Ervaring nachtdienst
dinsdag 22 november 2022 om 20:50
Ik werk al jaren onregelmatig. Dag/avond/ weekend. Geen nachtdienst.
Nu met 2 kinderen verder vind ik onregelmatig werken meer puzzelen. Heb 1 vaste werkdag en verder wisselend.
Werk 3 dagen in de week.
Nu denk ik erover om 2 nachten te gaan werken. Kan ik minder werken en het zelfde verdienen als nu.
Kids gaan 1 dag naar bso/ kinderdagverblijf, andere dag oma.
Op de dag dat ze naar de opvang gaan, kan ik overdag slapen.
Andere dag ga ik er dan eerder uit zodat ik me dochter zelf uit school kan halen en dan ben ik de rest vd week klaar met werken.
Hoe vinden degene die snachts werken de combinatie met kinderen?
Ik ga binnenkort een nachtje meelopen met de nachtdienst om te kijken hoe ik het vind.
Benieuwd ook of ik overdag kan slapen.
Nu met 2 kinderen verder vind ik onregelmatig werken meer puzzelen. Heb 1 vaste werkdag en verder wisselend.
Werk 3 dagen in de week.
Nu denk ik erover om 2 nachten te gaan werken. Kan ik minder werken en het zelfde verdienen als nu.
Kids gaan 1 dag naar bso/ kinderdagverblijf, andere dag oma.
Op de dag dat ze naar de opvang gaan, kan ik overdag slapen.
Andere dag ga ik er dan eerder uit zodat ik me dochter zelf uit school kan halen en dan ben ik de rest vd week klaar met werken.
Hoe vinden degene die snachts werken de combinatie met kinderen?
Ik ga binnenkort een nachtje meelopen met de nachtdienst om te kijken hoe ik het vind.
Benieuwd ook of ik overdag kan slapen.
woensdag 23 november 2022 om 08:41
Ik heb jaren nachtdienst gedraaid, week op week af. Geen borstkanker of overgewicht ofzo aan overgehouden.
Dat was voordat ik kinderen kreeg en ik had het geluk dat ik overdag heerlijk sliep.
Het is heerlijk rustig s'nacht en het is ook leuk al die slaperige gezichten an de ochtenddienst te zien.
Succes To, het zal er vooral aan liggen of je goed kunt slapen overdag.

Dat was voordat ik kinderen kreeg en ik had het geluk dat ik overdag heerlijk sliep.
Het is heerlijk rustig s'nacht en het is ook leuk al die slaperige gezichten an de ochtenddienst te zien.
Succes To, het zal er vooral aan liggen of je goed kunt slapen overdag.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
woensdag 23 november 2022 om 09:07
Het was natuurlijk niet serieus bedoeld.Elizabethie schreef: ↑23-11-2022 09:04Niet in het zorgcentrum waar ik werkte hoor...nauwelijks tijd voor pauze soms.
Welterusten!
woensdag 23 november 2022 om 09:37
Hou er rekening mee dat het rusten 's avonds lastiger wordt als de kinderen ouder worden. Ze gaan later naar bed bijvoorbeeld,: de jongste (10 jaar) gaat om 20.30 naar boven. Op een gegeven moment krijgen ze ook hobbies / sportclubs: de jongens hebben op basisschoolleefttijd voetbaltraining van 18.00 tot 19.00 gehad, daarna naar huis fietsen en nog even wat eten en douchen.
Mocht je toch nachtdiensten willen gaan doen dan lijkt mij 2 nachten achter elkaar beter qua ritme dan bijvoorbeel 1 op maandag en 1 op donderdag.
Ik heb altijd wisselende diensten gewerkt waaronder nachtdiensten en ben juist een andere werkplek gaan zoeken toen we kinderen kregen, zodat ik alleen overdag hoefde te werken. Nu ze ouder worden (pubers) ben ik daar nog steeds blij mee, want de avonden zijn juist de momenten dat het meeste aan hulp / zorg / begeleiding nodig is.
woensdag 23 november 2022 om 12:08
Ehm... nee. Niet waar ik werkte. Met mazzel kon ik om 4 uur een boterham naar binnen werken en was je continu op de been.
TO, ik lees dat je een partner hebt, dan is het, zoals ik het ervaren heb, goed te doen. Ik heb jarenlang onregelmatig gewerkt, met veel plezier en werkte ook graag in de nachten. Ik sliep goed overdag.
Wel is het ongezond. En heb ik gemerkt, toen ik overstapte naar een regelmatige baan, hoeveel extra energie onregelmatig werken eigenlijk kost(fysiek).
Maar ik kan me je overweging goed indenken en zou, als ik in jouw positie zou hebben gezeten, dezelfde keuze hebben gemaakt.
woensdag 23 november 2022 om 12:15
ik draai vroeg /dag/laat en nacht en draai de nachten wanneer mijn kind dat weekend bij mijn ex is. Qua in het ritme komen vind ik late dienst zwaarder dan nacht. Bij nacht ga ik gewoon als ik thuis kom slapen tot wanneer ik wakker word. Nog even rommelen in huis of wat doen. Avondeten. Nog paar uurtjes plat en aan het werk. Zolang ik per etmaal maar de 7 uur slaap aan tik al dan niet in etappes gaat dat best wel goed. Heb met de aflopers/late dienst meer moeite omdat ik dan overdag vaak al een hele shift thuis erop heb zitten en voor mijn gevoel dubbele dienst heb. Want dan is kind overdag uit school gewoon thuis en breng ik haar naar oppas als ik aan het werk ga.
Het is per persoon best verschillend bij welke tijd je het best gedeit. Voor mij is nacht ideaal want toen ik nog geen kind had en me dus niks hoefde aan te trekken van dingen als school, was ik echt een nachtdier. Dan ben ik op mijn productiefst. Geef me een week vrij zonder verplichtingen en dan is mijn natuurlijke ritme dat ik rond 4 a 5 uur s'nachts ga slapen en dan tot rond het middaguur slaap. Maar ben je van nature een vroege vogel of een overdag persoon dan lijkt nachtdienst me echt de hel.
Heb jij invloed op welke dagen je nachten kan werken? Want dat lijkt me dus ideaal. Als ik het zelf mocht uitkiezen dan draaide ik om het weekend nacht maar helaas.
Het is per persoon best verschillend bij welke tijd je het best gedeit. Voor mij is nacht ideaal want toen ik nog geen kind had en me dus niks hoefde aan te trekken van dingen als school, was ik echt een nachtdier. Dan ben ik op mijn productiefst. Geef me een week vrij zonder verplichtingen en dan is mijn natuurlijke ritme dat ik rond 4 a 5 uur s'nachts ga slapen en dan tot rond het middaguur slaap. Maar ben je van nature een vroege vogel of een overdag persoon dan lijkt nachtdienst me echt de hel.
Heb jij invloed op welke dagen je nachten kan werken? Want dat lijkt me dus ideaal. Als ik het zelf mocht uitkiezen dan draaide ik om het weekend nacht maar helaas.
woensdag 23 november 2022 om 12:16
Ik werk als invaller op verschillende locaties en ook weleens nachten. En sommige locaties ren je de hele nacht de benen uit je lijf, maar er zijn idd ook locaties waar er weinig te doen is en je er meer bent 'voor de zekerheid', of dat het net te veel is wat je moet doen om een slaapwacht aan te stellen.
(Een slaapwacht slaapt op de locatie en wordt alleen gewekt in geval van nood).
Ik zorg altijd dat ik iets meeneem om mezelf te vermaken.
Studeren of cursussen volgen heb ik ook wel gedaan 's nachts maar is toch lastiger als je weggeroepen wordt en je concentratie is 's nachts toch anders dan overdag.
Ik werk graag 's nachts, maar ik weet dat sommigen het niks vinden. Zoals elke baan, moet je ook hier het type voor zijn.
(Een slaapwacht slaapt op de locatie en wordt alleen gewekt in geval van nood).
Ik zorg altijd dat ik iets meeneem om mezelf te vermaken.
Studeren of cursussen volgen heb ik ook wel gedaan 's nachts maar is toch lastiger als je weggeroepen wordt en je concentratie is 's nachts toch anders dan overdag.
Ik werk graag 's nachts, maar ik weet dat sommigen het niks vinden. Zoals elke baan, moet je ook hier het type voor zijn.
.
woensdag 23 november 2022 om 16:25
Supersas09 schreef: ↑23-11-2022 07:32Ik heb in dezelfde situatie gezeten maar dan met 3 kinderen. Overwoog ook de nachtdienst, gewoon omdat het makkelijker zou zijn thuis. Toen ik het besprak met mijn leidinggevende vroeg hij of ik daar zelf nou gelukkiger van zou worden? Het werken met cliënten, het regelen, contact met ouders en verwanten en andere disciplines is juist wat mijn werk leuk maakt en waar ik goed in ben.
Is het echt iets wat je wil? Of kun je met de roosteraar om de tafel om een rooster te krijgen wat beter aansluit bij je thuissituatie? Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier doen ze alles om je te behouden voor de zorg.
Of met man: ''Mijn man komt tussen 19.00/20.30 thuis dus bij avonddiensten ben ik afhankelijk van oma's en daar wil ik vanaf.''
Moet dat per sé elke week vijf dagen? Geen enkele ruimte in?
woensdag 23 november 2022 om 18:28
Bij hem is er geen ruimte tenzij hij ander werk zoekt. Is hij wel mee bezig.
De roostermaker van de nachtdienst gaf aan dat je 2 vaste nachten kunt werken.
Ik ga eerst gewoon meelopen om te kijken of ik het wat vind.
Ik raak ook de agressie een beetje zat op me werk. Na ruim 20 jaar met gedragsproblematiek te hebben gewerkt wil ik wel wat anders.
En als ik bv van zondagavond de nachtdienst in ga en maandagavond ben ik dinsdagmiddag klaar met werken.
De roostermaker van de nachtdienst gaf aan dat je 2 vaste nachten kunt werken.
Ik ga eerst gewoon meelopen om te kijken of ik het wat vind.
Ik raak ook de agressie een beetje zat op me werk. Na ruim 20 jaar met gedragsproblematiek te hebben gewerkt wil ik wel wat anders.
En als ik bv van zondagavond de nachtdienst in ga en maandagavond ben ik dinsdagmiddag klaar met werken.
woensdag 23 november 2022 om 20:28
Ik werk al ruim twaalf jaar drie nachtdiensten per week en ik zou niet meer anders willen. Ik werk van 22.45 tot 7.15 uur. Ik ben rond 7.35 thuis, ik werk dan de kinderen naar school en slaap onder schooltijd. Ik kom dan ongeveer mijn bed uit als de kinderen thuiskomen.
Ik vind een groot voordeel dat ik overdag altijd thuis ben. Als school belt dat een kind ziek is, dan sta ik er binnen 10 minuten. In vakanties en zo is het wel eens even schipperen, maar dan slaap ik bijvoorbeeld een paar uurtjes 's ochtends en een paar uurtjes na het eten.
Daarbij verdien ik door de ORT met een parttime baan een meer dan fulltime salaris.
Ik vind een groot voordeel dat ik overdag altijd thuis ben. Als school belt dat een kind ziek is, dan sta ik er binnen 10 minuten. In vakanties en zo is het wel eens even schipperen, maar dan slaap ik bijvoorbeeld een paar uurtjes 's ochtends en een paar uurtjes na het eten.
Daarbij verdien ik door de ORT met een parttime baan een meer dan fulltime salaris.
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
woensdag 23 november 2022 om 22:10
Sorry, maar dit klinkt als roofbouw op je lijf. School kan dus midden in de nacht (zo voelt het) bellen om je kind te halen.NightNurse schreef: ↑23-11-2022 20:28Ik werk al ruim twaalf jaar drie nachtdiensten per week en ik zou niet meer anders willen. Ik werk van 22.45 tot 7.15 uur. Ik ben rond 7.35 thuis, ik werk dan de kinderen naar school en slaap onder schooltijd. Ik kom dan ongeveer mijn bed uit als de kinderen thuiskomen.
woensdag 23 november 2022 om 22:51
Mijn man gaat rond 09.00/09.30 de deur uit dus hij is er snachts/smorgens.
Een ziek kind en allebei blijven werken is altijd lastig.. welke dienst je ook werk. Als ik overdag werk en er is 1 ziek zit ik ook met een probleem.
donderdag 24 november 2022 om 00:04
Net als dat je ook wel eens echt middenin de nacht gewekt wordt door je kind.Supersas09 schreef: ↑23-11-2022 22:10Sorry, maar dit klinkt als roofbouw op je lijf. School kan dus midden in de nacht (zo voelt het) bellen om je kind te halen.
Soms is het inderdaad schipperen. En parttime werken tegen een fulltime salaris kan veel goedmaken. Ik snap het wel hoor,hoewel ik ook snap dat het niet voor iedereen een fijne optie is.
.
donderdag 24 november 2022 om 01:35
Ja, dat gebeurt misschien één of twee keer per jaar, ik heb drie kinderen. Net zoals alle ouders een paar keer per jaar gestoord worden in hun nachtrust omdat er een kind ziek is. Het recht op ongestoord slapen geef je op zodra je ervoor kiest om een kind te krijgen.Supersas09 schreef: ↑23-11-2022 22:10Sorry, maar dit klinkt als roofbouw op je lijf. School kan dus midden in de nacht (zo voelt het) bellen om je kind te halen.
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
donderdag 24 november 2022 om 09:07
Waarom zit jij dan met dat probleem en hij niet?
donderdag 24 november 2022 om 10:33
Ik heb toen de kinderen klein waren ook nachtdiensten gewerkt. 8 tot 9 per maand.
Zodat ik vaker en langer bij de kinderen kon zijn dat dacht ik. En zij minder naar de kinderopvang hoefden te gaan. ‘S nachts was er minder werk te doen dan overdag maar toch werd er meer tol geeist van mijn lichaam. Bij thuiskomt in de ochtend toch weer de kinderen helpen met aankleden en in de auto helpen . Partner bracht ze weg.
Dan naar bed…het slapen viel soms tegen…daardoor werd ik wat geïrriteerder. Werk begon tegen te staan.
Ben op zoek gegaan naar een andere baan. ik werk nu wat jij zegt onregelmatig maar niet meer ‘s nachts. Het werk is ook veel leuker , fijne werkgever en ik ben dus een leukerder mens en uitgeruste moeder geworden. Ik denk persoonlijk zelf dat een goede werkgever ook heel veel rust met zich meebrengt…heel veel succes straks…
Zodat ik vaker en langer bij de kinderen kon zijn dat dacht ik. En zij minder naar de kinderopvang hoefden te gaan. ‘S nachts was er minder werk te doen dan overdag maar toch werd er meer tol geeist van mijn lichaam. Bij thuiskomt in de ochtend toch weer de kinderen helpen met aankleden en in de auto helpen . Partner bracht ze weg.
Dan naar bed…het slapen viel soms tegen…daardoor werd ik wat geïrriteerder. Werk begon tegen te staan.
Ben op zoek gegaan naar een andere baan. ik werk nu wat jij zegt onregelmatig maar niet meer ‘s nachts. Het werk is ook veel leuker , fijne werkgever en ik ben dus een leukerder mens en uitgeruste moeder geworden. Ik denk persoonlijk zelf dat een goede werkgever ook heel veel rust met zich meebrengt…heel veel succes straks…
donderdag 24 november 2022 om 15:08
Hij natuurlijk ook.. alleen ik weet niet hoe het bij jullie in de praktijk werkt maar 9 vd 10 keer lost de vrouw of oma het op..
Aangezien ik in de buurt werk en hij op ruim 1 uur..
woensdag 21 december 2022 om 06:49
woensdag 21 december 2022 om 06:53
Besloten om geen nachtdienst te gaan werken.
De afwikkeling vond ik echt leuk.
Alleen lijkt het me gewoon pittig om alleen maar snachts te werken. En weet van mezelf dat ik niet altijd zo'n goede slaper ben. Zou er geen leuker mens op worden.
Ga gewoon verder zoeken. Wordt even makkelijker als de jongste ook naar school gaat. Voor nu even loslaten.
Misschien in de toekomst iets in de flexpoule doen.
Kan ik om me heen kijken wat er nog meer is.
De afwikkeling vond ik echt leuk.
Alleen lijkt het me gewoon pittig om alleen maar snachts te werken. En weet van mezelf dat ik niet altijd zo'n goede slaper ben. Zou er geen leuker mens op worden.
Ga gewoon verder zoeken. Wordt even makkelijker als de jongste ook naar school gaat. Voor nu even loslaten.
Misschien in de toekomst iets in de flexpoule doen.
Kan ik om me heen kijken wat er nog meer is.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in