* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Het einde is in zicht Jojon!! Hoop dat inleiden niet nodig gaat zijn na dit gerommel, je weet maar nooit wat ze in gang kunnen zetten!!!

Pada, jij ook succes, ik duim voor je!

Echo is kwart voor vijf, moet nog even geduld hebben dus...

Wel een productief dagje hier, babykamer is leeg en schoon, gordijnen naar de stomerij, oude lamp op MP gezet, nieuwe lamp en wat wanddecoraties gescoord op bedbad.nl, oude fiets naar fietsenmaker voor totale renovatie, nieuwe fiets (1,5 jaar oud) gewassen en op MP gezet (is zooo mooi maar eigenlijk te klein voor me) en nu heb ik nog een halfuurtje voor mezelf voor ik dochter op moet halen ook!!! Tijd voor een bakkie in het zonnetje denk ik zo!!

Watever, jij ook eindelijk verlof!!! Geniet ervan!!
Woooow meis, da's wel een heel druk daggie, zeg! Denk ook aan jezelf, meid!
Jojon, spannend, nog maximaal een weekje dus!

Blog, goede actie op Hyves!

Pada, ook succes deze week....

Meis, inderdaad erg productief geweest. Over uurtje weet je of beeb goed ligt.
Hier een mamadag dus niet zoveel tijd om te schrijven. Moeder is er wel en dat scheelt. Vannochtend even boodschapjes gedaan, klossen en ruggesteun gehaald, nieuwe kolf onderdelen, mini's :-) en geboortepostzegels. Pfff was kapot daarna en heb vanmiddag lekker geslapen

Vanavond naar de partneravond van de zw cursus. Nu maar hopen dat het deze keer wel doorgaat want vorige keer had ik die buikgriep en nu is vriend weer koortsig. Wil wel erg graag heen want is goed voor Vriend

Sas: Yeahhhhhhhhhhhhh wat top dat ie naar huis mag zeg. Heerlijk allemaal.

Jojon: Sjee bij jou is het ook spannend hoor, fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Volgens mij scheelt dat een hoop in je hoofd.

Pada: Bij jouw is het al net zo spannend hoor.

Watever: yeah eindelijk met verlof, goed hoor en je hebt een super week gekozen om mee te beginnen want het wordt echt lekker weer deze week.

Blog: Het is je gegund hoor dat je je nog zo goed voelt. Ik kan me jouw eerste 30 weken nog wel herinneren. Geniet maar lekker en inderdaad je weet maar nooit waardoor de bevalling zomaar ineens spontaan ingezet kan worden. Bij mijn eerste heeft het ook nooit gerommeld van te voren en ineens was het zover.

Wyfke: Die harde buiken zijn bij mij gebleven. Ik kan bijna niks meer doen zonder die buiken. Ze trekken nu dus ook overdag door naar mijn rug en dat is echt pijnlijk. Inderdaad zo anders als bij mijn eerste, toen kon ik ook nog zoveel meer. Is jouw kindje al ingedaald trouwens? En hoe is het met Lucia? Alles goed?

Heee inderdaad, nog geen meld van Jane. Janeeeee waar ben je?

Engelbengel en maria: lekker man zoals jullie je voelen. Ben jaloers Nee hoor gewoon lekker van genieten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jane, alles okee????

Sas: hoe bevalt het thuis met je kleine man?

Meis: nogmaals succes dan dadelijk!

Jojon: dat is tenminste wel iets van duidelijkheid.

Fijn dat er dames zijn die zich prima voelen, geniet er lekker van!! Over het algemeen gaat het hier ook prima. Ik kan niet meer alles wat ik wil doen, na een klusje ben ik bekaf en wil ik zitten/liggen. Naar de stad is er niet meer bij, maar daar heb ik ook helemaal geen zin meer in. Ik kan wel fatsoelijk het huishouden bijhouden en af en toe iets extra's doen.

Ook fijn om te lezen dat geen harde buiken niet meteen betekent dat je overtijd gaat lopen ofzo. Ik voel nog bijna niks. Af en toe een kramp (menstruatieachtig) en af en toe pijn in mijn rug, laag net boven m'n bil.

Morgen weten we of hij is ingedaald en of z'n nieren ok zijn (of in elk geval niet slechter geworden).

Ventje beweegt in elk geval wel de hele dag door, volgens mij heeft hij het nog wel naar z'n zin daar binnen. 10 bewegingen op een dag hoor je te voelen geloof ik, nou, ik voel 'm wel 10 keer per uur. Gezellig hoor!
@ Jojon: fijn joh, dat je nu weet dat je nog maar maximaal tot volgende week dinsdag hoeft! Ik hoop maar voor je dat je kindje zich vannacht spontaan meldt...

De babykamer is vandaag helemaal gewit en gelukkig is het in één keer dekkend. Al het houtwerk is ook al geschuurd en voor de eerste keer geschilderd. Morgen gaat m'n lieffie beginnen aan de vloer. Ik heb er alle vertrouwen in dat het komend weekend allemaal af is. Nu maar eens de winkel bellen om te vragen of de gordijnen, lampjes en kussentjes al klaar zijn

En ik was vandaag bij de VK, stond binnen 5 minuten weer buiten. Alles goedgekeurd (bloeddruk, gewicht, hartslag en ligging kindje, hoeveelheid vruchtwater) maar moest van haar nu toch echt m'n ziekenhuistasje gaan inpakken...
even snel, eten staat op.

Beeb is nog steeds een mannetje en ligt nog steeds in stuit, morgen VK bellen over wat nu te doen...
Ik zal proberen het verhaal op Hyves te zetten, als mevrouw niet komt voor eten!
Net heerlijk bbq aangehad en manlief doet nu dochter onder de douche, het betere leventje zo!!!

Dames, volgens mij is Jane gewoon aan het bevallen hoor, heeft zich de hele dag nog niet gemeld en is toch al bijna 39 weken dus het zou mij niks verbazen als zij het volgende blauwe streepje in het lijstje gaat "werpen".

Begon toch te twijfelen of ik niet toch gewoon morgen met die gel wilde gaan beginnen. Zh gebeld, maar de poli was al dicht en de verloskamers dachten morgen geen plek meer te hebben zeiden ze. Dus nu moet ik morgen terug bellen als ik nog wil. Punt is alleen dat ik donderdag jarig ben en m'n vader is vrijdag jarig, en ik weet niet of ik het wel zo leuk vind om op een van die dagen te bevallen eigenlijk.... Zo sneu voor het mannetje denk ik dan. Aan de andere kant, 't is ook maar net hoe je er mee omgaat misschien. Nog even een nachtje over slapen. In het weekend doen ze geen geplande inleidingen, dus dan wordt het anders toch pas maandag of dinsdag (stel me maar in op dinsdag om teleurstellingen te voorkomen...)

Nu maar een avondje lekker op de bank, ga stug door met de ananassen etc en een heet bad schijnt soms ook te werken, nou da's geen straf dus daar waag ik me straks ook maar aan dan.
Nerwen, ik ben na een paar klusjes ook bekaf en moet dan even zitten of liggen hoor. Maar naar omstandigheden gaat het wel prima. Na het eten ook last van harde buik (denk ik). En ik voel het hoofdje veel in mijn bekken, hoewel het volledig is ingedaald.

Jojon, tja, dat zijn overwegingen. Misschien bepaalt babylief zelf zijn moment nog wel en hoef je niks meer te beslissen.

Nu even kijken of Ring al op Hyves heeft gereageerd..
oh meis, even vergeten daarstraks om op jou te reageren. Wat een tegenvaller dat je baby nog steeds in stuit ligt. Wat nu? Heb je de mogelijkheden besproken met de vk dat jullie er vandaag thuis over na moeten denken en dan morgen de beslissing doorgeven aan de vk ofzo? Moeilijke keus lijkt me, succes!
Heb Jane net gespot op hyves, dus die is nog niet aan het bevallen :-)
Even een snelle *meld-met-baby-in-de-buik*.

Bezig met bevallen, I wish .

Sorry, sorry dat ik me nog niet gemeld had vandaag. Ik heb alleen vanochtend vóór 7.00 uur tijd gehad om het schema te wijzigen.

Mijn zus, die woonachtig is in Azië en ik een paar jaar niet gezien heb, is vanochtend aangekomen in NL en logeert vanaf nu bij mij. Dus we hebben de hele dag bijgeteut.

In de buik alles nog rustig, op een enkele harde buik na.

Ik reken niet op een bevalling deze week, al weet je 't nooit .

Zoals al duidelijk was geworden, las ik, heb ik MvYara, South en Mardjen vanochtend verwijderd uit het schema, omdat we al een tijd niets meer gehoord hadden en ik geen reactie kreeg op mijn oproepje vorige week. Maar zoals ik ook al op Hyves schreef: ik vind 't gezellig als jullie weer meeschrijven, dan voeg ik jullie gewoon weer toe aan de tabel !

Jojon, wat een spannend dilemma met dat inleiden !

Succes met beslissen.

Meiden, ik vlieg er weer vandoor !
Jane, wat leuk dat je zus er is! Kan me voorstellen dat er dan heel wat bij te beppen is.

Meis, ik heb net helemaal over jouw post heengelezen. Wat balen dat hij nog niet goed ligt. Bij een vriendin van mij precies hetzelfde. Zij moet nu besluiten of ze het toch natuurlijk wil proberen of een keizersnede laat inplannen. Sterkte ermee! Zal geen makkelijke keuze zijn.
Kreeg net bericht van een van de stichtingen van kdv's waar we zijn ingeschreven:

Het is nog steeds zo dat meer dan 80% van de wachtlijst nooit aan de beurt komt. De kans op plaatsing is dan ook gering.

Nou, daar zitten we mooi mee. De andere twee stichtingen (=6 kdv's) lieten weten dat wachttijd 12 maanden is... Dus op vroegst half december tijd. Gek genoeg ben ik nog niet echt in de stress geschoten. Ik ben natuurlijk ook niet de enige die hier met dat probleem zal zitten.
Jeetje wat een ontwikkelingen alweer!!!

Jojon: fijn om nu zeker te weten dat je zoon binnen nu en een week komt! Maar ik denk dat je liever hebt dat het spontaan begint dan dat je ingeleid moet worden of niet?

Ring: heb je verhaal op Hyves gelezen. Respect dat je nu al de tijd en energie vindt om het op te schrijven! Maar dan heb je het wel mooi zwart op wit want je geheugen is nu nog op z'n best!

Meis: tja wat moet je nu inderdaad doen? Hebben jullie zelf een idee wat je wel en niet wilt?

Chica: Kindje is inderdaad ingedaald en het is geen prettig gevoel, zo'n hoofdje zo diep in het bekken Lucia heeft momenteel waterpokken en is erg verkouden. Gelukkig heeft ze er amper last van want ze eet/drinkt/slaapt wel goed. En Anniek, is ze al aan de wandel? Wat zou dat toch zijn he dat veel vrouwen even door zo'n eerste zw.schap heenfietsen en het de tweede keer vaak veel zwaarder hebben? Dat komt blijkbaar niet alleen doordat je al een kleintje thuis hebt rondlopen!

Blog: het is je na al die misselijkheid en gekwakkel van harte gegund dat je nu lekker geniet van je zw.schap!

Ik heb weer eens niet op iedereen gereageerd maar ik lees wel alles hoor!
Oh ja: Sas: wat heeeeerlijk dat jullie mannetje vandaag thuis is gekomen !!! Gaat 't goed?

Meis, balen van die stuitligging.

Ben benieuwd wat jullie gaan besluiten. Succes !
Maria: Je zal zo'n bericht krijgen zeg! Lijkt me erg vervelend! Is er een alternatief, een gastouder bijvoorbeeld?

Jane: wat super dat je zus er is! Blijft ze lekker lang?
Wat gezellig dat je zus er is Jane! Hopelijk blijft ze tot na de bevalling.

Meis, balen! Gaan ze dan nu een afspraak maken voor een versie of is het daar te laat voor?

Wyfke, Thijs heeft enorm veel gehad aan havermout badjes toen hij de waterpokken had. Gewone havermout uit de supermarkt in een washandje doen en die dichtbinden met een elastiekje. Dat in bad leggen en dan krijg je een beetje melkachtig water. Het washandje kun je uitknijpen en dan met het witte spul wat eruit komt haar mee insmeren. Niet afdrogen maar voorzichtig deppen of aan de lucht laten drogen. 2 x per dag. Thijs heeft nooit jeuk gehad.

Ben moe en duik lekker m'n bedje in!
Succes morgen Nerwen!

Ik moet om 11 uur naar de vk voor controle en een laatste liggingsecho.
Hoi,

Weet nog niet wat er nu gaat gebeuren, heb al wel bedacht dat ik het eerst "alternatief" ga proberen, d.w.z. door bijv reflexologie proberen de kleine man zover te krijgen dat ie gaat draaien, schijnt ook goed te kunnen werken. En eigenlijk heb ik het idee dat er binnen nog ruimte genoeg is om zelf te kunnen draaien, ik ben "pas" 36 weken en volgens mij valt het allemaal wel mee.

Draaipoging door de gyn zou voor mij laatste redmiddel zijn, maar ook als dat niet zou lukken zou ik eerder voor een natuurlijke bevalling gaan dan voor een ks denk ik. Moet me nog maar eens grondig laten voorlichten maar dat is nu zo'n beetje mijn idee.

Net trouwens partneravond gehad van de gym (net als jij dus chica!) Was wel lachen, die mannen staan er toch allemaal heel verschillend in zie je dan weer. In elk geval wat massagetechnieken geleerd (hij dan he) dus hoop dat we daar wat aan hebben tzt.

Jane veel plezier met je zus! Ze blijft wel een poosje nu toch?

Randy, jij ook succes met je echo morgen!

Maria, lekker is dat!! 80%??? Men dat is echt veel!! pffff
Jane: wat heerlijk dat je zus er is! Je zult haar wel gemist hebben, dus genoeg bij te kletsen! En ook fijn dat ze bij jullie logeert, kan ze jou ook een beetje ontlasten met de zorg voor Laura af en toe. Jammer voor je dat je nog niet aan het bevallen was, had het je gegund hoor!

Oja idd Nerwen, succes morgen en hou ons op de hoogte hier of op hyves. En Randy: ook spannende dag morgen met de laatste echo, hoop het voor je dat 'ie lekker ligt in de goede positie. Duim voor jullie allebei morgen!!!

Wyfke: waterpokken, fijn is dat. Ik en mij zusje hadden het ook toen mijn moeder hoogzwanger was en toen mijn andere zusje geboren werd, had ze binnen een paar dagen ook de waterpokken te pakken, een stuk of zes maar, maar ze heeft het ooit laten testen en ze heeft wel genoeg antistoffen. Havermoudbadjes hier ook geprobeerd idd, samen met "schudsel" ofzo, iets van vloeibare zinkzalf. En er is ook een goedje van vsm wat goed schijnt te helpen.

Maria: je zou er ook gek van worden, die stomme wachtlijsten. Probeer je er maar niet al te druk om te maken, voordat jij weer aan het werk moet is er vast wel een oplossing bedacht. Wat ik ook wel eens gehoord heb bij een dergelijk probleem: die ouders hadden het kindje op een kdv gedaan in de plaats waar een vd ouders werkte ipv in de woonplaats, misschien voor jullie een optie?

Oja, nog even over dat VIBI/BIBI van vorige week: spiekte daarstraks even in m'n status in het ziekenhuis. Twee weken geleden was ik BIBI, vorige week was het VIBI geworden en nu stond er idem, dus baby ligt VIBI, goede uitgangspositie toch? Maar ja, hij lag toch nog iets te hoog dus ik denk dat hij nog iets verder gaat zakken de komende dagen. Verheug ik me al op maar niet heus, nog meer druk op m'n bekken en blaas Ik ga lekker m'n bedje opzoeken.
Meis: balen dat hij nog in stuit ligt, goed alle opties doornemen met je verloskundige dan kan je vast de beste beslissing nemen.

maria: wat een gedoe zeg met die opvang. Hier zijn de wachtlijsten volgens mij niet zo enorm, 80% wat niet geplaatst wordt is echt absurd.

Jane: leuk dat je zus er is, jullie zullen wel veel bij te praten hebben.

Nerwen: succes morgen, ik hoop dat alles goed is of in elk geval niet verslechterd.

En voor de rest: zwaai, jullie horen wel weer, ga nu mijn bedje in en dan morgenvroeg naar het ziekenhuis.
Veel succes Padababa!

Hoop voor je dat deze bevalling wat sneller door zal zetten dan bij je zoontje. Misschien vandaag al wel een baby! We horen het wel, hou ons op de hoogte.
Jojon: een gezamenlijke verjaardag kan ook heel gezellig zijn (en lekker makkelijk!)! En ach, zolang je kindje dan gewoon de meeste aandacht krijgt... Prima toch?

Jane: have fun met je zus! Jammer voor je dat je nog niet aan het bevallen was, had het je gegund hoor!

Maria: wat vervelend zeg, dat je nog geen opvang hebt. 80% is echt absurd! Je blijft er behoorlijk rustig onder. Misschien een gastoudergezin/oppasbuurvrouw of iets dergelijks zoeken?

Meis: wel stoer hoor dat je waarschijnlijk voor een natuurlijke bevalling gaat. Hoe ben je eronder? Je klinkt redelijk relaxed. Of knijp je ‘m stiekem toch wel? Hopelijk draait het kindje ‘gewoon’.

Padababa: succes! Wie weet ligt je kindje vandaag al in je armen!

Gisteren waren mijn 2 katten helemaal van slag. Ze waren zó druk en liepen continu om me heen! Blogman zei al: die beesten voelen het aan, vannacht ga jij bevallen! Nou, niet dus! :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven