Man biecht op
maandag 27 februari 2023 om 11:53
Mijn eerste topic hier maar weet niet met wie ik er nu over moet praten in mijn sociale kring. Mijn man is een aantal weken met een vriend op vakantie geweest. Ik ben momenteel zwanger van ons tweede kind en ik ben thuis gebleven om voor onze oudste te zorgen. Hij wilde dit heel graag nog doen voor de komst van een tweede kind en ik vond het prima. Wel wat zwaar om alleen voor onze oudste te zorgen terwijl ik bijna in mijn derde trimester zat. Nu heeft mijn vriend dit weekend opgebiecht dat hij op vakantie een massage heeft genomen en dat er sprake is geweest van een 'happy ending' zoals ze dat noemen. Hij zegt het niet te hebben opgezocht maar dat hij de dame ook niet heeft tegen gehouden. Ik moet zeggen dat ik echt totaal niet weet wat ik hier mee moet. Ik voel me in elk geval niet gerespecteerd en ben teleurgesteld. Die vriend in kwestie heeft het ook gedaan terwijl hij ook een relatie heeft. Ik weet niet wat ik er mee moet en wil het eigenlijk ook niet aan bekenden vertellen. Mensen in mijn omgeving vonden het al bizar royaal van mij dat hij zo lang weg mocht terwijl ik zwanger thuis voor ons kind zorgde. We hebben twee keer een lang gesprek erover gevoerd samen en hij heeft spijt maar ik zie niet echt een oplossing hiervoor. Maar wil hem er ook niet makkelijk mee laten weg komen als jullie begrijpen wat ik bedoel... Het werpt in elk geval een schaduw over mijn laatste fase van mijn zwangerschap. Vraag me hier eigenlijk vooral af wat anderen zouden doen. Ik ben normaal altijd iemand die veel deelt met vriendinnen of mijn moeder maar zo komt mijn vriend wel in een erg slecht daglicht.......
woensdag 8 maart 2023 om 08:59
dat is helemaal niet ergCamocamo schreef: ↑08-03-2023 08:28Maar werkelijk he. Je ligt daar toch al, vaak in je blootje. Je geniet van een massage. Kan best een beetje erotiserend zijn. Hoe erg is het nou werkelijk dat iemand zijn/haar hand opschuift en ook even aan je piemel zit? Even technisch gezien is het verschil helemaal niet zo groot. Onze cultuur heeft hier iets heel groots van gemaakt: bijbel, zonden, dat soort dingen. Maar een beetje, kortdurend genot: we zijn ook mensen met lichamen. En lichamen roepen soms om andere dingen dan onze rationele hoofden.
behalve, als je met je partner hebt afgesproken, dat niet te doen
woensdag 8 maart 2023 om 09:15
Ik wed van wel. Tenminste, hij zal het niet prima vinden, maar hij zou er misschien wel anders in staan dan TO.Hexopbezemsteel schreef: ↑08-03-2023 08:58Deze rationalisatie komt ook uit je hoofd. Het gevoel van verraad is ook iets wat mensen gewoon ervaren als hun partner zich laat bevredigen door een ander.
Ik ben heel benieuwd of die man van TO het ook prima vindt als zij zich laat bevredigen door een ander. Wedden van niet?
Even helemaal los van TO, het verbaast me een beetje hoe een happy end hier door sommigen steevast als vreemdgaan wordt beschouwd. Natuurlijk is een happy end niet chique. Het is in mijn ogen zeker niet iets wat je zomaar opzoekt wanneer je in een relatie zit. Maar zelf zou ik het niet als vreemdgaan bestempelen. Als mijn vrouw dan toch een keer spontaan vreemd zou moeten gaan, dan is een happy end bij een anonieme masseur toch echt de best case scenario...
Natuurlijk mag TO het wel als vreemdgaan beschouwen, zoals lila-linda schrijft, het gaat er uiteindelijk om wat je afgesproken hebt met elkaar als partners.
woensdag 8 maart 2023 om 09:23
Natuurlijk, maar behoeften kunnen gaandeweg veranderen en het zou natuurlijk chique zijn om dat eerst te bespreken. De praktijk laat echter zien dat dat verdomd lastig is.
Ik gun mijn man wel een lekkere massage met happy ending. Even los van het hele uitbuitingsverhaal, dat vind ik dan weer minder.
Maar ik weet ondertussen ook dat mijn kijk op dit soort zaken door veel mensen als vreemd wordt gezien.
Ik gun mijn man wel een lekkere massage met happy ending. Even los van het hele uitbuitingsverhaal, dat vind ik dan weer minder.
Maar ik weet ondertussen ook dat mijn kijk op dit soort zaken door veel mensen als vreemd wordt gezien.
camocamo wijzigde dit bericht op 08-03-2023 09:23
Reden: typo
Reden: typo
0.25% gewijzigd
woensdag 8 maart 2023 om 09:25
Dit.Lila-Linda schreef: ↑08-03-2023 08:59dat is helemaal niet erg
behalve, als je met je partner hebt afgesproken, dat niet te doen
2e Vraag is of dit dan moet eindigen in een scheiding?
Stel je hebt afgesproken dat je stopt met roken en je rookt na een aantal maanden, bij gelegenheid, nog een sigaret. Is dat dan ook reden voor een echtscheiding?
Punt is, je vertrouwen en verwachting van je partner is geschaad. Jij bent de enige die beslist hoe hier mee om te gaan.
En ja, ik weet ook wel dat roken en een hand job door een ander iets anders is. Het is zwaar je ergens aan tilt.
Liegen vind ik onaanvaardbaar in het het algemeen.
TO, je man heeft meteen eerlijk opgebiecht. Gelogen is er niet over. Kan je hier verder mee of niet, is aan jou.
Nope
woensdag 8 maart 2023 om 10:58
woensdag 8 maart 2023 om 11:31
Nog steeds enkel en alleen veroorzaakt door man. Man had namelijk van te voren kunnen bedenken dat dit de consequentie was.YamyDaffy schreef: ↑06-03-2023 10:30En dan denk ik bij mezelf, en het andere kind dan die nu zijn vader mist? Die wordt nu ook gestraft. En nee dat is geen schuld gevoel aanpraten aan TO!
En dan komen nu weer de opmerkingen zeker dan had de partner zijn piemel in zijn broek moeten houden....
Daar kan dat kind niets aan doen.
Het zijn moeilijke situaties waar veel partijen onder lijden.
Als je iemand vermoord is het ook heel zielig voor het kind dat zijn ouder in de gevangenis komt, maar dat is dan niet de schuld van de politieagent die jou oppakt.
Als je afspraken maakt in een relatie (welke dan ook) en je houdt je er niet aan, dan weet je dat dat consequenties heeft.
Overigens kan to ook prima met man afspreken dat hij ook een paar dagen voor kind zorgt toch?
woensdag 8 maart 2023 om 11:32
Nou.....als je naar dit topic kijkt dan gaat het er vooral om hoe 101 vrouwen en wat verdwaalde mannen hiernaar kijkenLila-Linda schreef: ↑08-03-2023 10:58maar hoe Jij er naar kijkt, of IK, maakt niks uit
Het gaat om hoe TO er naar kijkt, en haar man

woensdag 8 maart 2023 om 11:35
Die man gaat gewoon naar de hoeren he? Realiseer je je dat? Er staat helemaal niks los van een utibatingsverhaal. En dat lijkt me toch wel iets erger dan "wat minder".Camocamo schreef: ↑08-03-2023 09:23Natuurlijk, maar behoeften kunnen gaandeweg veranderen en het zou natuurlijk chique zijn om dat eerst te bespreken. De praktijk laat echter zien dat dat verdomd lastig is.
Ik zou echt heel erg afknappen als mijn kerel naar een hoertje in azie gaat, wetende hoe die in industrie daar in elkaar zit. Ik zou hem niet meer recht aan kunnen kijken.
woensdag 8 maart 2023 om 12:02
woensdag 8 maart 2023 om 12:06
Alle drie moeten ze om de happy end-telefoontjes/appjes lachen. ,,Ik heb er wel respect voor, als je die behoefte nu eenmaal hebt”, zegt Van den Dobbelsteen. ,,Ik had een klant die dat wilde. ‘Maar je kunt toch gewoon voor een happy end naar een seksmassagesalon’, zei ik tegen hem. Hij: ‘Ja, maar daar kunnen ze niet masseren.’” Hover: ,,Dat ze dan bellen en vragen of een ‘handmatig hoogtepunt’ mogelijk is... Ach, als ze het netjes vragen, verwijs ik ze gewoon door naar waar het wel kan.”
https://www.ad.nl/binnenland/happy-end- ... ~a598afdd/
https://www.ad.nl/binnenland/happy-end- ... ~a598afdd/
woensdag 8 maart 2023 om 12:24
Dat zeg ik toch ook helemaal niet?
woensdag 8 maart 2023 om 12:30
het gaat hier om het eenzijdig verbreken van de gemaakte afspraken
Niet om de afspraken an sich
als jij met je man afspreekt, dat jullie allebei mogen rondneuken, en jij doet dat, en hij roept ineens: dat hij dat Overspel vindt en hij is woest
Dan heb je hetzelfde effect. je maakt afspraken, en 1 van beiden besluiten eenzijdig de regels te veranderen, dat is een kutstreek

woensdag 8 maart 2023 om 12:54
Nou, lekker klasse hoor. Wat heb je daar nu aan? Neem het dan mee in je graf.Michelle1996 schreef: ↑27-02-2023 12:03Ik vind het wel klasse dat hij het eerlijk heeft opgebiecht. Hij had het makkelijk kunnen verzwijgen en je was er NOOIT achtergekomen. Dus wat dat betreft vind ik wel dat je hem moet kunnen vergeven. Want laten we eerlijk zijn, van alles sexuele handelingen is dit een van de lichtste vergrijpen en hij heeft het ook nog eens zonder dwang eerlijk toe.
Maar ik snap wel dat je er even beduusd van bent. Weet alleen wel dat waarschijlijk wel 50% van alle relaties een keer zoiets mee zal maken. Deze gebeurtenis wil niet zeggen dat hij geen toekomst meer met jou ziet.
Je zou het er bij kunnen laten of voorstellen dat jij ook een keer iets vergelijkbaars met een man doet, zodat jullie daarna weer quitte staan en hij het ook even moet voelen. Al is deze laatste optie wel wat kinderachtig misschien.
woensdag 8 maart 2023 om 12:58
Vind jij. Dat is jouw koker.Lila-Linda schreef: ↑08-03-2023 12:30het gaat hier om het eenzijdig verbreken van de gemaakte afspraken
Niet om de afspraken an sich
als jij met je man afspreekt, dat jullie allebei mogen rondneuken, en jij doet dat, en hij roept ineens: dat hij dat Overspel vindt en hij is woest
Dan heb je hetzelfde effect. je maakt afspraken, en 1 van beiden besluiten eenzijdig de regels te veranderen, dat is een kutstreek
Ik ben hierin wat milder. Ieder mens maakt fouten. Ook hele domme. Hij heeft het verteld en toont berouw. Hij zal zeker niet de eerste persoon op deze aarde zijn geweest die een regel heeft overtreden.

woensdag 8 maart 2023 om 13:05
TO schrijft al 5 pagina's niet meer mee, maar de moraalridders blijven onvermoeibaar in het de les lezen van iedereen die anders tegen dit soort zaken aankijkt. Want alleen hun standpunt is ook het enige juiste standpunt voor de rest van de wereld en dat zullen ze wel eens even goed duidelijk maken...
Als ik TO was en ik had m'n man deze misstap vergeven, zou ik het hier ook niet durven komen melden. Ze zouden op 3 maart een goed gesprek hebben. Ik hoop van harte dat ze er samen uitgekomen zijn.

Als ik TO was en ik had m'n man deze misstap vergeven, zou ik het hier ook niet durven komen melden. Ze zouden op 3 maart een goed gesprek hebben. Ik hoop van harte dat ze er samen uitgekomen zijn.
woensdag 8 maart 2023 om 13:10
Eens, maar ook: "Ik vind dat je het hem moet kunnen vergeven." Dat kun je toch niet voor een ander zeggen? Je kunt hooguit zeggen: ik zou het hem vergeven.Lorem_Ipsum schreef: ↑08-03-2023 12:54Nou, lekker klasse hoor. Wat heb je daar nu aan? Neem het dan mee in je graf.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 8 maart 2023 om 13:54
ik denk, dat jij je volledig vergist in mijn koker
en mijn (sexuele) vrijheid
woensdag 8 maart 2023 om 13:58
Prima hoor, daar ben je helemaal vrij in.Lila-Linda schreef: ↑08-03-2023 13:54ik denk, dat jij je volledig vergist in mijn koker
en mijn (sexuele) vrijheid
woensdag 8 maart 2023 om 13:59
Ik hoop het ook voor ze.Lemon schreef: ↑08-03-2023 13:05TO schrijft al 5 pagina's niet meer mee, maar de moraalridders blijven onvermoeibaar in het de les lezen van iedereen die anders tegen dit soort zaken aankijkt. Want alleen hun standpunt is ook het enige juiste standpunt voor de rest van de wereld en dat zullen ze wel eens even goed duidelijk maken...
![]()
woensdag 8 maart 2023 om 17:35
Lastig he, verder lezen dan 4 regels.coderood schreef: ↑08-03-2023 11:31Nog steeds enkel en alleen veroorzaakt door man. Man had namelijk van te voren kunnen bedenken dat dit de consequentie was.
Als je iemand vermoord is het ook heel zielig voor het kind dat zijn ouder in de gevangenis komt, maar dat is dan niet de schuld van de politieagent die jou oppakt.
Als je afspraken maakt in een relatie (welke dan ook) en je houdt je er niet aan, dan weet je dat dat consequenties heeft.
Overigens kan to ook prima met man afspreken dat hij ook een paar dagen voor kind zorgt toch?
Bij regel 5 voorspel ik al dit soort reacties.
Nogmaals daar kan het kind niets aan doen. En als vader voor hem zorgt dan mist hij zijn moeder.
De strijd gaat ten koste van het kind. Een kind die hier geen invloed op heeft gehad. Zowel wat moeder doet of wat vader doet.
woensdag 8 maart 2023 om 22:50
Ah, en hoe is dat anders dan het tegenovergestelde prediken? Gooien met de term "moraalridders" vind ik nogal een zwaktebod, zeker als je niks weet van die zogenaamde "moraalridders ".Lemon schreef: ↑08-03-2023 13:05TO schrijft al 5 pagina's niet meer mee, maar de moraalridders blijven onvermoeibaar in het de les lezen van iedereen die anders tegen dit soort zaken aankijkt. Want alleen hun standpunt is ook het enige juiste standpunt voor de rest van de wereld en dat zullen ze wel eens even goed duidelijk maken...
![]()
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
donderdag 9 maart 2023 om 06:44
Als je weg gaat bij je man als hij vreemdgaat dan ben je opeens een moraalridder? En opeens is het niet erg als een man zich laat aftrekken want ach wat is dat nou helemaal?
Iedereen moet doen wat ie wil natuurlijk maar ik heb liever een monogame relatie waarin mijn partner net als ik kiest om met niemand anders sex de hebben dan met mij omdat hij dat simpelweg niet wil. Als het mijn partner heel veel moeite kost om trouw te blijven aan mij en als hij even niet oplet dan gaat ie de fout in... Sja dan moet ie dat maar doen maar dat is toch niet wat je wil als monogame vrouw? Is de lat nou echt zo laag?
Als het je moeite kost om niet vreemd te gaan dan is het natuurlijk wachten op een foutje... Tot je een keer dronken bent of op vakantie of wat dan ook. Ik kan die van mij gerust naar Thailand sturen en of laten zuipen in de kroeg. Die gaat nog steeds niet vreemd. Omdat zijn focus altijd op mij ligt en hij daar net als ik helemaal geen behoefte aan heeft. Dus ik hoef daar ook nooit bang voor te zijn. En daarom vertrouw ik hem 1000 procent.
Mocht hij dan toch een keer een "fout" maken dan gaat het mij niet eens om die fout maar om het feit dat hij daar blijkbaar toch behoefte aan heeft. En dan kan ik hem niet meer serieus nemen.
Iedereen moet doen wat ie wil natuurlijk maar ik heb liever een monogame relatie waarin mijn partner net als ik kiest om met niemand anders sex de hebben dan met mij omdat hij dat simpelweg niet wil. Als het mijn partner heel veel moeite kost om trouw te blijven aan mij en als hij even niet oplet dan gaat ie de fout in... Sja dan moet ie dat maar doen maar dat is toch niet wat je wil als monogame vrouw? Is de lat nou echt zo laag?
Als het je moeite kost om niet vreemd te gaan dan is het natuurlijk wachten op een foutje... Tot je een keer dronken bent of op vakantie of wat dan ook. Ik kan die van mij gerust naar Thailand sturen en of laten zuipen in de kroeg. Die gaat nog steeds niet vreemd. Omdat zijn focus altijd op mij ligt en hij daar net als ik helemaal geen behoefte aan heeft. Dus ik hoef daar ook nooit bang voor te zijn. En daarom vertrouw ik hem 1000 procent.
Mocht hij dan toch een keer een "fout" maken dan gaat het mij niet eens om die fout maar om het feit dat hij daar blijkbaar toch behoefte aan heeft. En dan kan ik hem niet meer serieus nemen.
donderdag 9 maart 2023 om 07:04
Ik weet niet hoe lang jullie samen zijn, maar mensen en behoeften kunnen veranderen. De eerste 10 jaar is monogamie meestal best haalbaar, daarna gaat het voor een aanzienlijk deel van de mensen (ook vrouwen) wringen. Dat doen ze vaak niet expres, vinden ze vaak ook helemaal niet leuk, maar toch gebeurt het.coderood schreef: ↑09-03-2023 06:44Als je weg gaat bij je man als hij vreemdgaat dan ben je opeens een moraalridder? En opeens is het niet erg als een man zich laat aftrekken want ach wat is dat nou helemaal?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in