Probleem in relatie
donderdag 3 maart 2022 om 17:07
Mijn man en ik zijn al meer dan 25 jaar getrouwd. Tot nu toe altijd erg gelukkig, natuurlijk wel eens een verschil van mening, maar niets wat niet op te lossen was.
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
maandag 7 maart 2022 om 19:12
Waarom is het contact met die vrouw zo belangrijk dat als jullie relatie eronder lijdt, hij nog weigert om er iets aan te veranderen?
Er is iets niet in de haak en ik denk dat jij dat ook wel doorhebt.
maandag 7 maart 2022 om 19:26
Dit kan toch in elke relatie gebeuren?sjansje schreef: ↑03-03-2022 18:02Ter verdediging van hem moet ik zeggen dat ik voor hem waarschijnlijk ook niet zo'n fijne partner ben geweest. Mijn vader stierf in april 2020 aan corona, een paar maanden later mijn oma. Ik was erg van het padje, keerde erg in mezelf. Op mijn werk niet gelukkig, maar nu gelukkig een andere, heel fijne baan. Verder inderdaad weinig zin om leuke dingen te doen. Probeerde het wel, maar niet genoeg denk ik. Ik was gewoon ook niet zo'n leuke vrouw voor hem dus ergens snap ik het ook wel. Voelt als mijn eigen schuld.
Niet jouw schuld.
maandag 7 maart 2022 om 19:37
sjansje schreef: ↑05-03-2022 10:36Iedereen bedankt voor de reacties.
Gisteren hebben we een goed gesprek gehad. Het komt er (heel in het kort) op neer dat hij bepaalde dingen van mij mist in de relatie. Ik herken die dingen zeker ook, weet ook waar ze vandaan komen. Ik heb aangegeven dat ik inzie dat bepaalde dingen anders moeten, dat wil ik zelf ook heel graag, want zelf was ik ook niet blij met hoe ik vaak deed.
Ik heb hem (weer) verteld hoe ik tegen zijn vriendschap aankijk. Hoeveel verdriet het me doet, hoe onzeker ik ben hierover. Maar ook dat ik hem wel snap, dat hij het fijn vind daar. En dat ik hem niet wil en kan verbieden dat helemaal op te geven. Maar dat ik zo graag een stukje balans terug wil. Dat ik denk dat het al zou helpen als ik zou merken dat hij me iets tegenmoet zou komen.
Hij blijft me verzekeren dat het echt alleen maar vriendschap is. Maar dat hij niet gedwongen wil worden om dingen op te geven of te minderen. Dan gaat de kont tegen de krib, zeg maar. De kans bestaat ook dat datgene waarvoor hij in de eerste instantie naar haar ging wordt verlengt, hij heeft dat tot nu toe niet toegezegd vanwege mij, maar wil het wel heel graag. En hij vind het vervelend om afspraken te maken over bijvoorbeeld eerder naar huis te komen, hij wil niet met de klok in zijn hand daar zijn.
En dat snap ik ergens wel. Maar neemt niet weg dat ik het vreselijk vind.
Het is afwachten hoe het zal gaan.
Kortgezegd: jij hebt de 'schuld' volledig naar je toegetrokken en hij gaf aan dat hij haar blijft zien (hij verlengt de reden waarom hij haar in eerste instantie zag).
Alarmbellen!!!
maandag 7 maart 2022 om 19:43
Hij heeft het wel lekker voor zichzelf uitgekiend met die manipulatieve kont-tegen-de-krib-logica van hem. Als je niks zegt dan blijft hij net zo vaak gaan en als je wel iets zegt dan doet hij er nog een schepje bovenop. Op die manier hoeft hij dus nooit rekening met iemand te houden, want zodra iemand een grens aangeeft grijpt hij dat aan om nog een beetje meer zijn eigen zin te doen. Uit zichzelf is hij kennelijk niet in staat om te bedenken dat hij het misschien wel een beetje overdrijft, dus linksom of rechtsom kun je de pot op, daar komt het op neer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 7 maart 2022 om 20:37
Nee, dat is hij zeker niet!
We praten veel, op een fijne manier. Kunnen allebei ons verhaal doen, en luisteren naar elkaar.
Voor nu is dit goed en nodig, het kan niet allemaal binnen een paar dagen uitgepraat en weer koek en ei zijn. Of voorbij zijn.
maandag 7 maart 2022 om 20:57
Ik had ook het idee dat hij er wekelijks een dag of wat zat, maar dat is dus niet zo.
Dan snap ik de man van to wel dat hij zich niet gedwongen wil voelen om de hobby en vriendschap op te geven
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 11 maart 2022 om 22:40
Haha ik heb ook echt geen idee. Iets wat je elke dag ziet bij hem en wat niet weggaat. Ik dacht aan iets in zn uiterlijk, waar zij hem voor behandelt. Maar je had het ook over een hobby, dus dat klopt dan niet. Maar later had je het over een dienst. Maar doet er niet toe, zal verder niet raden.
Het lijkt mij vooral ook vervelend dat wanneer jullie allebei de hele week werken (of desnoods 1 vd 2) en het is dan weekend, hij 1x in de 2 weken een hele zaterdag, of zondag, weg is. Jullie hebben ook een kind. Dus hij gaat gewoon weg en jij kan verder alles regelen? Kind, huishouden, boodschappen? Of is dat niet wat je vervelend vindt? Ik zou het niet leuk vinden als mijn man zo vaak een hele dag weg is. Het is ook jullie weekend toch?
tulpje21 wijzigde dit bericht op 11-03-2022 22:54
2.62% gewijzigd
vrijdag 11 maart 2022 om 22:47
2x per maand klinkt weinig, maar als TO en man gewoon 5 dagen werken, dan betekent het wel dat hij om de week 1 hele zaterdag weg is, met de avond erbij. Dat vind ik veel. Ze hebben ook een kind. Dus TO moet om de week op zaterdag de hele dag alleen zijn met kind, alleen eten 's avonds. Ik vind het nogal makkelijk dat hij gewoon steeds weg kan. Er zijn geen verplichtingen die hij moet doen? Tijd met kind doorbrengen, huishoudelijke zaken? Mag TO die andere 2 zaterdagen de hele dag weg en is hij dan thuis voor kind?Singlejingle schreef: ↑05-03-2022 18:00Amen, eens, en ik snap de reacties dan ook helemaal niet. De man is al vanaf pagina 1 een eikel die waarschijnlijk zijn lul achterna loopt en to laat zitten. En ik lees vooral bovenstaand verhaaltje, behalve dat het dan omgedraaid is.
Verder zou ik het idee dat man een hele dag 1 op 1 met een (jongere) vrouw is ook niet leuk vinden.
zondag 8 januari 2023 om 23:39
Inmiddels zijn we al weer bijna 10 maanden verder. 10 Maanden waarin we hele fijne tijden hebben gehad, maar ook heel veel heftige ruzies.
En nu is het op, klaar...na verdomme bijna 30 jaar...we zijn elkaar zo kwijtgeraakt. Ik ben intens verdrietig maar het gaat echt niet meer. We verwijten elkaar teveel, maken elkaar kapot en onze dochter heeft er teveel van meegekregen.
De bom plofte voor mij vlak voor wat een gezellig weekendje weg voor mijn verjaardag moest zijn. Na enkele gespannen weken kunnen we nu weer redelijk met elkaar praten, en de sfeer in huis is niet slecht. Maar het is zo moeilijk...
Weet ook niet precies waarom ik nu weer schrijf hier. De vorige keer heeft het me wel geholpen, en ik kan het nergens anders kwijt. Niemand weet het nog.
Voel me ellendig.
En nu is het op, klaar...na verdomme bijna 30 jaar...we zijn elkaar zo kwijtgeraakt. Ik ben intens verdrietig maar het gaat echt niet meer. We verwijten elkaar teveel, maken elkaar kapot en onze dochter heeft er teveel van meegekregen.
De bom plofte voor mij vlak voor wat een gezellig weekendje weg voor mijn verjaardag moest zijn. Na enkele gespannen weken kunnen we nu weer redelijk met elkaar praten, en de sfeer in huis is niet slecht. Maar het is zo moeilijk...
Weet ook niet precies waarom ik nu weer schrijf hier. De vorige keer heeft het me wel geholpen, en ik kan het nergens anders kwijt. Niemand weet het nog.
Voel me ellendig.
maandag 9 januari 2023 om 12:25
Nee, mijn man zegt niet verliefd op haar te zijn. Hij vind hun vriendschap belangrijk, het fijn dat iemand hem waardeert en aardig vind. We hebben de afgelopen maanden veel ruzie gehad, waarin ik zeker ook een heel groot aandeel heb gehad.
Hij is ervan overtuigd heel erg zijn best te hebben gedaan voor mij, voor mij was het niet genoeg. Mijn wantrouwen was groot, kon niet omgaan met het feit dat zij een rol bleef spelen.
Ondanks alles ben ik wel nog steeds blijven hopen dat we onze weg weer zouden vinden, maar er is teveel gebeurt denk ik.
Hij heeft gisteren een keuze gemaakt die niet meer ongedaan gemaakt kan worden, en waardoor, mocht het op de één of andere manier wel goed kunnen komen, ik wel elke keer als ik naar hem kijk, herinnerd zal worden aan deze klote tijd, aan haar. Ik denk dat dat altijd tussen ons in zal staan, hem dat altijd zal blijven kwalijk nemen. Dat ik daar op afknap.
Van de andere kant hou ik wel nog heel veel van hem.
Hij is ervan overtuigd heel erg zijn best te hebben gedaan voor mij, voor mij was het niet genoeg. Mijn wantrouwen was groot, kon niet omgaan met het feit dat zij een rol bleef spelen.
Ondanks alles ben ik wel nog steeds blijven hopen dat we onze weg weer zouden vinden, maar er is teveel gebeurt denk ik.
Hij heeft gisteren een keuze gemaakt die niet meer ongedaan gemaakt kan worden, en waardoor, mocht het op de één of andere manier wel goed kunnen komen, ik wel elke keer als ik naar hem kijk, herinnerd zal worden aan deze klote tijd, aan haar. Ik denk dat dat altijd tussen ons in zal staan, hem dat altijd zal blijven kwalijk nemen. Dat ik daar op afknap.
Van de andere kant hou ik wel nog heel veel van hem.
maandag 9 januari 2023 om 14:10
Relatietherapie heb ik voorgesteld, maar dat wil hij niet. Voegt niks toe volgens hem.
Voor mij is zij de oorzaak van het klappen van ons huwelijk. Of ja, het feit dat hij erg veranderd is sinds hij haar kent. Voor die tijd waren we een eenheid, hadden zo'n lol met elkaar, zulke fijne gesprekken. Ook wel eens ruzie natuurlijk, maar niks wat niet opgelost kon worden in mijn ogen.
Nu vind ik hem egoïstisch. Hij mij een zeur die manipuleerd en haar zin wil doordrijven.
Voor mij is zij de oorzaak van het klappen van ons huwelijk. Of ja, het feit dat hij erg veranderd is sinds hij haar kent. Voor die tijd waren we een eenheid, hadden zo'n lol met elkaar, zulke fijne gesprekken. Ook wel eens ruzie natuurlijk, maar niks wat niet opgelost kon worden in mijn ogen.
Nu vind ik hem egoïstisch. Hij mij een zeur die manipuleerd en haar zin wil doordrijven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in