Slechte moeder?

21-06-2009 22:18 337 berichten
Waarom zou je ineens een slechte moeder zijn als jij (event. met partner) beslist dat dingen op een bepaalde manier gebeuren? Omdat de kinderen dat misschien niet leuk vinden? Moet je dan je hele dagplanning en al je wensen ondergeschikt aan de wensen/grillen van de kinderen maken? Hoeven kinderen zich dan niet te schikken naar hun ouders ipv dat ouders slaaf worden van hun kinderen? Gaat opvoeden dan erover of je kinderen je aardig vinden, of dat je hen uiteindelijk tot zelfstandige, verantwoordelijke personen laat opgroeien?
Alle reacties Link kopieren
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:24:

Nee, Nickname, dat was nav het 7 dagen per week koken.

Ik ken iemand die kookte minimaal twee keer per dag, omdat de kindjes zulke lastige eters waren. Eerst voor de kindjes, want die konden niet wachten tot Manlief thuiskwam, en daarna voor haar en Man. En als de kinderen de gezonde warme hap niet lustten, nou, dan maar een Danoontje, of appelmoes, of een stuk kaas.

Dat was erg bevorderlijk voor de smaakontwikkeling van de kids- ze vreten nog steeds niets.

Jaja, vooral blijven koken.Maar dan is er toch nog steeds niemand die zegt dat je een slechte moeder bent als je dat niet doet?
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:24:

Traincha, sorry!

Googelde die camping op afbeelding en zag foto's van zo'n bomvol gebeuren aan dat rivierding dat daar loopt. Zo zag die andere er ook uit.

Komt je 5 jarige daar vaker dat hij die plek verkiest boven een lekkere verre bestemming?Het is misschien heel raar hoor, maar wij kiezen meestal een bestemming uit waarvan wij denken dat wij die allemaal leuk zullen vinden en ik denk dat ik mijn kinderen op dit moment absoluut geen plezier doe door met ze naar Verweggistan te gaan. Dus.....
Pfffffff.
Was in zn algemeenheid, dus niet naar Traincha.
quote:traincha2 schreef op 21 juni 2009 @ 23:23:

[...]

ja.

Gewoon verse groente, aardappels en vlees......

Krijg nu een heel (in mijn ogen) zielig beeld.

Een gezinnetje dat kampeert op een volle camping waar het regent en 16 graden is en die op hun meegebrachte butagas ding aardappels koken.....

Help!

Mijn dochter heeft in haar vier jarige bestaan misschien maar 5 keer gekookte aardappels gegeten..

Ben ik nu heel slecht?????
Waar bleef je nou!
quote:fleurtje schreef op 21 juni 2009 @ 23:28:

Was in zn algemeenheid, dus niet naar Traincha.Wist ik Fleurtje
Ja, maar als je vertikt om toe te geven aan de grillen van de kids, in dit geval de eetgewoonten. Dan krijg je krijsende, jankende, geheel overstuur zijnde kids aan tafel, die dreinen tot ze hun zin hebben.

Mijn moeder deed het vroeger heel simpel: je moest van alles een eetlepel proeven. Vond je het echt smerig, hoefde je niet meer te eten. Onze smaakpapillen zijn goed ontwikkeld, het is logisch dat kinderen moeten wennen aan andere smaken, en dat ze bepaalde dingen echt niet lusten. Maar toch maar doorzetten.

De bovenstaande kids presteerden het om jankend op een feest aan tafel te zitten met het feestgezelschap (erg sfeerverhogend): o, ,mama, neeee, boehoeeeee, alweer patat? Dat lust ik niet...iiiiiiiiiieeeeeeeeeee
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:28:

[...]

Krijg nu een heel (in mijn ogen) zielig beeld.

Een gezinnetje dat kampeert op een volle camping waar het regent en 16 graden is en die op hun meegebrachte butagas ding aardappels koken.....

Help!

Mijn dochter heeft in haar vier jarige bestaan misschien maar 5 keer gekookte aardappels gegeten..

Ben ik nu heel slecht?????

och.....misschien wat onorthodox maar slecht??

neuh.....
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:28:

[...]

Ben ik nu heel slecht????? Nee, als ze maar genoeg patat krijgt.
Denk dat een kind Ommen niet leuker vindt dan Bali, of andersom. Denk dat het een peuter weinig uitmaakt. Dus mensen die zeggen (schreeuwen!) dat een kind Bali leuker vindt, die vertrouw ik niet zo. Vertrouw mensen die zo hard schreeuwen over hun kind en wat ze er allemaal mee doen en dat het zich maar aan de ouders aan moet passen, sowieso nooit zo heel erg.

Die stoerdoenerij komt op mij nogal sneu over.
quote:Nickname00 schreef op 21 juni 2009 @ 23:31:

[...]

Nee, als ze maar genoeg patat krijgt.

Misschien een domme vraag, maar dat zijn toch ook aardappels?
He Tranch, je kan het toch wel alleen af?

Speculaas....ik ben dus niet van de 'aangepaste kindermaaltijden" zoals mijn innig geliefde schoonmoeder doet (overal appelmoes bij bv) maar dat heeft niet mogen leiden tot een kind dat alles lust helaas.

Ik had dezelfde gedachten als jij"; als je maar alles aanbied eten ze alles.

Mooi niet!

Wat wel waar is dat als je iets na een keer nooit meer geeft, het niet gaat werken.

Je moet alles een keer of 8 eten om het te leren.

Mijn man gaat over zijn nek als dochter en ik van onze gorgonzola liefde genieten. Maar hij proeft het ook niet de slapjanus (ach ja, opgevoed door die appelmoes mevrouw)
quote:fleurtje schreef op 21 juni 2009 @ 23:31:

Denk dat een kind Ommen niet leuker vindt dan Bali, of andersom. Denk dat het een peuter weinig uitmaakt. Dus mensen die zeggen (schreeuwen!) dat een kind Bali leuker vindt, die vertrouw ik niet zo. Vertrouw mensen die zo hard schreeuwen over hun kind en wat ze er allemaal mee doen en dat het zich maar aan de ouders aan moet passen, sowieso nooit zo heel erg.

Die stoerdoenerij komt op mij nogal sneu over.De mensen die dat doen zijn ook meestal de mensen die roepen dat er helemaal niiiiiiiiiiiiiiiiiiiks is veranderd na de geboorte van hun kind.
Maar Fleurtje, als het een kind niet uitmaakt, waarom dan juist kiezen voor Ommen? Dan is Bali toch net zo ok?
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:33:

He Tranch, je kan het toch wel alleen af?

oh ja hoor, maar met zijn 2en is leuker.
Ik denk dat dat idee dat je iedere dag moet koken (voor je kinderen) ook nogal achterhaald is. Ik leef zelf redelijk gezond (qua eten, de rest kan veel beter) maar ik eet toch zeker wel 1 x per week gewoon een boterham met een gebakken eitje ofzo. Of je haalt een pizza, ook niet zo ongezond denk ik (er zit groente op).

Ik kan me trouwens van vroeger nog herinneren (ja, ik begin oud te worden ) dat ik helemaal niet zo blij was dat mijn moeder iedere avond aardappels en groente kookte. (ik kan het nu gewoon zeggen, ze is naar bed ). Ik piepte na het eten nog wel eens stiekem naar buiten, naar de patattent om de hoek om daar een vette bek te halen. En ik was als kind heel gezond, geen grammetje vet te veel.
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:30:

Ja, maar als je vertikt om toe te geven aan de grillen van de kids, in dit geval de eetgewoonten. Dan krijg je krijsende, jankende, geheel overstuur zijnde kids aan tafel, die dreinen tot ze hun zin hebben.

Mijn moeder deed het vroeger heel simpel: je moest van alles een eetlepel proeven. Vond je het echt smerig, hoefde je niet meer te eten. Onze smaakpapillen zijn goed ontwikkeld, het is logisch dat kinderen moeten wennen aan andere smaken, en dat ze bepaalde dingen echt niet lusten. Maar toch maar doorzetten.

De bovenstaande kids presteerden het om jankend op een feest aan tafel te zitten met het feestgezelschap (erg sfeerverhogend): o, ,mama, neeee, boehoeeeee, alweer patat? Dat lust ik niet...iiiiiiiiiieeeeeeeeeee

Wat je nu zegt klopt toch niet? Je haalt een boel zaken door elkaar.

1 De kinderen zijn drammers doordat hun ouders overal aan toe geven.

2 "Men" (ik weet nog steeds niet wie men is) vind je een slechte moeder omdat je niet altijd je kinderen hun zin geeft.

Wat is precies de bedoeling van dit topic? Wil je dat mensen zeggen dat je gelijk hebt en dan ouders die hun kinderen niet altijd gelijk geven als slechte ouders afgeschilderd worden? Daarom bedoel ik dus los zand.
quote:speculaasje schreef op 21 juni 2009 @ 23:33:

Maar Fleurtje, als het een kind niet uitmaakt, waarom dan juist kiezen voor Ommen? Dan is Bali toch net zo ok?Waarom zou je een kind belasten met zo'n lange reis als je de reisbestemming nagenoeg om de deur hebt.....
Neele, groot gelijk. Tuurlijk heeft een kind voorkeuren, maar je moet ze wel allerlei smaken aanbieden. Ik ben ook niet dol op gorgonzola hoor, maar Man gruwt van bietjes, hij heeft ze ook nog nooit geprobeerd, en wil ook nooit een hapje nemen. Mannen...
quote:fleurtje schreef op 21 juni 2009 @ 23:31:

Die stoerdoenerij komt op mij nogal sneu over.

Maar als mensen beweren dat kinderen het net zo naar hun zin hebben op de camping in Ermelo is dat wel ok?

Die mensen vertrouw ik dan weer niet.
quote:traincha2 schreef op 21 juni 2009 @ 23:32:

[...]

Misschien een domme vraag, maar dat zijn toch ook aardappels?Jawel, maar iets gezonder bereidt door plantaardig frituurvet.
quote:Nickname00 schreef op 21 juni 2009 @ 23:34:

[...]

Wat je nu zegt klopt toch niet? Je haalt een boel zaken door elkaar.

1 De kinderen zijn drammers doordat hun ouders overal aan toe geven.

2 "Men" (ik weet nog steeds niet wie men is) vind je een slechte moeder omdat je niet altijd je kinderen hun zin geeft.

Wat is precies de bedoeling van dit topic? Wil je dat mensen zeggen dat je gelijk hebt en dan ouders die hun kinderen niet altijd gelijk geven als slechte ouders afgeschilderd worden? Daarom bedoel ik dus los zand.Ik denk dat TO bedoelt dat kinderen zich altijd naar hun ouders moeten schikken.....ofzoiets....
quote:neele schreef op 21 juni 2009 @ 23:35:

[...]

Maar als mensen beweren dat kinderen het net zo naar hun zin hebben op de camping in Ermelo is dat wel ok?

Die mensen vertrouw ik dan weer niet.Ja, da's wel ok, want daar heb je ook leuke campings.
quote:Nickname00 schreef op 21 juni 2009 @ 23:36:

[...]

Jawel, maar iets gezonder bereidt door plantaardig frituurvet.oh ok. Weer wat geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven