Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Pffffffffff.

Het was een D R A M A vanmorgen met Mini. Gisteravond had ze zelf kleren uitgezocht die ze vanmorgen, bij nader inzien, toch niet aan wilde. Een uur lang gekrijs, gehuil, geschreeuw en gedoe. Ik was l a a i e n d. Arme Mannie kreeg ook de volle laag toen hij zijn sokken (voor de 2e keer) weg had gemaakt, hij liep ook huilend door het huis: ihihihik weeheeheeheet niehiet waahaahaaar ze zijijijijijijijn.

Vanavond begon ze ook weer maar ik denk dat ze wel aanvoelde dat het snel klaar zou zijn want ze luisterde best goed, na wat uitgeprobeer. Daarnaast bleef ik dit keer heel kalm.

Maar goed. De ortho zou vandaag bellen, heeft ze niet gedaan. Krijg er onderhand een enorme sik van dat afspraken niet worden nagekomen.
Dat was mijn egopost.

Es, fijn dat ze het zelf niet als dramatisch ervaren heeft. En eigenlijk wel heel schattig dat ze 'niet kon stoppen met denken aan jou'

Sok, wat ziet die arme Slof eruit zeg! Heeft hij ook veel last van jeuk?

Mif, hoe is het met Pluisje? Heb je hem nog gewekt vannacht?

Remma, geslaagd voor je veel te dure bikini?
Bah, wat een gezeur Pammie, afspraken niet nakomen, dwarse Mini, wat een gedoe. Slaapt ze nu lekker?

Hier was het ook weer als van ouds; tics (weer erger, inclusief nieuwe), kan niet slapen, "ik moet steeds 'ja' zeggen omdat ik denk dat ik niet meer kan praten" en "ik ben bang dat er een wolf komt". Huilen, 'ik weet het ook niehiehiet' etc. En ik weet echt niet hoe ik er mee om moet gaan.

Ik vrees dat het toch een doktersbezoekje wordt binnenkort. Is 't niet voor haar, dan voor mij.
Pluis ligt alweer drie kwartier intelligente conversaties te houden met zijn knuffels. Geloof niet dat die van ons veel slaap nodig heeft.

Zijn ouders hebben wel iets meer slaap nodig dan ze vannacht gekregen hebben. De tweede helft van de nacht hebben we de twee uur tussen het wakker maken wel wat opgerekt, maar toch.

Es, !?? Groot trauma heeft ze er dus gelukkig niet aan over gehouden. Heeft ze zelf een idee waar het vandaan kwam?

Pammie, hoe is je werk nu je er even zit? En kan het dwarse gedrag van je dochter ermee te maken hebben dat jouw dagindeling nu weer wat anders is?
Ik bedoel daarmee dat ik wel eens wat tips van een prof kan gebruiken om hiermee om te gaan (niet omdat ik op instorten sta hoor.)

Hi Pam!
Hi Mifs.
Oh, kruispost, Es. Jammer dat de tics niet minder worden nu de stress van het kamp voorbij is. Doktersbezoekje klinkt wel als een goed idee als ze er zelf ook echt last van heeft. Sterkte!

(Die !?? was dus een reactie op haar opmerking dat ze nog wel een keer op kamp wilde, niet op de nieuwe tics.)
Iemand van jullie goed in het schrijven van voorwoorden? Ik heb even geen inspiratie...
Hm, niet op commando gleuf ik Mifs.

Wel een kwestie om je af te leiden: ik heb een brief van het GGD gekregen over Lizzy's gewicht. Daarin worden mijn kind en ik 'uitgenodigd' om dinsdagochtend as op kantoor ggd te komen voor een half uur durend onderzoek ivm gewicht.

Kijk. Mij gaat dat dus te ver. Ten eerste is dat kind de laatste paar maanden de hoogte in geschoten, ten tweede wil ik best een keer met een dietiste van gedachte wissselen (met een voedingsboekje van mijn dochter maar zonder mijn dochter) maar ik ga dus echt niet dat kind een probleem aanpraten.

Zelf had ik bedacht; ik bel ze op dat ik haar gemeten en gewogen heb en geef haar nieuwe BMI door (die heb ik al gecheckt, die is goed) en leg uit dat ik dit momenteel 'te zwaar' vind (half uur durend onderzoek?) maar dat ik wel een keertje met een voedingsschriftje wil langskomen.

Wat vinden jullie?
Waarvoorwoord?

Es, zou je niet heel eventjes afwachten tot de kamp-spanning en vermoeidheid een beetje gezakt is? Na zo'n nacht vind ik het niet vreemd dat ze even afreageert zeg maar.

Mini ging pas slapen toen ik naast haar ging zitten. Eerst over de rooie omdat ik niet bij haar kwam liggen en ze kon alleen slapen als ze dicht tegen mij aan lag. Ik ben naast haar bed gaan zitten en heb mijn hand gegeven en toen was ze snel onder zeil. Met naar bed gaan ging het ook niet erg soepel, ze wilde niet in bad. Uiteindelijk wel en wilde ze ook persé zelf uit bad, deed haar pyjama aan, kamde heur haar en poetste haar tanden En ze werd erg complimenteus, dat ik er zo mooi uitzag. Vanmiddag mocht ze niet voorin en sloeg ze me eerst, dat had geen effect. Vervolgens zei ze de hele tijd dat ik er zo raar uitzag en dat mijn kleren raar waren. Dat had ook geen effect en toen werd ze weer normaal. Eten wilde ze niet, ze moest 5 happen van mij. Dat deed ze wel toen ik voet bij stuk hield en verder geen aandacht aan haar besteedde.

Dit kost zó enorm veel energie maar rustig blijven hielp wel.
Als haar BMI nu goed is zou ik ook niet langsgaan. Aardig van ze dat ze je uitnodigen maar bedankt. Misschien is het wel een idee om, als ze nu een goed gewicht heeft, toch een keer naar een diëtiste te gaan om dit goede BMI vast te houden.
Bij de GGD hebben ze denk ik ook wel wat anders te doen dan praten over een niet bestaand probleem.

Ik snap wel waar dit beleid vandaan komt: tenslotte zijn er een heleboel kinderen van Lizzy's leeftijd die echt ongezond overgewicht hebben, en hoe langer je wacht met daar wat aan te doen, hoe moeilijker het wordt. Als Lizzy gewoon gezond eet en inmiddels een gezond BMI heeft, besteden zij hun tijd vast ook liever aan kinderen waar wel wat aan de hand is.

Dit is vast iets waarbij ze heel veel negatieve reacties krijgen van mensen die vinden dat ze zich er niet mee moeten bemoeien, dus als jij gewoon beleefd bent, is er vast niks aan de hand. Dat voedingsschriftje, wil je dat aankaarten omdat je het gevoel hebt dat je verantwoording af moet leggen?
Gut Es, toestand met die Liz, zal het de spanning van het kamp zijn die er op die manier achteraf uitkomt? Misschien dat het met een paar dagen weer wegtrekt? hopelijk, voor jullie..

Mandarijn heeft hte nog steeds over de brandweerauto, en dan zegt ie heel hard : Leuk! Toen ie erin zat brulde hij alles bij elkaar, maar achteraf is het leuk raar jong..

Wat ontzettend vervelend Pammie, die drama's met mini. Kan alleen maar zeggen dat ik met je meevoel. Limoen is ook weer terug bij af wat dat betreft. Vanavond krijsen omdat ze niet naar de wc wilde voor het eten, omdat wij haar jurk omhoog moesten houden, omdat ze haar handen niet met zeep wilde wassen, omdat ze een lepel wilde ipv een vork, en nog zo wat van die dingen. Ik probeer, aangemoedigd door jouw mail met info, zo neutraal mogelijk te blijven. Niet reageren, als ze echt iets stouts doet, gaat ze in de hoek en krijsen doet ze ook maar in de hoek en niet aan tafel. Tja.. verder weet ik het ook niet. Ben ook niet altijd zen bij dat gekrijs, het komt me regelmatig erg mijn oren uit, vooral omdat Mandarijn dan lekker mee gaat doen, want die denkt dat Limoen het goede voorbeeld geeft, en 2 krijserds is me iets te veel.

Schattig hoor, die conversaties met knuffels. Tenminste, als ie ook ooit gaat slapen.
Es als haar BMI nu goed is zou ik denk ik vriendelijk bedanken, goed dat ze het in de gaten houden, in zijn algemeenheid, maar denk dat jullie je er genoeg van bewust zijn. Als je er eventueel iets mee wilt zou ik liever naar een dietiste gaan dan naar de GGD.
Ik baal er van dat Mannie er iedere keer de dupe van is. Dan ben ik zo kwaad dat hij ook weinig meer goed kan doen terwijl hij helemaal niets fout doet (niet heel erg in ieder geval). Aan de hand van de info van de ortho hebben we nu bedacht dat we een krullenkaart gaan introduceren waarbij ze krullen kan verdienen met goed gedrag (aankleden/alleen gaan slapen/pyjama aandoen). Met zoveel krullen kan ze dan leuke dingen verdienen (wat langer opblijven, eten kiezen, spelletje op de laptop).

Ik vind dat alleen niet eerlijk tegenover Mannie. Jochie doet alles zelf, hij kleedt zich uit, hij gooit zijn kleren in de wasmand, doet een plasje en klimt in bad. En natuurlijk krijgt hij een lading complimenten maar de meeste aandacht gaat nog altijd naar nietluisterendeMini. En dan gaat zij ook nog leuke dingen verdienen.
Hm. Dat kan ik me voorstellen, dat je dat vervelend voor hem vindt. Maar ik denk eigenlijk dat hij er helemaal niet mee zit, zou hij het uberhaupt erg vinden als Mini een keer iets 'verdient' met haar gedrag? En je kan hem misschien een keer 'spontaan' belonen, waarbij je dan zegt: "Dat mag omdat ik het altijd zo goed vind dat jij zelf...."

Wb die GGD, sws is het nu niet het goede moment maar los daarvan, ik was al niet van plan met mijn kind daar te gaan zitten (wel eventueel alleen, met een voedingsdagboek) en nu gezien haar verhoudingen helemaal niet. Of ik dat langskomen met lijstje alleen voorstel omdat ik vind dat ik verantwoording verschuldigd ben? Eh... ja, ik denk het wel. Maar dat ben ik niet he? Dan doe ik het maar niet.
dan verwen je hem toch ook af en toe eens zomaar? doe je waarschijnlijk ook al..

en als je het drama nou eens helemaal negeert? of gaat ze dan zover door dat ze blauw aanloopt? En als je nou eens zelf een time out neemt, dus niet haar boos in de hoek/strafplek waar dat dan ook bij jullie is, zetten, maar zeggen dat jullie allebei eerst even af gaan koelen voor je verder praat. (wil ik zelf ook wel gaan proberen maar ik denk er op het moment-supreme niet aan

Mandarijn wil ook eigenlijk alles zelf doen, alles waar in de jonkvrouwe het liefst bediend wordt, doet hij gewoon, zelf eten zonder zeuren, zelf schoenen aan, zelf jas aan (ok, hij kan het nog niet, maar hij probeert het wel, en zonder mopperen, ik hoop dat dat zo blijft want het is wel een ontzettende verademing, na onze mevrouw de koningin.

I
Oh ja, zo had ik er nog niet over nagedacht. Wel een goed idee om hem eens spontaan iets te geven, gewoon omdat hij goed luistert.

En inderdaad, jij moet dat langsgaan met dat boekje lekker laten zitten
Het drama negeren is best lastig als het krijsend aan je benen hangt.

Vanavond heb ik wel genegeerd dat ze liep te stieren. Alleen af en toe gezegd dat ik het fijn zou vinden als ze zich ging uitkleden. En vriendelijk gevraagd of ze alsteblieft niet tegen de kast wilde schoppen. Ze hield zowaar meteen op.
Ik heb het uit jouw info hoor , maar als je boos wordt dan heeft ze aandacht en dan loont het voor haar om verder te gaan, met dat drama. Dus hoe meer je het negeert hoe beter, denk ik. Tenzij ze echt sloopt, brutaal is, of gevaarlijk bezig natuurlijk, wil niet zeggen dat je alles maar moet goedvinden.

Ik vind het zelf ook lastig om daar een weg in te vinden.
Joh

Bij haar is het echt grenzen opzoeken, ik ben er eens op gaan letten. Ze probeert altijd overal het maximale uit te slepen.
Pammie, kun je voor Mannie ook een krullenkaart ophangen, zodat Mini niet iets leuks heeft wat hij niet heeft? Zou inderdaad een beetje sneu zijn als zijn goede gedrag niet beloond werd, en haar negatieve gedrag wel...

Schriftje zou ik niet doen, Es. Gewoon vriendelijk bedanken voor de uitnodiging en zeggen dat haar BMI inmiddels normaal is, en je niet denkt dat je hier ondersteuning in nodig hebt (tenzij je dat eigenlijk wel zou willen, natuurlijk, maar dan zou je kunnen vragen de afspraak uit te stellen.). Klaar. Ze zijn vast al blij dat je uberhaupt belt. Ik gok zo dat een heleboel mensen gewoon niet komen opdagen na zo'n soort uitnodiging.
Nou, dat had ik ook bedacht. Maar dat heb ik even aan de orthopedagoog voorgelegd in het mailtje waarin ik haar eveneens wees op de afspraak die niet nagekomen was. Wie weet is dat pedagogisch geheel onjuist. Ik twijfel tegenwoordig overal aan
Wat een gedoe, Pam en Citro! Kan me voorstellenb dat je er ff helemaal klaar mee was, Pammie.

Hier ook wel een beetje zo'n freule, maar wel in mindere mate. Moet zeggen dat Poekje in de vakantie wel een stuk brutaler werd ('jij mag dat niet zeggen!'), maar aan de andere kant juist weer erg goed zelf ging spelen, was erg fijn. Maar aan de andere kant had ik er na 14 dagen full-blown attention, ook wel wat minder geduld mee.

Hoe bevalt je nieuwe baan trouwens, Pammie?

Had ik trouwens al verteld dat ik tijdens de vakantie mijn bikini was vergeten? Heel handig op een strandvakantie

vandaag mijn 1e werkdag na de vakantie; na het openen van mijn mailbox had ik 332 mailtjes waar er 69 van overbleven na het verwijderen van de spam, had ik een werkoverleg een half uur na binnenkomst én had ik vanmiddag een zeer interessante cursus met diner (zodat ik mijn alcoholconsumptie nog een beetje op peil kon houden). en op tijd naar bed gaan lukt weer eens niet.
Ik ga naar bed. Nightynight.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven