Al 16 jaar geen seks

29-09-2022 14:31 611 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het probleem lijkt me duidelijk. Ik heb al 16 jaar geen seks.
Ben al 25 jaar bij dezelfde man. Meestal kan ik er wel mee omgaan/accepteren soms breekt het me op. Hij vindt seks niks aan. Inmiddels ben ik op het punt dat ik ook geen seks meer wil met hem. We
Knuffelen wel en slapen samen. Meer niet. We hebben verder een goede liefdevolle relatie.
Ik wil dat niet op het spel zetten (soms
Kost me dat wel moeite). Verbetering komt er niet meer.
Inmiddels is manlief 60 en is ook impotent geworden. Nooit meer seks met een man voor mij. Ik baal daarvan maar bespreken is geen optie meer. Ik wil hem. Ier kwijt en ben een trouw en loyaal persoon.
Zijn er lotgenoten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, zeker een lotgenoot hier (M). Wat dat betreft zijn er hele hordes lotgenoten ben ik bang, want er worden geregeld verhalen gepost over libido's die helemaal scheef zijn bij stellen. En het gaat zowel om mannen als om vrouwen, waar het libido veel hoger ligt.

Ook ik heb een hele leuke partner (V) waar ik niet zonder zou willen en dan zijn je opties beperkt. Dan moet je het accepteren.

Zestien jaar is trouwens wel een hele lange tijd. Bij ons gaat het ook wel om een jaar of twee, maar zestien is van een hele andere orde.

Ik voel met je mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Virtusch schreef:
29-09-2022 17:07
Ja, zeker een lotgenoot hier (M). Wat dat betreft zijn er hele hordes lotgenoten ben ik bang, want er worden geregeld verhalen gepost over libido's die helemaal scheef zijn bij stellen. En het gaat zowel om mannen als om vrouwen, waar het libido veel hoger ligt.

Ook ik heb een hele leuke partner (V) waar ik niet zonder zou willen en dan zijn je opties beperkt. Dan moet je het accepteren.

Zestien jaar is trouwens wel een hele lange tijd. Bij ons gaat het ook wel om een jaar of twee, maar zestien is van een hele andere orde.

Ik voel met je mee!
en wat doe jij eraan?
hoe voorkom jij, dat het niet 16 aar wordt??
Alle reacties Link kopieren Quote
hagelslagjes schreef:
29-09-2022 17:03
Ik lees mijn verhaal van een paar jaar geleden. Hij had ook geen interesse meer in seks en ik dacht dat de rest van de relatie goed genoeg was om te compenseren. En toen bleek ineens dat hij er al jaren andere contacten op na hield. Daarna merkte ik pas wat voor deuk het mijn zelfvertrouwen had gegeven dat hij me blijkbaar niet seksueel aantrekkelijk vond. Dat lees ik bij jou ook, zelfs letterlijk, die behoefte om gezien te worden. Kies voor een leuker leven, joh, een leven waarin seks, en vooral alles wat daarbij hoort, in elk geval een mogelijkheid is. 25 jaar is lang, maar stel dat je de komende 10 jaar ook een seksueel wezen mag zijn. Dat kan heel leuk zijn, hoor, ik heb nog nooit zoveel lingerie gehad als nu.

Wat heb je te verliezen als je een gesprek over een open relatie aangaat? En is dat erg?
Snap dat je het goed bedoelt hoor, maar over 10 jaar is zij (pas) 57. Ik heb tussen mijn 47 en 55e juist de allerbeste seks gehad en ja, ook met een tig aantal bedpartners als ervaring. Volledig zelfverzekerd als vrouw zijnde en wie ik ben en waarvoor ik sta, zonder enige gêne en volop avontuur en ontwikkeling. Ik gun dat ieder mens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-09-2022 17:05
toch kan het een eerste stapje zijn, in je weer begeerd voelen
Ik ben heel streng voor mezelf: flirten mag niet als je een relatie hebt. Ik worstel ook met mijn eigen principes, normen en waarden.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeweldigWeer schreef:
29-09-2022 17:10
Snap dat je het goed bedoelt hoor, maar over 10 jaar is zij (pas) 57. Ik heb tussen mijn 47 en 55e juist de allerbeste seks gehad en ja, ook met een tig aantal bedpartners als ervaring. Volledig zelfverzekerd als vrouw zijnde en wie ik ben en waarvoor ik sta, zonder enige gêne en volop avontuur en ontwikkeling. Ik gun dat ieder mens!
Volgens mij is Hagelslagjes zelf ook al lang de 25 gepasseerd hoor :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Virtusch schreef:
29-09-2022 17:07
Ja, zeker een lotgenoot hier (M). Wat dat betreft zijn er hele hordes lotgenoten ben ik bang, want er worden geregeld verhalen gepost over libido's die helemaal scheef zijn bij stellen. En het gaat zowel om mannen als om vrouwen, waar het libido veel hoger ligt.

Ook ik heb een hele leuke partner (V) waar ik niet zonder zou willen en dan zijn je opties beperkt. Dan moet je het accepteren.

Zestien jaar is trouwens wel een hele lange tijd. Bij ons gaat het ook wel om een jaar of twee, maar zestien is van een hele andere orde.

Ik voel met je mee!
Hoe hebben jullie dit aangepakt, misschien heb je een goeie tip voor TO?

Seks is niet per definitie liefde hè, maar gewoon lust waarnaar een menselijk lichaam vanuit nature verlangd. Als je dit, als partners, los van elkaar kan en durft te zien, kom je al een heel eind. Maar helaas, anno 2022 blijft dit helaas een ontzettend moeilijk bespreekbaar punt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwaccount74 schreef:
29-09-2022 17:12
Ik ben heel streng voor mezelf: flirten mag niet als je een relatie hebt. Ik worstel ook met mijn eigen principes, normen en waarden.
dan wens ik je veel denkkracht, want benoemen wat de ander verkeerd oet, is veel eenvoudiger, dan je eigen aandeel zien
Maar ook daarbij helpt veel denken, en herdenken, en nog een keer. (bij mij helpt wandelen)
Nachtje slapen, en weer opnieuw nadenken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop echt dat je het gesprek met je man aan durft te gaan, To, dit is een belangrijk onderwerp. Zou het kunnen dat ook hij seks mist maar niet persé met jou? Als ik het goed begrijp heeft hij in het verleden genoten van seks, hij is pas 60, het kan toch niet zijn dat ineens is opgedroogd en nul behoeftes heeft? Doet hij nog aan zelfbevrediging of heb je geen idee?

Je verlangen naar intimiteit, aandacht, begeerte enz is zeer legitiem en ik snap dan ook helemaal dat je daar naar verlangt. Je kunt jezelf hier prima onder woorden brengen, dat kun je naar hem toe vast ook en anders, inderdaad, schrijf hem een brief, dan kan hij je ook niet onderbreken en kun je precies dat duidelijk maken wat je dwarszit.

16 jaar is een lange tijd maar zoals het er nu naar uitziet gaat het nog veel langer worden. Ik ben de 50 gepasseerd en zit dubbel en dwars in mijn seksuele piek! Ik zou het gigantisch jammer voor je vinden als je de jaren maar voorbij laat gaan zonder werkelijk bemind te worden. Want het kan je zó goed doen!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-09-2022 16:15
of cijfer je jezelf weg, omdat dat gemakkelijker is, dan de vraag stellen? weg van de minste weerstand?
Ben je bang voor ruzie??
Volgens mij vinden veel vrouwen het een 'goede' eigenschap, zichzelf wegcijferen.
Kun je ook eindeloos in blijven hangen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwaccount74 schreef:
29-09-2022 17:12
Ik ben heel streng voor mezelf: flirten mag niet als je een relatie hebt. Ik worstel ook met mijn eigen principes, normen en waarden.
Dan zul je je dus moeten neerleggen bij deze status quo. Kan je dat? Wil je dat??
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
29-09-2022 17:18


Je verlangen naar intimiteit, aandacht, begeerte enz is zeer legitiem en ik snap dan ook helemaal dat je daar naar verlangt. Je kunt jezelf hier prima onder woorden brengen, dat kun je naar hem toe vast ook en anders, inderdaad, schrijf hem een brief, dan kan hij je ook niet onderbreken en kun je precies dat duidelijk maken wat je dwarszit.

ik vind een brief schijven geen goed idee. Ik vind haar gedachten opschrijven, en ze eerste 3x opnieuw verwoorden, voor ze ze uitspreekt wel een goed idee
Met een brief bepaal je volledig het eerste deel van het gesprek, dat is best een agressieve methode.
Opschrijven, 4x herschrijven en dan uitspreken. Vraag hem, om het helemaal aan te horen, maar geef hem ook de ruimte om dat niet te willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
29-09-2022 16:54
Sorry maar dat heb je wel. Je hebt alleen geen idee omdat je je er geen voorstelling van kan maken. Maar waarom je leven maar half leven en jezelf zoiets fijns als seks en een relatie ontzeggen? Dit geldt ook voor TO. Prima dat je man klaar is met seks, maar jij niet en ik zou aan man duidelijk maken dat je er iemand bij zoekt voor seks. Kan hij vervelend vinden, jammer dan. Misschien wil hij wel toekijken…
Kolere zeg, waar slaat dat op?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
29-09-2022 17:20
Volgens mij vinden veel vrouwen het een 'goede' eigenschap, zichzelf wegcijferen.
Kun je ook eindeloos in blijven hangen.
Ik vind het niet erg, als beiden zich soms wat wegcijferen, je hoeft in een relatie niet continue de score bij te houden
Maar wegcijferen op cruciale punten is nooit oke, dan pas je in de basis niet bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-09-2022 14:40
en het is echt een leuke man????

Ja gooi die dooddoener er even in.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-09-2022 17:21
ik vind een brief schijven geen goed idee. Ik vind haar gedachten opschrijven, en ze eerste 3x opnieuw verwoorden, voor ze ze uitspreekt wel een goed idee
Met een brief bepaal je volledig het eerste deel van het gesprek, dat is best een agressieve methode.
Opschrijven, 4x herschrijven en dan uitspreken. Vraag hem, om het helemaal aan te horen, maar geef hem ook de ruimte om dat niet te willen.
Dan verschillen we daarover van mening. Ik lees dat TO bang is voor een "hahahaha" of een "nou dan doe je dat lekker maar dan kun je wel ophoepelen", mensen klappen daarvan dicht. Veel fijner lijkt het me als ze haar behoefte aan intimiteit en wens tot begeerd worden helemaal mag vertellen, zonder opgetrokken wenkbrauwen of sarcastische blikken. Daar vind ik een brief uitermate geschikt voor.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-09-2022 14:33
en waarom heb je geen seks? Hij kan het jou toch naar de zin maken??
Dat is echt niet hetzelfde... Gewoon niet.
Hier hetzelfde schuitje.....
@to :hug:
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
29-09-2022 17:27
Dan verschillen we daarover van mening. Ik lees dat TO bang is voor een "hahahaha" of een "nou dan doe je dat lekker maar dan kun je wel ophoepelen", mensen klappen daarvan dicht. Veel fijner lijkt het me als ze haar behoefte aan intimiteit en wens tot begeerd worden helemaal mag vertellen, zonder opgetrokken wenkbrauwen of sarcastische blikken. Daar vind ik een brief uitermate geschikt voor.
maar ook met een brief kan ze de Hahahaha krijgen of de Rot maar op
Of hij verscheurt hem halverwege
Of stopt met lezen

Ik vind het bij communicatie fijn om te kijken naar de kleine non-verbale signalen. En een brief is eigenlijk een soort grote whatsapp. In mijn ogen niet geschikt voor dit soort zaken

maar let's agree to disagree, ik heb de waarheid ook niet in pacht
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
29-09-2022 17:27
Dan verschillen we daarover van mening. Ik lees dat TO bang is voor een "hahahaha" of een "nou dan doe je dat lekker maar dan kun je wel ophoepelen", mensen klappen daarvan dicht. Veel fijner lijkt het me als ze haar behoefte aan intimiteit en wens tot begeerd worden helemaal mag vertellen, zonder opgetrokken wenkbrauwen of sarcastische blikken. Daar vind ik een brief uitermate geschikt voor.
Vind ik ook, want waarom je oprechte gevoelens 3x moeten herlezen en her-verwoorden om de vrij menselijke boodschap zo ‘zacht’ mogelijk te moeten brengen voor die ander?
Alle reacties Link kopieren Quote
GeweldigWeer schreef:
29-09-2022 17:10
Snap dat je het goed bedoelt hoor, maar over 10 jaar is zij (pas) 57. Ik heb tussen mijn 47 en 55e juist de allerbeste seks gehad en ja, ook met een tig aantal bedpartners als ervaring. Volledig zelfverzekerd als vrouw zijnde en wie ik ben en waarvoor ik sta, zonder enige gêne en volop avontuur en ontwikkeling. Ik gun dat ieder mens!
Oh ja, helemaal eens hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-09-2022 17:33
maar ook met een brief kan ze de Hahahaha krijgen of de Rot maar op
Of hij verscheurt hem halverwege
Of stopt met lezen

Ik vind het bij communicatie fijn om te kijken naar de kleine non-verbale signalen. En een brief is eigenlijk een soort grote whatsapp. In mijn ogen niet geschikt voor dit soort zaken

maar let's agree to disagree, ik heb de waarheid ook niet in pacht
Als je het zo moeilijk vindt het live te bespreken, dan is het prima hem je boodschap op papier te overhandigen in jouw bijzijn. Maakt geen verschil toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
GeweldigWeer schreef:
29-09-2022 17:34
Vind ik ook, want waarom je oprechte gevoelens 3x moeten herlezen en her-verwoorden om de vrij menselijke boodschap zo ‘zacht’ mogelijk te moeten brengen voor die ander?
niet om de zachte landing,
maar omdat TO moeite lijkt te hebben te omschrijven wat ze bedoelt/zoekt, en van hem vraagt
Ik geloof dat ik TO's oprechte gevoelens nog niet gelezen heb. Als zij het anders wil, zal ze moeten weten WAT ze anders wil, en HOE hij daar aan kan bijdragen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zelf nog met mijn toenmalige partner in relatietherapie geweest. Veel geleerd hoor, maar het leidde niet tot meer seks of vrijen. We kregen opdrachten als elkaar masseren en zo.

Ik ben inderdaad geen 25 meer, maar ik voel me wel sexyer dan toen haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
29-09-2022 17:22
Kolere zeg, waar slaat dat op?
Als je in de 50 bent en nooit relatie of seks hebt gehad, dan heb je in mijn ogen echt wel wat gemist. Maar als dat niet zo voelt, des te beter. Want ik vind het ontzettend triest. Maar je hebt natuurlijk wel wat gemist, namelijk een heel bijzondere connectie,steun, warmte en begrip en soulmate gevoel en heerlijke seks met diegene.
Ik vind het nogal egoïstisch van je man. Als je je partner al 16 jaar geen seks kan geven dan is het wel zo aardig als je je partner dan aanbiedt dat ze seks elders mag gaan zoeken als ze daar behoefte aan heeft.

Maar de man is ook passief lees ik? TO regelt alles, alle uitjes, neemt initiatieven? Ik ben bang TO, dat je de lat vrij laag hebt liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
hagelslagjes schreef:
29-09-2022 17:38
Ik ben zelf nog met mijn toenmalige partner in relatietherapie geweest. Veel geleerd hoor, maar het leidde niet tot meer seks of vrijen. We kregen opdrachten als elkaar masseren en zo.
Ik vind die masseer-opdrachten altijd zo'n onzin. Ik word sloom van masseren, niet geil

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven