Vreemdgaan...wie doet het?

28-06-2009 12:55 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren sprak ik een buurman, en het was een soort macho gesprek waar ik niet helemaal van hou. Het kwam er op neer dat hij de dames stuk voor stuk aan zijn instrument reeg, en dat hij nu weliswaar een vriendin had, maar dat dat hem er niet van weerhield om binnenkort op Benidorm (hij ging samen met zijn ouders) ook eens goed de bloemetjes buiten te zetten. Ze zouden in de rij staan, dat was zo goed als zeker. Er ontbrak 1 controleerbaar aspekt aan zijn verhaal: ik merkte nooit iets van zijn polulairiteit bij de dames, want hij ging vrijwel altijd naar de dames hun huisje toe, en hij wilde ze niet bij hem thuis over de vloer hebben. Bovendien denk ik dat mij de ijskoude rillingen over mijn rug zouden lopen als ik (omgekeerd rechtevenredig) een vrouw strik die met haar ouders op vakantie gaat als ze ver in de 30 is, maar helemaal als ik wordt meegenomen naar een appartement waar een kamertje verder 2 ouders liggen te pitten.

Hij sloot zijn verhaal af met de mededeling dat hij verwacht dat 98% van alle mensen vreeemd gaat, zo leerde ook de inbox van hyves, want daar melden de dames van zijn (ex)collega's zich vaak voor een avontuurtje.

Ik zal hierbij een pol maken, waar iedereen anoniem aan de pol kan deelnemen. Wil je anoniem reageren dan zal je een 2e, anonieme account moeten aanmaken.

Over mijzelf: ik ben nooit vreemdgegaan, en ik denk dat ik het ook niet kan. Als ik van iemand hou, wil ik diegene geen pijn doen. Ik veroordeel mensen die het wel gedaan hebben echter niet: ik snap heus wel dat er zat leuke mensen rondlopen naast je partner, en zaken als drank, een vakantiestemming etcetera kunnen de drempel lager maken.

Wel heb ik 2 keer een dame meegemaakt op vakantie die thuis een vriendje hadden (en nee, dat vertelden ze niet van tevoren). De een heeft deze misstap altijd voor zich gehouden, hoewel ze wel heel ver ging in het vertrouwen van mij: ik ben zelfs bij haar thuis geweest, heb haar nog meerdere keren gezien, zelfs haar vriend gesproken. De ander biechtte haar misstap op, heeft een tijd in dubio gezeten, ging toen toch weer verder met die knul, maar dat was van korte duur.

Ben jij ooit vreemd gegaan?

Totaal aantal stemmen: 141

Nee. (65%)
Ja, verteld, heb spijt. (1%)
Ja, niet verteld, heb spijt. (2%)
Ja, verteld, was goede ervaring. (6%)
Ja, verteld, was geen goede ervaring. (5%)
Ja, niet verteld, was goede ervaring. (15%)
Ik ga vreemd, met genoegen. (3%)
Ik ga vreemd, met schuldgevoel. (4%)
Ik zie dat de pol de tekst niet helemaal goed weergeeft: de woorden die deels wegvallen zijn "schuldgevoel" en "ervaring."
Ik mis de optie; nee, niet verteld en geen spijt van.

Verder kent iedereen mijn vreemdgaan verhaal al, ik ga het niet nog een keer vertellen en als ik het doe, doe ik het niet anoniem.
quote:meelezer456 schreef op 28 juni 2009 @ 12:55:

Dan kijk ik even met een schuin oog naar de angels, want er bestaat vooor het anoniem opbiechten van zaken een speciale biechtaccount. Ik wil niet de regels oprekken, want officieel is die biechtaccount voor het biecttopic, maar ik zou de angels willen vragen deze biechtaccount ook op dit topic te mogen gebruiken. Ik stel voor dat we, qua biechtaccount, even wachten op angeltoestemming.

Biechtaccount is en blijft voor het biechttopic.
Ik ben geen heilige en heb toen ik een stuk jonger was wel eens een andere jongen gezoend toen ik nog een relatie had. Fout maar wel een moment waar ik van geleerd heb.

In mijn huidige relatie komt vreemdgaan niet eens in me op.
Yup, ik ben in mijn vorige relatie vreemd gegaan.

Deze relatie niet. Totaal geen behoefte aan. Dit exemplaar is leuk en wil ik graag houden
Overigens heb ik mijn ex dit nooit verteld.
Ik ben, in een vorige relatie, meerdere malen vreemd gegaan (op vakantie inderdaad), en heb hem dat uiteindelijk wel verteld. Relatie was al niet goed meer, dus toen hebben we er ook meteen maar een punt achter gezet. Mijn vreemdgaan was daarbij trouwens niet doorslaggevend.

Geen schuldgevoel, heb het bewust en met mijn volle verstand gedaan.

Het enige wat mij er in mijn relatie van weerhoudt om vreemd te gaan is het feit dat ik hem er ontzettend mee zou kwetsen - en dat is genoeg. Ben zelf echter wel van mening dat een keertje buiten de deur neuken niet noodzakelijk iets zegt over de kwaliteit van je relatie [edit] of je liefde voor de ander.
Nee, nog nooit vreemdgegaan. Niet in mijn eerste relatie (17de tot 19de) en niet in mijn huidige (21ste tot nu, ben 30)
Ik geloof dat wel ja, dat 98% van de mannen vreemdgaat, hoe hard dat ook klinkt. Zovaak gemerkt dat mannen in de kroeg oneerbare voorstellen deden nadat ze eerst nog verteld hadden dat ze een vaste partner hadden.
Dat geloof ik niet, 98%

Ik ben er overigens wel van overtuigd dat vrouwen net zo vaak vreemd gaan.
Ik ben wel vreemdgegaan.Tijdens een relatie in mijn studententijd. Heel dramatisch verhaal, met betrappen enzo. Kon zo in de viva:)

Ik denk dat de ene persoon gevoeliger is voor dit soort zaken dan de andere persoon. Merk bij mezelf dat wanneer een relatie al een hele tijd minder gaat ik me veel meer naar buiten richt (lees gewoon keihard ga flirten en wel behoefte heb aan wat meer). Daar probeer ik nu wel volwassen mee om te gaan en verantwoordelijkheid voor te nemen. Zie in mijn omgeving dat veel mensen vreemdgaan en dit gewoon voor zich houden, dat zou ik niet kunnen.

Maar wat is vreemdgaan trouwens precies? Die grens is natuurlijk ook heel vaag.

Volgens mij is wel eens uit onderzoek gebleken dat 67% van vrouwen vreemd gaat en 66% van de mannen.

Ik weet alleen niet wat de precieze definitie van vreemdgaan is in dit soort onderzoeken.

Ik denk dat je buurjongen trouwens niet heel erg eerlijk is. Klinkt als een zwaar opschep verhaal om indruk op jou te maken.
Wat erg, iemand boven de 30 die met zijn ouders op vakantie gaat!
Ja afgelopen nacht nog....In een droom...En tering zeg ik ben door zo'n droom al helemaal van de leg. Wat was ik blij toen ik wakker werd en besefte dat het niet echt was. Kan me niet voorstellen dat ik het ooit zou doen...En zo wel...Dan zou ik er echt serieus helemaal compleet ziek van zijn.
Wat is vreemdgaan. Voor de ene is dat zoenen, voor de ander all the way gaan, en weer iemand anders vind het al vervelend dat haar/zijn partner gedachten deelt met een ander die thuis niet worden besproken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zou trouwens niet echt opgewonden worden van een man die op die leeftijd nog met zijn ouders op vakantie naar Benidorm (of all places) gaat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Toen ik puberde had ik met mijn vrienden een gesprek, een vriend wist toen al dat hij geschikt was voor snelle, anonieme sex. Ik wist toen, samen met een andere vriend, dat wij dat nooit zouden kunnen. Wij wilden onze partner kennen.

Het is me al een paar keer overkomen dat ik best sex kan hebben met iemand die ik nog maar een paar uur ken. Maar altijd wil ik diegene blijven kennen, na de vrijpartij. Ik vind mensen die zomaar met iemand kunnen vrijen en dan weggaan, "stoer" (klinkt misschien raar maar zo voelt het voor mij). Ook heb ik wel eens gedacht dat het een mooie ervaring kan zijn, zomaar met iemand vrijen, in de wetenschap dat diegene verder niks van je wilt of hoeft...toch denk ik te weten dat elkaar zo gebruiken, mij een eenzaam gevoel geeft. Iemand vond het wel eens best om 6.00 'sochtends, en ik voelde me heel eenzaam toen ze wegging.
Interessante poll trouwens, met voor de tijd van de dag al veel respons. Ga zo door, ik ben erg benieuwd.
Nee, ben nooit vreemd gegaan. M'n relatie is net uit mede ivm zijn vreemdgaan. Hoe vergevingsgezind ik ook ben, vreemdgaan verpest het vertrouwen en daarmee de relatie.
Vreemdgegaan, geen spijt en was zeker voor herhaling vatbaar.

Ik trof alleen helaas juist de ene man die het lullig vond ten opzichte van mijn man (en daarbij niet eens dacht aan zijn eigen vrouw)
nee nog nooit vreemgegaan
yep, zeker toen ik nog jong was... dan doe je zulk soort dingen toch? Overigens nooit tegen mn ex verteld.. zou ik alsnog wel eens willen doen ( grapje hoor)
Valt het als single seks hebben met een gebonden iemand ook onder vreemdgaan? Dat zie ik in de poll of OP niet terug.
quote:hannes82 schreef op 28 juni 2009 @ 13:44:

Volgens mij is wel eens uit onderzoek gebleken dat 67% van vrouwen vreemd gaat en 66% van de mannen.

Wat zeggen die percentages? Dat je ooit in een relatie wel eens vreemd bent gegaan? Of dat je in al je relaties vreemd gaat?

Ik denk dat heel veel mensen ooit wel eens vreemd zijn gegaan. Een zoen met een ander tijdens je puberteit, zo iets. Dan krijg je wel hoge getallen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Heel soms droom ik dat ik vreemdga, maar daar voel ik me niet schuldig over ('t is maar een droom), of dat ik seks heb met een ander maar geen relatie heb, daar voel ik me ook niet schuldig om.

In het echt ben ik nooit vreemdgegaan en zal ik dat ook nooit doen. Als je niet genoeg van een ander houdt om niet vreemd te gaan, kun je het ook altijd nog eerst snel even uitmaken vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven