Hij is 19 ik ben 29

21-10-2022 14:49 524 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We klikken goed, hij is serieus, maar wel een best groot leeftijdsverschil.
Ik val niet per se alleen maar op jonger, maar ik heb eens eerder een relatie gehad met een jonger iemand(8 jaar jonger) en dit werkte uiteindelijk om andere redenen niet(of was het dan toch het leeftijdsverschil)?
Wat vinden jullie? Kan het werken of zal het toch altijd niet werken na een tijdje? Iemand met ervaringen?

* We hebben nog geen sex gehad, we doen het heel rustig aan

Kan dit werken?

Totaal aantal stemmen: 352

Ja (16%)
Nee (53%)
Misschien (30%)
rosanna08 schreef:
26-10-2022 15:09
maar het zegt niets over het individu en dat is wat ik iig probeer duidelijk te maken
Oh zeker,ben ook benieuwd hoeveel volwassen 19 jarige jongens jullie kennen. Ik zit er middenin, en er zit wat verschil in, maar ik ken er geen een die volwassen genoeg is voor een relatie een volwassen vrouw. Maar kan aan mijn kring liggen
rosanna08 schreef:
26-10-2022 15:07
ik denk dat die vraagtekens ook veroorzaakt worden door de wetenschap hoe de maatschappij tegen dit leeftijdsverschil aan kijkt
Vroeger moesten we sneller volwassen worden, eerder werken, eerder stabiel zijn. We wrden minder oud. Nu weten we, dat we daar de grenzen te jong hebben gelegd. En sommige grenzen zijn in de loop van de jaren al opgetrokken. We hebben nu meer tijd om op gezonder tempo volwassen te worden.
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:03
Kloot zeker, ik ken to's vriend niet, maar ten eerste is de kans dat zij een hele volwassen 19jarige gevonden heeft natuurlijk nietheel groot. Ten tweede zij opent niet voor niets een op topic. Als hij onmerkbaar 10jaar jonger was, had ze geen vraagtekens
Zou het niet ook iets te maken hebben met alle vooroordelen? Waar mensen met een groot leeftijdsverschil tegenaan blijven lopen?
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:16
Vroeger moesten we sneller volwassen worden, eerder werken, eerder stabiel zijn. We wrden minder oud. Nu weten we, dat we daar de grenzen te jong hebben gelegd. En sommige grenzen zijn in de loop van de jaren al opgetrokken. We hebben nu meer tijd om op gezonder tempo volwassen te worden.
Zie ik helemaal niet. Open hier een topic dat je op je 20-ste nog thuis woont en je wordt verketterd. Op je 18e moet je het huis uit want ben je volwassen en als je dat niet lukt, dan doe je niet goed genoeg je best.
Destiny schreef:
Zou het niet ook iets te maken hebben met alle vooroordelen? Waar mensen met een groot leeftijdsverschil tegenaan blijven lopen?
Wat mij betreft niet, als hij 23 was geweest en zij 33 had ik het echt geen punt gevonden
Inzit enkel met het feit, dat hij pas 19 is.
Lila-Linda schreef:
en dat kan ook binnen een relatie, dat zie je wel aan oa Ollegrieze. En ik kan uit eigen observatie zeggen dat zij een hele gelijkwaardige relatie hebben. Bij Star ken ik haar man niet, maar haar wel wat beter en ook zij is een prima volwassene geworden.
Gemiddelden zijn wat ze zijn, gemiddelden. Laten we alsjeblieft iedereen gewoon als eigen individu beschouwen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:13
Oh zeker,ben ook benieuwd hoeveel volwassen 19 jarige jongens jullie kennen. Ik zit er middenin, en er zit wat verschil in, maar ik ken er geen een die volwassen genoeg is voor een relatie een volwassen vrouw. Maar kan aan mijn kring liggen
Geen. Maar dat ligt toch ook aan wat die volwassen vrouw zoekt? Ik heb een aantal collega's tussen de 25 - 30, die zoeken geen vastigheid, maar gewoon een leuke tijd. Kan prima met een niet zo volwassen man van 19.
Star⁴ schreef:
26-10-2022 15:18
Zie ik helemaal niet. Open hier een topic dat je op je 20-ste nog thuis woont en je wordt verketterd. Op je 18e moet je het huis uit want ben je volwassen en als je dat niet lukt, dan doe je niet goed genoeg je best.
Ach nee, je ziet juist dat jongeren steeds langer thuis wonen. Niet alleen door woningnood, maar ook omdat het thuis fijn is. En jongeren zich minder hoeven te bewijzen dan wij vroeger. Ik was zelf braaf op mijn 19e piepjong het huis uit. Mijn oudste is net uitgevlogen, begin 20.
De enige keer, dat ik vind, dat een 18jarige beter op kamers kan, is als de thuissituatie echt kut is. Dat zijn vaak de TO's die het advies krijgen: ga op kamers
Star⁴ schreef:
26-10-2022 15:21
Geen. Maar dat ligt toch ook aan wat die volwassen vrouw zoekt? Ik heb een aantal collega's tussen de 25 - 30, die zoeken geen vastigheid, maar gewoon een leuke tijd. Kan prima met een niet zo volwassen man van 19.
Een avondje rollebollen snap.ik, met een strakke 19jarige. Maar dit gaatover relaties, dus vastigheid. Dit topic is een relatietopic.
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:22
Ach nee, je ziet juist dat jongeren steeds langer thuis wonen. Niet alleen door woningnood, maar ook omdat het thuis fijn is. En jongeren zich minder hoeven te bewijzen dan wij vroeger. Ik was zelf braaf op mijn 19e piepjong het huis uit. Mijn oudste is net uitgevlogen, begin 20.
De enige keer, dat ik vind, dat een 18jarige beter op kamers kan, is als de thuissituatie echt kut is. Dat zijn vaak de TO's die het advies krijgen: ga op kamers
Ja en ik schrijf over de reacties die daarover hier volgen. Dus niks nee, gewoon feitelijke observatie.
rosanna08 schreef:
26-10-2022 15:20
en dat kan ook binnen een relatie, dat zie je wel aan oa Ollegrieze. En ik kan uit eigen observatie zeggen dat zij een hele gelijkwaardige relatie hebben. Bij Star ken ik haar man niet, maar haar wel wat beter en ook zij is een prima volwassene geworden.
Gemiddelden zijn wat ze zijn, gemiddelden. Laten we alsjeblieft iedereen gewoon als eigen individu beschouwen.
Nogmaals: dat leeftijdsverschil is niet het punt (voor mij), maar het feit dat we het hier hebben over een jongen van 19.
Hoe kun je een gelijkwaardie relatie hebben, met een.onvolwassen mens?
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:24
Een avondje rollebollen snap.ik, met een strakke 19jarige. Maar dit gaatover relaties, dus vastigheid. Dit topic is een relatietopic.
Rollebollen kan ook voor een paar jaar leuk zijn hoor. Niet iedereen krijgt rammelende eierstokken zodra ze 30 zijn.
Star⁴ schreef:
26-10-2022 15:25
Ja en ik schrijf over de reacties die daarover hier volgen. Dus niks nee, gewoon feitelijke observatie.
Op dit forum, waar iedereen anoniem is
Niet echt een echte afspiegeling. Hier moet ook iedereen bijelkaar stinksok bij haar man weg
Feit is, dat jongeren juist langer thuisblijven. Hoe hard het forum ook roept
Star⁴ schreef:
26-10-2022 15:26
Rollebollen kan ook voor een paar jaar leuk zijn hoor. Niet iedereen krijgt rammelende eierstokken zodra ze 30 zijn.
Maar heb je echt collega's van 25 met een vaste verkering van 19? Of is dit hypothetisch?
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:27
Op dit forum, waar iedereen anoniem is
Niet echt een echte afspiegeling. Hier moet ook iedereen bijelkaar stinksok bij haar man weg
Feit is, dat jongeren juist langer thuisblijven.Hoe hard het forum ook roept
Ontken ik nergens, ik schrijf alleen wat ik hier zie.
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:24
Eens. Beetje lol maken is prima. Al begrijp ik ook niet wat je met zo'n jochie moet. Op je 29e zijn je leeftijdsgenoten ook nog strak genoeg..
Ik heb ook een zoon van 19 en die is hartstikke leuk , maar ook nog écht 19.
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:28
Maar heb je echt collega's van 25 met een vaste verkering van 19? Of is dit hypothetisch?
Lijkt me duidelijk toch?
Ik heb een aantal collega's tussen de 25 - 30, die zoeken geen vastigheid, maar gewoon een leuke tijd. Kan prima met een niet zo volwassen man van 19.
Lila-Linda schreef:
Nogmaals: dat leeftijdsverschil is niet het punt (voor mij), maar het feit dat we het hier hebben over een jongen van 19.
Mijn 21-jarige onvolwassen ik had een gelijkwaardige relatie met mijn 30-jarige volwassen man.
Star⁴ schreef:
26-10-2022 15:30
Lijkt me duidelijk toch?
Nee anders vroeg ik het niet?
En is hij dan nu net 19 en is het net aan? Of al enige jaren? Oh wacht dat kan niet, dan was hij 17 toen het begon??
Oprecht, ik snap het niet
Star⁴ schreef:
26-10-2022 15:32
Mijn 21-jarige onvolwassen ik had een gelijkwaardige relatie met mijn 30-jarige volwassen man.
Vrouw van 21 is echt anders, dan een jongen van 19
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:33
Vrouw van 21 is echt anders, dan een jongen van 19
Je schrijft anders zelf eerder dat je zo rond 23 volwassen bent.
Star⁴ schreef:
26-10-2022 15:34
Je schrijft anders zelf eerder dat je zo rond 23 volwassen bent.
Gemiddeld zeker
Vrouwen eerder dan mannen.
Mannen van 19 zijn amper door de puberteit
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:33
Nee anders vroeg ik het niet?
En is hij dan nu net 19 en is het net aan? Of al enige jaren? Oh wacht dat kan niet, dan was hij 17 toen het begon??
Oprecht, ik snap het niet
Jij zegt dat je geen enkele 19 jarige kent die volwassem genoeg is voor een relatie met een volwassen vrouw.
Waarop ik zeg; ligt toch aan wat die volwassen vrouw zoekt en vervolgens noem ik een aantal collega's rond de leeftijd van TO die zelf niet zo volwassen zijn qua gesetteldheid en dus prima een relatie met een 19-jarige zouden kunnen hebben.
Lila-Linda schreef:
26-10-2022 15:19
Wat mij betreft niet, als hij 23 was geweest en zij 33 had ik het echt geen punt gevonden
Inzit enkel met het feit, dat hij pas 19 is.
Maar de vraagtekens van eenmeisje1993 komen daar wellicht vandaan.
Lila-Linda schreef:
Ik heb gewoon een gelijkwaardige relatie. Vanaf het begin. Dat is vanzelf zo gegaan. Geen moeite voor hoeven doen. Ik zie om mij heen ook veel relaties die niet gelijkwaardig zijn zonder noemenswaardig leeftijdsverschil. Het hangt denk ik dus wel met meer samen dan alleen leeftijd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven