Slechte moeder?

21-06-2009 22:18 337 berichten
Waarom zou je ineens een slechte moeder zijn als jij (event. met partner) beslist dat dingen op een bepaalde manier gebeuren? Omdat de kinderen dat misschien niet leuk vinden? Moet je dan je hele dagplanning en al je wensen ondergeschikt aan de wensen/grillen van de kinderen maken? Hoeven kinderen zich dan niet te schikken naar hun ouders ipv dat ouders slaaf worden van hun kinderen? Gaat opvoeden dan erover of je kinderen je aardig vinden, of dat je hen uiteindelijk tot zelfstandige, verantwoordelijke personen laat opgroeien?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je iedere dag koken als je kinderen hebt?
Hee Neele! Jij hier! Wat een verrassing
Ja, en dan Ommen ipv Antarctica, omdat het kind dat zo graag wil. Dat was de kans van zijn leven, straks is heel Antarctica gesmolten, en kan hij dat nooit meer zien. Ik zou toch even doorgedrukt hebben hoor, een vijfjarige hoeft de vakantiebestemming niet te bepalen, duh
Eerlijk gezegd vind ik dat ik al zo verschrikkelijk veel voor mijn kinderen bepaal, dat het wel fijn is als het tegenwoordig de norm is dat ze wat meer inspraak hebben.

In een eenoudergezin ben je ook al eerder geneigd naar de wensen van je kinderen te luisteren. Ik wel in elk geval.

Zelfstandig en verantwoordelijk is een goed streven natuurlijk, maar dat sluit toch niet uit dat ouders ook aardig kunnen zijn?
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:04:

[...]

Ten eerste geloof ik hier geen reet van (je zegt in het andere topic niet ver met je kinderen te willen vliegen) dus zeg je dit alleen om dezelfde discussie die je daar voert hier te voeren.

Ten tweede vraag ik me echt af wat een kind van 5 leuk vindt aan Ommen en hoe hij dat weet (dat Ommen leuk is dus)

Ik was er vorig jaar een paar dagen en vond het niet echt een kinderparadijs...

Dus wat trekt die 5 jarige waar zo veel rekening mee wordt gehouden dan zo aan in Ommen?Camping de Roos....en inderdaad: ik zeg dat alleen om dezelfde discussie die ik 'daar' voer ook hier te voeren, met dank aan Speculaasje, want die heeft het topic geopend.
quote:traincha2 schreef op 21 juni 2009 @ 23:06:

Hee Neele! Jij hier! Wat een verrassing

Ja, ik moet eerlijk bekennen dat ik eens aan het kijken was waar jij allemaal op reageert om zo te kijken of ik iets zou begrijpen van je reactie's....

En na een heleboel andere topics kwam ik je hier toen ook weer tegen
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:03:

Nou, dat vind ik weer al te erg, Lapin. Je als moeder laten verjagen uit de woonkamer door je kinderen?? Dacht het niet.

En waarom "los zand"- mensen die hier specifieke voorbeelden/situaties plaatsen, worden vaak afgebrand.Omdat je zegt dan men zegt. Daarom los zand. En eigenlijk stond in het topic ,naar aanleiding van welke je dit topic hebt geopend, ook niet dat moeders slecht zouden zijn als ze deden wat ze zelf leuk vonden. Goed, een twee personen zeiden dit, maar die zijn bedolven onder argumenten waarom dat onzin zou zijn. Eigenlijk was iedereen het dus met elkaar eens dat moeders niet slecht zijn wanneer ze doen wat goed voor hun is zodat ze een gezellige moeder voor hun kinderen kunnen zijn.
Ja, Neele, dat was ik helemaal vergeten. Mijn dietiste zegt dat je je koolhydratenvoorziening prima met diverse soorten brood kan voldoen. Koken? Welneeeee
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:07:

Ja, en dan Ommen ipv Antarctica, omdat het kind dat zo graag wil. Dat was de kans van zijn leven, straks is heel Antarctica gesmolten, en kan hij dat nooit meer zien. Ik zou toch even doorgedrukt hebben hoor, een vijfjarige hoeft de vakantiebestemming niet te bepalen, duh

*voelt dat dit een heerlijk topic gaat worden *
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:08:

[...]

Ja, ik moet eerlijk bekennen dat ik eens aan het kijken was waar jij allemaal op reageert om zo te kijken of ik iets zou begrijpen van je reactie's....

En na een heleboel andere topics kwam ik je hier toen ook weer tegen Jij stalkert!
Daar stond mijn auto vorig jaar tegenover geparkeerd toen ik uit eten was in Ommen (niet lekker dus ga het je niet aanraden).

Die camping zit hutje mutje vol en ligt midden in het dorp....

Wat trekt hem dan?
heuh? Tegen het dorp aan? Hoe kom je daar nou bij? Jij bent in de war met die camping die in het dorp zelf ligt. Camping de Roos is een weids uitgestrekte camping met heeeeel veel speelvoorzieningen en nog meer leuke dingen voor kinderen. (theehuis, voetbalveld, zwemwater, volleybal enzenz)
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:06:

Waarom moet je iedere dag koken als je kinderen hebt?Omdat ik vind dat kinderen gezond moeten eten. En daar hoort een warme maaltijd bij.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik wil het niet hebben over die ene camping hoor, ik heb daar geen aandelen. Moet ik misschien toch maar overwegen na alle verhalen op dit forum.

Ben je een perfecte moeder als je naar Camping de Roos gaat, en alle verdere aanlokkelijke vakantiebestemmingen laat schieten voor de (uiteraard beperkte) ideeen en het denkraam van een vijfjarige. Hoezo Ommen? Weet een vijfjarige eigenlijk wat Antarctica is?

Mm, zit nog steeds na te denken over het koken. Wat is er mis met niet-koken? En wat als de ouders macrobiotisch eten? Of Raw Food aanhangers zijn?
Tja, als je zo gaat denken dat zou ik je aanraden om vooral geen ouder te worden.
Hoezo? Waarom dan?

Ik zeg toch niet dat ik macrobiotisch/ raw food eet? Ik bedoel dat in het algemeen, en jij gaat gelijk persoonlijk worden. En bovendien, al zou ik wel macrobiotisch onbespoten raw food eten, wat dan nog?
quote:lolapaloeza schreef op 21 juni 2009 @ 23:14:

[...]

Omdat ik vind dat kinderen gezond moeten eten. En daar hoort een warme maaltijd bij.

Wij genieten enorm van de afhaal Sushi.

Niet warm en wel gezond in mijn ogen.

Waarom zou gezond warm moeten zijn?

En waarom kan je in een restaurant niet gezond eten?

Dus iedere dag voor een jaar of 16 aan de warme prak omdat "dat gezond" is?
Speculaasje schreef:

Ik wil het niet hebben over die ene camping hoor, ik heb daar geen aandelen. Moet ik misschien toch maar overwegen na alle verhalen op dit forum.

Ben je een perfecte moeder als je naar Camping de Roos gaat, en alle verdere aanlokkelijke vakantiebestemmingen laat schieten voor de (uiteraard beperkte) ideeen en het denkraam van een vijfjarige. Hoezo Ommen? Weet een vijfjarige eigenlijk wat Antarctica is?

Mm, zit nog steeds na te denken over het koken. Wat is er mis met niet-koken? En wat als de ouders macrobiotisch eten? Of Raw Food aanhangers zijn?

Heh? Is dit nu het zelfkastijding topic geworden?
anoniem_85372 wijzigde dit bericht op 21-06-2009 23:21
Reden: quote
% gewijzigd
Ik ga er ook eens heerlijk voor zitten hier

*mijn moeder roept van beneden dat ik naar bed moet, maaar ik luister lekker niet *
quote:lapin schreef op 21 juni 2009 @ 23:20:

Ik ga er ook eens heerlijk voor zitten hier

*mijn moeder roept van beneden dat ik naar bed moet, maaar ik luister lekker niet *

psst Lapin, ik moet eigenlijk ook van mijn moeder!
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:19:

[...]

Wij genieten enorm van de afhaal Sushi.

Niet warm en wel gezond in mijn ogen.

Waarom zou gezond warm moeten zijn?

En waarom kan je in een restaurant niet gezond eten?

Dus iedere dag voor een jaar of 16 aan de warme prak omdat "dat gezond" is?

ja.

Gewoon verse groente, aardappels en vlees......
Nee, Nickname, dat was nav het 7 dagen per week koken.

Ik ken iemand die kookte minimaal twee keer per dag, omdat de kindjes zulke lastige eters waren. Eerst voor de kindjes, want die konden niet wachten tot Manlief thuiskwam, en daarna voor haar en Man. En als de kinderen de gezonde warme hap niet lustten, nou, dan maar een Danoontje, of appelmoes, of een stuk kaas.

Dat was erg bevorderlijk voor de smaakontwikkeling van de kids- ze vreten nog steeds niets.

Jaja, vooral blijven koken.
Nee! Geen vlees!
Hoeveel kook je dan eigenlijk uit pakjes en zakjes en is al je groente wel biologisch en je vlees ook?

Want anders is er niet zo veel gezonds aan...

Als je je kinderen pasta saus uit een pot geeft bijvoorbeeld.

En ik ben ook benieuwd wat je eigenlijk dan anders at voordat je kinderen had... En waarom je zelf van jezelf dan wel ongezond mag eten maar je kind niet.

Raar.......

Traincha, sorry!

Googelde die camping op afbeelding en zag foto's van zo'n bomvol gebeuren aan dat rivierding dat daar loopt. Zo zag die andere er ook uit.

Komt je 5 jarige daar vaker dat hij die plek verkiest boven een lekkere verre bestemming?
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:19:

Hoezo? Waarom dan?

Ik zeg toch niet dat ik macrobiotisch/ raw food eet? Ik bedoel dat in het algemeen, en jij gaat gelijk persoonlijk worden. En bovendien, al zou ik wel macrobiotisch onbespoten raw food eten, wat dan nog?Het ging me niet om je eetgewoonten maar om de rest van je betoog......en het was niet persoonlijk bedoeld maar meer in zijn algemeenheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven