Mode & Beauty alle pijlers

Haarolie

16-11-2022 20:00 22 berichten
Is er iemand die advies heeft over een goede haarolie? Ik heb momenteel pluizig, ietwat droog haar. Na mijn bevalling heb ik heel veel haaruitval gehad en ik wil het nu graag opnieuw lang laten groeien. Ik heb heel veel babyhaartjes nu en al met al zit het helemaal niet goed. Nu zie ik allemaal filmpjes met verschillende oliën die als wondermiddel bestempeld worden. Ik heb alleen het juiste nog niet gevonden helaas. Welk product werkt voor jullie? En hoe gebruiken jullie het?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik arganolie. Heel klein beetje verdelen over mijn haar en het is niet meer pluizig. Als je niet teveel gebruikt wordt het ook niet vettig.
Relaxingatthelake schreef:
16-11-2022 20:03
Ik gebruik arganolie. Heel klein beetje verdelen over mijn haar en het is niet meer pluizig. Als je niet teveel gebruikt wordt het ook niet vettig.
Helemaal mee eens!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik gebruik olijfolie, drupje in mijn handen wrijven en dan alleen bij de uiteinden.
Even opletten of je echte natuurlijke olie koopt, of iets met die olie als ingrediënt. Veel arganoliën zijn eigenlijk gewoon siliconenmengsels. Gewoon even bij de ingrediënten kijken.
Ook team Argan olie! Gebruik het al jaren. Helpt goed tegen pluis.

Wel vrij prijzig, maar je doet er lang mee. Ik heb haar dat ergens in mijn taille eindigt en ik gebruik ongeveer 10 druppels voor mijn gehele haar.
navyblue schreef:
16-11-2022 20:11
Even opletten of je echte natuurlijke olie koopt, of iets met die olie als ingrediënt. Veel arganoliën zijn eigenlijk gewoon siliconenmengsels. Gewoon even bij de ingrediënten kijken.
De olie die ik gebruik (van Andrelon) heeft als ingredienten:

Cyclopentasiloxane, Isododecane, Dimethicone, Cyclohexasiloxane, Argania Spinosa Kernel Oil, Dimethicone Crosspolymer, Lycopene, Parfum, Tocopherol, Zea Mays (Corn) Oil, Alpha-Isomethyl Ionone, Coumarin, Linalool.

@(

Maar ik vind hem fijn en hij werkt tegen pluizig haar.
Ik gebruik daar ook arganolie voor soms gemengd met caster olie. Ik smeer het er soms ook savonds in en ga ermee slapen en dan de volgende dag mijn haar wassen. Het is wel belangrijk om niet teveel te gebruiken anders is het lastig met uitwassen. Gebruik sinds een week ook een leave in conditioner/anti klit spray en dat helpt ook, mijn haar voelt wat minder droog aan.
Arganolie it is dan maar. Ga het eens proberen. Bedankt voor de tips :mrgreen:
Ik kan je alvast veel geld besparen:

Moroccainoil, biosilk en Chi werken niet. Nu heb ik bijzonder onhandelbaar haar maar ik maakte niemand (met normaal haar) blij met die flesjes. Variërend van ‘ziet eruit alsof ik de halve avond in de frituur heb gewerkt met één drupje’ tot ‘ruikt wel lekker maar dan houdt het ook op’).

Olaplex oil doet ‘iets’ maar veel te weinig om de prijs te rechtvaardigen. De olie met de beste prijs/kwaliteit verhouding: ordinaire virgin coconut oil van de Tuinen (weet even niet meer hoe die toko tegenwoordig heet Holland en nog iets). Daar vind je ook castorolie voor weinig.
tonkje schreef:
16-11-2022 21:09
De olie die ik gebruik (van Andrelon) heeft als ingredienten:

Cyclopentasiloxane, Isododecane, Dimethicone, Cyclohexasiloxane, Argania Spinosa Kernel Oil, Dimethicone Crosspolymer, Lycopene, Parfum, Tocopherol, Zea Mays (Corn) Oil, Alpha-Isomethyl Ionone, Coumarin, Linalool.

@(

Maar ik vind hem fijn en hij werkt tegen pluizig haar.
Dat zijn inderdaad siliconen met een klein beetje arganolie. Nou ja, als het werkt, dan werkt het. Soms kun je je haar op den duur verzadigen met siliconen.
Ik gebruik dit:

Afbeelding

Te koop bij elke toko waar ze black hair spul verkopen en volgens mij tegenwoordig ook bij bol.com en Etos.
Am Yisrael Chai!
lemoos2 schreef:
16-11-2022 21:30
Ik kan je alvast veel geld besparen:

Moroccainoil, biosilk en Chi werken niet. Nu heb ik bijzonder onhandelbaar haar maar ik maakte niemand (met normaal haar) blij met die flesjes. Variërend van ‘ziet eruit alsof ik de halve avond in de frituur heb gewerkt met één drupje’ tot ‘ruikt wel lekker maar dan houdt het ook op’).

Olaplex oil doet ‘iets’ maar veel te weinig om de prijs te rechtvaardigen. De olie met de beste prijs/kwaliteit verhouding: ordinaire virgin coconut oil van de Tuinen (weet even niet meer hoe die toko tegenwoordig heet Holland en nog iets). Daar vind je ook castorolie voor weinig.
Ik zeg dat ook meestal en mijn arganolie komt daar vandaan. Mijn casterolie komt van Action maar die had ook maar 1 ingrediënt vermeld staan. Zie nu dat die oliën, en een hoop andere dingen, 60% korting zijn bij Holland & Barret.
Rosemary Mint Scalp & Hair Strengthening Oil

te koop bij meeste haarwinkels en kruitvat maar zou het online bestellen indien mogelijk want het is standaard uitverkocht

Afbeelding
Relax we're all crazy, it's not a competition
Oh Mielle, daar heb ik nu ook iets van gekocht. Een soort gelachtig spul in een grote pot en dat bevalt totaal niet.
Ruikt wel heel lekker, maar het maakt mijn haar ( krul) zwaar en vettig.

Eens kijken of jouw flesje beter werkt.
Leave in conditioner van Bonacure heeft mijn leven veranderd! Ik gebruik nog steeds conditioner in de douche, maar als ik eruit stap droog ik mijn haar met handdoek en föhn, niet tot het 100% droog is maar wel zo'n 50-75%. Dan spray ik met het spullie, even kammen en klaar! Niks geen pluis en mooi zacht haar.

Afbeelding
Ik lees hier over 100% arganolie. Site voor mannen maar dat maakt op zich niks uit:

https://www.thealphamen.nl/blogs/blog/w ... -hoe-moet/
anoniem_64f462a7702e2 wijzigde dit bericht op 04-01-2023 17:47
17.29% gewijzigd
Deze ziet er goed uit. Handig topic dit, ik ga bestellen.

https://www.thealphamen.nl/azbane-silky ... tment.html
Matrix Oil Wonders Indian Amla Strenghtening Oil 150ml. Ik koop hem bij de Brainwash. 15 euro maar ik doe er heel lang mee. Bevalt prima en ruikt ook heel erg lekker. Mijn haar is ook wat droog met neiging tot pluizen en ik merk echt verschil wanneer ik hem niet heb gebruikt.
Ugli schreef:
04-01-2023 17:39
Leave in conditioner van Bonacure heeft mijn leven veranderd! Ik gebruik nog steeds conditioner in de douche, maar als ik eruit stap droog ik mijn haar met handdoek en föhn, niet tot het 100% droog is maar wel zo'n 50-75%. Dan spray ik met het spullie, even kammen en klaar! Niks geen pluis en mooi zacht haar.

Afbeelding
Deze ziet er heel interessant uit!! Die wil ik ook eens proberen. Ik gebruik daarvoor nu de giga-glad stylingcrème van de brainwash maar wil deze ook wel graag eens proberen want die crème gaat beduidend minder lang mee dan de olie.

Van de Action ooit haarspul gehad (gekregen van iemand die hem niet hoefde die zo lief was aan me te denken), zou hittebeschermend zijn maar daar ging mijn haar juist gigantisch van pluizen en werd nog mega-vettig ook. Het zag er niet uit.
Koffieverkeerd schreef:
04-01-2023 17:36
Oh Mielle, daar heb ik nu ook iets van gekocht. Een soort gelachtig spul in een grote pot en dat bevalt totaal niet.
Ruikt wel heel lekker, maar het maakt mijn haar ( krul) zwaar en vettig.

Eens kijken of jouw flesje beter werkt.

dat hoor ik vaker, denk vanaf krultype 3 mielle het beste werkt hoeft natuurlijk niet
is met veel producten zo, wat voor de een werkt werkt totaal niet voor ander
tot nu toe heb ik geen problemen ben echt fan :heart:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Het flesje Andrelon-olie was leeg en ik heb nu een flesje van de Hema. Kost de helft en ik vind het fijner dan die Andrelon.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven