Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
quote:La Vie en Rose schreef op 28 juni 2009 @ 15:46:

Oh, en wat betreft je snoertje; in mijn laptop kan ik ook simpelweg dat SD kaartje plaatsen, zo kunnen de foto's ook worden overgezet naar de pc. Kan dat bij jou ook misschien? Ik vind het zelfs handiger dan zo'n snoertje.Kan bij de mijne niet......het wordt hoog tijd voor een nieuwe laptop hahaha!
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 28 juni 2009 @ 20:40:

[...]

Arrogant is my middle name, dat weet je.....Wat een snoeiharde genen, dat zelfs je kattenkinders er een vleug van mee hebben gekregen. Of zitten we hier middenin het nature-nurture-debat? Katten hier hebben ook wat van ons weg, nu ik erover nadenk, lui tot-en-met en gék op chips, koekjes en alles wat gefrituurd is. Hmmm...
Bij jou is het dus ook zo!

Bij mij kijken ze graag TV, hebben overal een mening over, een grote mond, denken het altijd beter te weten en hangen graag rond ik de keuken, als ze al niet voor pampus op een bed, bank, of bedbank liggen.
Nu je het zegt... Bij mij zijn ze hemeltergend lief en schattig, tót er geen toezicht meer is. Dan dansen ze naakt op tafel, peuteren ze in hun neus, likken ze uitgebreid hun billen, schreeuwen ze mee met de muziek (want zingen kunnen ze niet), laten ze de afwas staan totdat de schimmelvorming erg begint te rieken... De gelijkenissen!
Ja, daar ben ik dan weer! ......... (laat publiek naam zelf invullen)

Nog even een paar kieken, zoals beloofd. Vrouwtje heeft haar snoer weer gevonden. In de poppenwagen van Fien. Briljánte plek om je overzetsnoer op te bergen!

Warm he?

Poeh, afzien hoor, vooral omdat we nog niet naar buiten mogen.

We doen het dus kalm aan.

Beetje slapen.....

Mijn broer bij de computer wegjagen....

Computeren......

Wachten tot het etenstijd is....

Even wachten nog.....

Stukje eten!

En daar dan weer van uitrusten. Alleen.....

Of met z'n allen.

Lena imiteert hier (heel knap) een aangespoelde walvis.

En ik pas even op Oma's tas.

Ach, en zo komen we de dag best door!

Keep ik cool, doe ik ook en see ya!

Kootje
Nieuwe foto's van Abel en Lucas! (laatste 5)

Klik!
Saaaaaaaaaaaaaaaaaaar hahahahahaa ge-wel-di-ge foto's!!!

Die tussen die potten! Of in die kinderstoel en dan die laatste! Oooow wat zijn het toch heerlijke konijnen ook he.....

Wat fijn om ze zo te zien. Mijn dag is helemaal goed!
Wat een mooie foto is die laatste, zeg!

Geweldig!

Nog twee nachtjes, dan ga ik een van de kittens van Pimpel ophalen, en ik vind het nu al een dubbel gevoel. Alsof ik een kind van zijn moeder ontvoer.

Dus ik snap jouw huilbui helemaal hoor, Leo (en als ik voor mijn beurt mag praten; ik denk dat Pimpel het ook meer dan snapt).

Kortom; je bent gewoon doodordinair met jouw tranen,
Wat wilde ik nou toch typen?
Aaaah, wat een leuke foto's weer. Ze zijn om óp te vreten die poezebeesten! Jeetje Leo, ben hier even niet geweest en lees nu dus dat je poesies al naar Saar zijn! Wat gaat het snel allemaal. Ik kan me zo goed voorstellen dat het enorm slikken was, ookal weet je dat ze een fantastisch nieuw huis hebben.

Hierbij weer eens een foto van Puk, die het vanmiddag nogal warm had:

Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:mimsey schreef op 30 juni 2009 @ 22:50:

Wat een mooie foto is die laatste, zeg!

Geweldig!

Nog twee nachtjes, dan ga ik een van de kittens van Pimpel ophalen, en ik vind het nu al een dubbel gevoel. Alsof ik een kind van zijn moeder ontvoer.

Dus ik snap jouw huilbui helemaal hoor, Leo (en als ik voor mijn beurt mag praten; ik denk dat Pimpel het ook meer dan snapt).

Kortom; je bent gewoon doodordinair met jouw tranen,

Altijd geweten dat ik gewoon een ordinair wijf ben Mims!

Veel plezier met je poessie!
Ohhh, ik wil ook een Eleonora kat. Wat zijn ze ontzettend mooi aan het worden.

Olijf, ze kennen geen gene he?
*leest en zwijmelt stiekem mee*

Wat een lieve foto's allemaal!

Ik zou nu ineens ook best een jong poesje willen, maar ik denk dat mijn 16 jaar oude hond dat niet zo één twee drie accepteert.

Geniet van jullie kleine mormels :-)
Ooooooooh..... even meekijken hoor.......

(en ik zie dat jij ook al bent komen kijken, Robo).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Sarah Scott schreef op 30 juni 2009 @ 22:07:

Nieuwe foto's van Abel en Lucas! (laatste 5)

Klik!Hahaha, die laatste foto!
Mooie foto's sarah en wat heb je een mooie kattenkrabpaal.

@Leo ik kan me wel voorstellen dat je een traantje wegpinkt hoor. Mijn lieverds zijn nu 7 weken en moet er nog niet aan denken dat over 5 weken er 2 weg gaan. Ik kan ze niet missen ze zijn zo lieffff

@Olijfje das ook een mooie kat is dat een siamees? Mooie kleur trouwens.

Had vanavond nog een mooi staaltje moeder instinct. Komt bij mij achterthuis op het padje een grote hollandse herder aanlopen. De 2 dikke katers stuiven op de schutting maar Mika de moederpoes gaat op die herder af. De kittens waren ook buiten hoor. Die herder gaat naar haar toe en hij krijgt een hengst van Mika. En ze gaat midden op het paadje staan, hij kon er niet meer langs en durfde ook niet meer. Op laatst heb ik haar maar weggehaald want anders had die hond het niet overleefd zo fel was ze. En omdat ze zo dapper was heeft ze later wat lekkers van mij gehad
Zo hé, wat een stoere Mika! Mooi hè, zulke instincten. Mijn kat is trouwens een Burmees, dus je zat in de buurt. Burmezen zijn verwant aan Siamezen maar dan minder mager. Puk is nu 5 maanden en ik ben heel benieuwd wat zijn uiteindelijke kleur gaat worden: zilvergrijs of toch iets donkerder? Burmezen zijn pas na 2 jaar helemaal op kleur en uitgegroeid dus ik moet nog even geduld hebben
Ik ben mijn eigen bananenschil
Wat een leuke foto's!

Sarah, nu ik ze zie zitten bij jouw kindje, zie je pas dat het echt grote mannen gaan worden zeg!
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat een superleuk topic.

Zit nog niet lang op het viva forum maar dit is nu al favoriet!

Ben zelf ook dol op katten, heb er drie maar wil er nog heel graag eentje bij. Bij het zien van jullie schattige kittens krijg ik helemaal de kriebels. Wat een leuke foto's allemaal.

Eleonora, wat ben jij een super oma voor je kittens, en voor straks, heel veel sterkte met het afscheid, wat zal jij ze missen.
Olijf, hoe jouw kat erbij ligt! Je zou denken dat ze in Burma wel gewend zijn aan wat hitte. Wel een mooi beest trouwens, gaaf ook dat ze 2 jaar doen om op te kleuren.
Ze zijn inmiddels opgehaald hoor Hennameis

Sarah heeft ook al twee keer foto's van die fijne boys geplaatst.
Oh Eleonora, mis je ze niet vreselijk, of is het ook wel weer lekker rustig?

hier een foto van mijn katjes, nr 3 wilde er niet bijliggen...
Omdat ik weet én gezien heb dat ze welvaren bij Sarah, gaat het prima met me nu. Ik vind het alleen 's morgens raar, als ik de deur van de slaapkamer opendeed kwamen ze altijd met z'n vijven de trap oprennen. Nu zijn dat er nog drie. Maar dat went ook vast wel.

Aaaaah, wat een engelen ook die van jou. Ook cypers he?
Ohhh wat blijft dit een super leuk topic!

Ik stuur gauw ook wat op hoor.

Oh ja, trouwens..... we wilden moederpoes laten steriliseren. Maar een week of drie geleden is ze krols geweest..... Grote kans dat ze dan zwanger is. En dat konden we niet over ons hart verkrijgen. Dus grote kans dat we over een tijdje weer een nestje hebben. Ohhhhh....
Hier een dia-showtje van onze ijsberen

Onze kittens
Voor iedereen die door dit topic de kriebels krijgt en er serieus over denkt een kitten te nemen: in de asiels zitten op dit moment heel veel kittens. In het asiel waar ik help alleen al 19. Soms heel schuw, soms heel dapper, maar allemaal om voor te smelten.
WTF?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven