Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Fuss, Hoe haalt je ex het in z'n bolle hoofd om zonder overleg met jou het kind te laten knippen...

Je bent goed bezig met de verhuizing joh!

Hi hi, Zoebie, ik had ook nog een fles Dove bruiner staan van vorig jaar. ik gisteren gesmeerd, maar dat spul doet dus echt niks meer.

Bijna nog volle fles kan dus weggeflikkerd worden

Ja Pips, wij hebben inderdaad een zwembad.

Had je dat nog niet op Hyves gezien dan? Daar staat een foto van onze tuin.

Waarom ga je je bezatten vanavond Nikki?

Wat nieuwe leven? Compleet alcoholvrij bedoel je?

Moe van een drukke maar gezellige dag, nu ga ik .

Tot morgen en truste voor strakkies.
Hallo allemaal,

Hier is geen druppel gevallen en het was dus te warm om te bezemen.

Net heb ik alles gedaan.

-wassen opgehangen

-alle verdiepingen gestofzuigt en gedweilt

-badkamer en wc beneden gesopt

- afgewassen aangezien van de week mijn vaatwasser vlam vatte

Morgen komt er een nieuwe.

Het word lekker weer komende week dus dat wordt volop genieten van je zwembad GL

Coebergh nog van harte met je zoon en hoest met de lekkage?

Zoebie wat fijn dat de dexa bijna afgelopen is.

Fuss, fijn zeg zo een ex die met je kind naar de kapper gaat zeg, kan me voorstellen dat je geschokt was, een mat nog wel, wat dacht hij wel niet?

Nik, is de fles al soldaat?

MM, vies he die vette voeten.

HPL, je bent wel lief hoor voor je vent, ik had hem de hele dag door gepest met zijn kater

Mamz voor jou een dikke en veel engelengeduld.
Oeps, een hij-ukkie, Coubergh. *mamzelle, voortaan feiten checken*

Fuss, dit is heel erg balen. Helaas een echt exenprobleem want wij moeders knippen ook maar wanneer het ons blieft dus waarom zij vaders niet?

Engelengeduld is heus op. Boven zitten er nog steeds twee te bonken, terwijl hier beneden Oudste al een paar uur slaapt. Denk dat ik er morgen twee glazen water op gooi als ze niet meteen om zeven uur wakker zijn.

Vandaag koters even naar het park gebracht om hun vader te zien. En een ijsje gegeten bij de lekkerste ijssalon van de stad.

Van bezemen is niet veel niks terechtgekomen.
Mamz Dikke knuffel. Je hebt wat te stellen met het stelletje. Ik neem mijn petje voor je af hoor.

Zus de Dexa was afgelopen maandag al afgelopen. Alleen die werkt nog een heel tijdje door.

NOG 4 DAGEN.
Nikki, mijn voeten zijn stuk omdat ik voortaan enorme zweetvoeten heb + opgezwollen voeten waardoor alle schoenen gaan schuren en niet lekker meer zitten. Zelfs die die ik al jaren heb

Fuss, wat ontzettend jammer van het haar van je zoon!

Hopelijk groeit het snel weer aan!

Pfoe, Zus, wat ben jij nog laat bezig!

Zoebie

Vandaag:

- werken

- boodschappen

- wassen, drogen, opruimen

- koken

en als ik energie en zin over heb: kijken of ik het internet draadloos kan krijgen.
Mogu Dames,

Zoeb..nog 3 dagen vandaag?betreft dat de chemo voor man?

Mamz..hier wilden ze ook niet slapen,ze liggen hier bij mijn ouders samen op kamer dus das groot feest!!Ik zal blij zijn als zomervakantie begint...lekker aankeutelen s'morgens.

Fuss...wat zonde van die mooie krullen!!hopelijk kunnen ze er nog iets van maken bij kapper...wel lekker koel koppie zo met warmte.

Bruin zonder zon durf ik ook niet meer...ik leek wel een wortel(dan ben ik liever wit)

Zometeen naar huis...aannemer en mensen van woningbouw zouden er om 9.00u zijn,ik hoop dat we vandaag weer terug mogen,Gek hoe dat je je eigen spulletjes kunt missen.

Fijne dag allemaal!!
Nee hoor, helemaal niet gek Coebergh.

Hoe lief je moeder ook is, er gaat niks boven je eigen stekkie.

Zoebie, wat fijn dat jullie nu echt aan het aftellen zijn.

MissM, een echt zwangerschapskwaaltje die lastige voeten?

Konden de koters uit bed vanmorgen Mamz?

Zusenzo, Huh? Je vaatwasser vatte vlam?

Vertel es?

Het is hier nu echt lekker buiten. Er is nog geen zon dus de koelte is heerlijk.

Ik ben al op de fiets de stad in geweest om een belangrijke brief op de post te doen (Hypotheken-bla) en meteen voor het kleintje bij Lidl een grote wereldkaart (voor 5 euro) gekocht. Echt zo'n grote poster. Geen geld dus.

Tussenstop op de markt voor aardbeien (ik ben werkelijk verslaafd aan die krengen!).

Nu eerst koffie.

Daarna:

Stofzuigen

Overhemden strijken

Was opvouwen en wegruimen.

Fijne dag!
GL...kan je dat dieet nog een keer plaatsen of het aan mij mailen?Wil heel graag wat kilos kwijt,maar buiten veel bewegen en minder snoepen heb ik niet zoveel inspiratie.Misschien dat ik daar wat wijzer van word...
Stofzuigen is bijna klaar.

Even koffie-break.

Ik ga zometeen voor je zoeken op mijn 'oude' pc, Coebergh!
Het dieet staat als blog op de Bezemhyves Coebergh!
Hey dames!

Verjaardag was geslaagd, vlaaien goed gelukt, alleen een beetje veel. Door het warme weer wilde iedereen maar 1 stukje, terwijl ik van ze gewend ben dat ze minstens 2 stukken eten per persoon. Nu dus anderhalve vlaai over. Nou ja, daar is de diepvries goed voor.

Lijstje voor vandaag heb ik al half afgewerkt, moet alleen nog stofzuigen en dweilen, maar dat doe ik over een uurtje (als ik de kinderen voor de televisie heb geparkeerd zodat ze het niet direct weer vies maken).
Dank je wel GL!zal vanavond eens op mijn gemakkie kijken..

Vandaag is muur gestut,dit moet 2 dagen drogen dus woensdag mogen wij weer naar huis.Dan gaan ze woensdag mijn binnenmuur isoleren en stuccen.Als dat gedroogd is moeten we een week wachten met verven want stel dat er ergens nog een lek zit(vertelde man van wb broodnuchter,terwijl ik van de zenuwen slappe lach kreeg)

Vanmiddag ook directeur gesproken,we krijgen een schadevergoeding+iets extra's omdat we niet naar hotel zijn gegaan en ik weer 2 weken in de zooi zit(buiten mijn schuld om)Nu maar hopen dat het niet weer gaat lekken...

Rainz,hier is ook niet veel gebak op(had ze niet zelf gemaakt)wel veel gedronken en koud buffet bijna alles op..
Krijg je het bericht van die vergoeding ook nog zwart op wit Coebergh? Zou ik wel even vragen in dit geval.

Rainz, vlaai over.... oh, zo lekker! Welke smaken had je? *kwijl*

Goldie, had ik nu al gezegd dat je er zo goed uitziet of heb ik dat alleen nog maar gedacht bij het zien van je foto's??? In ieder geval: je ziet er goed uit!

Mamz, hoe is het vandaag met de boys? Heb je vanuit school nog tips of hulp gekregen?

Hier is het oke. Lekker gewerkt vandaag, moest veel rapportages schrijven (dat is ene nadeel van het speciaal onderwijs) maar dat is gelukt. Morgen nog een stuk en dan is het af. Hoera! Liep er hopeloos mee achter door het sterfgeval, dus dat was stress maar nu komt het weer goed.

Aansluitend fysio gehad en nu ben ik even alleen thuis. Daar kan ik toch zó ontzettend van genieten!

Straks komt Lief Vriendinnetje met petekindje hier weer eten. Pizza vandaag dus lekker makkelijk
Fussie, ik had het simpel gehouden omdat ik nog niet heel vaak vlaaien heb gebakken en ik altijd wel wat ruzie ermee heb om ze uit de vorm te krijgen. Deze keer was het abrikozen, kersen en kruisbesschuim (waarbij ik de schuim plat heb moeten slaan omdat die helemaal los was gekomen van de vlaai :-))

Coebergh, fijn dat jullie woensdag alweer terug kunnen.

Net nog even gebeld met wat verhuurbedrijven voor het feest van mijn moeder. De slager waar we het vlees hebben besteld, zei in eerste instantie dat ze de materialen bij bedrijf A huurden. Nu opeens kwamen ze aan met het bericht dat ze toch naar bedrijf B gingen voor de huurmaterialen, alleen die was een stukje duurder en die rekenden ook nog bezorgkosten en reinigingskosten. Al met al 200 euro duurder dan dat me van te voren verteld was.

Dus maar weer naar bedrijf A gebeld of zij alsnog een last minute offerte konden maken en uiteindelijk de materialen daar besteld. Vervolgens bedrijf B nog maar gebeld om daar alles af te zeggen en de slager gebeld om aan te geven hoe ik het nu heb opgelost en om te zeggen dat ik het niet erg netjes van ze vind dat ze zomaar overstappen naar een ander bedrijf en mij dat niet op tijd hebben laten weten. Als ik er zelf niet achteraan was gegaan, was mijn vader 200 euro duurder uitgeweest.
Da's flink verdienen met wat telefoontjes dan! Goed van je!

En die vlaaien, dat klinkt wel erg lekker hoor!

Mochten we meeten, dan bestel i ker eentje bij je.

over meeten gesproken: als het huis klaar is hier meeten? Is op loopafstand van de stad, dus dat is ook nog een optie. En een ikea in de buurt enzo
Ik geloof dat jij wel zo ongeveer het centraalste woont van ons allemaal, dus dat lijkt me wel vrij gunstig.

Ik had al eens beloofd geloof ik om een bezemtaart mee te nemen, mochten we ooit meeten, dus een vlaai zal vast ook wel lukken.
Klinkt lekker al die vlaaien en taarten. Mm. Ben wel aan het lijnen. (Nou ja op aan het letten) en ben net al de mist in gegaan met een ijsje. Het was een kleintje

Ik ga dat dieet van Gold maar eens opzoeken.

Rainz dat is echt snel verdiend en inderdaad niet erg netjes van die slager. Goed van je zeg.

Vanmiddag lekker genoten van het mooie weer. Gezommen, gelezen en gedoezeld. Heerlijk.

Nog 3 1/2 dag chemo en dan is manlief er echt klaar mee.

Donderdagavond hang ik de vlag buiten. JIPPIE
Helleu,

De fles was vrij snel leeg en toen ben ik lekker baar bed gegaan.

Ik had niet echt een reden om te drinken hoor, ik was het hele weekend alleen thuis. Sportman had zwemtoestanden van zijn werk en was beide dagen van 's ochtends 5.00 tot 's avonds 22.00 van huis.

Én ik moest écht beginnen met lijnen en dat gaat toch makkelijker als je geen verleidingen in huis hebt!

Dat is dus ook net 'nieuwe' leven, slank, gezond, sportief en met weinig alcohol!

Ik ga straks dus ook even naar de hyve!

Zoebie, nog 3 dagen en 1 avond!!

Het einde is in zicht!!

Da's zeker snel verdiend Rainz, wat een nepperd joh die slager!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Even egoposten want zweem van koppijn en dus niet erg helder.

-gesprek gehad met spv-er en opvoedingsondersteuner

-twee vliegende tornado's in huis gehad

-twee formulieren afgehandeld (denk nu pas aan nummer 3, een makkie)

-klapband naar fietsenmaker gesjouwd (portemonnee zegt inmiddels heel hard au)

-kadootje gekocht voor vriendje van Middelste

-wasje gedraaid en opgehangen.

Fuss, school heeft totnutoe geen oplossingen.

Vandaag geen aanvaring met Oudste gehad of tussen de kinderen
Fijn dat het gisteren "goed" is gegaan Mamz.

Vandaag weer??

Ik bezem weer niet veel vandaag. 'k Heb genoeg andere dingen.

Ben nu aan het werk. Tot half tien. Dan met de auto naar de garage. Ik had vorige week een lekke band en toen bleek dat het ventiel kapot was. In de garage laten maken en toen kwamen we erachter dat alle vier de banden slecht waren. Poreus. Hoe gevaarlijk is dat.

Dus vandaag komen er vier nieuwe banden op. Verder vanmiddag de MW en daarna met zoon naar een andere auto kijken.

Dus druk. Komt helemaal goed. want verder ga ik weer van de zon en het zwembad genieten.
*Net terug van tandarts...wortelkanaalbehandeling gehad,auw!

Ga zo lekker met boekje op de bank,mijn hoofd knalt uit elkaar.

later meer!
Oh bah Coebergh, het ergste heb je wel gehad, hoop ik!

Ik heb ook niet veel gebezemd, vanochtend vroeg lag ik al in het zwembad en vanmiddag heb ik 35 km gefietst en ik ben ook nog tussendoor naar de kapper geweest en heel leuk geslaagd voor kleding.

Vanavond ga ik nog even wandelen, niet rennen want nu heb ik hoofdpijn.

Ik hoop dat 'ie bij jou weg is Mamz!

En vanavond zet ik de wasmachine maar weer eens aan!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
100 waterballonnen gebruikt dus tot nu toe ging het wel goed vandaag, Zoeb.

Moet straks nog wel zien om twee kinderen horizontaal en stil te krijgen.

Verder gewerkt en afgezien van afwas en kook niet gebezemd.

Nikki, wat een eind fietsen met deze hitte!

Coubergh, au. *zal ik dan eindelijk maar eens Coebergh gaan schrijven?*
Ai ai, wat een warmte he? Ik vind het best lekker, maar mijn voeten zwellen er zo van op Voel me net een olifantje

Vandaag hard gewerkt, alle verslagen zijn af. Jeuj! Thuis gekookt, en nog een kast uitgezocht voor de verhuis.

Nu staat de laptop op schoot, maar daar is het veel te warm voor merk ik wel. Tijd om lekker nog even te lezen dus en dan op tijd naar bed!
Bah vreselijk warm binnen. Buiten is het nu heerlijk. Ik heb manlief al voorgesteld om in het zwembad te overnachten.

Helmaal geen zin om in dat warme bed te stappen.

Maar ik ben wel blij dat het echt zomer is. In het weekend wordt het minder warm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven