Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Had net een hele verhandeling geschreven over mannen/vrouwendingen, maar het werd zo ingewikkeld, dat ik dacht, laat maar

Ik had met man een paar maanden geleden een bijna ruzie om een hypothetische situatie. Vriendin van zijn broer heeft een kind uit een eerder huwelijk, vriendin en broer gingen een maand op vakantie. Zonder kind. Ik zou dat nooit kunnen. Man zou dat geen probleem vinden. Kregen we nog bijna ruzie over ook.

Pammie, we hebben nog niet geboekt hoor Bedacht alleen vandaag dat dit wel een hele handige vakantiebestemming zou zijn.

Knap zeg, van Pluis
Ja, lekker badje buiten en beetje banjeren. Buurjongetje was hier op de bank in slaap gevallen terwijl er drie rond hem heen holde. Hij sliep gewoon door. Mini legde een dekentje over hem heen. Was zo dottig.
Een maand??!! No way.

Hoe gaat het eigenlijk met bommetje?
OH, ik en wel erg traag met reageren, of ik had niet refresht, want er staan ondertussen veel meer berichten
Hier was het trouwens stralend blauw vanaf een uur of 12. Ook nog geen regen gezien en als ik het weerbericht mag geloven komt dat ook niet.
Ik ga slapen, mijn biertjes zijn op en ik heb morgen vroege dienst. Met een beetje pech is dat heul erg vroeg want Mannie is al dagen stipt om kwart over 6 wakker. Beetje jammer.

Trusten.
Hmm, ik heb hem uit. Ik vond hem leuk, maar niet super.

En hier is het ook de hele dag mooi weer. Niet aldoor blauwe lucht, maar toch geregeld zon.
Hmm, ik denk dat ik morgen ook vroege dienst heb, vanochtend werd ik om 9 uur wakker terwijl ik er al om half 12 in lag (ja, das vroeg voor mij).
Heb je De Verbouwing uit? Die vond ik maar zo-zo. Beetje fanta met al die Joego's (of misschien is het niet fanta maar ik kon me er gewoon niets bij voorstellen).

Ik werd om 8 uur uit bed geschreeuwd dat ik nog 10 minuten had om aan te kleden. Dan word je niet echt lekker wakker. Daarnaast had ik nog een half uur om aan te kleden want we hoefden pas om half 9 weg.
Ik heb de nieuwe Carlos Ruiz Zafon liggen.. ik wil 'em dolgraag lezen maar ik ga 'em bewaren voor de vakantie.
Hmm, die heb ik ook nog liggen. Ik heb nog veel liggen, qua boeken. Ik moet maar veel meenemen op vakantie.

Dat vond ik er inderdaad ook minder aan, alsof ze allerlei noodgrepen had uitgehaald: wat zullen we nu er nu weer eens bijbedenken.

Daarom dus leuk, maar niet super.
quote:Pammie schreef op 27 juni 2009 @ 23:42:

Ik werd om 8 uur uit bed geschreeuwd dat ik nog 10 minuten had om aan te kleden. Dan word je niet echt lekker wakker. Daarnaast had ik nog een half uur om aan te kleden want we hoefden pas om half 9 weg.
Wanneer gaan jullie?

Ik had van de week een discussie met mijn zus omdat ik de Millenium-trilogie (Stieg Larsson) niet geweldig vind (het eerste boek dan), en zij vindt het helemaal fantastisch - net als de rest van de wereld. Ik ben gek, dat snap je
Nu ben ik echt pleite trouwens, met wat pech heb ik maar 6,5 uur slaap.
Hmm, daar hoor ik veel mensen over, over die Milleniumtrilogie. Ik lees em dus eerst even niet
quote:Pammie schreef op 27 juni 2009 @ 22:39:

Dat ben ik met je eens Nip. Zoals Aman altijd (?) alles volgepland heeft, daar begrijp ik weinig van. Ik zou daar heel opstandig van worden. Maar Pamman heeft helemaal geen tijdverslindende hobbies en besteedt al zijn vrije tijd aan zijn gezin. En ik merk aan hem dat hij ook gewoon iets voor zichzelf wil. Dat lijkt me ook heel gezond. Die motor is niet uit de lucht komen vallen, hij is al máááánden bezig. Dan kan ik wel heel moeilijk blijven doen dat ik het niet wil maar in een relatie moet je elkaar die vrijheid ook gunnen. Als hij eens een stukje wil rijden, lijdt ons gezinsleven daar niet onder.

Even snel reageren (voordat de kinderen lastig gaan doen ). Ik vind je geen bitch Nippo, maar ik denk wel dat onze partners verschillend zijn en daardoor ook automatisch het effect van onze acties (zonder hier een oordeel aan vast te willen knopen).

A-man is iemand die het liefst zijn tijd volledig vol zou willen plannen met activiteiten op sport- werk en bestuursgebied. Als ik er niet zou zijn zou hij waarschijnlijk nog steeds 25 uur per week trainen, meer dan 40 uur per week werken, 12 weken per jaar in het buitenland zitten en nog een aantal extra besturen doen en vaker met vrienden op stap gaan . In die zin heeft hij al flink geminderd en ziet hij ook zelf wel in dat een gezinsleven een ander leven met zich meebrengt. Dat actieve is ook hetgene waar ik in eerste instantie bij hem op viel (ik ben zelf ook altijd vrij druk) en waarvan ik er later pas achter kwam dat het met een druk gezin soms minder combineert.

A-man verandert wel (en de laatste tijd echt ten goede), maar het heeft zijn tijd nodig. Ik denk ook niet dat je ineens je hele manier van leven kan omgooien (en ik wil ook zeker niet degene zijn die hem alles verbied, ik vind dat hij ook deels zelf met inzichten moet komen).
quote:sokje schreef op 27 juni 2009 @ 22:44:

Ik heb dat ook met Sokman Pam. Veel mensnen vragen wel of ik het niet eng vind dat Sokman rijdt, maar als ik die blije kop zie als hij terugkomt van een motorweekend of een gewoon ritje, weet ik dat ik hem dat echt niet kan (en wil) ontzeggenDat heb ik dus ook Sokje. A-man rijdt geen motor, maar als hij het echt heel graag zou willen, zou ik het hem niet verbieden. Ook omdat hij mij dergelijke dingen omgekeerd ook niet zou verbieden/afraden.
quote:Miffy schreef op 27 juni 2009 @ 22:51:

Allebei hobbies hebben en niet elke wakkere minuut bezig zijn met je gezin vind ik eigenlijk wel gezond, zolang er voor allebei de partners maar ruimte voor is.

Bij Aman is het volgens mij zo dat hij al veel minder tijd aan zijn uit de hand gelopen hobby besteedt dan voor Sien geboren werd, maar het blijft een beetje veel voor bij een gezin met drie kinderen.Haha, en Miffy zegt dus in 3,nee sorry 2, zinnen datgene waar ik een heel epistel voor nodig heb .
Gisteren waren de kinderen trouwens zo druk, dat ik maar met A-man meegegaan ben. Ik wist nog dat er een meertje met strandje was en dat leek me wel leuk, ondanks zeer dreigende weer. Het ging een uur of 2 goed (kinderen heerlijk spelend, ik alleen continu achter Maby aan, die denkt dat ze een onderzeeboot is en dus continu met haar hoofd onderwater zit en het halve meer leegdrinkt), totdat het weer ineens heel erg omsloeg en we heel erg onweer en regen kregen. Met bange kinderen naar de auto teruggesprint en daar 1.5 uur op A-man gewacht (tussendoor nog wel even boodschappen gedaan). Terug in de auto sliepen de kinderen nog een half uur, waardoor ze uiteraard 's avonds tot 22 uur nog klaarwakker waren . Maar het strand vonden ze helemaal geweldig, dus nu maar hopen op veel mooi weer voor onze vakantie over een paar weken!
Goedemorgen!

Die Maby, wat een portret is dat zeg Waren jullie in H. toevallig? Ik zag vorige week een bord staan daar waarbij ik aan A-man moest denken.

Ik had mazzel vanmorgen, Mannie werd pas om kwart voor 7 wakker en ik heb hem tot half 8 redelijk stil kunnen houden in ons bed. Nu zit hij de hele tijd te giechelen om de dvd van het Nieuwsgierige Aapje Mini slaapt nog. Gelukkig, gister was het half 10. Ik vind het wel frappant dat sinds ze weer alleen in slaap valt, ze ook 's nachts niet meer wakker wordt.

Ik moet trouwens schoentjes hebben voor Mini om in af te zwemmen. Iemand nog een idee waar ik die kan halen?

Remma, waarom lees je de Mt nog even niet?
Mini is net wakker, ik vind haar zo lief met die ontplofte haartjes.
Omdat ik nog zo veel boeken heb liggen.

Scapino voor waterschoentjes.

Ik ga zo dadelijk naar mijn oma toe. Ze is 82 geworden.
Oh zo.

Scapino check.

Veel plezier bij oma.

Ik ga ontbijt maken.
gefeliciteerd met oma, Remma en veel plezier.

Fijn dat je zo lang hebt mogen liggen, Pammie. En ontplofte haartjes zijn cute idd. Hier ook zo'n ragebol 'smorgens.

hier kwamen we 'al' om half 10 ons bed uit. Ik zit nog in pyjama, Sokman staat onder de douche en de rest breekt de boel af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven