Cursus boekhouden?
dinsdag 27 september 2022 om 15:28
Hi,
Aangezien ik een slechte boekhouder heb als zzpr en me afvraag of hij het wel allemaal goed dit ( door zijn desinteresse). Wil ik graag een cursus boekhouden nemen. Wil namelijk zelf ook een beetje het overzicht behouden en die heb ik nu al een aantal jaar niet meer.
Welke boekhoudcursus heb jij gevolgd of welke cursus is aan te raden?
Aangezien ik een slechte boekhouder heb als zzpr en me afvraag of hij het wel allemaal goed dit ( door zijn desinteresse). Wil ik graag een cursus boekhouden nemen. Wil namelijk zelf ook een beetje het overzicht behouden en die heb ik nu al een aantal jaar niet meer.
Welke boekhoudcursus heb jij gevolgd of welke cursus is aan te raden?

woensdag 28 september 2022 om 07:09
linnylow schreef: ↑27-09-2022 23:54Ook merk ik dat hij de instelling heeft van: “ oh je verdiend veel dus je mag niet zeuren”. Terwijl het voor mij anders voelt omdat er heel veel tijd en energie in zit dus baal ik als iemand er zo instaat. Nooit komt hij met advies of tips die voor mij voordelig zijn. Voor mij iemand vinden die ik kan vertrouwen is inderdaad lastig vandaar overstappen wel een dingetje is. Maar op deze manier wil ik het ook niet meer want het maakt me geen leuker mens wordt er eerder beetje depressief van. Maar rationeel bekeken is het ook vaak zo dat andere klanten voorrang hebben hoger op zijn prioriteiten lijstje / to do list de aan. Dus buiten dat ik zelf idd de basis dingen kan leren ( btw berekenen kan ik) maar Jaarlijks de IB aangifte moet je toch met veel meer zaken rekening houden bepaalde heffingen en dat is gewoon lastig als je er geen kennis van hebt.

En toen heb je hem niet ter plekke ontslagen toen hij dat zei?
woensdag 28 september 2022 om 07:49
Maar als jij een beetje basiskennis boekhouden hebt, gaat dat niet veranderen, To.
Daarmee los je zijn attitude en slordigheid niet op.
Je steekt je energie in het verkeerde.
Echt, bijt door de zure appel heen.
Informeer bij anderen (vrienden, klanten, leveranciers...) waar zij gaan en of en waarom ze tevreden zijn.
En dan kan je een rondje bellen.
Slechter af kan je bijna niet zijn.
Informeer bij anderen (vrienden, klanten, leveranciers...) waar zij gaan en of en waarom ze tevreden zijn.
woensdag 28 september 2022 om 08:34
Ik zou ook een andere boekhouder zoeken. Zit je in een heel specifieke branche? Vriendin van me heeft tijdje geleden op LinkedIn een oproepje gedaan en daar heeft ze uiteindelijk een fijne boekhouder aan overgehouden. Parttime dame die vroeger bij groot accountantskantoor heeft gewerkt en nu voor zichzelf was begonnen. Die heeft haar intussen ook al iets opgeleverd qua belastingzaken.

woensdag 28 september 2022 om 09:20
Als ondernemer na 1 mei aangifte doen is heel normaal. Mijn accountant vraagt standaard uitstel aan. Aan het begin van het jaar krijg je een voorlopige aanslag inkomsten belasting van het betreffende jaar, dat kun je in 11 termijnen of in 1 keer betalen. Het jaar erop wordt de aangifte gedaan, als je bij moet betalen, betaal je ook rente. Maar las je zoveel rente betaald vraag ik mij dus af of je wel die voorlopige aanslag hebt gehad.linnylow schreef: ↑27-09-2022 23:50Ja, om maar een voorbeeld te noemen geld voor IB van 2020 was beschikbaar op mijn rekening. Maar omdat de boekhouder het later dan 1 mei heeft ingestuurd naar de belastingdienst kosten het mij €1200 aan rente. Dat vind ik gewoon lullig en onnodig. Aangezien ik al heel veel belasting betaal en het geld ook gewoon beschikbaar was.

woensdag 28 september 2022 om 09:24
Ik lever mijn bonnen niet aan in een schoenendoos, dat is best veel werk voor een boekhouder. Ik zet het allemaal in een boekhoudprogramma, de assistente van de accountant controleert dit en stuurt bij indien nodig.
Regelingen veranderen elk jaar, dat kun jezelf bijna niet bijhouden. O.a. daarvoor heb ik een accountant en fiscalist.
Gewoon op zoek naar een andere boekhouder als je niet tevreden bent.
Regelingen veranderen elk jaar, dat kun jezelf bijna niet bijhouden. O.a. daarvoor heb ik een accountant en fiscalist.
Gewoon op zoek naar een andere boekhouder als je niet tevreden bent.
woensdag 28 september 2022 om 11:49
woensdag 28 september 2022 om 12:04
Op zich maakt het niet uit of je uitstel hebt of niet. Het kost niets extra. Het enige dat een issue kan zijn, is dat het herzieningstermijn verschuift. Maar voor de meeste mensen is dat gewoon niet relevant.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 28 september 2022 om 12:08
Ik begrijp het geloof ik niet helemaal. Wat gaat jouw cursus boekhouden je opleveren, als je alsnog bij een verkeerde boekhouder zit. Het kan haast niet anders dan dat je wel een heel bijzonder bedrijf hebt als je liever zelf wilt boekhouden, dan een andere boekhouder te zoeken.aliva schreef: ↑28-09-2022 07:49Maar als jij een beetje basiskennis boekhouden hebt, gaat dat niet veranderen, To.
Je weet dat boekhouden gewoon een beroep is met geheimhoudingsplicht en dat jouw bedrijfsinformatie veilig is, zolang jij geen illegale activiteiten doet?
Geheimhoudingsplicht. Dit houdt in beveiligen van het boekhoudprogramma, het vernietigen van papier en het goed opslaan van de dossiers. Boekhouders hebben geen verschoningsplicht. Justitie kan een boekhouder verplichten bij een strafrechtelijk onderzoek, om informatie.
woensdag 28 september 2022 om 12:55
Je betaalt dan rente. Die kan best wel oplopen als ondernemer.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in