Mode & Beauty alle pijlers

Legging imitatieleer

04-11-2022 19:45 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een verkoopster tipte mij vorige maand om onder een knielange sweaterjurk een (zwarte) imitatieleren legging te dragen. Iets hipper dan een panty vanwege de shine/stoere look en nèt een klein stukje enkel tussen de legging en je sneaker. Panty’s in een sneaker vind ik ook niet mooi ivm Zwarte Piet-effect.

Eens of niet, wat vinden jullie? Ik twijfel, maar heb wel iets nodig voor de warmte en stevigheid rond mijn bilpartij. Tips en linkjes naar goeie merken of afbeeldingen zijn welkom als je goeie ervaringen hebt. Kan je ze ook gewoon wassen en blijven ze mooi?

Imitatie leren legging: ja of nee?

Totaal aantal stemmen: 52

Ja, hartstikke hip (63%)
Nee, leggings zijn absolute no go’s (37%)
gryla wijzigde dit bericht op 04-11-2022 20:15
9.57% gewijzigd
Ik vind het leuk staan. Beetje stoerder… en ik ben ook niet gek op panty’s in sneakers vanwege het pieten effect.
Ik draag die dingen wel maar meestal niet onder een jurk, dat vind ik een beetje mja... teveel ofzo. Liever met een lang shirt of blouse. Panties draag ik pertinent niet dus als ik in de winter voor een jurk ga dan toch liever een gewone stoffen legging. Ik heb er één met "patrijspoortjes", die vind ik heel gaaf.

De leatherlook legging van M&S zit erg fijn maar is wel iets duurder dan 20 euro geloof ik.
Ik draag nooit sneakers onder een jurk omdat ik dacht echt bij niemand mooi vindt.
Panty in laarzen geeft geen pieteneffect.
vivapimpelmees schreef:
04-11-2022 19:48
Is dit geen optie?
Zwarte ondoorzichtige maillot vind ik toch al niks aan n mooie panty van oroblu in nearly black.vind ik wel mooi.
Ja en sneakers het is jammer genoeg zo dat ik alleen op sneakers kan lopen vanwege n slecht linker been.
Heb prachtige western laarzen mooie lange zwarte laarzen .meerdere kleuren korte laarsjes .en steeds probeer ik het weer maar kan er echt niet op lopen .
Hooguit met n feestje probeer ik het dan kan ik zitten .
Heel jammer want ik heb n periode gehad dat ik dacht als ik nieuwe schoenen koop gaat het lopen ook goed.
Vandaar mijn grote assortiment laarzen en laarsjes.
Dus ook onder n jurk draag ik overdag sneakers.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 04-11-2022 20:02
3.90% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
vivapimpelmees schreef:
Ik draag nooit sneakers onder een jurk omdat ik dacht echt bij niemand mooi vindt.
Dit inderdaad!
En zo’n imitatieleren legging kan prima, maar dan inderdaad wel onder een jurk. Niet met een shirt, want een legging is geen broek :mrgreen:
vivapimpelmees schreef:
Ik heb mooie leren sneakers gevonden zonder veters, die onder een jurk passen. Vind ik. Smaken kunnen verschillen natuurlijk :hyper:
Panty in laarzen doe ik ook wel, maar ik wil eens wat anders/sportiever/stoerder proberen.
gryla wijzigde dit bericht op 04-11-2022 20:10
11.83% gewijzigd
Rooss4.0 schreef:
De leatherlook legging van M&S zit erg fijn maar is wel iets duurder dan 20 euro geloof ik.
Die ga ik morgen even checken in de winkel. Dank voor de tip Rooss!
Krulliebollie73 schreef:
04-11-2022 19:46
Ik vind het leuk staan. Beetje stoerder… en ik ben ook niet gek op panty’s in sneakers vanwege het pieten effect.
Imitatieleer in die prijsklasse vind ik echt heul lelijk, sorry iedereen :$. Je hebt ook leggings van pantystof, een dikke panty zonder voet dus, dan heb je een vergelijkbaar effect. Of kies voor een denim legging met coating, ook stoer!
Je vraagt het, dus ik zeg het hier, maar zelf vind ik zo’n leren legging onder een jurk eerder wat gedateerd dan hip. Maar als het je leuk vindt staan; lekker doen!
Sneakers onder een jurk vind ik alleen mooi bij iemand die lange slanke benen heeft.
Een legging vind ik ook alleen mooi als iemand lange slanke benen heeft. Maar het zal een ander weinig uitmaken wat ik er van vind.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Lorem_Ipsum schreef:
04-11-2022 21:11
Je vraagt het, dus ik zeg het hier, maar zelf vind ik zo’n leren legging onder een jurk eerder wat gedateerd dan hip. Maar als het je leuk vindt staan; lekker doen!
Eens.
Am Yisrael Chai!
Juist onder een sweaterjurk of nog beter, een grofgebreide kabeltrui, lijkt me een leren legging wel leuk, maar ik zou het niet onder een bloemetjesjurk aantrekken. De leggings zijn zeker wel weer hip, zie H&M
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1100639004.html
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Ik heb twee mooie imitatieleren leggings van Spanx. Één donkerbruine met een beetje croco print en een zwarte met een soort bikerpatroon, van die opliggende streepjes op sommige plaatsen (dat is wel heel slecht uitgelegd, maar dat was het beste dat ik ervan kon maken).
Beide draag ik met iets langs erop, bijvoorbeeld een lange blouse en een wat kortere trui, of een lange top met een blazer of vest. Nooit zo lang dat het een jurk lijkt, maar lang genoeg dat kruis en billen bedekt zijn.
Ik draag het zelf overigens niet met sneakers maar met lange laarzen of enkellaarzen. Of stoere grove boots.
Irregular_Choice schreef:
04-11-2022 20:01
Dit inderdaad!
En zo’n imitatieleren legging kan prima, maar dan inderdaad wel onder een jurk. Niet met een shirt, want een legging is geen broek :mrgreen:
De leggings die ik draag, zijn echt bedoeld als broek.
Bedankt voor de tips @liliane13 en @jufjoke
Irregular_Choice schreef:
04-11-2022 20:01
Dit inderdaad!
Mooi juist. Een kort topje op een Spanx (Ready to Wow) legging is mijn favoriete outfit 👌🏼
Liliane13 schreef:
04-11-2022 21:43
De leggings zijn zeker wel weer hip, zie H&M
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1100639004.html
Deze zit niet mooi bij de billen.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Zag ze laatst ook bij Calzedonia.
Ik wil reageren op je vraag "Blijven ze mooi?" - helaas niet. Het is een laagje plastic coating over textiel zoals al het nepleer, maar dat wist ik niet toen ik er eentje kocht.

Ik heb deze en die ging op dag 1 al kapot omdat de stof kreukt bij je buik als je gaat zitten. En door het wassen (voorzichtig en binnenstebuiten) komen er over de gehele oppervlakte kleine scheurtjes in de coating. Snap niet dat ze nog gemaakt worden, het is letterlijk een wegwerpproduct.

https://www.calzedonia.com/nl/product/l ... _COLLD=019
konwalia schreef:
04-11-2022 22:35
Ik wil reageren op je vraag "Blijven ze mooi?" - helaas niet. Het is een laagje plastic coating over textiel zoals al het nepleer, maar dat wist ik niet toen ik er eentje kocht.

Ik heb deze en die ging op dag 1 al kapot omdat de stof kreukt bij je buik als je gaat zitten. En door het wassen (voorzichtig en binnenstebuiten) komen er over de gehele oppervlakte kleine scheurtjes in de coating. Snap niet dat ze nog gemaakt worden, het is letterlijk een wegwerpproduct.
Ik vind een kledingstuk van imitatieleer bij uitstek een product dat de moeite waard is om er wat meer aan uit te geven, vaak geldt hierbij dat wat duurder daadwerkelijk beter en mooier is. Mijn Spanx zijn al talloze keren gewassen en zien er nog precies hetzelfde uit.

Imitatieleer is dus niet altijd gewoon een coating over textiel.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 04-11-2022 22:37
3.89% gewijzigd
Laatst viel de leatherlook spontaan van mijn legging af, ik bladderde overal waar ik liep of zat... heb 'm maar uitgedaan. Hij was ongeveer een jaar oud, altijd voorzichtig gewassen. Ik koop geen nepleer meer voortaan.
Lorem Ipsum
@Jufjoke: Zijn dat deze? Zie toch dat er wat vaker over wordt geklaagd, dus dan doe je het goed!

https://www.wehkamp.nl/spanx-corrigeren ... rt-970573/
konwalia schreef:
04-11-2022 22:48
@Jufjoke: Zijn dat deze? Zie toch dat er wat vaker over wordt geklaagd, dus dan doe je het goed!

https://www.wehkamp.nl/spanx-corrigeren ... rt-970573/
Deze heb ik ook, maar die verliest wel zijn coating op den duur. Maar hij zit echt prachtig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven