Al 16 jaar geen seks

29-09-2022 14:31 611 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het probleem lijkt me duidelijk. Ik heb al 16 jaar geen seks.
Ben al 25 jaar bij dezelfde man. Meestal kan ik er wel mee omgaan/accepteren soms breekt het me op. Hij vindt seks niks aan. Inmiddels ben ik op het punt dat ik ook geen seks meer wil met hem. We
Knuffelen wel en slapen samen. Meer niet. We hebben verder een goede liefdevolle relatie.
Ik wil dat niet op het spel zetten (soms
Kost me dat wel moeite). Verbetering komt er niet meer.
Inmiddels is manlief 60 en is ook impotent geworden. Nooit meer seks met een man voor mij. Ik baal daarvan maar bespreken is geen optie meer. Ik wil hem. Ier kwijt en ben een trouw en loyaal persoon.
Zijn er lotgenoten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
29-09-2022 18:56
:biggrin:

Ik ken een massage waar je heel héél erg geil van wordt!

Maar goed, dat terzijde.
Me too :yum:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is toch raar, dat je dit niet bespreekt omdat je eigenlijk bang bent voor zijn reactie? Dat hij gaat lachen, of je niet serieus neemt, of je weg stuurt. Hoe goed is je relatie dan??

Al zou ik het in deze omstandigheden wel geoorloofd vinden om het stiekem buiten de deur te doen.

Maar waarom wil je niet bij hem weg? Je hebt geen seks, kunt niet open met hem praten, hoe leuk kan het zijn. Heb je kinderen met deze man, TO?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-09-2022 14:47
weet jij wel zeker, dat je een leuke vent herkent?
ik hoor nu al 2x iets, waar het stoom me van uit de oren komt

Niet oke hoor, echt niet
Die stoom komt er hier ook uit.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn relatie is verder echt goed. We houden van elkaar en er is genoeg dat ons bindt. De acceptatie om seksloos door het leven te gaan breekt me zo nu en dan op. Een open relatie is niet bespreekbaar, en ik twijfel ook enorm of ik dat wel wil. Wat herkenning zou fijn zijn om me wat minder alleen te voelen hierin.
Alle reacties Link kopieren Quote
feniks02 schreef:
29-09-2022 14:50
Praten over buiten de deur halen voor jou.... En wel nu.


Hij hoeft niet te vrijen... Dat mag.... Maar jij mag het ook willen.
Waarom laat je je zo erg beperken in je behoeftes?

Volgens mij kun je een goed huwelijk hebben zonder seks. Maar niet als hij jou verbiedt sex te beleven.

Geloof hem...als hij zegt dat het niet aan jou ligt.
In die richting denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwaccount74 schreef:
29-09-2022 20:00
Wat herkenning zou fijn zijn om me wat minder alleen te voelen hierin.
Maar waarom dan? Waarom is het belangrijk te weten dat je niet de enige bent? Je hebt toch enkel en alleen met je man te maken? Ga met hem.....praaaaten!!!!!

Ik stipte het al eerder aan en iemand anders ook, er zijn professionele manieren om aan je trekken te komen. Zo'n massage als die ik heb gehad gun ik iedereen en vooral elke vrouw. Puur professioneel, enkel ontvangen, niks hoeven geven en daarna trek je je kleren aan en ga je zeer vrolijk en opgewekt naar huis.
En als je je man dit nou laat betalen draagt hij ook een steentje bij ;-D
...
Lila-Linda schreef:
29-09-2022 18:16
De seks is nooit goed geweest. En ze heeft nooit gezeurd/gevraagd
Als mijn man me straks ineens vertelt, dat hij eindelijk eens speklappen wil eten (daar zit hij al 25 jaar zonder) zou mijn eerste reactie zijn: had dat eerder gezegd!

Seks hoort in een intieme relatie en is een natuurlijke behoefte.
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 20-10-2022 01:44
44.80% gewijzigd
Wickedwitch schreef:
29-09-2022 16:54
Sorry maar dat heb je wel. Je hebt alleen geen idee omdat je je er geen voorstelling van kan maken. Maar waarom je leven maar half leven en jezelf zoiets fijns als seks en een relatie ontzeggen? Dit geldt ook voor TO. Prima dat je man klaar is met seks, maar jij niet en ik zou aan man duidelijk maken dat je er iemand bij zoekt voor seks. Kan hij vervelend vinden, jammer dan. Misschien wil hij wel toekijken…
Dat is natuurlijk onzin, seks is niet voor iedereen belangrijk.
Ik heb vroeger wel aan seks gedaan, maar dat is inmiddels meer dan twintig jaar geleden (in mijn tienerjaren ook nooit aan begonnen, inmiddels ben ik in de veertig dus mijn seksleven was kortstondig ;))
Ik mis er helemaal niks aan, ik vond het niet vreselijk of traumatisch ofzo, maar ik haalde er ook niks uit.
Als het dan toch moet doe ik het liever zelf, dan ben ik zo klaar, al dat gedoe d'r omheen hoef ik niet.

Ik heb gewoon geaccepteerd dat een relatie er dus niet inzit, maar als je al zo'n lange relatie hebt ligt dat natuurlijk anders.
Het is ook wel moeilijk te accepteren dat zo'n onbegrijpelijke en zinloze lichamelijke behoefte voor anderen zo belangrijk is dat het boven alles lijkt te gaan.
Dat is echt niet te begrijpen voor iemand die die drang niet voelt.
En ergens ben ik wel blij dat ik daar zelf geen last van heb, maar het is ook jammer dat wat ik een ander wel te bieden hebt blijkbaar niet echt iets waard is voor anderen (terwijl het seksloze gedeelte van de relatie voor mij juist wel waardevol is)

Ik ben niet jaloers, maar ik ben wel liever alleen dan met iemand die altijd vind dat ik tekort schiet.
Daar kun je je man gewoon duidelijk een keus in geven TO, als het zo belangrijk is dat je echt niet zonder kunt dan kun je dat beter bespreken, en dan kan hij ook gewoon kiezen wat hij wel en niet acceptabel vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Parella schreef:
29-09-2022 20:34

Dat hij zich nooit inleeft in het feit dat zij als veel jongere vrouw de rest van zijn leven seksloos moet zijn, vind ik echt totaal egoïstisch.
Het kan ook zijn dat hij het niet durft aan te stippen omdat hij het antwoord wellicht best een beetje eng vindt. En het dus zwijgend accepteert dat TO netjes haar mond houdt. Daar kan je van alles van vinden maar niet iedereen praat even makkelijk over seks.

De bal ligt bij TO, zij is degene die ontevreden is.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
VallendeSterren schreef:
29-09-2022 20:35
En ergens ben ik wel blij dat ik daar zelf geen last van heb, maar het is ook jammer dat wat ik een ander wel te bieden hebt blijkbaar niet echt iets waard is voor anderen (terwijl het seksloze gedeelte van de relatie voor mij juist wel waardevol is)
Even off topic maar zijn hier geen gelijkgestemden sites voor? Voor mensen die een andere seksualiteit ervaren (ik wil niet schrijven A seksueel) en toch graag een partner vinden?

Ik vind het mooi wat je hier schrijft!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwaccount74 schreef:
29-09-2022 20:00
De acceptatie om seksloos door het leven te gaan breekt me zo nu en dan op.
Maar dan is er toch geen acceptatie?
Nieuwaccount74 schreef:
29-09-2022 20:00
Een open relatie is niet bespreekbaar, en ik twijfel ook enorm of ik dat wel wil. Wat herkenning zou fijn zijn om me wat minder alleen te voelen hierin.
Weet je dat zeker? De dingen die je noemde over waarom het niet bespreekbaar zouden zijn zijn dingen die je invult voor je man. Dingen die niet uitgesproken zijn.
Je hoeft niet per se in een open relatie te gaan, maar dat het onbespreekbaar is, lijkt me nu niet aannemelijk.
Jouw behoeften doen er ook toe. Heb je overwogen om met een professional als een seksuoloog te praten? Bijvoorbeeld om erachter te komen *wat* dan je behoeftes zijn.
Rooss4.0 schreef:
29-09-2022 20:43
Even off topic maar zijn hier geen gelijkgestemden sites voor? Voor mensen die een andere seksualiteit ervaren (ik wil niet schrijven A seksueel) en toch graag een partner vinden?

Ik vind het mooi wat je hier schrijft!
1 tot 2 procent van de mensen is aseksueel, dus het valt niet mee om iemand te vinden die je aardig vind, min of meer in dezelfde leeftijdscategorie en levensfase zit en niet te ver weg woont.
En veel mensen die aseksueel zijn willen geen relatie, ik zit er een beetje tussenin denk ik, dus dat is een nog veel kleinere groep.
Mensen die ik "in het wild" tegenkom lijken er toch vooral op gebrand te zijn om die ene te zijn waar het wel mee lukt, en die teleurstelling wil ik ons allebei besparen.

Ik heb wel eens op sites gekeken maar daar lijkt weinig beweging in te zitten.
En om eerlijk te zijn weet ik amper wat mijn geaardheid verder is, en of ik wel helemaal aseksueel ben dus het is niet makkelijk zoeken.
Je bent dit pad op veel te jonge leeftijd ingeslagen, denkende dat je het met de andere aspecten van deze man wel zou redden. Ik lees ook dat je wat bleu was, dus toch ook een beetje dat je niet beter wist. Dat hij jou beschuldigde dat je er te lang over deed vind ik eerlijk gezegd ronduit onbeschoft. Maar wellicht werd hij er onzeker door ofzo. Vreselijk dat hij dat bij jou neerlegde.

Nu sta je in een patstelling. Dit gaat zo niet tot de dood ons scheidt.

Voelt man zich ook niet schuldig dat hij jou dit deel van de relatie niet kan bieden?

Dat je niets aan durft te snijden in een gesprek is ook echt opmerkelijk. Dan missen er toch wel twee zeer essentiële componenten van een liefdesrelatie.
anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 29-09-2022 21:55
31.90% gewijzigd
Nieuwaccount74 schreef:
29-09-2022 18:31
Er valt niets op te lossen, want er is geen probleem vindt hij. Zijn behoefte is echt, echt weg. En ik weet niet goed genoeg wat ik wil.
Ik snap hier niets van. Hij zegt; er is geen probleem, dan antwoord jij toch: we hebben wel degelijk een probleem. Dit breekt me op.

In een relatie maak je je toch ook druk om of de ander gelukkig is. Jij zou hem toch ook niet tegen zijn zin in dwingen tot seks? Omdat je rekening met hem houdt. Omgekeerd verplaatst hij zich totaal niet in jou. Ben je wel eerlijk tegen hem op dit vlak?
Alle reacties Link kopieren Quote
VallendeSterren schreef:
29-09-2022 20:35
Dat is natuurlijk onzin, seks is niet voor iedereen belangrijk.
Ik heb vroeger wel aan seks gedaan, maar dat is inmiddels meer dan twintig jaar geleden (in mijn tienerjaren ook nooit aan begonnen, inmiddels ben ik in de veertig dus mijn seksleven was kortstondig ;))
Ik mis er helemaal niks aan, ik vond het niet vreselijk of traumatisch ofzo, maar ik haalde er ook niks uit.
Als het dan toch moet doe ik het liever zelf, dan ben ik zo klaar, al dat gedoe d'r omheen hoef ik niet.

Ik heb gewoon geaccepteerd dat een relatie er dus niet inzit, maar als je al zo'n lange relatie hebt ligt dat natuurlijk anders.
Het is ook wel moeilijk te accepteren dat zo'n onbegrijpelijke en zinloze lichamelijke behoefte voor anderen zo belangrijk is dat het boven alles lijkt te gaan.
Dat is echt niet te begrijpen voor iemand die die drang niet voelt.
En ergens ben ik wel blij dat ik daar zelf geen last van heb, maar het is ook jammer dat wat ik een ander wel te bieden hebt blijkbaar niet echt iets waard is voor anderen (terwijl het seksloze gedeelte van de relatie voor mij juist wel waardevol is)

Ik ben niet jaloers, maar ik ben wel liever alleen dan met iemand die altijd vind dat ik tekort schiet.
Daar kun je je man gewoon duidelijk een keus in geven TO, als het zo belangrijk is dat je echt niet zonder kunt dan kun je dat beter bespreken, en dan kan hij ook gewoon kiezen wat hij wel en niet acceptabel vind.

Hey leuk, wel herkenbaar dit. Ik vind seks ook totaal onbelangrijk en zelfs een beetje vies en gek. Dat betekent niet dat ik volledig aseksueel ben, maar er regelmatig naar hunkeren doe ik zeker niet. Ik begrijp wel dat iemand seksuele behoeften kan hebben, maar niet dat het echt een heel belangrijk onderdeel van iemands leven kan zijn. Sommige mensen lijken te leven voor de seks en dat stoot me af. Ik vind het vooral iets om te delen met iemand die je door- en door kent en niet met Jan en Alleman. Je moet iemand wel heel heel lief vinden voor je zoiets met hem of haar deelt is mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieneke schreef:
29-09-2022 21:39
Hey leuk, wel herkenbaar dit. Ik vind seks ook totaal onbelangrijk en zelfs een beetje vies en gek. Dat betekent niet dat ik volledig aseksueel ben, maar er regelmatig naar hunkeren doe ik zeker niet. Ik begrijp wel dat iemand seksuele behoeften kan hebben, maar niet dat het echt een heel belangrijk onderdeel van iemands leven kan zijn. Sommige mensen lijken te leven voor de seks en dat stoot me af. Ik vind het vooral iets om te delen met iemand die je door- en door kent en niet met Jan en Alleman. Je moet iemand wel heel heel lief vinden voor je zoiets met hem of haar deelt is mijn gevoel.
Als je iemand door- en door kent en heel heel lief vindt, kan seks met diegene dan voor jou belangrijk zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
madamzonderm schreef:
29-09-2022 21:54
Als je iemand door- en door kent en heel heel lief vindt, kan seks met diegene dan voor jou belangrijk zijn?

In periodes misschien, maar ik denk dat ik er niet structureel naar zal hunkeren. Ik kan mijn liefde ook op andere manieren tonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi TO, ik herken dit wel. Ik ben iets jonger dan jij, al honderd jaar samen met man en het grootste gedeelte van de relatie is zonder seks.
We deden het in het begin wel, maar ik vond het meestal nogal saai en vind klaarkomen naast leuk ook lastig en gedoe. En ik vind het ook geen prettig gespreksonderwerp. Man ook niet, dus het doofde uit en dat vinden we allebei niet zo erg.

Ik zie het als een van die dingen die ik nou eenmaal niet heb omdat ik deze man wel heb. Net zoals bergwandelen of zeilen of zelfs kinderen: als dat ervan was gekomen had ik het vast leuk gevonden, maar bij onze relatie horen andere dingen. En daar ben ik heel gelukkig mee.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Herkenbaar (denk ik) maar met dat verschil dan dat ik in de veronderstelling ben dat dit voor ons allebei wel oké is zo. Het is niet altijd zo geweest, we hebben elkaar hier ook niet op "gevonden" maar gaandeweg is het gewoon minder geworden tot het er helemaal niet meer was. Maar ik vermijd het onderwerp wel, ik zal uit mijzelf niet durven te vragen: mis je het niet om "begeerd" te worden en wat kan ik daaraan doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
29-09-2022 17:38
Als je in de 50 bent en nooit relatie of seks hebt gehad, dan heb je in mijn ogen echt wel wat gemist. Maar als dat niet zo voelt, des te beter. Want ik vind het ontzettend triest. Maar je hebt natuurlijk wel wat gemist, namelijk een heel bijzondere connectie,steun, warmte en begrip en soulmate gevoel en heerlijke seks met diegene.
Wat een eenzijdige kijk heb je dan zeg.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
TO voor een veertiger klink je echt behoorlijk naïef.... Op het ongeloofwaardige af..
Alle reacties Link kopieren Quote
may_ka schreef:
29-09-2022 22:13
En ik vind het ook geen prettig gespreksonderwerp. Man ook niet, dus het doofde uit en dat vinden we allebei niet zo erg.

Ik zie het als een van die dingen die ik nou eenmaal niet heb omdat ik deze man wel heb.
Ik denk dat hier het antwoord staat op de vraag "waarom begint man zelf er niet over". Een soort comfortabel laagje erop, geen gespreksonderwerp meer, klaar en over tot de orde van de dag.

Voor sommige mensen ondenkbaar maar ik snap het wel.
Voor mijn eigen relatie zouden andere regels gelden. Wij hebben elkaar ooit uitgezocht als minnaars en seks neemt nog steeds een grote plek in. Het is ondenkbaar dat het zomaar zou stoppen zonder gesprek, daarvoor kennen we elkaars drive en wensen te goed.
Maar als het al nooit spectaculair was en het dooft uit als een nachtkaars en iedereen kan zich daarin vinden....dan neemt het geen plek meer in.
...
Lieneke schreef:
29-09-2022 21:57
In periodes misschien, maar ik denk dat ik er niet structureel naar zal hunkeren. Ik kan mijn liefde ook op andere manieren tonen.
Heb je het niet juist ook andersom? Hoe liever en leuker je iemand vindt, hoe mínder het seksuele verlangen er is, juist omdat je je liefde ook op zoveel andere manieren kan tonen. Dat idee heb ik voor mijzelf soms juist, dat het in plaats van makkelijker alleen maar lastiger wordt, juist omdat je zo vertrouwd bent met diegene dat seks op de een of andere manier ook "raar" is. Even tussen aanhalingstekens, ik weet dat er niks raars aan is en dat eerder mijn visie hierop minder gebruikelijk is.
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, alles wat ik tot nu heb gelezen lijkt het alsof je een beetje in een illusie leeft.

Je stelt steeds dat je zo’n fijne goede relatie hebt met je man. Maar alles wat ik over je man lees klinkt helemaal niet zo fijn en goed. Hij communiceert niet met je, leeft zich niet in in jouw kant van het verhaal, bekommert zich niet om jouw gevoelens, lacht je uit/doet denigrerend, doet alsof er niets aan de hand is.

Ik kan me gewoon haast niet voorstellen dat deze man je echt gelukkig maakt. Kun je benoemen wat het dan is waardoor je wel gelukkig bent in deze relatie?

Zou me niet in een relatie kunnen begeven waarin je niet alles met elkaar in openheid en eerlijkheid kunt bespreken. Of waarin je niet je eigen behoeftes en wensen aan kunt geven. Of dat dat dan door de ander wordt afgedaan als onbelangrijk.

Echt, dan heb je een ongelooflijk scheve en ongelijkwaardige relatie waarin je de lat voor jezelf enorm laag hebt gelegd.
Hoe dan ook, in een relatie is het fijn als de behoefte aan seks enigszins op elkaar is afgestemd. Dat is bij TO niet zo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven