Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
Alle reacties Link kopieren
Adm, wat een mooi hesje! Ik had zo'n speciaal kattentuigje met wat van die dunne, losse bandjes maar dat is drie keer niks. Mocht poezel ooit weer aan een tuigje naar buiten moeten ga ik hier naar op zoek
Vandaag de verhuizing! Beetje verdrietig (ik ook) omdat mamapoes haar twee kindjes "afstond".

De reis ging goed, ze zijn lekker gaan liggen in het transportmandje en hebben zelfs even geslapen

Thuisgekomen hebben we ze in de keuken en de logeerkamer/washok uit het mandje gelaten. Gelijk wat brokken en water klaargezet. Er werd gelijk gesnuffeld en gegeten en we hebben ze even alleen gelaten zodat ze samen op onderzoek uit konden.

Vanmiddag druk bezoek gehad (met kindertjes) dus we hebben ze lekker hun gang laten gaan op hun plekken. Vanavond (bezoek weg en eigen kids naar bedje) zijn ze in de woonkamer op onderzoek uitgegaan. Nog lekker ff gespeeld (wat springen ze hoog! ) en geklommen en nu liggen ze weer lekker te slapen

Ze zijn zoooo mooi en zoooo lief

(Leo, hoe ging het met de poezenbende, hebben ze er nog op gereageerd? En hoe ist met jou? )

Morgen zal ik wat foto's online gooien Zit nu achter laptop, dus kan de camera niet ontladen...
Ja Sarah, heel snel heel veel foto's!
Zal wel een "mijn album" maken, kan er gespiekt worden
Oh wat leuk Sarah! Ik dacht er nog aan vandaag...!

Fijn dat het zo goed is gegaan allemaal...en ben heel benieuwd naar de foto's.

Wat leuk ook dat je de namen zo hebt gehouden.

Leo, hoe is het? Even slikken natuurlijk...poeh, kan me heel goed voorstellen.

Komt goed! Ze gaan het heerlijk krijgen in hun nieuwe huis..

Hoe gaat het met de rest van de fam, hebben ze het al een beetje door dat de twee broertjes er niet meer zijn?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Oooh Vietje, wat lief! Zal voor jou toch ook nog wel een beetje gek zijn, of niet?
Ik ben er inmiddels wel al een beetje overheen hoor, het heeft wel eventjes geduurd omdat ik me er zó op heb verheugd destijds. Kan me niet meer herinneren wanneer het voor het laatst was dat ik ergens zo naar uitkeek. Maar helaas... tis niet anders! Wat kan je anders doen dan je er bij neerleggen..

Vind het in ieder geval leuk dat je de een Abel laat heten, dan is er nog een ietsiepietsie van mij bij ..haha.

En je tuin hè...wat gaan ze het daar heerlijk krijgen! Nee, ben blij, tis goed zo!

Geniet maar lekker van ze, en een beetje extra, voor mij.
Zal ik zéker doen Vie!
*Sarah heeft vast niet uitgeslapen vanochtend*

Veel plezier met de diertjes, en inderdaad, post van Lucas en Abel is net zo welkom als post van Kootje.
Nou, gelukkig heeft Sarahmeisje ons redelijk laten slapen

Hier alvast wat foto's!

Lucas en Abel!

(als het goed is kun je ze zo allemaal zien)
Ja, leuk die foto's, Sarah!

Gaat helemaal goed komen daar bij jullie
Leuk, Sarah.

Beweeglijk he, die diertjes? Blijven niet eens stilzitten voor de foto.
Sarah Scott gefeliciteerd met je poezekinders. Wat een knapperds zeg. Je kunt wel zien dat Oma Leo er goed voor gezorgd heeft. Leuk dat je er al foto's op gezet hebt.

Eleonora was het erg slikken toen ze weg gingen? En voor je dochtertje? Na al die weken er voor zorgen ben je er natuurlijk erg aan gehecht.

Heb erg genoten van dit topic, van de aankondiging: Ik word Oma, tot de dag dat Abel en Lucas de wijde wereld intrekken. Hartstikke leuk!
Oooooooo wat een mooie krabpaal!

Wat leuk om ze te zien op de foto, godsamme, de tranen lopen weer over mijn gezicht maar ik lach er bij hoor, poeh hé, naaaah wat leuk om ze te zien bij jou thuis!

Wat zien ze er lekker uit zo met die heerlijke gestreepte lijven van ze!

La Vie, met mij gaat het wel hoor. Het is gewoon raar als je gewend bent dat er vijf poesjes de trap opdraven als je 's morgens even naar de WC gaat en nu drie maar het is gewoon heel goed zo. Ik ben blij met Saar als nieuwe poezenbaas en zij zien er happy uit, nah ja, klaar.

Ik vind het werelds van jou dat je mee blijft posten, ik vind het ook heel lief dat je over je gevoel vertelt en ik snap je heel erg goed! (f)

Moeder en de broers en zussen zijn eigenlijk nogal onverschillig. Fien en ik hadden het gisteren moeilijk, Moederpoes heeft volgens mij niet eens gemerkt dat haar kids weg waren!

Ik heb ook foto's maar ik ben mijn overzetsnoer kwijt!
Leo Fien is lief! (En jij ook ) Zelfs ik vond het eigenlijk raar om ze zomaar van mamapoes mee te nemen....kan me zo goed voorstellen dat je het er moeilijk mee had!
Ze zijn trouwens écht heel erg goed zindelijk, want behalve plassen op de bak doen ze het ook op het potje van Sarahzoon
Hahaha, op het potje?? Slimme beesten!

En wat leuk die foto's! Wat hebben ze inderdaad prachtige vachten (nogmaals, ik vind dat grijze gemengde zó mooi!) en ik vind ze ook hele aparte koppies hebben.

Mooie grote krab/klimpaal inderdaad!

En Leo, ja..dat meeschrijven vind ik gewoon nog erg leuk. Niet zo veel meer als eerst natuurlijk, maar ik lees altijd nog mee als er iets nieuws gepost wordt en als er dan nieuwe foto's of andere leuke updates zijn dan moet ik gewoon wat schrijven

Oh, en wat betreft je snoertje; in mijn laptop kan ik ook simpelweg dat SD kaartje plaatsen, zo kunnen de foto's ook worden overgezet naar de pc. Kan dat bij jou ook misschien? Ik vind het zelfs handiger dan zo'n snoertje.
quote:Sarah Scott schreef op 28 juni 2009 @ 13:46:

Ze zijn trouwens écht heel erg goed zindelijk, want behalve plassen op de bak doen ze het ook op het potje van Sarahzoon

Whahahahaaha!!!! Op de pot? Echt waar? Wat een goeie!

Lief dat je me begrijpt Saar, ik voelde me een beetje een huilie toen ik zo half achter Wé verscholen stond te janken eigenlijk.
Leo , je bent echt geen huillie hoor

Saar, ze zien er uit alsof ze zich al volledig op hun gemak voelen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat een leuke foto's Sarah! Met die ballon is echt te grappig. Je ziet ze gewoon kijken van; wat gaan we hiermee uitvreten?

Eleonora natuurlijk is het moeilijk als je diertjes weg gaan.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:eleonora schreef op 28 juni 2009 @ 19:35:

[...]

Lief dat je me begrijpt Saar, ik voelde me een beetje een huilie toen ik zo half achter Wé verscholen stond te janken eigenlijk.Nee joh je bent helemaal geen huilie gek! Ik moest ook een traantje wegpinken, maar dat heb jíj dan weer niet gezien
Wow, wat een mooierds zijn het. En wat lijken ze al groot! Echte katers ook. Die worden vast alleen maar mooier als ze nog groter zijn
Wat zijn ze knap! En wat kijken ze lekker arrogant! Hebben ze dat van oma?
quote:Sarah Scott schreef op 28 juni 2009 @ 19:49:

[...]

Nee joh je bent helemaal geen huilie gek! Ik moest ook een traantje wegpinken, maar dat heb jíj dan weer niet gezien Lief, heel lief......
quote:Ann Liv schreef op 28 juni 2009 @ 20:18:

Wat zijn ze knap! En wat kijken ze lekker arrogant! Hebben ze dat van oma?Arrogant is my middle name, dat weet je.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven