Verkleden of niet?
zondag 25 september 2022 om 20:57
Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe baan. Ik heb me hierin opgegeven voor de organisatie van een oktober fest voor leerlingen en collega's.
Dut samen met 5 andere collega's. Nu willen die collega's op die avond Tiroler kleding aan doen en een dansje opvoeren op het podium.....ik zie dat helemaal niet zitten eigenlijk... ik heb een grafhekel aan verkleden, carnaval etc en voel me totaal niet op mijn gemak op een podium...
Wat te doen?
Toch meedoen, omdat ik anders de enige ben van ons 6 die het niet doet (groepsdruk)
Of
Bij mezelf blijven en aangeven niet te verkleden (misschien alleen een sjaaltje of hoedje ofzo, maar geen tiroler jurk) en aangeven dat ik niet een dansje ga doen, maar dat zij dat natuurlijk mogen doen! Maar met als gevolg dat ze me een saaie trien/spelbreker vinden...
Wat zouden jullie doen?
Dut samen met 5 andere collega's. Nu willen die collega's op die avond Tiroler kleding aan doen en een dansje opvoeren op het podium.....ik zie dat helemaal niet zitten eigenlijk... ik heb een grafhekel aan verkleden, carnaval etc en voel me totaal niet op mijn gemak op een podium...
Wat te doen?
Toch meedoen, omdat ik anders de enige ben van ons 6 die het niet doet (groepsdruk)
Of
Bij mezelf blijven en aangeven niet te verkleden (misschien alleen een sjaaltje of hoedje ofzo, maar geen tiroler jurk) en aangeven dat ik niet een dansje ga doen, maar dat zij dat natuurlijk mogen doen! Maar met als gevolg dat ze me een saaie trien/spelbreker vinden...
Wat zouden jullie doen?

zondag 25 september 2022 om 21:01
Zelfde! Hoewel, ik ben een brabo, dus carnavalesk verkleden vind ik ook leuk. Maar mij zal je niet op een podium zien. Lekker niet doen, als je dat niet wil!
zondag 25 september 2022 om 21:01

zondag 25 september 2022 om 21:07
Eens.Student201 schreef: ↑25-09-2022 21:01Ik snap niet waarom je je opgeeft voor de organisatie van een oktoberfeest als je een grafhekel hebt aan verkleden en carnaval...
Dat is namelijk precies wat een oktoberfeest is.
Dat je dat dansje niet wilt doen kan ik wel inkomen.
Je kan wel aangeven dat jij de groep aankondigt ofzo. Dan doe je toch nog een beetje mee.
zondag 25 september 2022 om 21:09
Dit dus. Ik hou ook niet van feestjes en verkleden dus zou mij al never nooit niet opgeven voor de organisatie.Student201 schreef: ↑25-09-2022 21:01Ik snap niet waarom je je opgeeft voor de organisatie van een oktoberfeest als je een grafhekel hebt aan verkleden en carnaval...
Dat is namelijk precies wat een oktoberfeest is.
Dat je dat dansje niet wilt doen kan ik wel inkomen.
Zou ik dit wel gedaan hebben dan had ik mij er ook overheen gezet en meegedaan aan het dansje, zo in the picture staan vind ik dan gek genoeg weer geen ramp.
Maar als je dat echt niet ziet zitten moet je het natuurlijk gewoon niet doen. Als jij je nu al druk maakt om wat andere van je vinden als je het wel en als je het niet zou doen is voor beide keuzes dus wat te zeggen. Zonde om je druk over te maken trouwens. Mensen vinden toch altijd wel wat van je.

zondag 25 september 2022 om 21:12
De echte mooie ultra sjieke Tiroler jurken zijn echt heel duur. Dat zou ik er dan weer niet echt voor over hebben. Verkleden an sich is nog oké, een dansje doen op een podium is een harde nee.
zondag 25 september 2022 om 21:13
Ik zou dit zelf wel gewoon doen. Maar ik vind het ook niet de nachtmerrie der nachtmerries. En zo ongemakkelijk een dansje doen op het podium kan ook wel meteen een band smeden, want op het moment suprême vindt bijna iedereen dat vreselijk om te doen 
Maar: word je écht al totaal ongelukkig bij het idee, dan kan je dat best zeggen. Je zal heus de enige niet zijn die nee zou zeggen tegen zoiets. Als je het een beetje vriendelijk brengt en ook aangeeft wat je wél wil doen (ook weer niet te flauw, inderdaad wel een béétje verkleden) dan komt dat best goed.
Maar: word je écht al totaal ongelukkig bij het idee, dan kan je dat best zeggen. Je zal heus de enige niet zijn die nee zou zeggen tegen zoiets. Als je het een beetje vriendelijk brengt en ook aangeeft wat je wél wil doen (ook weer niet te flauw, inderdaad wel een béétje verkleden) dan komt dat best goed.

zondag 25 september 2022 om 21:16

zondag 25 september 2022 om 21:19
Nou ja, dan moet ze misschien ook bedenken of ze zelf überhaupt wel wil gaan. Het is een themafeest, het is wel de bedoeling dat je gekleed volgens het thema komt. Ben je dat echt helemaal niet van plan, dan kun je beter niet gaan. Je gaat ook niet carnaval vieren in je gewone kleren. Ik vind dus dat je er niet onderuit komt om verkleed te gaan. Dat hoeft niet meteen in een peperdure Tiroler jurk, dat kan ook met een sjaaltje, bretels en een pruik, ik noem maar wat. Maar gewoon in je normale dagelijkse kloffie, nee, dan kan je beter niet gaan.
Op het podium is iets heel anders en dat moet ze uiteraard niet doen als ze dat niet wil.
zondag 25 september 2022 om 21:19
Niet doen: een sexy korte dirndl jurk aantrekken.
Van die foto's en het imago kom je nooit meer af.
Ik zou wel een lange tiroler jurk aantrekken.
Meedoen aan het dansje hoeft niet.
P.S. Je kan kleding huren.
Voor 20-30 euro huur je een mooie Tiroler jurk.
explorista wijzigde dit bericht op 25-09-2022 21:22
17.19% gewijzigd
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
zondag 25 september 2022 om 21:21
De vraag is ook of het de bedoeling is dat de collega 's die niet organiseren maar wel kom verkleed zullen zijn? Indien ja, dan best ook verkleden zou ik denken, maar daarom nog geen dansje. Ik heb zelf ook een hekel aan dat soort verkleedfeestjes trouwens. Eigenlijk niet zozeer om het verkleden zelf, maar om het gedoe: waar moet je nu in hemelsnaam die accessoires zien bij elkaar te verzamelen? En dan nog zelf betalen ook waarschijnlijk? Dat levert voor mij een hoop stress op. Maar als iemand mij bij de ingang wat verkleedaccessoires in de handen zou steken zou ik ze wel aandoen.
zondag 25 september 2022 om 21:23
En waar ga je die dan vinden? Speciaal kopen (en betalen)? Huren bij een verkleedzaak, wat ook duur is?
Alle kringwinkels gaan afstruinen (alsof we niets beter te doen hebben)?
Rondvragen bij je hele familie en kennissenkring, om dan uiteindelijk te horen dat niemand iets heeft?
En wat moeten de mensen doen met een moeilijke maat waardoor ze moeilijk iets vinden? Onverkleed komen en toegeven dat ze niet in de tirolerjurken pasten?
Stress!
rosanna1985 wijzigde dit bericht op 25-09-2022 21:25
15.80% gewijzigd

zondag 25 september 2022 om 21:23
Goede tip. Dit zou ik doen, to.Explorista schreef: ↑25-09-2022 21:19Niet doen: een sexy korte dirndl jurk aantrekken.

zondag 25 september 2022 om 21:24
Als je niet in staat of bereid bent om je te kleden naar het thema, kun je beter niet naar een themafeest gaan. En dat is ook helemaal prima, om niet te gaan, ware het niet dat to in de organisatie zit.Rosanna1985 schreef: ↑25-09-2022 21:23En waar ga je die dan vinden? Speciaal kopen (en betalen)? Huren bij een verkleedzaak, wat ook duur is?
Rondvragen bij je hele familie en kennissenkring, om dan uiteindelijk te horen dat niemand iets heeft?
Stress!
zondag 25 september 2022 om 21:25

zondag 25 september 2022 om 21:26
Als je niet raar gaat bekeken worden als je niet gaat zou het voor mij ook helemaal OK zijn natuurlijk. Dan zou ik inderdaad gewoon niet gaan.
zondag 25 september 2022 om 21:26
De meeste mensen houden of wel van dat soort feestjes of niet. Er tussenin bestaat niet echt vgm. Als je dat soort kleding koopt, koop je die dus niet voor 1x. Voor volgende verkleedfeestjes is t dan meestal ook niet erg moeilijk een geschikte outfit bij elkaar te sprokkelen.Rosanna1985 schreef: ↑25-09-2022 21:23En waar ga je die dan vinden? Speciaal kopen (en betalen)? Huren bij een verkleedzaak, wat ook duur is?
Stress!
In t geval van TO nu zou ze kunnen kijken bij familie/vrienden. Vast wel iemand die naar dit soort feestjes gaat en dus een geschikte outfit heef die ze kan lenen. Of denk ik nu teveel als een limburger?
Zwetser

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in