Gezondheid alle pijlers

Tandarts BeetjeBang

16-06-2009 22:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik moet morgen naar de tandarts! ,,

Ik ben doodsbang dat ik een wortelkanaalbehandelijk moet,

wat zijn de kenmerken als je dat hebt?

Mijn tandvlees boven = roos- onder roos-rood ,, als ik soms te hard druk met tanden poetsen bloed het een beetje.. maar doet niet zeer..

Kben best wel bang...

Wat zijn precies de kenmerken etc?

x
quote:toetyfroety schreef op 17 juni 2009 @ 10:38:

Nou ik ben zojuist geweest en het viel alles mee....wel heeft ze gezegd dat ik ragertjes moet gebruiken om goed tussen mijn tanden schoon te maken. Dat heeft ze trouwens al eens eerder gezegd!

Maarre...ik krijg die ragertjes bijna niet tussen mijn tanden! Vind flossen al moeilijk genoeg.

Maar het moet echt, want ik schijn terugtrekkend tandvlees te hebben......bij een terugtrekkend sexleven heb ik nu ook nog terugtrekkend tandvlees.....godsamme!Je kunt ook gewoon tandenstokers gebruiken? Is ook veel makkelijker om te doen dan flossen en ze zijn wat dunner dan ragertjes.
quote:elfje26 schreef op 17 juni 2009 @ 10:34:

echt????????? En ben je toen 5 kilo afgevallen omdat je niet meer kon eten?? hahahaha! Of alles door een rietje geslurpt?Ja en ja
quote:SB1980 schreef op 18 juni 2009 @ 10:32:

[...]

Je kunt ook gewoon tandenstokers gebruiken? Is ook veel makkelijker om te doen dan flossen en ze zijn wat dunner dan ragertjes.

Ja, voor mijn ondertanden heeft ze idd die tandenstokertjes meegegeven, maar ik vind flossen veel sneller....voor boven had ze 2 maten ragers meegegeven, 1 van 10mm en 1 van 5....maar die van 10 heb ik weggegooid, ik moet echt wringen tussen mijn kiezen en ik heb gekoekeld en daar stond dat je niks mag forceren, dan maak je meer kapot. Heb nu een 8 gekocht dat gaat dus beter.

Maar nu wil ze dat ik nog een keer terugkom om alles onder mijn tandvlees schoon te maken, maar ik twijfel, gewoon kijken van haar met zo'n gemeen haakje deed al zo'n zeer. Bovendien, ik denk dat je toch je tandvlees beschadigt als je daar onder probeert schoon te maken. Iemand hier ervaring?????

Waar ik vooral ontzet over was....was dat ze van mijn kies waar dus een ontsteking aan het tandvlees zat, huphup, met hetzelfde haakje tussen andere tanden ging wroeten....ik bedoel maar, als er één methode is om een infectie het snelst te verspreiden.....

Dus nee, ik heb er geen vertrouwen in dat zij mijn tanden onder het tandvlees schoon gaat maken.....
quote:fleurtje schreef op 16 juni 2009 @ 23:22:

Ja maar Barbie, als dan idd DIE pijn hebt, dan ben je niet bang voor de tandarts, maar dan zie je hem juist als God die verlossing komt brengen!

Nou idd,

Ik was mij tandarts toen zo dankbaar dat ik hem na afloop bijna plat op zijn bek wilde kussen.

Maar ik hield mij in
quote:toetyfroety schreef op 19 juni 2009 @ 10:22:

[...]

Ja, voor mijn ondertanden heeft ze idd die tandenstokertjes meegegeven, maar ik vind flossen veel sneller....voor boven had ze 2 maten ragers meegegeven, 1 van 10mm en 1 van 5....maar die van 10 heb ik weggegooid, ik moet echt wringen tussen mijn kiezen en ik heb gekoekeld en daar stond dat je niks mag forceren, dan maak je meer kapot. Heb nu een 8 gekocht dat gaat dus beter.

Maar nu wil ze dat ik nog een keer terugkom om alles onder mijn tandvlees schoon te maken, maar ik twijfel, gewoon kijken van haar met zo'n gemeen haakje deed al zo'n zeer. Bovendien, ik denk dat je toch je tandvlees beschadigt als je daar onder probeert schoon te maken. Iemand hier ervaring?????

Waar ik vooral ontzet over was....was dat ze van mijn kies waar dus een ontsteking aan het tandvlees zat, huphup, met hetzelfde haakje tussen andere tanden ging wroeten....ik bedoel maar, als er één methode is om een infectie het snelst te verspreiden.....

Dus nee, ik heb er geen vertrouwen in dat zij mijn tanden onder het tandvlees schoon gaat maken.....

Ok hier heb ik verstand van

Flossen is weinig effectief tegen tandvleesproblemen door de anatomie van de kiezen; bij je voortanden kan het eventueel wel maar stokers hebben de voorkeur. Als je flossen makkelijker vindt, ben ik geneigd te zeggen dat je het verkeerd doet omdat goed flossen veel moeilijker is dan stokeren. Dat je niets forceert met die ragers is heel goed!

Een infectie kan je niet van de ene plaats naar de andere plaats verspreiden door middel van zo'n haakje. Je hebt door je hele mond dezelfde bacteriën namelijk. Wees daar dus niet bang voor.

Schoonmaken onder het tandvlees is de standaard behandeling voor tandvleesproblemen. Er zit plaque en tandsteen onder het tandvlees en dat moet daar weg, anders gaat de ontsteking ook niet weg. Dit kan gevoelig zijn maar omdat je nu al erg goed bezig bent met tandenstokers en poetsen, is het tandvlees minder ontstoken en zal het minder pijn doen. Je kunt trouwens verdoofd worden als je het echt niet uithoudt dus maak vantevoren de afspraak dat je verdoving krijgt als het te gek wordt.

Laat je weten hoe het is gegaan? Succes!
SB1980 bedankt voor je antwoord. Ik was het weekend weg dus kon niet antwoorden. Mijn afspraak is trouwens pas op 31/7, dus dat duurt nog even. Ja, ik heb intussen ook gehoord dat ze het kunnen verdoven...en dan moet dan maar, want mijn zenuwen liggen helemaal aan de oppervlakte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven