Uitslapen!

27-06-2009 20:55 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoon van 4 en een zoon van 1, ik kan dus al 4 jaar niet uitslapen. Ik heb alles geprobeerd: deuren dicht, oordopjes, zelfs alvast het ontbijt klaargezet de avond van te voren naast de bedjes, maar niets helpt.

Wie heeft de oplossing?
quote:Kess schreef op 27 juni 2009 @ 21:24:

Findi, hoe serieus ben je met dit topic?

Gewoon moe en gefrustreerd en wil je vertellen hoe zielig je bent of ben je écht op zoek naar methodes om je kinderen 'uit te schakelen' zodat jij uit kunt slapen? Of....Klinkt als: kussen er op
quote:fleurtje schreef op 27 juni 2009 @ 21:24:

[...]

Ik vind het schokkend dat je te lamlendig bent om voor je kinderen je nest uit te komen om ze een fatsoenlijk ontbijt te geven.

Dit doet me nogal denken aan een huisdier, daar pleur je 's avonds ook het eten voor neer.Eens Fleur, als het structureel zou zijn. Ik zag meer die ene weekenddag voor me nadat je bent doorgezakt met vriendinnen ofzo.
quote:fleurtje schreef op 27 juni 2009 @ 21:25:

[...]

Klinkt als: kussen er op

Nou Findi, Fleur heeft dé oplossing voor je gevonden!
Loretta is De Mol. Punt.
Missmara, dan vind ik het des te schokkender.
Maar dan nog. Met 4 jaar kan je ze toch niet zo alleen laten terwijl je slaapt? Voor hetzelfde geldt besluit meneer een wandeling te maken of even het raam te openen en stuitert er zelf achteraan?
's Nachts een vrouw, overdag een vrouw. Enzo.
quote:Kess schreef op 27 juni 2009 @ 21:25:

[...]

Wel als je daarmee bedoelt: zoek het zelf maar uit want ik wil slapen.

Sja, ik zeg tegen mijn zoon van 5 als die voor 7 uur aan mijn bed staat ook regelmatig dingen als: ga maar even spelen op je kamer, ik wil nu niet met je kletsen, want ik ben doodmoe.

Baby's, dat ligt anders.
Ik geloof dat de TO een grapje maakt. En verder; ik weet het; uitslapen met jonge kinderen is een crime, lukt vaak niet.

Heb je een partner: wissel in de weekenden de ochtenden met elkaar. Geen partner? Vraag eens een keer of de kindjes mogen logeren of dat een goede vriendin een keertje wil logeren bij jou en dat jij in haar bed een goede lange nacht kunt maken?

En anders; nog een paar jaar geduld. Dan kun je ze voor Nick Jr. voor de tv zetten (ze leren hoe je zelf die tv aanzet ) bij een pakje drinken en een krentenbol
Ik hoop dat het een grapje is maar ik vrees van niet.
quote:Toet schreef op 27 juni 2009 @ 21:27:

En anders; nog een paar jaar geduld. Dan kun je ze voor Nick Jr. voor de tv zetten (ze leren hoe je zelf die tv aanzet ) bij een pakje drinken en een krentenbol Dat werkt hier prima, ze zijn 3 en 5. Tv aanzetten en op nederland 3 doet de oudste. En wij draaien ons nog even om. Met het ontbijt kunnen ze meestal wel wachten tot een uur of 9.
Oordoppen heb ik trouwens nog nooit gebruikt, je moet je kinderen wel horen. En ik sta ook altijd voor ze klaar. Maar het diepe verlangen om door te slapen als je kleuter enthousiast om 5:30 komt laten zien dat de blauwe aanhanger ook achter de rode truck past, herken ik wel.
Ben benieuwd wat je onder uitslapen verstaat. Ik hou ook wel van uitslapen, maar sinds wij kinderen hebben (5 en 3 jr) is voor mij/ons uitslapen wel zo tot 08.00 in het weekend En ik ga er ook van uit dat dat ontbijt voor het bed een grapje is. Ik kan mijn 5 jarige nog niet eens wakker in zijn bed houden 's ochtends...en dat past ook bij de leeftijd..een nieuwe dag!! Wat ga ik doen, met wie ga ik spelen? etc. Ik snap dat je er soms doorheen kunt zitten (slaap-gebrek als kinderen ook in de nacht nog wakker worden) dan zit er niets anders op als ploegen-dienst met je partner of als je alleen-opvoedend bent steun van familie/vrienden.
Ben ik nou zo gek dat ik ze onder de 7 niet alleen zou laten 's morgens...?
Ja, dat vind ik echt.
Ga tegelijkertijd met de kinderen naar bed. Tegen 5 uur ben je echt wel uitgeslapen en wakker, rond 7 uur ben je blij dat ze eindelijk wakker zijn want je bent je eigenlijk al 2 uur aan het vervelen.
quote:Mamasaar schreef op 27 juni 2009 @ 21:34:

Ben ik nou zo gek dat ik ze onder de 7 niet alleen zou laten 's morgens...? Hangt er idd vanaf wat we onder uitslapen verstaan... urenlang alleenlaten ben ik op tegen. Maar even 45 minuten op je eigen kamer spelen, of zelfs beneden (als je bijna 6 bent zoals mijn zoon) dat moet wel kunnen. Ligt ook aan het kind, die van mij is heel voorzichtig en haalt geen rare dingen uit.
quote:Banba schreef op 27 juni 2009 @ 21:00:

Ik vind trouwens een ontbijt naast het bed van je kind zetten, zodat jezelf uit kunt slapen een beetje zielig.Laat dat beetje maar weg
quote:Uggla schreef op 27 juni 2009 @ 21:36:

Ga tegelijkertijd met de kinderen naar bed. Tegen 5 uur ben je echt wel uitgeslapen en wakker, rond 7 uur ben je blij dat ze eindelijk wakker zijn want je bent je eigenlijk al 2 uur aan het vervelen.
Nou zeg, relax. Het was als grapje bedoelt.Hoe kan iemand serieus aannemen dat ik zo met mijn schatjes omga/ voor ze zorg??

Wel leuk dat er zo serieus op gereageerd wordt.
quote:MissMara schreef op 27 juni 2009 @ 21:21:

Mijn man doet graag middagdutjes, dus in het weekend mag ik uitslapen in ruil voor een middagdut. Goeie deal wat mij betreft!

En ach, hoe erg is het nou om een boterham klaar te leggen voor een hongerige kleuter in de hoop dat je nog een half uurtje kan doortukken als je doodmoe bent? Als jullie niks schokkenders weten te verzinnen...Dat brood is keihard 's morgens...
quote:Findi schreef op 27 juni 2009 @ 20:55:

Ik heb een zoon van 4 en een zoon van 1, ik kan dus al 4 jaar niet uitslapen. Ik heb alles geprobeerd: deuren dicht, oordopjes, zelfs alvast het ontbijt klaargezet de avond van te voren naast de bedjes, maar niets helpt.

Wie heeft de oplossing? Eh, ga 's avonds, als je kinderen in slaap gevallen zijn, naar een hotel en overnacht daar. En neem vooral je mobiel niet mee, dan weet je ook zeker dat je zoon van 4 je 's ochtends niet opbelt. Ik hoop echt dat je een grapje maakt.
quote:Star schreef op 27 juni 2009 @ 21:38:

[...]

Laat dat beetje maar weg Ik wilde er nog een magnetron naast zetten, want koude melk lusten ze niet....maar ja dan word ik wakker van de ping...
quote:Findi schreef op 27 juni 2009 @ 21:38:

Nou zeg, relax. Het was als grapje bedoelt.Hoe kan iemand serieus aannemen dat ik zo met mijn schatjes omga/ voor ze zorg??

Wel leuk dat er zo serieus op gereageerd wordt.Je zou niet de eerste zijn...helaas.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Findi schreef op 27 juni 2009 @ 21:39:

[...]

Ik wilde er nog een magnetron naast zetten, want koude melk lusten ze niet....maar ja dan word ik wakker van de ping... vinnik niet grappig
Ja, dat vind ik echt.
tja, ze waren hier 5 en 3 denk ik en dan kwamen ze even bij ons knuffelen en dan TV kijken beneden. Had ik bijv een bord met druifjes, ontbijtkoek etc neergezet de avond daarvoor.

Nix mis mee.
quote:Star schreef op 27 juni 2009 @ 21:39:

[...]

Dat brood is keihard 's morgens...Ik heb ze geleerd om te soppen, dan wordt het vanzelf weer zacht..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven