Help! Afspraak over pauze verbreken?

24-06-2009 11:45 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit met een dilemma. Een week geleden heb ik mijn vriendin voorgesteld een week pauze in te lassen en op geen enkele manier contact met elkaar te hebben. De reden is dat ik het gevoel heb dat er van haar kant wat afstand tussen ons aan het ontstaan is en ik wil dat ze nadenkt over wat ze voor me voelt. Ze gaf toe dat er inderdaad iets is veranderd en was het eens met de pauze. Als ze me na een week zonder contact niet verschrikkelijk mist, moeten we onze conclusies trekken. We hebben afgesproken elkaar woensdag 1 juli te bellen.

Het is nu woensdag de 24e en ik trek het niet meer. Ik word gek van de onzekerheid en denk 24 uur per dag aan haar. Moet ik onze afspraak verbreken en haar bellen of moet ik wachten? Als ik bel geef ik dan juist een goed signaal af dat ik niet zonder haar kan of geef ik een slecht signaal af dat ik me niet aan afspraken kan houden? Ben ik te opdringerig of zou ze diep in haar hart juist hopen dat ik eerder contact opneem? Man, wat mis ik haar!

Alvast bedankt voor de hulp.

Jay
Niet bellen!!

* speelt met de gedachte 'roos sturen' * maar gezien haar kant lijkt me dat onverstandig.

Ga wat anders doen! Bij je (groot)ouders op visite. Vraag een vriend of je hem kan helpen om z'n huis schoon te maken / ramen zemen. Ga aan je auto sleutelen of een moeilijke puzzel maken maar bel haar NIET!
Beste Jay,

Ik begrijp je gevoel. Toch zou ik je willen adviseren je aan de afspraak te houden. Ik heb hetzelfde gehad met mijn ex-vriend. Alleen kwam het voorstel van mijn kant (maar dan 2 weken). Mijn ex-vriend nam na een week al weer contact op en dat vond ik alles behalve leuk. Zijn onzekerheid en angst waren te groot bleek achteraf, maar voor mij voelde het dat hij mij niet eens deze pauze gunde om alles op een rijtje te zetten. Natuurlijk zat er een enorme geschiedenis achter die waarschijnlijk helemaal niet op die van jullie lijkt. Toch zou ik adviseren om gewoon even afstand te bewaren tot zij eruit is. Supermoeilijk, dat zou ik ook hebben als mijn huidige vriend dit zou vragen of zelfs als ik het zelf zou voorstellen. Maar ik denk dat het beter is...

Veel sterkte ermee!
Dus jij stelt het voor en je bent zelf degene die het niet meer trekt? Ghehe, dat zijn nou echt mannen.

Ik zou toch maar afwachten. Of misschien een sms sturen? Dat is minder eh persoonlijk dan dat je meteen gaat bellen. Dan zeg je gewoon, ik wil onze afspraak niet schenden maar ik wil je laten weten dat ik veel aan je denk.

Dan is het aan haar wat ze ermee doet, misschien voelt zij wel precies hetzelfde en is het niet eens nodig om langer pauze te nemen. Of misschien heeft ze zoiets; 'Ohja hij bestaat ook nog'

Nouja, dan weet je meteen waar je aan toe bent.
Houd je aan de afspraak!

Niet bellen of sms-en. Gun haar deze pauze en wanneer jullie echt bij elkaar horen, dan zal dat blijken na deze pauze. En wanneer ze je niet heeft gemist, dan is het ook direct duidelijk.

Heeeel moeilijk, ik weet het. Ik heb hetzelfde gehad maar de pauze heeft bij mij zeker goed gewerkt!

Sterkte!!

Je kunt het!!
Wat manipulatief zeg. Jij eist een pauze omdat jíj vindt dat zíj na moet denken en dan wil jíj niet meer en dan wil je weer contact opnemen.
quote:Thyra schreef op 24 juni 2009 @ 12:11:

Wat manipulatief zeg. Jij eist een pauze omdat jíj vindt dat zíj na moet denken en dan wil jíj niet meer en dan wil je weer contact opnemen.

Thyra hij is een man wat had je dan verwacht

* Ik mag vandaag alle mannen over 1 kam scheren omdat ik nogal een k**dag heb, en ja ik meen het stiekem wel. *
Sowieso geloof ik niet in pauzes in een relatie.

als je wilt weten waar je staat en wat je nog voor elkaar betekent, kun je dan niet beter het gesprek aangaan en praten over wensen en verlangens, wat je vindt bij elkaar en wat je misschien mist? Pauze en dan maar afwachten of die ander je gaat missen is inderdaad uitermate frustrerend voor de wachtende partij, en ook heel onzeker makend, want wanneer volgt de volgende pauze. Punt twee: wat is toegestaan. als de ander tijdens de "pauze een date heeft, of in een verdrietige dronken bui zoent of sex heeft met een ander, wat doet dat met je en hoe ga je daar mee om.

Ik zou wel contact met haar opnemen. Als ze geirriteerd reageert weet je toch eigenlijk ook genoeg?
Eens met kreng. Gewoon wel bellen, dan weet je snel genoeg of deze relatie nog kans van slagen heeft.
Het klinkt gewoon een beetje als 'ga jij maar eens nadenken over wat je gedaan hebt jongedame, en als je lief bent mag je terugkomen, kun je ondertussen even bedenken wat je mist'. En dan met hangende pootjes toch terugkrabbelen. Pauzes in relaties zijn stom.
Het gaat om een week!!!!!!

Die week moet toch wel vol te houden zijn zeg?

Het lijkt bijna wel alsof je t hebt over een maand ofzo.
Als jij wilt dat zij nadenkt... dan kun jij toch niet nu al aankomen dat je het zelf niet trekt? Dan is je hele plan toch voor niets geweest! Wees dan een vent en zet even door!
Even door de zure appel heen bijten en je gewoon aan de afspraak houden. Het was tenslotte niet jouw gevoel wat onder twijfel stond, maar dat van haar.

Geef haar de ruimte om inderdaad na te denken en jou ook te gaan missen.

Als je nu contact op neemt, al is het met de beste bedoelingen, heb je kans dat het averechts werkt.

Ik zou zeggen, zoek afleiding !
tja de afspraak heb je zelf voorgesteld zeg je.

dus moet je je er ook aan houden, vergeet niet waarom je het wou toen.

even door de zure appel heet bijten, én tis maar een weekje!
Het duurt een week...jullie gaan elkaar woensdag 1 juli bellen.Vandaag is het woensdag 24 juni.

Betekent dat dat het vanaf vandaag 'pauze' is en je het nu al niet meer uithoudt?!
[quote]Anoniempjeinnood schreef op 24 juni 2009 @ 13:55:

Het duurt een week...jullie gaan elkaar woensdag 1 juli bellen.Vandaag is het woensdag 24 juni.

Betekent dat dat het vanaf vandaag 'pauze' is en je het nu al niet meer uithoudt?![/quote]

Ja daar dacht ik dus ook al aan. Da's wel heul snel
Alvast bedankt voor alle reacties. Het helpt me echt!

Ter verduidelijking: de pauze is afgelopen zaterdag gestart. Een week is dus niet helemaal waar, het zijn 11 dagen. Mijn fout, sorry! Ik EIS geen pauze, ik heb een pauze voorgesteld omdat ik voelde dat zij zo niet verder wilde. Ik wil liever geen pauze en 100 jaar oud worden samen! Ik was gewoon bang was dat ze anders binnenkort een einde zou maken aan onze relatie en heb het daarom ter sprake gebracht. Het liefste had ik gehad dat ze helemaal geen pauze wilde en ook 100 jaar oud met me zou willen worden.

Sorry voor de onduidelijkheid.

@Thyra: iets minder gefrustreerd reageren kan geen kwaad. Niet alle mannen zijn eikels.
Hoi Jay,

Ik denk inderdaad dat je er goed aan doet de pauze niet te onderbreken. Vergeet niet dat je een reden had om deze pauze voor te stellen. Denk zelf ook na over jullie relatie en neem geen genoegen met iemand die blijft twijfelen. Ik zeg niet dat je haar een ultimatum moet stellen, maar bedenk of zo'n relatie je gelukkig maakt.
Waarom denk je dat die pauze helpt?

Als haar gevoelens voor jou minder zijn geworden en je voelt een afstand, dan maak je die afstand toch alleen maar groter door haar ook nog eens weg te sturen met pauze. in plaats van te hopen dat ze je gaat missen, kun je misschien beter tegen haar zeggen dat je haar afstandelijk vind en vragen hoe ze tegen de relatie aankijkt. misschien had je dan direct de reactie gehad dat ze niet met je verder wil en had ze inderdaad de relatie verbroken.

Nu maak je eerder een uitstel van executie. Want als er binnen de relatie een reden is voor haar om afstand van je te nemen, komt ze misschien even terug omdat ze je mist, maar over een par weken of maanden sta je weer precies op het punt waar je nu staat, omdat het echte probleem tussen jullie niet is opgelost.

Als je het idee hebt dat zij zo niet verder wil, dan betekent dat dat er dus iets moet veranderen. dat bereik je niet met een pauze, maar wel met een open en eerlijk gesprek over de relatie en hoe julie elkaar zien.

Dan kom je er achter waarom zij de relatie niet lekker vindt lopen en kun je misschien gedrag aanpassen.

Ga niet koste wat kost op eieren lopen om haar maar te behouden. je kunt beter je partner verliezen dan jezelf.
Alle mannen zijn eikels? Waar heb ik dat gezegd? Denk dat je in de war bent met Musiclove.
Ik ben het totally eens met Thyra!
quote:JayGruter schreef op 24 juni 2009 @ 14:11:

Alvast bedankt voor alle reacties. Het helpt me echt!

Ter verduidelijking: de pauze is afgelopen zaterdag gestart. Een week is dus niet helemaal waar, het zijn 11 dagen. Mijn fout, sorry! Ik EIS geen pauze, ik heb een pauze voorgesteld omdat ik voelde dat zij zo niet verder wilde. Ik wil liever geen pauze en 100 jaar oud worden samen! Ik was gewoon bang was dat ze anders binnenkort een einde zou maken aan onze relatie en heb het daarom ter sprake gebracht. Het liefste had ik gehad dat ze helemaal geen pauze wilde en ook 100 jaar oud met me zou willen worden.

Sorry voor de onduidelijkheid.

@Thyra: iets minder gefrustreerd reageren kan geen kwaad. Niet alle mannen zijn eikels.Dat voorkom je toch niet door een pauze in te lassen? Als zij jullie relatie wil beëindigen dan heeft zij dat recht dat te doen. De wereld blijft doordraaien, óók als jullie straks misschien niet meer samen zijn.
Ja dat was ik inderdaad.

Het woord eikel heb ik trouwens nergens genoemd.
Maar ik bedoel, jij stelt je vriendin voor om es even een pauze in te lassen en dan trek jíj het niet meer. Had je dat niet van te voren kunnen bedenken sjongejonge. Volgens mij heb je het nog erger gemaakt met je pauze. Denkt ze nu vast bij zichzelf: "Hmm, kan eigelijk ook prima zonder hem"

Als het niet goed gaat, en jullie zijn allebei normale/volwassen mensen, dan moet je gewoon met elkaar communiceren. Pauze, wat nou pauze, daar heb ik nooit wat van begrepen.

En dan ook nog advies vragen op een vrouwen-forum. Zoiets kan toch ook echt alleen een man bedenken.. Vraag het háár.
ik denk dat een dikke week tekort is om een beslissing te nemen.. denk niet dat 2 weken erg veel verschil maakt overigens.. zoiets kun je pas beslissen na een maand vind ik persoonlijk.. maar ja ieder zijn gevoelens ..

ik zou geen contact opnemen.. en als je persee wil dat zij weet dat je haar mist laat het dan via via weten..

in ieder geval veel sterkte en succes ermee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven