Slechte moeder?

21-06-2009 22:18 337 berichten
Waarom zou je ineens een slechte moeder zijn als jij (event. met partner) beslist dat dingen op een bepaalde manier gebeuren? Omdat de kinderen dat misschien niet leuk vinden? Moet je dan je hele dagplanning en al je wensen ondergeschikt aan de wensen/grillen van de kinderen maken? Hoeven kinderen zich dan niet te schikken naar hun ouders ipv dat ouders slaaf worden van hun kinderen? Gaat opvoeden dan erover of je kinderen je aardig vinden, of dat je hen uiteindelijk tot zelfstandige, verantwoordelijke personen laat opgroeien?
Wie zegt dat dan, dat je een slechte moeder bent?
Alle reacties Link kopieren
Eeeeehm beetje rare vragen. Ze zijn zo geformuleerd dat er maar een antwoord mogelijk lijkt: natuurlijk heb je gelijk.

Wat is er aan de hand?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Het klinkt alsof er ergens iets is gezegd waar je het niet mee eens bent?
Even een aanvulling.... Ligt eraan waar je op doelt maar met jouw post kan je wel heel veel kanten nog op
Pasgeboren kindje en al metteen werken? pagina 19

Gaat hier over.
Een quiz online gemaakt waar dergelijke dingen gevraagd werden? Als je een afwijkend antwoord gaf, was je dan een slechte moeder?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Nou, ik krijg soms de indruk dat je alleen een goede moeder zou zijn als je jezelf compleet wegcijfert voor de kids. Dat kinderen bepalen hoe het in het huishouden, opvoeding etc gaat- zo niet, dat je als ouders verkeerd zit.
Liefdevol, duidelijk, met grenzen en oog voor het karakter van het kind opvoeden lijkt me niet een teken van slecht ouderschap.

Jezelf ondergeschikt maken nee, dat zou niet goed zijn maar dat je jezelf zo nu en dan opzij zet in het belang van het kind, dat lijkt me dan weer doodnormaal.
@nickname000, idd ook nav van dat topic
Ik kreeg van mijn moeder ooit zo,n heel leuk keukenkastmagneetje met de spreuk:

Omdat ik je moeder ben,daarom!!!!!
Ik denk inderdaad dat kinderen zich moeten schikken naar wat de ouders willen. Helaas heb ik tegenwoordig vaak het gevoel dat juist het tegenovergestelde gebeurt.

Maar eigenlijk mag ik niet meepraten hier, ik heb ze niet, kinderen.

Ik heb wel honden en die doen (meestal ) precies wat ik wil. Makkelijk hoor, honden
Het is de bedoeling dat kinderen na achttien jaar prettige volwassenen zijn geworden, niet dat ik na achttien jaar een blije kleuter ben. Het lijkt mij evident dat kinderen zich aan ouders moeten aanpassen.
Ik heb even aan mijn moeder gevraagd (die logeert toevallig net een weekje bij mij ) wat zij er van vindt. En zij vindt inderdaad dat kinderen moeten doen wat hun ouders willen. En ze zegt er meteen achter aan dat ze morgen een flinke bergwandeling met me wil maken
offl-topic: Haha, dan ben jij de klos, Lapin. Gaan de grommende monsters mee ter bewaking van de dames?
quote:lapin schreef op 21 juni 2009 @ 22:33:

Ik heb even aan mijn moeder gevraagd (die logeert toevallig net een weekje bij mij ) wat zij er van vindt. En zij vindt inderdaad dat kinderen moeten doen wat hun ouders willen. En ze zegt er meteen achter aan dat ze morgen een flinke bergwandeling met me wil maken
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 22:36:

offl-topic: Haha, dan ben jij de klos, Lapin. Gaan de grommende monsters mee ter bewaking van de dames?

Ik kom er nog wel onder uit, ik verzin wel wat.......
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 22:18:

Waarom zou je ineens een slechte moeder zijn als jij (event. met partner) beslist dat dingen op een bepaalde manier gebeuren? Omdat de kinderen dat misschien niet leuk vinden? Moet je dan je hele dagplanning en al je wensen ondergeschikt aan de wensen/grillen van de kinderen maken? Hoeven kinderen zich dan niet te schikken naar hun ouders ipv dat ouders slaaf worden van hun kinderen? Gaat opvoeden dan erover of je kinderen je aardig vinden, of dat je hen uiteindelijk tot zelfstandige, verantwoordelijke personen laat opgroeien?Ik vind het een beetje los zand wat ik hier lees. Ten eerste wil ik dat mijn kinderen opgroeien tot fatsoenlijke, eerlijke volwassenen die sterk in het leven staan en ten tweede hoeven mijn kinderen zich niet altijd naar ons te schikken.....we wilden dit jaar naar Antartica met vakantie, maar dat vond mijn zoon - hij is 5 - toch niet zo heel leuk. We hebben uiteindelijk maar gekozen voor de camping in Ommen.....omdat hij dat zo leuk vond.
Je kunt altijd nog gaan stampen en krijsen, Lapin..
quote:traincha2 schreef op 21 juni 2009 @ 22:39:

[...]

Ik vind het een beetje los zand wat ik hier lees. Ten eerste wil ik dat mijn kinderen opgroeien tot fatsoenlijke, eerlijke volwassenen die sterk in het leven staan en ten tweede hoeven mijn kinderen zich niet altijd naar ons te schikken.....we wilden dit jaar naar Antartica met vakantie, maar dat vond mijn zoon - hij is 5 - toch niet zo heel leuk. We hebben uiteindelijk maar gekozen voor de camping in Ommen.....omdat hij dat zo leuk vond.

Precies, ook dat

En ik pas me ook aan door bijvoorbeeld sinds ik kinderen heb 7 dagen per week te koken. Dit doe ik omdat ik vind dat mijn kinderen gezond moeten eten. Niet omdat ik zo graag kook, of omdat de kinderen zo graag gezond eten. Het is een aanpassing van mijn leven voor de kinderen, ja.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
En ik weet zeker dat mijn kinderen me soms niet aardig vinden :-)
Traincha2 schreef:

Ik vind het een beetje los zand wat ik hier lees

Dát zocht ik... los zand!
quote:mamzelle schreef op 21 juni 2009 @ 22:41:

Je kunt altijd nog gaan stampen en krijsen, Lapin..

Ja......hoe deed ik dat vroeger ook al weer?

Maar on-topic.

Ik denk dat ik weet wat Speculaas bedoelt.

Kinderen lijken tegenwoordig wel heel erg veel inspraak te hebben (zeg ik dat goed?). Dat hoeft niet altijd slecht te zijn natuurlijk, maar het gaat soms wel ver.

Ik mocht vroeger niet eens bepalen wat er op tv bekeken werd die avond. Als ik midden in Toppop zat en mijn vader wilde het nieuws zien dan werd de zender zonder pardon op het nieuws gezet. En dan kon je ook maar beter geen commentaar geven

Ik zag laatst bij een vriendin met kinderen dat zij zelf op haar slaapkamer tv ging kijken omdat de kinderen ergens naar wilden kijken.
Nou, dat vind ik weer al te erg, Lapin. Je als moeder laten verjagen uit de woonkamer door je kinderen?? Dacht het niet.

En waarom "los zand"- mensen die hier specifieke voorbeelden/situaties plaatsen, worden vaak afgebrand.
quote:traincha2 schreef op 21 juni 2009 @ 22:39:

[...]

Ik vind het een beetje los zand wat ik hier lees. Ten eerste wil ik dat mijn kinderen opgroeien tot fatsoenlijke, eerlijke volwassenen die sterk in het leven staan en ten tweede hoeven mijn kinderen zich niet altijd naar ons te schikken.....we wilden dit jaar naar Antartica met vakantie, maar dat vond mijn zoon - hij is 5 - toch niet zo heel leuk. We hebben uiteindelijk maar gekozen voor de camping in Ommen.....omdat hij dat zo leuk vond.

Ten eerste geloof ik hier geen reet van (je zegt in het andere topic niet ver met je kinderen te willen vliegen) dus zeg je dit alleen om dezelfde discussie die je daar voert hier te voeren.

Ten tweede vraag ik me echt af wat een kind van 5 leuk vindt aan Ommen en hoe hij dat weet (dat Ommen leuk is dus)

Ik was er vorig jaar een paar dagen en vond het niet echt een kinderparadijs...

Dus wat trekt die 5 jarige waar zo veel rekening mee wordt gehouden dan zo aan in Ommen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven