Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Kleertje wat een postingen, ga even naar de stortplaats toe om wat groenafval weg te brengen en mis blijkbaar heel wat.

Ainne en Specu heb de uitnodiging inmiddels bevestigd.
Zit me hier een partij op te winden. Nu kan ik natuurlijk niet meer slapen! Nou ja, morgen kan ik weer een hele dag luilekkeren .
quote:Ine schreef op 21 juni 2009 @ 02:25:

Zit me hier een partij op te winden. Nu kan ik natuurlijk niet meer slapen! Nou ja, morgen kan ik weer een hele dag luilekkeren .Dat is kanp lullig Ine, zou zeggen even relax op de bank en hups het bed in.
Hahaha.. ach, het is ook wel lachen. Ik zit op de relatietopic, daar loopt een relletje.

Bij jou is het nu avond, of niet SFO?
Ben ik te laat???

Hè....jammer....

Ik moest ook zo veel bijzezen, dat kost tijd.

Bloempje, ik vroeg me al af waar je bleef. Getver, wat een nare dingen allemaal, kan me voorstellen dat je in de put zit.

Ik neem aan dat je wel weer nieuwe collegas gaat krijgen. Die zullen blij zijn met zo'n doorgewinterde expat als jij. Neem ze lekker op sleeptouw en laat ze el Cairo zien. Voor je het weet heb je weer een leuk clubje.

Goed dat je die Aussie hebt gedumpd, onvolwasssen gedoe zeg! Zijn de locals niet leuk? Of zeg ik nou iets heel raars?....

Caramella, ik zag je al op FB. Ik ben inderdaad ook heel benieuwd naar Vent. Was het afscheid moeilijk? En weet je moeder nu al dat je weer terug bent?

Ine, wat Ainne al zei, mijn dochtertje vindt het iedere keer moeilijker om afscheid te nemen. Het is ook zo oneerlijk, haar hele leven moet ze afscheid nemen, het is nog nooit anders geweest.

Ze accepteerd het en ze begrijpt het maar ze moet wel altijd huilen. Ze heeft ook een heel romantisch idee over familiebanden, ze denkt echt dat het heilig is en dat je altijd dol op elkaar bent vanwege de bloedband. Langzaamaan begint ze nu ook in te zien dat dat niet altijd hoeft en dat gewone vrienden juist belangrijker zijn.

SFO, ik ga je zoeken op FB. Ik ken Ainne ook in het echt, er staan fotos op mijn profiel van onze meeting.
Ah net te laat Chicha - of te vroeg, hoe je het maar wil noemen, ik zit sinds 20 voor zeven alweer beneden met die wakkere dodo's van me.
Pfff.... Ben ik een keer een zaterdagje weg, loop ik weer pagina's achter. Waarom gaat dat doordeweeks nooit zo vlot? Dan heb ik tijd zat om te lezen...

Whaha, Egyptenaren... Ik denk dat manlief het ten zeerste af zou raden. Die heeft vorige week nog een Egyptenaar in de maling zitten nemen in het restaurant (In NL/Randstad zijn de meeste restauranteigenaren wel Egyptisch). Wij wisten dat die man Egyptisch was (had manlief al gehoord aan z'n accent). Man vroeg of ik uit NL kwam, want dat dacht hij aan mijn "Ja" te horen. Verder dacht hij dat manlief uit Spanje kwam. Nee, zegt manlief, ik kom uit Egypte. Whaha, je had die vent moeten zien kijken... Echt? Waarvandaan dan? Manlief: Uit *** (een of ander klein boeren dorpje waar je nog niet dood gevonden wil worden). Nou, hij viel van ongeloof zowat om...

Manlief is soms best gemeen... Beetje zo'n arme knul in de maling nemen.
Ainne, 20 voor 7!!! Goedemorgen . Hier was het half 9 toen zoon bij mij in bed stapte, heel fijn.

Slaapt Leah nog 's middags?

Chicha! Jammer, zijn we mekaar net misgelopen! Hoeveel tijdverschil hebben we eigenlijk? Of kon je niet slapen?

Ik weet nog dat jij het wel eens vertelde dat de heks er zo'n last van had. Zoon was toen nog een stuk kleiner en had geen benul van afscheid nemen enzo.

Nu is het een heel ander verhaal! Wow! Hij vraagt nog steeds regelmatig. Het is wel oke, maar toch wil hij af en toe even weten waar ze ook alweer zijn.

Lastig.
Haha Biebeltje, ik zie het helemaal voor me. Specuman zou ook zoiets kunnen doen. Chicha, Bloempje& local, mwuh... dat is vast heel racistisch Moet je wel erg goed zoeken Bloempje, je valt vast erg in de smaak bij Egyptenaren (ben je blond?).

Ik moest vanmorgen tempelen, mijn studenten werden tot de hoogste graad decanen gewijd. Ondertussen heb ik de warme hap achter de kiezen, en zit weer achter het buro. Niets spannends verder te melden. Laterzzz
Ik heb me maar weer eens de rol van huisvrouw aangemeten (m'n moeder komt logeren en je kon het logeerbed niet meer zien onder de kleren en troep die erop lagen).

Weet ook weer waarom ik dat zeer weinig doe... Heb in mijn ijver de afvoer van de wasbak op de badkamer vernield (hij viel er zomaar af toen ik 1 schroefje losdraaide). Nu lekt dat verrekte ding!!!

Dus het is maar weer bewezen, ik kan me beter verre houden van schoonmaakactiviteiten!

(maar we gaan vanavond wel lekker Libanees eten!!!! Manlief vroeg wat ik wilde eten, maar ik wilde eerst zijn suggesties horen. Dat was dus precies de juiste!)
Ow, en in iedere kamer draait wel bijna een andere radiozender *grijns*

De ramen staan open, dus ik moet de deuren dichthouden, en ja, ik wil wel muziek luisteren (wil niet dat de katten ontsnappen of dat de deuren gaan knallen door de tocht)
Zo net terug van een Turks restaurant waar we hebben geluncht met de kinderen. Iskender gehad. Altijd lekker. Ik kan elke dag wel Turks eten. Was ik nou maar met een Turk getrouwd ipv met een Marokkaan....

Daarna zijn we even wezen wandelen en nu weer thuis. Het is droog maar echt stralend weer wil het niet worden. Misschien ook dan maar Biebeltjes voorbeeld gaan volgen en gaan huishouden.

Libanees eten is trouwens inderdaad ook erg lekker. Misschien volgende week maar eens een keer bij de Libanees gaan eten. Een van mijn beste vriendinnen is Libanees (maar woont nu in Dubai) en zij kan echt heerlijk koken. Ik moet gauw weer eens bij haar langs gaan Ze hoopt volgende maand een paar dagen naar Londen te komen voor haar werk dus dan zie ik haar weer.

Anaïs: man kookt gelukkig heel vaak want hij is een veel betere kok dan ik. Gemiddeld kookt hij denk ik vier keer per week en ik drie keer maar dat verschilt nog wel. Ik ben meer van de simpele dingen die binnen 20 minuten op tafel staan. Verder heb ik nog wel een paar wat ingewikkeldere gerechten waarvan ik weet hoe ik die moet maken en die ik bezoek voor kan zetten. Maar echt flair er voor heb ik niet. Eten kan ik echter wel heel goed.

Ine: zielig voor je zoontje maar ik snap het wel. Afscheid nemen is natuurlijk ook moeilijk. Hier ook altijd huilen als oma weggaat of ander bezoek. De jongste besefte tot voor kort niet echt wat weggaan inhield maar nu hij het doorheeft is het ook brullen. Toen mijn moeder een weekje bij ons was in het voorjaar en weer wegging was Joshua ook zo verdrietig toen ze weer wegging. Gelukkig gaat het bij hem na een dagje wel over. Tristan (de oudste) blijft er echter veel langer mee zitten. Hij wordt volgende week ook al zeven natuurlijk. Hij is dan echt nog een paar dagen van slag. Dan mist hij oma. Bellen is wel fijn natuurlijk. Via skype spreken ze mijn moeder meerdere keren per week. De familie in Marokko spreken ze minder vaak en daar zijn ze ook wat minder hecht mee. Joshua kent hun eigenlijk niet eens. Hij is er alleen als hele kleine baby een keer geweest. Sophia is voor het laatst geweest toen ze twee was dus die weet het ook niet echt meer (ze is nu vier). Volgend jaar willen we weer een keer met elkaar naar Marokko (dit jaar is man alleen met Tristan geweest) en ik ben wel heel benieuwd hoe dat zal zijn. Tristan vond het trouwens wel heel leuk in Marokko dit jaar en nadat hij terug was sprak hij wel heel vaak over zijn neefjes daar. Verder heeft man ook familie in Frankrijk en daar is het contact hechter mee. De kinderen kennen hun ook beter want we gaan er elk jaar wel een keer heen of zij komen hier. En we bellen met elkaar.

Afscheid nemen is toch wel iets wat er voor hun altijd bij zal horen. Hun familie woont nou eenmaal heel verspreid. Maar leuk is anders. Mijn vriendinnen wonen ook verspreid over de wereld en het is altijd weer zwaar om afscheid te nemen. Mijn moeder mis ik ook wel altijd maar haar zie ik gelukkig meerdere keren per jaar. Vrienden zie ik soms jaren niet dus afscheid nemen is altijd lastig omdat ik weet dat het voor langere tijd is.

Caramella: leuk dat je weer terug bent! Fijn dat je al een appartement hebt gevonden! Je gaat vast een hele leuke tijd tegemoet! Bovendien is Londen niet echt ver weg. Je kan regelmatig een weekendje gaan.

Bloempje: wat erg van je vriendinnen. Dat lijkt alles vast veel leger straks. Hopelijk komen er ook weer leuke nieuwe mensen werken in Egypte. Dat is natuurlijk wel een heel groot nadeel van een nomade bestaan, dat je zo vaak afscheid moet nemen. Het blijft gewoon echt shit.

Ainne: vroeg die kleintjes vanochtend. En dan nog in het weekend. Hier was het gelukkig 8 uur vanochtend dus dat viel nog wel mee. Dan kan ik ze vaak nog wel even een half uurtje rustig houden met cartoons en drinken en daarna krijgen ze ruzie en moet ik echt opstaan....

Vaderdag is hier ook wat minder van belang heb ik het idee. Op de creche hadden ze wel wat gemaakt maar veel minder grootst dan met moederdag. En Tristan had op school een kaart geknutseld.
Hé Caramella, leuk dat je weer van de partij bent. Kan niet wachten om meer over je reis te horen. Hoe bevalt de Kipstraat. Best gezellig daar hoor en lekker alles dichtbij.

Bloempje, hè wat naar allemaal. Dan komt ineens alles tegelijk. Sterkte, en ik hoop dat je straks met je moeder ondanks alles toch een leuke tijd hebt.

SFO, wat goed dat het door lijkt te gaan dat je dochter komt. Je zult je daar wel enorm op verheugen. (Ik heb je inmiddels ook gevonden op FB.)

Ainne ik heb natuurlijk niks te zoeken op een zindelijkheidstopic, maar heb toch maar even een kijkje genomen. Wat een geweldige foto, daar kan mijn hond niet eens tegenop.

Ine, ben jij destijds met je ouders naar Oostenrijk gegaan ? Hoe lang woon je daar dan al ? En zijn je ouders terug gegaan naar NL ? Zielig voor je ventje dat hij ze zo mist.

Ainne en Ine, stelletje nachtbrakers !!

Aan vaderdag doen wij normaal gesproken niets, maar nu mijn vader hier is, zullen we er vanavond een glaasje extra op drinken. Heb er nog over gedacht om een asbak te kleien.
Zo ik ben weer wakker, zijn gisteren even met de buurvrouw naar een feestje van de kerk geweest. Zij kreeg namelijk wel heel persoonlijk emails van iemand uit de kerk en tja ze zat daar een beetje mee.

Aan onze tafel zat een oudere Pool en hij wist wel heel goed Holy Water te maken. Hij had een eigen fles whiskey meegenomen en maakte met Sprite de finishing touch. Heb dan ook als een blok geslapen.

@Rubis ik wil nog niet te hard in de lucht springen, ze moet eerst een paspoort en ticket hebben. Echter het feit dat ze zelf nu een datum heeft geplanned geeft mij nu wel hoop.

Zo zal eens naar FB gaan.
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties, ik zat er gisteren even doorheen. Vandaag gaat het iets beter, heb lekker gewerkt met de kinderen en ontzettend veel werk verricht voor het einde van het schooljaar. Ben ook net pas thuis (het is hier nu 19.45 uur). Dat geeft een goed gevoel, zo'n productieve dag.

Ik heb vanmorgen even met wat ouders van school gekletst, ze zagen denk aan me dat ik behoorlijk moe was. Nu hebben ze hun hulp aangeboden voor mijn verhuizing. Letterlijk 'hun hulp' want ze gaan natuurlijk niet zelf helpen. Nee, de een leent mij haar chauffeur, de ander de 'maid' en er komt ook nog een nanny. In wat een raar wereldje leef ik toch! Ben er evengoed wel heel blij mee, het geeft me wat rust.

De Egyptische mannen vind ik niet zo heel aantrekkelijk. Ik weet dat dit misschien heel racistisch en over 1 kam scherend klinkt, maar ik ben er nog geen een tegengekomen waarvan ik dacht yummie. Ook zie ik genoeg voorbeelden om mij heen van westerse vrouwen en Egyptische mannen en dat belooft weinig goeds. Veel problemen, te veel cultuur verschil.

Ik zou natuurlijk wel een Egyptische jongen als scharrel kunnen nemen, echt opmerkelijk veel collega's van mij doen dat. Gewoon voor de aandacht en de seks, zonder er echt toekomst in te zien. Want die jongens vinden het wel leuk en spannend, maar willen uiteindelijk toch echt een maagd trouwen. Behoorlijk hypocriet vind ik, maar het gebeurt echt heel veel. Het zou niet eens moeilijk zijn om eraan te komen, want inderdaad Speculaasje, ik ben blond en krijg aandacht genoeg.

Maar goed, ik heb alles dus weer iets meer op de rit gelukkig. Nog steeds moeilijk dat iedereen om me heen vertrekt, maar er komen ook weer nieuwe collega's en daar zullen vast leuke mensen bij zitten.

Ik ga nu eten, de bezorger van de Indiaan stond net voor de deur en nu staat er een heerlijke curry klaar!
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Hallooooooo

Ben ik weer. Beetje druk hier bij mij thuis op het moment.

Ik heb jullie trouwens wel gespot hoor op het reltopic op relaties

Ik zag dat Caramella weer terug was. Cara, ik heb je gemist in Londen 2 weken geleden. Was jammer, want ik had een wijntje met je willen drinken. Doen we nog wel een keer. (desnoods in Rotterdam).

Ik heb niet alles gelezen hier. Ga ik morgenochtend even doen.

Ik moet even iets kwijt

Gisteren kregen we een brief van de cantonale veterinaire afdeling (ofzoiets) in ieder geval een officiele instantie. Ze hadden een klacht binnen gekregen van die LUL met die bekraste auto. Hij zegt nu dat hij een klacht in wil dienen bij hun wegens agressiviteit van onze honden tegen personen. Hij zegt dus dat onze honden niet te vertrouwen zijn met mensen en agressief zijn .

Hij draait nu dus het hele verhaal om. Eerst was het een klacht omdat de honden hun auto bekrast zouden hebben en nu worden ze beschuldigt van agressief gedrag. Mijn honden hebben absoluut geen greintje agressie in zich en zijn uitermate goed opgevoed en betrouwbaar. Ik ben hier helemaal ziek van en ik weet niet wat dit voor consequenties kan gaan hebben.

We moeten ons nu verdedigen en een brief schrijven waarin we onze kant vertellen. Ik ben hier zo ontzettend pissig over. Het allerliefste zou ik nu meteen naar zijn huis gaan en laten zien dat ik wel agressief ben. Maar ja, daar schiet je helemaal niets mee op.

*sorry voor de ego-post, morgen ben ik weer socialer*
Bloempje, nog even voor jou een . Nog even doorzetten en je ziet je moeder weer. Volhouden.
Eigenlijk zou ik nu heel erg graag weg willen uit Zwitserland. Ik ben die Zwitsers met hun gezeik nogal beu. :puke:
@Bloempje, fijn dat je hulp krijgt. Zoals jij Egyptische mannen beschrijft, zo had ik me dat ook idd voorgesteld. Hier idem met arabische (en andere, zucht) kerels. Nee, zelfs een Egyptenaar alleen maar voor de seks lijkt me helemaal niets. Er zit toch geen toekomst in, de moslimcultuur is niet echt vrouwvriendelijk (understatement), de meeste MOmannen (en ook genoeg niet-MO) zien hun vrouw toch als hun "bezit", een Egyptische sexscharrel is gewoon veel te veel gedoe. Ja, vast wel "racistisch" maar kom maar ns in het MO leven, dan is het duidelijk genoeg. Bovendien ben je als westerse echt de "hoofdprijs". Duh. Als Man en ik in een Arabische wijk/stad zijn, wil je niet weten hoe we nagestaard worden- jaloerse blikken naar hem, en naar mij kijken ze alsof ik uit de dierentuin ben weggelopen. Mag ik ff kotsen... Man is gelukkig niet overdreven MO, maar heeft genoeg MO-roots/cultuur/omgangsvormen/sociale controle in de gemeenschap etc, dat ik echt wel weet waar ik over praat.

@sfo, dat is Blasphemy Water

@Lapin, wat een #^@Q*&$^#*&$^Q*^$ qut zwitsers.

Weet je wat ik zou doen? Gelijk hoog van de toren blazen: officiele brieven dierenarts, kennel waar ze logeren etc. en meteen dreigen met een advocaat. Waar ik woon helpt dat meestal. Grrrrrrrrrrrrrrrrrr wat een pestburen zeg. O, en ik zou ook naar ze toegaan en ze de volle laag geven.
Specu, thanks . Je bent een schat.

Mijn man neemt het allemaal op zich. Hij is verbaal heel erg goed en het omgaan met en settelen van juridische conflicten is zijn werk. Het komt vast allemaal goed (dat zegt hij ook, hij maakt zich helemaal geen zorgen) maar ik trek het me allemaal nog al aan. Ik zag al beelden voor me van mijn honden die een spuitje zouden krijgen enzo (ja, ik ben heel erg goed in het bedenken van de ergste doemscenario's ). En ik zag mezelf al op de vlucht met mijn honden in de auto op weg naar de fokker in NL om ze in veiligheid te brengen voor die Kutzwitsers.

Alles goed met jou?
Graag gedaan hoor. Bloedsuiker was beetje erg hoog vandaag, dus heb anderhalf uur Latin Aerobics gedaan. Vreselijk. Allemaal ingewikkelde, vermoeiende pasjes waar ik geen bal van snapte, een trainster die constant opzwepend stond te krijsen, en je moest steeds "losjes met de heupen" oftewel constant met je kont schudden. Eigenlijk vond ik het heel ordinair. En dat past niet bij mij, want ik ben een snob.

Zo, ik verwacht op de kinderpijler (pasgeboren kind en meteen werken) een fikse rel Even uitzakken en afwachten.....
Specu, losjes met je heupen wiegen, oftewel met mijn kont schudden , kan ik ook wel. Maar of het er een beetje appetijtelijk uitziet dan dat betwijfel ik, hahahahha.

Ik ga ook even kijken op de kinderpijler *hoewel ik beloofd heb daar niet meer te posten *
Eigenlijk is buikdansen leuker en sexier, hoewel het wel een echte sport is, man wat krijg je daar spierpijn van. Maar ik kan op t moment geen cursus vinden Bij buikdansen is het sierlijk, allerlei bewegingen (schudden, stoten en draaien) met je heupen, buik, billen, borsten, wat ook weer goed voor je sexleven is iig beter dan een waterbed

Waarom en aan wie heb jij beloofd niet meer te posten op de babypijler. Ik word helemaal kriebelig als ik daar wel ns kijk (klussen, kids, beeb, hubbie etc)

O, sorry, je kunt wel posten want het is de relatiepijler

hier is het topic!!
Ik had hem al gevonden op relaties (gewoon even aangeklikt op het vergrootglaasje bij jou om te kijken op welke topics je zat ). Tis alleen al een oud topic zag ik en dan moet ik aales eerst lezen, geen zin in.

Toen ik een tijdje geleden een hele korte ban kreeg, heb ik beloofd om niet meer op de horrorpijler te komen.

Buikdansen lijkt me inderdaad leuk en intensief, maar ik durf niet. Heb vroeger heel fanatiek aan jazzballet gedaan, maar dat is alweer 16 jaar geleden.
Lieverds, jullie moeten toch even naar de kinderpijler gaan hoor. Dit wordt vast een actief topic Slechte moeder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven