Is dit 'normaal' om te vragen?

30-01-2023 13:35 145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zet het maar even onder relaties.

Mijn vriend zijn dochter gaat vaker afspreken met een vriendinnetje en de moeder van dit vriendinnetje heeft mijn vriend uitgenodigd om mee op skireis te gaan.

Ik vind dit echt heel erg raar en vreemd. Maar ik heb in mijn verleden het eea meegemaakt met ontrouw dus ik vind dat soms moeilijk. Ik vertrouw mijn vriend en hij verteld met dit ook en hij gaat ook niet mee. Maar het is toch raar om hem en ook alleen hem en zijn dochter uit te nodigen (wij wonen samen en zijn verloofd).

Ze nodigt hem ook elke keer uit om een wijntje te komen drinken. Misschien maak ik me druk om niets en ik maak me ook niet druk in de zin van dat ik het niet vertrouw want hij verteld het mij elke keer maar ik vind het nogal vreemd.

Of ligt dit aan mij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
31-01-2023 11:47
Als ik terug denk aan toen mijn kinderen ergens gingen spelen dan bleef ik ook heus wel even praten. Ergens wat drinken enz. deed ik niet. Of het moest een echte vriendin zijn. Dat hij dit wel doet is prima en vind ik ook niet erg.

Dat zij continue appjes stuurt met foto's vind ik ook een apart omdat het een gewone speelmiddag is. Ik vind dat raar maar verder niets. Ik maak er geen punt van. Ik denk er het mijne van.

Dat ze hem dan 's middags al een app stuurt met of hij straks een wijntje drinkt; ook prima hetzelfde verhaal.

Dat ze vervolgens praten over een vakantie en hem uitnodigt mee te gaan vind ik ook hetzelfde. Het zijn gewoon een beetje veel dingen.

Ik kan werkelijk niets bedenken waarom hij mee gevraagd zou worden. Het zijn geen vrienden van elkaar nl.

Maar nogmaals ik maak er geen punt van.
Oke maar ook al zou ze op hem vallen en hem willen versieren... hij heeft nee gezegd toch? En je zei dat je hem vertrouwd... dus waarom zit het je dan zo dwars?

Als een vrouw mijn vriend wil versieren dan denk ik "succes, gaat je toch niet lukken" en verder denk ik er eigenlijk niet over na.
Rose81 schreef:
31-01-2023 11:47
Als ik terug denk aan toen mijn kinderen ergens gingen spelen dan bleef ik ook heus wel even praten. Ergens wat drinken enz. deed ik niet. Of het moest een echte vriendin zijn. Dat hij dit wel doet is prima en vind ik ook niet erg.

Dat zij continue appjes stuurt met foto's vind ik ook een apart omdat het een gewone speelmiddag is. Ik vind dat raar maar verder niets. Ik maak er geen punt van. Ik denk er het mijne van.

Dat ze hem dan 's middags al een app stuurt met of hij straks een wijntje drinkt; ook prima hetzelfde verhaal.

Dat ze vervolgens praten over een vakantie en hem uitnodigt mee te gaan vind ik ook hetzelfde. Het zijn gewoon een beetje veel dingen.

Ik kan werkelijk niets bedenken waarom hij mee gevraagd zou worden. Het zijn geen vrienden van elkaar nl.

Maar nogmaals ik maak er geen punt van.
ze hebben appcontact, ze drinken samen wat, hij wordt uitgenodigd voor een skivakantie. Waarom denk je dat ze geen vrienden zijn?
Als ze jou had uitgenodigd om te skiën was je dan meegegaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
31-01-2023 10:20
Ik weet dat het niet gek zoals ik al zei. Maar ik doe dat niet nee. Ik verbied het mijn vriend zeker niet natuurlijk. Ik vind dat zelf lastig maar dat is mijn ding.

Ze appt hem weleens dat het wijntje klaar staat als hij zin heeft. Meestal als zijn dochter er is ja.

Ik haal zijn dochter niet op en nogmaals als hij dan een wijntje drinkt daar is prima.

Het was nu even alles bij elkaar: uitnodigen voor de vakantie, voor wat te drinken. enz.
Misschien moet je, als hij een appje krijgt: 'de wijn staat klaar', ipv hem, jijzelf eens zijn dochter ophalen. Kijken hoe ze reageert, of jij dan ook dat wijntje krijgt aangeboden. Wie weet wordt het gezellig.

Snap dat je het vervelend vindt hoor. Op mij komt het ook wel over alsof die vrouw jouw partner enigszins leuk vindt. Dus kan best begrijpen dat je dat niet helemaal lekker zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulpje22 schreef:
31-01-2023 12:33
Op mij komt het ook wel over alsof die vrouw jouw partner enigszins leuk vindt. Dus kan best begrijpen dat je dat niet helemaal lekker zit.
Leuk kan toch ook in de zin van "leuk gezelschap" zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker, dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou toch normaal zijn dat die vrouw ook eraan denkt dat de vriend van TO een partner heeft. Die vrouw wil MET UAAR EIGEN PARTNER plus kind en de vriend van TO plus kind op vakantie
Dan vraag je toch ook de partner van de vriend dus TO mee

Ik vind apart met vrienden op vakantie gaan heel normaal maar dit zou mij ook in het verkeerde keelgat schieten
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
30-01-2023 13:36
Heel vreemd inderdaad.
Die moeder eens vragen naar haar intent9es?
Heel vreemd idd. Maar ik zou er vooral om moeten lachen en mijn vriend vragen hoe verbaasd hij zelf was. Het is ten slotte aan hem om haar duidelijk te maken dat hij 0,0 interesse heeft. Dan kan een vrouw nog zo hengelen, maar een man die daarin duidelijk is, zal zo'n vrouw snel weer van haar roze wolk kunnen halen.

Ook wel eens meegemaakt (voor ons beiden, dus zowel ik die een bijzonder verzoek kreeg als mijn ex die een bijzonder verzoek kreeg) en ex en ik moesten er vooral samen om grinniken.
Hij zou iets gezegd kunnen hebben in de trant van "oh gezellig, dat zal Saskia vast leuk vinden" of als duidelijkheid nodig was "je bent je bewust dat ik een relatie heb? Ik vind je verzoekjes vreemd en niet passend".
Maar dat hoef jij niet te doen hoor, dat zou hij zelf moeten kunnen (en willen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
30-01-2023 13:39
Ze heeft een man ja. En hij en zijn dochter mochten dan met hun mee op vakantie.

Hierover was ik echt wel pissig want ik voelde me best wel buitengesloten. Een samengesteld gezin vind ik al lastig en moeilijk maar ik doe mijn best en dit soort dingen helpen niet.

Als hij zijn dochter ophaalt en dan daar een kopje koffie drinken okay logisch. Maar meevragen op vakantie en wijn drinken, zonder mij...vind ik niet fijn.
Snap ik. Ze maakt duidelijk dat ze geen enkele interesse heeft in jou. Wat op zich niet zou hoeven. Maar als het gaat om contact gebaseerd op kinderen, dan is het normaal dat je de ouders (of stiefouders) samen betrekt. En niet heel duidelijk uitstraalt dat je 1 ervan absoluut niet belangrijk vind.
Maar het is nogmaals je vriend die daar wat van zou moeten/mogen zeggen. Dat kan een losse comment zijn dat hij het gezellig vind, maar dan wel met jou erbij, omdat je ook onderdeel bent van de dynamiek.

En als het haar alleen om vriendschap met je man gaat, vindt ik dat vreemd. Ik heb niks tegen man/vrouw vriendschappen, maar vind het wel belangrijk hoe die ontstaan. Als dat komt door een gedeelde hobby vind ik het minder gek. Maar een vader van de vriendin van je dochter voor een wijntje vragen en daarbij de partner negeren is gewoon best gek.
Viefje schreef:
31-01-2023 13:56
Het zou toch normaal zijn dat die vrouw ook eraan denkt dat de vriend van TO een partner heeft. Die vrouw wil MET UAAR EIGEN PARTNER plus kind en de vriend van TO plus kind op vakantie
Dan vraag je toch ook de partner van de vriend dus TO mee

Ik vind apart met vrienden op vakantie gaan heel normaal maar dit zou mij ook in het verkeerde keelgat schieten
Volgens mij kunnen TO en haar kinderen niet skiën. Dus wat voor zin zou het hebben haar mee te vragen? Misschien heeft vriend wel gezegd dat hij het jammer vind dat hij nooit meer op wintersport gaat en dacht zij aardig te zijn om hem uit te nodigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
sende schreef:
31-01-2023 14:33
Volgens mij kunnen TO en haar kinderen niet skiën. Dus wat voor zin zou het hebben haar mee te vragen? Misschien heeft vriend wel gezegd dat hij het jammer vind dat hij nooit meer op wintersport gaat en dacht zij aardig te zijn om hem uit te nodigen.
Ze kunnen leren skiën?
De kinderen van TO gaan misschien wel met de ex en TO kan alleen mee?
Gewoon maar niet meevragen, waarom?
Viefje schreef:
31-01-2023 14:46
Ze kunnen leren skiën?
De kinderen van TO gaan misschien wel met de ex en TO kan alleen mee?
Gewoon maar niet meevragen, waarom?
Dat had die vrouw kunnen doen, maar als TO niet wordt uitgenodigd voor een wijntje drinken zit een skivakantie er natuurlijk ook niet in.
Alle reacties Link kopieren Quote
sende schreef:
31-01-2023 14:52
Dat had die vrouw kunnen doen, maar als TO niet wordt uitgenodigd voor een wijntje drinken zit een skivakantie er natuurlijk ook niet in.
Het wijntje is met kind ophalen en het kind is niet van TO dus TO haalt dat kind ook niet op.

Ik weet niet, ik vind het zo allemaal bij elkaar klinken alsof die moeder gewoon erg sociaal is en graag wijntjes drinkt. En een middag met de kids behoorlijk saai vindt, en daarom maar gaat appen. Sommige mensen appen sowieso heel veel. Misschien dat ze met een wijntje op in een opwelling de partner van TO ook heeft uitgenodigd om mee te gaan skiën en is ze nu blij dat hij niet mee wil. (of haar partner is heel blij)

Ik zie geen reden om te stressen. Het lijkt me lastig als je als verloofde veel behoefte hebt aan erkenning van je relatie door mensen met wie je feitelijk niets tot weinig van doen hebt.

Als je vent een pannekoek is, dan houdt alles op.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Lastige.

Klinkt alsof ze vooral een speelvriendinnetje voor hun dochter mee willen hebben, maar daar niet volledig de verantwoordelijkheid voor willen hebben tijdens een skivakantie. Iets wat ik mij overigens kan voorstellen.
En daarom vragen ze haar mee inclusief 1 ouder, de vader in dit geval. En aangezien jij niet de moeder van dit meisje bent word jij niet meegevraagd.

Heb jij zelf kinderen TO? M.a.w. Als jij wél mee zou gaan, zouden er dan ook nog meer kinderen meegaan?
Ik denk dat het verhaal anders ligt dan dat het nu wordt verwoord. Misschien heeft dochter wel gevraagd aan de moeder van de vriendin of haar vader mee mag en heeft ze jou helemaal niet genoemd. Ik denk dat het veel onschuldiger ligt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Viefje schreef:
31-01-2023 14:46
Ze kunnen leren skiën?
De kinderen van TO gaan misschien wel met de ex en TO kan alleen mee?
Gewoon maar niet meevragen, waarom?
Misschien weet die vrouw wel dat TO haar heel raar vindt. Met haar appjes en sociale handreikingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
akatosh schreef:
31-01-2023 15:07
Ik denk dat het verhaal anders ligt dan dat het nu wordt verwoord. Misschien heeft dochter wel gevraagd aan de moeder van de vriendin of haar vader mee mag en heeft ze jou helemaal niet genoemd. Ik denk dat het veel onschuldiger ligt.
of minder onschuldig, en dochter wil AbSoLuut niet, dat TO mee gaat
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook heel raar. En het is idd het hele pakket samen. Alles los van elkaar is wel oké. Behalve die vakantie. Maar dit klopt van geen kanten. Luister goed naar je onderbuikgevoel. Het zaakje stinkt.
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook opmerkelijk, dat je als stel op vakantie gaat, en dan vervolgens maar 1 helft van een ander stel meevraagt. Maar TO, wat wil je hier verder mee? Je vriend heeft namelijk al bedankt. Gaat het erom dat hij in dit soort situaties verzeild raakt en ben je bang dat er meer achter zit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
31-01-2023 10:29
Nou, ik zou het ook opmerkelijk vinden eigenlijk, als een stel alleen mijn man zou meevragen.

Dat gezegd hebbende: naar aanleiding van je andere topics; hoe leuk hebben je vriend en jij het samen eigenlijk?
Ik niet, helemaal niet als het zo is gegaan als Rosalind al schreef 'joh waarom kom jij ook niet?'. Of zo'n soort opmerking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
02-02-2023 09:38
Ik vind het ook opmerkelijk, dat je als stel op vakantie gaat, en dan vervolgens maar 1 helft van een ander stel meevraagt. Maar TO, wat wil je hier verder mee? Je vriend heeft namelijk al bedankt. Gaat het erom dat hij in dit soort situaties verzeild raakt en ben je bang dat er meer achter zit?
Gesprek met wijntje erbij:

'Gaan jullie nog weg in de voorjaarsvakantie?'
'Ja, Oostenrijk, hoop dat er een beetje sneeuw ligt'
'O gaaf, Lotte en ik hebben ook altijd geskied maar helaas vinden Rose en de kinderen het niet zo dus gaat 'm niet worden'
'Joh waarom gaan jullie niet met ons mee dan?'
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
02-02-2023 10:35
Gesprek met wijntje erbij:

'Gaan jullie nog weg in de voorjaarsvakantie?'
'Ja, Oostenrijk, hoop dat er een beetje sneeuw ligt'
'O gaaf, Lotte en ik hebben ook altijd geskied maar helaas vinden Rose en de kinderen het niet zo dus gaat 'm niet worden'
'Joh waarom gaan jullie niet met ons mee dan?'

Ja, zou kunnen dat het zo gegaan is idd. Nu is skiën ook wel een specifieke activiteit, waar je van moet houden. Alsnog denk ik dat ik me persoonlijk dan wel een klein beetje buiten gesloten zou voelen, maar dat ligt dan wel bij mij. En zou dan zeker niet aan man liggen, die dat idee zou afwijzen
Star⁴ schreef:
02-02-2023 10:35
Gesprek met wijntje erbij:

'Gaan jullie nog weg in de voorjaarsvakantie?'
'Ja, Oostenrijk, hoop dat er een beetje sneeuw ligt'
'O gaaf, Lotte en ik hebben ook altijd geskied maar helaas vinden Rose en de kinderen het niet zo dus gaat 'm niet worden'
'Joh waarom gaan jullie niet met ons mee dan?'
Zoiets.
Ik denk nog steeds dat de werkelijkheid ver ligt van de interpretatie die TO eraan geeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalind* schreef:
02-02-2023 11:25
Zoiets.
Ik denk nog steeds dat de werkelijkheid ver ligt van de interpretatie die TO eraan geeft.

Ik denk sowieso dat er veel meer speelt, waardoor TO zich er zo druk over maakt. Ik kan me er ook wel een beetje in inleven, die man is nooit thuis, maar zit wel gezellig met anderen te pimpelen. En dan komt er een vakantie ter sprake, waar TO ook nog niet voor uitgenodigd is. Kan me voorstellen dat dat lastig is, maar dat gaat dus niet over die vakantie, maar over dat het in de basis van de relatie al wringt
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me ook niet herinneren dat ik ergens gezegd heb dat ik niet van wintersport houd....
Mocht dat wel zo zijn vind ik het alsnog erg bijzonder als mijn man op vakantie zou gaan met een ander stel. Maar dat kan aan mij liggen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven