so what?
Hij is niet getrouwd en kinderloos, dus geen vuiltje aan de lucht.
Ik zou niet in zijn oksel, snuffelen....
Gewoon beetje flirten, niet veel..
Ik denk dat het vanzelf goed komt, jullie zullen steeds meer met elkaar optrekken en dan komt van het 1 het ander.
Als hij gek op je is, zal hij voor jou kiezen.
vrijdag 19 juni 2009 om 20:03
vrijdag 19 juni 2009 om 22:03
quote:Brown_Eyes schreef op 19 juni 2009 @ 20:00:
Kinderen maken het zeker anders, want daar zou ik geen trek in hebben.
Oooh dat klinkt echt zoooooo egoistisch! JIJ zou daar geen trek in hebben! Het feit dat hij kinderen zou hebben, er een gezin kapot kan gaan en die kinderen daar de dupe van zouden kunnen zijn telt helemaal niet??
Laat ik hopen dat je het niet zo bedoelt.
Kinderen maken het zeker anders, want daar zou ik geen trek in hebben.
Oooh dat klinkt echt zoooooo egoistisch! JIJ zou daar geen trek in hebben! Het feit dat hij kinderen zou hebben, er een gezin kapot kan gaan en die kinderen daar de dupe van zouden kunnen zijn telt helemaal niet??
Laat ik hopen dat je het niet zo bedoelt.