Is dit 'normaal' om te vragen?

30-01-2023 13:35 145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zet het maar even onder relaties.

Mijn vriend zijn dochter gaat vaker afspreken met een vriendinnetje en de moeder van dit vriendinnetje heeft mijn vriend uitgenodigd om mee op skireis te gaan.

Ik vind dit echt heel erg raar en vreemd. Maar ik heb in mijn verleden het eea meegemaakt met ontrouw dus ik vind dat soms moeilijk. Ik vertrouw mijn vriend en hij verteld met dit ook en hij gaat ook niet mee. Maar het is toch raar om hem en ook alleen hem en zijn dochter uit te nodigen (wij wonen samen en zijn verloofd).

Ze nodigt hem ook elke keer uit om een wijntje te komen drinken. Misschien maak ik me druk om niets en ik maak me ook niet druk in de zin van dat ik het niet vertrouw want hij verteld het mij elke keer maar ik vind het nogal vreemd.

Of ligt dit aan mij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je vriend niet mee gaat op vakantie maar ik vind het raar dat hij dit geen vreemde vraag vindt.

Luister naar je onderbuik: het appen, de wijntjes, deze vraag zijn signalen van die moeder.
Als over een jaar je vriend en die moeder een relatie zouden hebben, dan zou ik denken: heb je het voortraject dan helemaal gemist?!

Het is in ieder geval duidelijk dat je vriend hier geen antenne voor heeft en ik snap dat je dat verontrustend vind.
Zolang het goed gaat, gaat het gelukkig goed maar hij heeft er blijkbaar geen feeling voor dat je de kat niet op het spek moet binden.

Iets anders: is het normaal om wijn te drinken als je je kind ophaalt van een speelafspraak? Je moet dan toch nog met je kind over straat?
Van 1 wijntje val je heus niet om, maar ik kan het toch niet goed rijmen met de verantwoordelijkheid die je hebt voor je kind en in het verkeer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosanna1985 schreef:
30-01-2023 23:17
Tgohja. Zodra het man en vrouw is, is het altijd meteen zo geladen. Je kan je ook de vraag stellen: indien hij met een mannelijke vriend + die zijn kind op skireis zou gaan, zou je het dan ook erg vinden?
Ja! Ik vind op vakantie gaan zonder partner altijd iets geks. Maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
31-01-2023 08:50
Ja! Ik vind op vakantie gaan zonder partner altijd iets geks. Maar dat ben ik.
maar je vriend doet dat vaker
passen jullie wel bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
31-01-2023 08:50
Ja! Ik vind op vakantie gaan zonder partner altijd iets geks. Maar dat ben ik.
Mijn man gaat ieder jaar met 3 vrienden een week weg, ik ga ieder jaar met een vriendin een weekend weg.
Er zijn inderdaad meer mensen die dat net zoals jij raar van ons vinden.
Het komt niet in onze hoofden op dat mijn man met een vriendin en ik met vrienden zou gaan maar zoals wij het doen gaat het prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
31-01-2023 08:50
Ja! Ik vind op vakantie gaan zonder partner altijd iets geks. Maar dat ben ik.
Wat is daar gek aan? Je gaat nooit eens een weekendje/midweek weg met een vriendin, je moeder of bijv je werk? Of je partner met vrienden/broer etc?

Hoe zit dat met dat wijntje? Appt ze hem of hij s avonds een wijntje komt drinken? Dat zou ik ook erg raar vinden. Vraag jou dan ook mee. Zo zou ik, als ik je partner was, ook reageren: 'leuk, Truus komt ook mee'.

Haal jij kind ook wel eens op bij die vrouw? Of doet alleen je partner dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze vrouw vindt jou vriend een leuke kerel. Dat mag toch? Dit betekent niet dat ze ook contact met jou moet leggen. Voor heel veel mensen is het doodnormaal dat je los van elkaar op vakantie gaat. Dat je een relatie hebt betekent niet meteen dat je een package deal geworden bent.

Via de school van mijn kinderen ken ik een aardig stel. Hun kinderen en de onze klikken ook leuk. Als ik hen zie dan is het altijd gezellig, maar de beste klik heb ik met hem. We zijn daarom in het verleden al eens dingen gaan doen met de kinderen erbij. Zij spelen, wij kletsen en/of aan de thee. Zijn vriendin en mijn man hebben daar gelukkig helemaal geen probleem mee. Je kunt iemand van het andere geslacht gewoon leuk vinden, ik vind het echt vreemd dat mensen dat vergeten. Kinderen kunnen leuk met vriendjes en vriendinnetjes spelen, maar zodra er hormonen in het spel komen mag je alleen nog maar vriendinnen hebben en de vriendjes daten??

In dit geval lees ik ook niet dat je haar überhaupt kent. Breng of haal je zijn dochter niet van school of speelafspraakjes? Dan snap ik zeker dat ze jou niet uitnodigt. Dat skiën is neem ik aan ook gewoon met haar vriend/man erbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
30-01-2023 13:57


Ik hoef er niet perse bij te zijn met wijn drinken. Het is alles bij elkaar nl.: het appen naar mijn vriend als zijn dochter daar is (een keer een foto okay maar het hoeft toch niet de hele tijd), voorstellen dat hij eerder komt om wat te drinken, mee op vakantie.
Dat alles bij elkaar en mij nooit uitnodigen vond ik gek.
Misschien vinden ze hem aardig, en jou niet zo. Snap niet waarom niet overigens, in je posts klink je heel opgewekt en hartelijk.

:-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
30-01-2023 13:39
Ze heeft een man ja. En hij en zijn dochter mochten dan met hun mee op vakantie.

Hierover was ik echt wel pissig want ik voelde me best wel buitengesloten. Een samengesteld gezin vind ik al lastig en moeilijk maar ik doe mijn best en dit soort dingen helpen niet.

Als hij zijn dochter ophaalt en dan daar een kopje koffie drinken okay logisch. Maar meevragen op vakantie en wijn drinken, zonder mij...vind ik niet fijn.
Dat is inderdaad heel raar ja, als ze jou niet mee vragen. En ik vind het net zo vreemd als jouw vriend überhaupt overweegt om mee te gaan zonder jou!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
31-01-2023 09:06
maar je vriend doet dat vaker
passen jullie wel bij elkaar?
Nee hij heeft vriendenweekend 1 x per jaar. En ik weet dat dit bij mij ligt dat ik dit niet fijn vind. Dat komt door mijn verleden. Dat ligt bij mij, dat ik het niet fijn vind. Dat is niet iets raars.
Blackstar schreef:
31-01-2023 09:56
Dat is inderdaad heel raar ja, als ze jou niet mee vragen. En ik vind het net zo vreemd als jouw vriend überhaupt overweegt om mee te gaan zonder jou!
Waarom is dat nou zo raar? Die vrouw heeft niks met TO. Haar kinderen zijn niet bevriend met haar dochter. TO is niet bevriend met die vrouw. Als TO wel uitgenodigd wordt wat doet ze dan met haar eigen kinderen? Moeten die dan ook gelijk mee? En ik vraag me nog steeds af of TO aan wintersport doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulpje22 schreef:
31-01-2023 09:50
Wat is daar gek aan? Je gaat nooit eens een weekendje/midweek weg met een vriendin, je moeder of bijv je werk? Of je partner met vrienden/broer etc?

Hoe zit dat met dat wijntje? Appt ze hem of hij s avonds een wijntje komt drinken? Dat zou ik ook erg raar vinden. Vraag jou dan ook mee. Zo zou ik, als ik je partner was, ook reageren: 'leuk, Truus komt ook mee'.

Haal jij kind ook wel eens op bij die vrouw? Of doet alleen je partner dat?
Ik weet dat het niet gek zoals ik al zei. Maar ik doe dat niet nee. Ik verbied het mijn vriend zeker niet natuurlijk. Ik vind dat zelf lastig maar dat is mijn ding.

Ze appt hem weleens dat het wijntje klaar staat als hij zin heeft. Meestal als zijn dochter er is ja.

Ik haal zijn dochter niet op en nogmaals als hij dan een wijntje drinkt daar is prima.

Het was nu even alles bij elkaar: uitnodigen voor de vakantie, voor wat te drinken. enz.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco schreef:
31-01-2023 09:54
Misschien vinden ze hem aardig, en jou niet zo. Snap niet waarom niet overigens, in je posts klink je heel opgewekt en hartelijk.

:-?
Wow. Omdat ik niet opgewerkt een bericht typ ben ik niet leuk?
Alle reacties Link kopieren Quote
sende schreef:
31-01-2023 10:19
Waarom is dat nou zo raar? Die vrouw heeft niks met TO. Haar kinderen zijn niet bevriend met haar dochter. TO is niet bevriend met die vrouw. Als TO wel uitgenodigd wordt wat doet ze dan met haar eigen kinderen? Moeten die dan ook gelijk mee? En ik vraag me nog steeds af of TO aan wintersport doet.
Ik hoef ook niets met haar, maar op vakantie gaan samen vind ik nogal een ding. Dat hij op vakantie gaat met vrienden zonder mij. Maar op vakantie gaan met een ander stel. Terwijl we samen al weinig tijd hebben zou ik niet zo leuk vinden nee. Zou ik het hem verbieden? Nee dat niet. Maar leuk vinden....nee.
Rose81 schreef:
31-01-2023 10:22
Ik hoef ook niets met haar, maar op vakantie gaan samen vind ik nogal een ding. Dat hij op vakantie gaat met vrienden zonder mij. Maar op vakantie gaan met een ander stel. Terwijl we samen al weinig tijd hebben zou ik niet zo leuk vinden nee. Zou ik het hem verbieden? Nee dat niet. Maar leuk vinden....nee.
1. Hij heeft het aanbod afgeslagen.
2. Dat andere stel weet toch helemaal niet dat jullie weinig tijd samen hebben? Of hoe jullie relatie in elkaar zit? Kennen ze je wel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, ik zou het ook opmerkelijk vinden eigenlijk, als een stel alleen mijn man zou meevragen.

Dat gezegd hebbende: naar aanleiding van je andere topics; hoe leuk hebben je vriend en jij het samen eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
31-01-2023 10:20
Wow. Omdat ik niet opgewerkt een bericht typ ben ik niet leuk?
Als je haar net zo'n indruk geeft als die je hier achterlaat denk ik niet dat je heel leuk overkomt nee.
Je issues zorgen ervoor dat je overal iets achter zoekt en haar in een bepaald hokje duwt. Daar zou ik als "de moeder van een vriendinnetje" niet gecharmeerd van zijn. Zeker niet als ik zelf getrouwd ben. Wat toch wel als enige indicatie opgevat kan worden dat deze mevrouw niet achter jouw vent aan zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
31-01-2023 10:29
Nou, ik zou het ook opmerkelijk vinden eigenlijk, als een stel alleen mijn man zou meevragen.

Dat gezegd hebbende: naar aanleiding van je andere topics; hoe leuk hebben je vriend en jij het samen eigenlijk?

Naar eigen zeggen is het een "toprelatie". En ze ziet hem zelden want hij is aan het werk (horeca geloof ik) of hij gaat uit. Top.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco schreef:
31-01-2023 10:30
Als je haar net zo'n indruk geeft als die je hier achterlaat denk ik niet dat je heel leuk overkomt nee.
Je issues zorgen ervoor dat je overal iets achter zoekt en haar in een bepaald hokje duwt. Daar zou ik als "de moeder van een vriendinnetje" niet gecharmeerd van zijn. Zeker niet als ik zelf getrouwd ben. Wat toch wel als enige indicatie opgevat kan worden dat deze mevrouw niet achter jouw vent aan zit.
Nee hoor ik stel deze vraag hier. Ik heb niets laten merken aan haar of mijn vriend. Heel raar om dit zo aan te nemen ook. Maar goed.

Knap om iemand te bestempelen als niet leuk omdat ik me onzeker voel en dit hier wil relativeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je leest niet wat ik schrijf.
"Als je haar net zo'n indruk geeft als die je hier achterlaat denk ik niet dat je heel leuk overkomt nee."

Als dit zich alleen achter gesloten deuren afspeelt hoeft alleen jouw vriend dit te tackelen. Lijkt me dan ook niet heel leuk, maar goed.
Rose81 schreef:
31-01-2023 11:24
Nee hoor ik stel deze vraag hier. Ik heb niets laten merken aan haar of mijn vriend. Heel raar om dit zo aan te nemen ook. Maar goed.

Knap om iemand te bestempelen als niet leuk omdat ik me onzeker voel en dit hier wil relativeren.
Als je blijft hangen in termen als gek vreemd abnormaal dan is het lastig om te relativeren. Probeer eens te bedenken waarom ze jouw vriend heeft meegevraagd zonder je onzekerheid daarin te betrekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heel onbeleefd en onaardig van die vrouw om jou niet ook uit te nodigen
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij hoort er ook bij en om jou niet erbij te betrekken vind ik onaardig en ik snap het ook niet
Stel dat ze jou niet leuk zou vinden dan zou ze je vriend helemaal niet mee moeten vragen op vakantie
En die wijntjes drinken vind ik ook raar. Het zijn toch gewoon vast ook doordeweekse dagen dat de dichters afspreken en dan ga je toch niet zitten pimpelen elke keer
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook heel raar maar ik vertrouw mijn vriend en ik weet dat hij zou zeggen dat hij niet zonder mij op vakantie wil dus ik zou het hooguit vermakelijk vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
sende schreef:
31-01-2023 11:36
Als je blijft hangen in termen als gek vreemd abnormaal dan is het lastig om te relativeren. Probeer eens te bedenken waarom ze jouw vriend heeft meegevraagd zonder je onzekerheid daarin te betrekken.
Als ik terug denk aan toen mijn kinderen ergens gingen spelen dan bleef ik ook heus wel even praten. Ergens wat drinken enz. deed ik niet. Of het moest een echte vriendin zijn. Dat hij dit wel doet is prima en vind ik ook niet erg.

Dat zij continue appjes stuurt met foto's vind ik ook een apart omdat het een gewone speelmiddag is. Ik vind dat raar maar verder niets. Ik maak er geen punt van. Ik denk er het mijne van.

Dat ze hem dan 's middags al een app stuurt met of hij straks een wijntje drinkt; ook prima hetzelfde verhaal.

Dat ze vervolgens praten over een vakantie en hem uitnodigt mee te gaan vind ik ook hetzelfde. Het zijn gewoon een beetje veel dingen.

Ik kan werkelijk niets bedenken waarom hij mee gevraagd zou worden. Het zijn geen vrienden van elkaar nl.

Maar nogmaals ik maak er geen punt van.
Alle reacties Link kopieren Quote
zakdoek schreef:
31-01-2023 09:24
Mijn man gaat ieder jaar met 3 vrienden een week weg, ik ga ieder jaar met een vriendin een weekend weg.
Er zijn inderdaad meer mensen die dat net zoals jij raar van ons vinden.
Het komt niet in onze hoofden op dat mijn man met een vriendin en ik met vrienden zou gaan maar zoals wij het doen gaat het prima.
Ik vind het helemaal niet raar maar vriend en ik hebben daar beide 0 behoefte aan. Als we op vakantie gaan dan gaan we samen. Niet gek toch?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven