advies over man! HELP!

26-06-2009 19:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede viva-dames,

Ik heb jullie advies heel hard nodig :een aantal jaren terug heb ik X ontmoet via gezamelijke vrienden. Het klikte goed maar verder als vrienden met af en toe een flirt/spanning zijn we niet gekomen. Alleen kwam er toen bij hem iemand anders in beeld: na veel wikken en wegen,koos hij uiteindelijk voor haar.

Nu, heel wat jaren verder, ben ik weer single. En kreeg ik heel toevallig weer contact met hem: via de laptop.we mailen eerst beleefd, maar het werd steeds closer en uiteindelijk mailde hij dat hij van me hield.We wilden zeker als vrienden een keer afspreken. Maar opeens, na al dat contact: NIETS MEER...van zijn kant. what to do? Ik geef veel om hem, we zijn super goede vrienden, en weten eigenlijk alles van elkaar. Maar hij is niet single, niet vrij, en ik wil op een gegeven moment ook dit kunnen afsluiten. Ook reageerde hij niet meer op mijn contactpoging.

was dit serieus? waarom laat hij niets meer horen? iemand ervaring? Ik wil hem niet eens toevallig bij onze gezamelijke vrienden tegenkomen, zonder te weten wat ik voel en waar ik sta.

bedankt!
anoniem_88041 wijzigde dit bericht op 26-06-2009 19:19
Reden: te veel privacy details na tip
% gewijzigd
hij heeft een relatie, dus het maakt niks uit wat hij voor je zou voelen. je niet inlaten met hem!

en als ik jou was zou ik de onderste regel van je OP verwijderen, dat is totaal niet relevant en is misschien teveel herkenning.
hey,

dank voor je tip,

ik neem hem zeker mee...

doeg!
Laat maar, lees net dat hij nog een relatie heeft. Wat NS schreef....
quote:missyme1983 schreef op 26 juni 2009 @ 19:08:

Hallo mede viva-dames,

Ik heb jullie advies heel hard nodig over wat ik het beste kan doen. Mijn verhaal: een aantal jaren terug heb ik X ontmoet via gezamelijke vrienden. Het klikte goed maar verder als vrienden met af en toe een flirt zijn we niet gekomen. er zat wel wat meer in voor de toekomst en spanning tussen ons was er ook.

Alleen kwam er toen bij hem iemand anders in beeld: na veel wikken en wegen, hij wist het niet zeker, koos hij uiteindelijk voor haar.

Nu, heel wat jaren verder, na een nieuwe relatie van mijn kant ( hij was toen totaal uit mijn leven, ook uit mijn gedachtes) ben ik weer single. En kreeg ik heel toevallig weer contact met hem: via de laptop. met de tekst dat hij van me hield!!! zomaar opeens..

We wilden zeker als vrienden een keer afspreken. Want hij is nog steeds met haar in een seireuze realtie.

Maar opeens, na al die smsjes/mailtjes met intieme dingen, niet alleen flirten maar ook zaken die je alleen bespreekt met goede vrienden, NIETS MEER...

what to do?

een flirt snap ik, maar hij gaf duidelijk aan dat ie van me hield, maar hij bleef maar smsen, ook flirterig.

Ik geef veel om hem, we zijn super goede vrienden, en weten eigenlijk alles van elkaar. Maar hij is niet single, niet vrij, en ik wil op een gegeven moment ook dit kunnen afsluiten. Ook reageerde hij niet meer op mijn contactpoging.

was dit serieus? waarom laat hij niets meer horen?

kan iemand, die dit misschien ook heeft meegemaakt, iets laten horen?

Ik wil hem niet eens toevallig bij onze gezamelijke vrienden tegenkomen, zonder te weten wat ik voel en waar ik sta.

bedankt!

Ik snap al niet waarom je die band weer aangehaald hebt toen jullie weer contact kregen. Iemand die zomaar ineens tegen me roept dat hij van me houdt -- maar hij heeft nog wel een relatie met iemand anders -- komt op mij niet betrouwbaar over.

Dán jezelf wijsmaken dat je als "vrienden" gaat afspreken terwijl je ondertussen allerlei intieme zaken met elkaar deelt en ook nog wat geflirt erbij.

Wat dacht je ermee op te schieten?

Maar goed, dat vroeg je niet, je wilde een verklaring waarom je nu ineens niks meer hoort. Here's why:

Hij is een draaikont, hij weet niet wat ie wil, jij was weer nieuw en dus interessant, interessanter dan zijn vriendin maar nu ben jij dichtbij gekomen, te dichtbij, het werd echt, de anonieme smsjes en mailtjes moesten ineens een ontmoeting worden en dát was nou net niet de bedoeling, jij was alleen maar bedoeld om een beetje spanning terug te brengen in zijn leven maar als puntje bij paaltje komt, blijft hij toch maar bij zijn vriendin en zijn snelste oplossing is door dit lekker weg te stoppen en te doen alsof jij nooit bestaan hebt.

Geloof je me niet? Bel hem maar eens op of vraag hem ernaar als je hem ziet bij gemeenschappelijke vrienden. Moet je eens kijken hoe hij zich de pleuris schrikt en hoe snel hij is om te zeggen dat jij het allemaal verkeerd begrepen hebt.

Hallo mede viva-dames,

Ik heb jullie advies heel hard nodig :een aantal jaren terug heb ik X ontmoet via gezamelijke vrienden. Het klikte goed maar verder als vrienden met af en toe een flirt/spanning zijn we niet gekomen. Alleen kwam er toen bij hem iemand anders in beeld: na veel wikken en wegen,koos hij uiteindelijk voor haar.

Nu, heel wat jaren verder, ben ik weer single. En kreeg ik heel toevallig weer contact met hem: via de laptop.we mailen eerst beleefd, maar het werd steeds closer en uiteindelijk mailde hij dat hij van me hield.We wilden zeker als vrienden een keer afspreken. Maar opeens, na al dat contact: NIETS MEER...van zijn kant. what to do? Ik geef veel om hem, we zijn super goede vrienden, en weten eigenlijk alles van elkaar. Maar hij is niet single, niet vrij, en ik wil op een gegeven moment ook dit kunnen afsluiten. Ook reageerde hij niet meer op mijn contactpoging.

was dit serieus? waarom laat hij niets meer horen? iemand ervaring? Ik wil hem niet eens toevallig bij onze gezamelijke vrienden tegenkomen, zonder te weten wat ik voel en waar ik sta.

bedankt!Sure, een flirt van vroeger vertelt je nu na wat mailverkeer dat hij van je houdt? En jij gelooft dat?!?!??? Keep on dreaming!
Aandacht. Relatie beetje in de sleur, wil weten hoe hij nog in de markt ligt en zoekt bevestiging bij jou. Jij geeft die via het mailcontact.... En afspreken wil ie niet, want bij vriendin weg/ vreemdgaan was nooit de bedoeling.

Dat denk ik dan.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Hi Haley!bedankt voor je reactie en je eerlijkheid.

Owja Iris: Ik wil nog even zeggen dat het initiatief voor de ontmoeting van zijn kant kwam: hij wilde dat dus, ook wil ik even heel duidelijk zeggen dat ik NOOIT een man van een andere dame zal proberen weg te nemen, ik mail deze post ook voor mezelf, om er zelf een punt achter te kunnen zetten. Niet naar hem toe, maar voor mezelf. Misschien moet ik het gewoon loslaten en er niet meer aan denken.

Dit omdat ik al een keer zelf aan de kant ben gezet door iemand voor een andere dame.

toch heel erg bedankt !
Hoi Missy,

Dan wil ik je toch nog wat vragen. Wat zou zijn vriendin ervan gevonden hebben dat jullie zoveel met elkaar deelden? Die intieme dingen, jullie "wisten alles van elkaar" (jouw woorden). Dat is toch eigenlijk al net zo erg? Hoe zou jij dat hebben gevonden, dan jouw vriend al tijdenlang smste en mailde met een ander meisje en al die dingen met haar deelde? Is dat niet minstens zo lullig?
HI haley,

ja dat snap ik helemaal...vandaar ook mijn topic, om mijn hart te kunnen luchten en het een plek te geven en andere invalshoeken te krijgen..

bedankt voor je eerlijkheid,

doeg!
Je lijkt nogal snel afscheid te willen nemen van je eigen topic. Er hoeft niet over doorgepraat te worden, het is al opgelost? Oké dan, veel succes nog.

Slotje!
Hey Haley,

sorry, ik ben nieuw? wat is een slotje?

ik wil helemaal mijn topic nog niet sluiten...sorry als ik dat idee had gegeven. Ik wilde je alleen bedanken voor je input, er zat veel waarheid in.

Als er nog andere meiden zijn met advies dan hoor ik dat graag! heel graag zelfs, omdat ik er heel erg mee zit.

doeg !
er zal niet zomaar een slotje op je topic komen hoor, maar als je meer advies wil, dan zou je misschien iets meer op reacties kunnen ingaan en niet steeds doei/doeg zeggen na elke reactie, dat wekt namelijk wel de indruk dat je het wel genoeg vind.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
ooow okey, op die manier, sorry! ik bedoelde dat gewoon als groet terug, maar dat zal ik nu wel weglaten..

Als ik nadenk over zijn vriendin, dan snap ik die opmerking goed. want ik zou dat andersom namelijk ook niet leuk vinden, omdat het mijzelf ook al eens is gebeurd.

ik vind het alleen moeilijk dat iemand eerst een goede vriend kan zijn, en dat het daarna met allerlei gebeurtenissen in zo iets geks kan veranderen, en wat ik niet snap, waarom hij eerst altijd het initiatief nam met mij dingen toe te vertrouwen, af te willen spreken, en nu opeens niets mee rlaaat horen.

Moet ik hem hierop aanspreken? aan de ene kant mis ik hem enorm, aan de andere kant denk ik: loslaten en niet meer aan denken. daar zit ik enorm mee.

ik kom hem namelijk binnenkort vast wel eens tegen in de stad of bij vrienden, en daar zie ik enorm tegenop.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
meiden, ik weet niet meer wat te typen, ik merk dat iedereen snel reageert maar ik weet even niet meer wat te typen..

courage: ik had spelfouten gemaakt en daarom zag ik dat ik deze kon verbeteren via het knopje, en ik moest bij het wijzigen ook aangeven waarom ik dit deed. als je terugleest gaf iemand me de tip iets weg te halen, en omdat ik nieuw ben neem ik die tip graag aan.

sorry, nogmaals, ik ben nieuw. als jullie mijn berichtjes niet goed vinden zal ik vragen aan viva of ik de topic mag sluiten.
hey meis wees eens niet zo onzeker, ik kan mij voorstellen dat het forum heel nieuw voor je is en dat het allemaal even wennen is.

lastige situatie en ik kan mij voorstellen dat je hem mist. feit blijft wel dat hij een vriendin heeft. kijk als het een "gewone" vriendschap was, was het een ander verhaal, maar aangezien jullie ook intieme dingen met elkaar deelden is dit dus een ander verhaal.

probeer hem los te laten, als hij namelijk echt een vriend was, dan zou hij je niet zo in de war maken. zou hij geen dingen tegen je zeggen die zijn huidige vriendin kunnen kwetsen. je bent echt beter af zonder hem.

kun je het er met een vriendin over hebben. dat als jullie hem tegenkomen, dan samen weg gaan, of dat zij je even afleid op dat moment?
Ja, ik heb al een vriendin in vertrouwen genomen, het was zelfs haar idee om eens op dit forum naar andere invalshoeken te kijken

je hebt een goed punt, met dat in de war maken, dat snap ik soms ook niet. en van dat loslaten, ook...maar dat is iets dat ik altijd moeilijk heb gevonden, dingen loslaten...
goed van je dat je een vriendin in vertrouwen hebt genomen waarom vind je loslaten zo moeilijk? wat brengt hij jou?
hij brengt mij...het gevoel dat ik gezien word, nadat mijn ex mij bedroog met een andere vrouw is mijn zelfvertrouwen enorm gedaald, het feit dat hij mij even die aandacht gaf, maakte dat ik me gezien voelde en gewaardeerd en speciaal...
je zult zelf er voor moeten zorgen dat je zelfvertrouwen weer wordt zoals voorheen. het is jammer dat dit van hem afhangt. dit kan ook weer gaan opspelen bij een volgende relatie en dat is zonde.
quote:missyme1983 schreef op 26 juni 2009 @ 21:06:

ooow okey, op die manier, sorry! ik bedoelde dat gewoon als groet terug, maar dat zal ik nu wel weglaten..

Als ik nadenk over zijn vriendin, dan snap ik die opmerking goed. want ik zou dat andersom namelijk ook niet leuk vinden, omdat het mijzelf ook al eens is gebeurd.

ik vind het alleen moeilijk dat iemand eerst een goede vriend kan zijn, en dat het daarna met allerlei gebeurtenissen in zo iets geks kan veranderen, en wat ik niet snap, waarom hij eerst altijd het initiatief nam met mij dingen toe te vertrouwen, af te willen spreken, en nu opeens niets mee rlaaat horen.

Moet ik hem hierop aanspreken? aan de ene kant mis ik hem enorm, aan de andere kant denk ik: loslaten en niet meer aan denken. daar zit ik enorm mee.

ik kom hem namelijk binnenkort vast wel eens tegen in de stad of bij vrienden, en daar zie ik enorm tegenop.Het begrip dat op dit forum het meest onderhevig is aan inflatie is toch wel de term 'vriendschap'. Jullie waren zulke goede vrienden? Waar bleek dat dan uit? Met zulke vrienden heb je wat mij betreft echt geen vijanden meer nodig.

bedankt!

Het enige wat ik kan zeggen is dat (in het algemeen gesproken) mannen jagers zijn en vrouwen houden van aandacht. Wanneer mannen denken of vinden dat er niets meer op te jagen valt, dan richten zij hun jachtinstinct op een ander "gewillig slachtoffer".

In dit geval kan het misschien ook zijn dat hij na al het contact bang werd dat zijn vriendin erachter zou komen en jullie vriendschap niet op prijs zou stellen. En ja, je zou zeggen dat hij dit gewoon eerlijk tegen je zou kunnen zeggen (of wanneer er een andere reden zou zijn, dat hij niets meer van zich laat horen). Maar "we weten ook" dat "mannen iets minder goed zijn in een dergelijke confrontatie dan vrouwen" .
anoniem_75212 wijzigde dit bericht op 26-06-2009 23:26
Reden: tekst toegevoegd
% gewijzigd

En kreeg ik heel toevallig weer contact met hem [...] we zijn super goede vrienden [...] waarom laat hij niets meer horen? Zou je eens willen uitleggen wat je bedoelt met de term "super goede vrienden"? En wat bedoel je als je beweert alles van elkaar te weten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven