Is dit 'normaal' om te vragen?

30-01-2023 13:35 145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zet het maar even onder relaties.

Mijn vriend zijn dochter gaat vaker afspreken met een vriendinnetje en de moeder van dit vriendinnetje heeft mijn vriend uitgenodigd om mee op skireis te gaan.

Ik vind dit echt heel erg raar en vreemd. Maar ik heb in mijn verleden het eea meegemaakt met ontrouw dus ik vind dat soms moeilijk. Ik vertrouw mijn vriend en hij verteld met dit ook en hij gaat ook niet mee. Maar het is toch raar om hem en ook alleen hem en zijn dochter uit te nodigen (wij wonen samen en zijn verloofd).

Ze nodigt hem ook elke keer uit om een wijntje te komen drinken. Misschien maak ik me druk om niets en ik maak me ook niet druk in de zin van dat ik het niet vertrouw want hij verteld het mij elke keer maar ik vind het nogal vreemd.

Of ligt dit aan mij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
02-02-2023 16:47
Ik kan me ook niet herinneren dat ik ergens gezegd heb dat ik niet van wintersport houd....
Mocht dat wel zo zijn vind ik het alsnog erg bijzonder als mijn man op vakantie zou gaan met een ander stel. Maar dat kan aan mij liggen.
Dat was een voorbeeld...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
02-02-2023 16:47
Ik kan me ook niet herinneren dat ik ergens gezegd heb dat ik niet van wintersport houd....
Mocht dat wel zo zijn vind ik het alsnog erg bijzonder als mijn man op vakantie zou gaan met een ander stel. Maar dat kan aan mij liggen.

Ja maar dat is toch helemaal niet aan de orde? Hij heeft toch al nee gezegd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijf het raar vinden dat mensen het wel kunnen voorstellen dat man met die vrouw op ski vakantie zou gaan. Ik vind het bizar. Maar goed kennelijk vinden velen het normaal.
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
02-02-2023 11:28
Ik denk sowieso dat er veel meer speelt, waardoor TO zich er zo druk over maakt. Ik kan me er ook wel een beetje in inleven, die man is nooit thuis, maar zit wel gezellig met anderen te pimpelen. En dan komt er een vakantie ter sprake, waar TO ook nog niet voor uitgenodigd is. Kan me voorstellen dat dat lastig is, maar dat gaat dus niet over die vakantie, maar over dat het in de basis van de relatie al wringt

Juist. Maar TO wil daar niet aan, die houdt zichzelf continu voor de gek dat het zou komen doordat ze eerder bedrogen is en daarom nu last van bepaalde dingen heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
02-02-2023 23:12
Juist. Maar TO wil daar niet aan, die houdt zichzelf continu voor de gek dat het zou komen doordat ze eerder bedrogen is en daarom nu last van bepaalde dingen heeft.
Zo klinkt het inderdaad wel.

En zelfs als je het een opmerkelijk verzoek vindt, waarom ga je er zo over door? Wat wil je ermee doen? En hoe is je vriend "schuldig" aan deze vraag? Of verantwoordelijk voor jouw gevoel?

Je beschrijft hier niet de context waarin de vraag gesteld is.
"Wij gaan lekker naar Oostenrijk "
"Lijkt me heerlijk, ik heb al zo lang niet meer geskied"
"Gaan jullie nooit skiën?"
"Nee, Rose en haar kinderen hebben daar niks mee"
"Dan ga je toch gezellig met kind met ons mee? Is voor die meiden ook leuk. "
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
jojojanneke schreef:
02-02-2023 22:51
Ik blijf het raar vinden dat mensen het wel kunnen voorstellen dat man met die vrouw op ski vakantie zou gaan. Ik vind het bizar. Maar goed kennelijk vinden velen het normaal.
Inderdaad, ik zou toch heel verbaasd zijn als mijn man zou worden uitgenodigd en helemaal als hij zou gaan 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
03-02-2023 08:48
Inderdaad, ik zou toch heel verbaasd zijn als mijn man zou worden uitgenodigd en helemaal als hij zou gaan 😂
Dat hangt ervan af. Als mijn kinderen en ik niet van skiën houden, zou ik het niet raar vinden als mijn man met zijn kind samen met een ander gezin een weekje op wintersport zou gaan.

Het is wat anders als hij alleen met een andere vrouw gaat.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
jojojanneke schreef:
02-02-2023 22:51
Ik blijf het raar vinden dat mensen het wel kunnen voorstellen dat man met die vrouw op ski vakantie zou gaan. Ik vind het bizar. Maar goed kennelijk vinden velen het normaal.
Dat gezin. En net als dat ik gis hoe het gesprek is gegaan, doe jij dat neem ik aan ook. Ik vind een 'anders ga je ook mee' niet zo'n rare opmerking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hexopbezemsteel schreef:
03-02-2023 08:57
Dat hangt ervan af. Als mijn kinderen en ik niet van skiën houden, zou ik het niet raar vinden als mijn man met zijn kind samen met een ander gezin een weekje op wintersport zou gaan.

Het is wat anders als hij alleen met een andere vrouw gaat.
Ja dat is waar, ik dacht toen ik dit schreef: moeder met haar dochter en man met de zijne... Dus als een soort gezinnetje in een appartement...

Later las ik verder en blijkt het gewoon om een gezin te gaan...

Maar dan nog de vraag: kan alleen zijn dochter niet mee? Ik weet niet hoe oud deze kinderen zijn...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stelde de vraag in het begin of het raar was om deze vraag te stellen. Vanuit haar kant dus. Vanuit mijn vriend, die nee heeft gezegd of in elk geval niet mee gaat, heb ik niets gezegd dat ik hem raar vindt of zijn reactie raar vind.

Ik vind het raar vanuit haar om 1 partner uit te nodigen. Ook al zouden wij niet van een wintersport vakantie houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
03-02-2023 11:46
Ik stelde de vraag in het begin of het raar was om deze vraag te stellen. Vanuit haar kant dus. Vanuit mijn vriend, die nee heeft gezegd of in elk geval niet mee gaat, heb ik niets gezegd dat ik hem raar vindt of zijn reactie raar vind.

Ik vind het raar vanuit haar om 1 partner uit te nodigen. Ook al zouden wij niet van een wintersport vakantie houden.
Je kan wel doorzagen of niet?

Ze hebben je niet gevraagd, ga naar die vrouw en vraag waarom ze alleen je vriend gevraagd heeft als ouder van zijn kind mee te gaan.

Ik zou sws geen kinderen van een ander meevragen, en als ik dat zou doen geen ouder(s) maar zou ik dat wel doen, en ik weet dat de vriendin van, niet van wintersport of van mijn part surfen, zeilen paardrijden houdt, dan ga ik de desbetreffende vrouw niet meevragen

Dan zit je met een groep dat een van bovenstaande activiteiten doet, immers daar is de vakantie op afgestemd, zit er een bij, die zo nodig mee moet maar niet van de activiteit houdt.
Leuk joh en aan wie ga jij dan plukken in zo een week? Juist aan je vriend want " het is toch ook jouw vakantie boehoehoehoe"

Ik ga namelijk nog steeds uit van de spontane oprechtheid van de desbetreffende moeder die het kind en de vader later uitnodigde.

Er tevens vanuitgaande dat je ook uitgesproken niet van wintersport houdt.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
03-02-2023 11:46
Ik stelde de vraag in het begin of het raar was om deze vraag te stellen. Vanuit haar kant dus. Vanuit mijn vriend, die nee heeft gezegd of in elk geval niet mee gaat, heb ik niets gezegd dat ik hem raar vindt of zijn reactie raar vind.

Ik vind het raar vanuit haar om 1 partner uit te nodigen. Ook al zouden wij niet van een wintersport vakantie houden.
Juist met wintersport zie ik in mijn omgeving veel dat gezinnen samen gaan of dat er groepen gevormd worden van de liefhebbers en de thuisblijvers. Mijn vorige verkering ging als losse man vaak mee met 2 gezinnen waarvan ook niet alle leden ieder jaar meegingen.

Je kan het raar vinden maar het is jouw norm, andere mensen andere normen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladylola2022 schreef:
03-02-2023 16:39
Je kan wel doorzagen of niet?

Ze hebben je niet gevraagd, ga naar die vrouw en vraag waarom ze alleen je vriend gevraagd heeft als ouder van zijn kind mee te gaan.

Ik zou sws geen kinderen van een ander meevragen, en als ik dat zou doen geen ouder(s) maar zou ik dat wel doen, en ik weet dat de vriendin van, niet van wintersport of van mijn part surfen, zeilen paardrijden houdt, dan ga ik de desbetreffende vrouw niet meevragen

Dan zit je met een groep dat een van bovenstaande activiteiten doet, immers daar is de vakantie op afgestemd, zit er een bij, die zo nodig mee moet maar niet van de activiteit houdt.
Leuk joh en aan wie ga jij dan plukken in zo een week? Juist aan je vriend want " het is toch ook jouw vakantie boehoehoehoe"

Ik ga namelijk nog steeds uit van de spontane oprechtheid van de desbetreffende moeder die het kind en de vader later uitnodigde.

Er tevens vanuitgaande dat je ook uitgesproken niet van wintersport houdt.
Aangezien er reacties blijven komen reageer ik daar gewoon op. Kan jij doorzagen vinden ik vind het gewoon reageren.
Je reageert zelf toch ook, moet ik hier niet op reageren nu dan? Want dan zaag ik door?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind juist het overanalyseren van een uitnodiging die is afgeslagen niet 'normaal' en een rode vlag.
Alle reacties Link kopieren Quote
lolapaloeza schreef:
03-02-2023 17:08
Juist met wintersport zie ik in mijn omgeving veel dat gezinnen samen gaan of dat er groepen gevormd worden van de liefhebbers en de thuisblijvers. Mijn vorige verkering ging als losse man vaak mee met 2 gezinnen waarvan ook niet alle leden ieder jaar meegingen.

Je kan het raar vinden maar het is jouw norm, andere mensen andere normen.
Precies. Juist bij wintersport zie ik allerlei samenstellingen voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
03-02-2023 11:46
Ik stelde de vraag in het begin of het raar was om deze vraag te stellen. Vanuit haar kant dus. Vanuit mijn vriend, die nee heeft gezegd of in elk geval niet mee gaat, heb ik niets gezegd dat ik hem raar vindt of zijn reactie raar vind.

Ik vind het raar vanuit haar om 1 partner uit te nodigen. Ook al zouden wij niet van een wintersport vakantie houden.
Mijn antwoord is: dat hangt van de context af.

Ging het zoals ik eerder beschreef? Dan vind ik het niet raar.

Is het gevraagd als: "joh, Henk, wij gaan met het gezin op wintersport, hebben Sanne en jij zin om mee te gaan?" Dan vind ik het een beetje vreemd.

Maar "hebben jullie zin om mee te gaan" is weer voor meerdere uitleg vatbaar.

"Hebben jullie zin om mee te gaan"
"Ik op zich wel, maar ik weet niet of Rose dat leuk vind"
"O, maar dan ga je toch lekker samen met Sanne mee"

Klinkt weer niet zo vreemd.

"We hebben nog 2 slaapplaatsen over dus je kan samen met Sanne nog mee" is ook niet heel vreemd. Dan kan je nog alle kanten op

Kortom: hoe en wat is er letterlijk gezegd? Heeft die dame ook gezegd dat jij niet uitgenodigd bent? Ik kan zo nog tien manieren verzinnen hoe het gegaan kan zijn. Sommigen ongepast, anderen logisch in het gesprek. Of semi serieus.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me goed voorstellen dat je het niet prettig vindt. Je bent al 5 jaar een samengesteld gezin, je woont samen, en in deze situatie wordt je er door een ander compleet buiten gehouden.
Alsof je vanuit die vrouw gezien er niet bij hoort.
Regelmatig een wijntje drinken met een ander stel of alleen met een andere vrouw (waar je als man zoals gesteld dus niet mee bevriend bent) zou ik best raar vinden, als mijn man dat zou doen bij het ophalen na een speelafspraak. Dat mag iedereen hier heel normaal vinden, tja een boel mensen vinden dat een beetje apart en ik ook.

Je kan toch best je gevoelens hierover met je vriend bespreken? Zoals je aangeeft is het én het steeds uitnodigen van alleen je vriend én appen/wijn drinken met je vriend én meevragen op vakantie, met daarbij het gevoel dat het als samengesteld gezin al lastig is en dit soort dingen niet helpt. Ik zou zelf verwachten dat mijn partner naar dat andere gezin laat merken dat jij er ook bij hoort, al 5 jaar. Andersom had je waarschijnlijk gezegd 'hoezo vragen jullie alleen mij en mn kind en niet mijn partner?'

Daar mag je in een relatie toch open over zijn naar je partner toe zodat hij weet hoe jij je voelt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
04-02-2023 11:58
Aangezien er reacties blijven komen reageer ik daar gewoon op. Kan jij doorzagen vinden ik vind het gewoon reageren.
Je reageert zelf toch ook, moet ik hier niet op reageren nu dan? Want dan zaag ik door?
Ik begrijp wel waarom ze alleen je vriend meegevraagd hebben.

Succes verder.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hexopbezemsteel schreef:
04-02-2023 12:53
Mijn antwoord is: dat hangt van de context af.

Ging het zoals ik eerder beschreef? Dan vind ik het niet raar.

Is het gevraagd als: "joh, Henk, wij gaan met het gezin op wintersport, hebben Sanne en jij zin om mee te gaan?" Dan vind ik het een beetje vreemd.

Maar "hebben jullie zin om mee te gaan" is weer voor meerdere uitleg vatbaar.

"Hebben jullie zin om mee te gaan"
"Ik op zich wel, maar ik weet niet of Rose dat leuk vind"
"O, maar dan ga je toch lekker samen met Sanne mee"

Klinkt weer niet zo vreemd.

"We hebben nog 2 slaapplaatsen over dus je kan samen met Sanne nog mee" is ook niet heel vreemd. Dan kan je nog alle kanten op

Kortom: hoe en wat is er letterlijk gezegd? Heeft die dame ook gezegd dat jij niet uitgenodigd bent? Ik kan zo nog tien manieren verzinnen hoe het gegaan kan zijn. Sommigen ongepast, anderen logisch in het gesprek. Of semi serieus.
Dat inderdaad zoveel manier van een vraag stellen.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
04-02-2023 13:08
Ik kan me goed voorstellen dat je het niet prettig vindt. Je bent al 5 jaar een samengesteld gezin, je woont samen, en in deze situatie wordt je er door een ander compleet buiten gehouden.

Waaruit maak jij dat op?

Alsof je vanuit die vrouw gezien er niet bij hoort.
Regelmatig een wijntje drinken met een ander stel of alleen met een andere vrouw (waar je als man zoals gesteld dus niet mee bevriend bent) zou ik best raar vinden, als mijn man dat zou doen bij het ophalen na een speelafspraak. Dat mag iedereen hier heel normaal vinden, tja een boel mensen vinden dat een beetje apart en ik ook.

Ik heb jarenlang regelmatig even iets gedronken bij het ophalen van mijn kinderen. Kinderen even opruimen, ouders koffie, thee, cola of wijn. Afhankelijk van dag, tijdstip, etc etc etc.

Je kan toch best je gevoelens hierover met je vriend bespreken? Zoals je aangeeft is het én het steeds uitnodigen van alleen je vriend én appen/wijn drinken met je vriend én meevragen op vakantie, met daarbij het gevoel dat het als samengesteld gezin al lastig is en dit soort dingen niet helpt. Ik zou zelf verwachten dat mijn partner naar dat andere gezin laat merken dat jij er ook bij hoort, al 5 jaar. Andersom had je waarschijnlijk gezegd 'hoezo vragen jullie alleen mij en mn kind en niet mijn partner?'

Weet jij hoe en in welke context de vraag gesteld is?

"Skiën! Lijkt me heerlijk, heb ik al in geen jaren gedaan"
"Waarom ga je dan niet gewoon? "
"Rose vindt het niet leuk, haar kinderen gaan liever naar de zon, eigenlijk ken ik niemand die mee wil."
"Waarom ga je niet samen met Sanne met ons mee dan? "

En dan antwoorden: "hoezo vraag je alleen Sanne en mij en niet Rose?"???


Daar mag je in een relatie toch open over zijn naar je partner toe zodat hij weet hoe jij je voelt?
Ze hebben het toch besproken?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven