Is dit 'normaal' om te vragen?

30-01-2023 13:35 145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zet het maar even onder relaties.

Mijn vriend zijn dochter gaat vaker afspreken met een vriendinnetje en de moeder van dit vriendinnetje heeft mijn vriend uitgenodigd om mee op skireis te gaan.

Ik vind dit echt heel erg raar en vreemd. Maar ik heb in mijn verleden het eea meegemaakt met ontrouw dus ik vind dat soms moeilijk. Ik vertrouw mijn vriend en hij verteld met dit ook en hij gaat ook niet mee. Maar het is toch raar om hem en ook alleen hem en zijn dochter uit te nodigen (wij wonen samen en zijn verloofd).

Ze nodigt hem ook elke keer uit om een wijntje te komen drinken. Misschien maak ik me druk om niets en ik maak me ook niet druk in de zin van dat ik het niet vertrouw want hij verteld het mij elke keer maar ik vind het nogal vreemd.

Of ligt dit aan mij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 13:43
zoals ik ook in je vorige topic zei:

geloept:
zoek hulp voor je zelf
en dump deze man

Mee eens. Topic na topic, probleem na probleem. Ga eens hulp zoeken voor jezelf. Als het dan niet voor jezelf is dan tenminste voor het welzijn van je kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
lekker passief-agressieve reactie Rose, want er zijn er genoeg hier die het met je eens zijn.
Ik denk dat jouw verloofde het grootste probleem is, want jullie zitten niet op 1 lijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
En hoeveel wil je (nog) precies in deze relatie investeren, TO?
Als je partner zelf het blijkbaar, als ik eea goed heb gelezen, de communicatie met die dame niet als "bijzonder" typeert.

Jouw relatie lijkt me heel veel energie kosten. Je moet erg je best doen, stiefkind, verloofde die bepaald gedrag van een andere vrouw niet gewoon afkapt c.q. duidelijke grenzen daaraan stelt.... Pffff. Ik was al vertrokken bij zo'n vent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
30-01-2023 15:07
Ik wist niet dat je een reden moest hebben om een topic te openen hier.

De reden is dat ik het wel gek vind en mijn vriend niet.

Dat dochter mee op vakantie zou mogen sta ik buiten, dat mijn vriend daarom wilt afspreken met het gezin is ook prima.

Het is voor mij alles bij elkaar; appen, uitnodigen, op vakantie.

Maar goed, het ligt dus aan mij om het gek te vinden ;-)
Kan het zijn dat je vriend er luchtig over doet omdat hij weet dat jij voor zijn tijd te maken gehad hebt met ontrouw? En dat hij daar geen discussie over wil?
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
30-01-2023 15:07
Ik wist niet dat je een reden moest hebben om een topic te openen hier.

De reden is dat ik het wel gek vind en mijn vriend niet.

Dat dochter mee op vakantie zou mogen sta ik buiten, dat mijn vriend daarom wilt afspreken met het gezin is ook prima.

Het is voor mij alles bij elkaar; appen, uitnodigen, op vakantie.

Maar goed, het ligt dus aan mij om het gek te vinden ;-)
Nee, maar ik denk eerder dat forummers het vreemd vinden dat je ervoor kiest om dan bij zo'n man te blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook vreemd om voor zoiets weg te gaan in een relatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
30-01-2023 15:18
Ik vind het ook vreemd om voor zoiets weg te gaan in een relatie.
Oké, dan accepteer je deze situatie dus. Stop dan met klagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
30-01-2023 15:07
Ik wist niet dat je een reden moest hebben om een topic te openen hier.

De reden is dat ik het wel gek vind en mijn vriend niet.

Dat dochter mee op vakantie zou mogen sta ik buiten, dat mijn vriend daarom wilt afspreken met het gezin is ook prima.

Het is voor mij alles bij elkaar; appen, uitnodigen, op vakantie.

Maar goed, het ligt dus aan mij om het gek te vinden ;-)
Ik vroeg je alleen maar waar je mee zit.

Je bent mij uiteraard geen enkele verantwoording schuldig. Maar als je besluit om een topic te maken, dan krijg je wel eens vragen. Of zienswijzen waar jij je niet in kan vinden.

Het is verder allemaal niet kwaad bedoeld.
Uitgenodigd om mee te gaan (als in: wij betalen voor jou en dochter) of was het: joh, waarom ga jij anders ook niet?
Uitgenodigd om wijn te komen drinken (Beste Piet, kom je op zaterdagavond een wijntje bij ons drinken) of krijgt hij iets te drinken aangeboden als hij zijn dochter daar op komt halen?
Dat zijn namelijk nogal verschillende dingen. Misschien gaat het in beide gevallen om optie 2, en vindt je partner het daarom niet zo gek.

Misschien weten deze ouders niet zo goed hoe het gaat in een samengesteld gezin, of kennen ze jou helemaal niet?
Dat jullie verloofd zijn hoeven zij natuurlijk niet te weten. Dat doet er wat mij betreft ook niet echt toe.

Ik zou niet zomaar met iemand op vakantie willen dus in die zin is de vraag best gek. Maar misschien zijn zij meer van de "hoe meer zielen, hoe meer vreugd"?
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
30-01-2023 15:19
Ik vroeg je alleen maar waar je mee zit.

Je bent mij uiteraard geen enkele verantwoording schuldig. Maar als je besluit om een topic te maken, dan krijg je wel eens vragen. Of zienswijzen waar jij je niet in kan vinden.

Het is verder allemaal niet kwaad bedoeld.
Vragen krijgen vind ik ook zeker niet erg. Maar ik vertrouw mijn vriend wel want hij verteld het mij gewoon. Soms vraag ik mij gewoon af of ik zo 'gek' denk omdat ik niet zo ben.
Ik ben ook niet zo van 'small talk' met mensen. Mijn vriend praat nl heel makkelijk met mensen en dit schaar ik dan daar onder. Ik blijf nooit lang ergens hangen als ik vroeger mijn kinderen ging brengen of halen.
Ik vind wintersport wat anders dan een zonvakantie. Niet iedereen doet aan wintersport. Misschien TO ook niet. Als vriend dat dan wel leuk vindt, kan dat heel gemakkelijk tot een uitnodiging leiden. Je ziet toch wel vaker van dat soort samengestelde groepjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat is normaal. Als je wilt neuken.
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan het een cultuur ding zijn? Ik zou niet snel iemand uitnodigen om samen op vakantie te gaan, maar vrienden uit Zuid Amerikaanse hoek zijn zo gastvrij dat ik me er vaak over verbaas.
Die zouden nooit alleen maar zeggen dat ze op vakantie geen zonder de toevoeging "gaan jullie gezellig mee?"
Maar ook kreeg ik een uitnodiging om op de bank te overnachten van een nicht van een vriendin "ik hoorde van ... dat je in de buurt bent, heb je een slaapplek nodig?" Ik heb die vrouw nog nooit ontmoet.
Het is gewoon een vorm van gastvrijheid die we in Nederland niet zo gewend zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
slekire schreef:
30-01-2023 16:40
Kan het een cultuur ding zijn? Ik zou niet snel iemand uitnodigen om samen op vakantie te gaan, maar vrienden uit Zuid Amerikaanse hoek zijn zo gastvrij dat ik me er vaak over verbaas.
Die zouden nooit alleen maar zeggen dat ze op vakantie geen zonder de toevoeging "gaan jullie gezellig mee?"
Maar ook kreeg ik een uitnodiging om op de bank te overnachten van een nicht van een vriendin "ik hoorde van ... dat je in de buurt bent, heb je een slaapplek nodig?" Ik heb die vrouw nog nooit ontmoet.
Het is gewoon een vorm van gastvrijheid die we in Nederland niet zo gewend zijn.
toch zijn er niet veel culturen, waar hetrosexuele personen samen op vakantie gaan
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is mij nog iets niet duidelijk, die uitnodiging voor het drinken van een wijntje. Is dat nu los van een playdate (dus gezellig even blijven hangen) of zij met zijn twee gezellig een wijntje drinken ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 16:48
toch zijn er niet veel culturen, waar hetrosexuele personen samen op vakantie gaan
Ik neem aan dat je dan een man en vrouw bedoeld, deze vrouw vraagt een man met zijn dochter mee met haarzelf en haar partner met dichter erbij. En ja, ik werd dus ook alleen uitgenodigd terwijl mijn man thuis was, door een stel (dat mij niet eens kende).
Alle reacties Link kopieren Quote
slekire schreef:
30-01-2023 17:19
Ik neem aan dat je dan een man en vrouw bedoeld, deze vrouw vraagt een man met zijn dochter mee met haarzelf en haar partner met dichter erbij. En ja, ik werd dus ook alleen uitgenodigd terwijl mijn man thuis was, door een stel (dat mij niet eens kende).
Geen slecht idee lijkt me :idee: Misschien kan die er mooie poëzie van schrijven :) ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh oeps :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
30-01-2023 15:25
Vragen krijgen vind ik ook zeker niet erg. Maar ik vertrouw mijn vriend wel want hij verteld het mij gewoon. Soms vraag ik mij gewoon af of ik zo 'gek' denk omdat ik niet zo ben.
Ik ben ook niet zo van 'small talk' met mensen. Mijn vriend praat nl heel makkelijk met mensen en dit schaar ik dan daar onder. Ik blijf nooit lang ergens hangen als ik vroeger mijn kinderen ging brengen of halen.
Jullie zijn dus anders op dat punt. Dat is toch prima?

En dat je dit een rare vraag vindt is niet gek. Dat zie je wel in de reacties. Al maakt het denk ik nog wel enorm uit hoe het is gevraagd. En zelfs al was jij de enige. Dat maakt jou niet gek. De wereld zou heel saai worden als iedereen hetzelfde is. :)
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 14:52
TO heeft een vriend (sorry Verloofde) die wel vaker in rare situaties verzeild raakt
Deze gast liegt het gewoon allemaal bij elkaar. To, doe die oogkleppen eens af joh, het is een foute gast.
slekire schreef:
30-01-2023 17:19
Ik neem aan dat je dan een man en vrouw bedoeld, deze vrouw vraagt een man met zijn dochter mee met haarzelf en haar partner met dichter erbij. En ja, ik werd dus ook alleen uitgenodigd terwijl mijn man thuis was, door een stel (dat mij niet eens kende).
Nee hoor, deze man verzint dat tie wordt gevraagd voor die vakantie.
Echt, ik geloof hier helemaal niks van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou je het ook gek hebben gevonden als een vrouw jou vraagt om een weekendje weg te gaan met je dochters? Of als de vader van vriendinnetje van dochter dit haar gevraagd? Waarschijnlijk vindt moeder van vriendinnetje dat dochter en dochter van jouw vriend het erg leuk hebben samen en ze wil dit faciliteren. De band versterken doe je ook door de band te versterken tussen de ouders.

Daarnaast is ski-vakantie een hele actieve vakantie. Het gaat in dit geval waarschijnlijk om het feit dat dochters vriendinnetjes zijn en het voor dochter leuk is als dochter van vriend meegaat. Natuurlijk moet hij dan wel zelf betalen voor zichzelf en dochter. Ik vind het allemaal niet zo heel gek hoor. Ik ben ook meegevraagd naar campings, ski-vakanties, dagjes pretpark etc toen de kinderen klein waren. En ik heb een man. En de moeders die het vroegen ook. Het gaat dan ook niet zo zeer om jouw vriend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tgohja. Zodra het man en vrouw is, is het altijd meteen zo geladen. Je kan je ook de vraag stellen: indien hij met een mannelijke vriend + die zijn kind op skireis zou gaan, zou je het dan ook erg vinden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind je OP heel raar onduidelijk.

Maar ineens is hij en kind uitgenodigd om mee te gaan met dat gezin. Dat vind ik an sich niet raar als kind en hij goed omgaan met hen allemaal.

Terwijl je in je OP doet alsof je partner is uitgenodigd om met haar te gaan skiën.

Loepen word niet beter op.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalind* schreef:
30-01-2023 15:23
Uitgenodigd om mee te gaan (als in: wij betalen voor jou en dochter) of was het: joh, waarom ga jij anders ook niet?
Uitgenodigd om wijn te komen drinken (Beste Piet, kom je op zaterdagavond een wijntje bij ons drinken) of krijgt hij iets te drinken aangeboden als hij zijn dochter daar op komt halen?
Dat zijn namelijk nogal verschillende dingen. Misschien gaat het in beide gevallen om optie 2, en vindt je partner het daarom niet zo gek.

Misschien weten deze ouders niet zo goed hoe het gaat in een samengesteld gezin, of kennen ze jou helemaal niet?
Dat jullie verloofd zijn hoeven zij natuurlijk niet te weten. Dat doet er wat mij betreft ook niet echt toe.

Ik zou niet zomaar met iemand op vakantie willen dus in die zin is de vraag best gek. Maar misschien zijn zij meer van de "hoe meer zielen, hoe meer vreugd"?
Of de verloofde, TO dus zien ze verder amper wat niet gek is aangezien niet haar kind is maar die van TO's partner.
Jaja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven