Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
**rent wandelt al vegend langs**

Ik hol weer eens achter de feiten aan. Het is te warm om te huishouden (laat staan strijken) maar nu heeft Jom geen korte broeken en geen tshirtjes meer en moet ik dus wel... bleh!

Ik denk wel veel aan jullie!
Kinderkleding strijken?

* Fus voelt zich ontaarde moeder nu *

Bezemen hoeft hier trouwens niet persé hoor, je mag ook gewoon gezellig komen kletsen

Fijn Pips, van je baan!

Ik ga slapen, ben moe.
Fuss, ik ben nu nog niet zenuwachtig, maar dat komt vast nog wel!

Hier was het vanavond ook pasta (vandaag warm, de rest morgen als salade).

- werken

- koken

- boodschappen

- vissenkom verschonen zo ook maar snel even doen, arm beestje

- wassen en drogen

- strijken ga ik nu doen anders heb ik morgen niets om aan te doen

- poging doen tot opruimen onbegonnen werk

- afspraak maken bij kapper

- rapport schrijven en versturen bijna klaar
Pffff hoe kan het dat ik op de loopband met redelijk gemak bijna 1.5 uur kan rennen en het buiten net een minuutje of 2o vol kan houden?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hmm, iets met airco, Pip?

Ik sleur mezelf van mijn stoel af, te bedde. Morgen half dagje werk en daarna gezinsverzorgster plus tandarts voor Muis. Druk zat.
Ja misschien Ik ah eigenlijk wat later moeten gaan. Ging nu rond 2115 uur lopen en het was nog zo warm.

Maar ben ook ongesteld geworden vannacht, dat zal ook niet geholpen hebben.

Blegh voel me nu een alsof er een grote strandbal in m'n buik is opgeblazen en misselijk. Fijn met dat warme weer.....
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Moggû,

Goed van al je werk HotPip!

Strijken doe ik ook niet aan met dit weer hoor. Anders trouwens ook niet te veel!

Hier wordt er ook weinig gebezemd in huis, misschien vanavond wat. Of niet.

Zoeb, de laatste dag!

Wij hebben geen airco op het werk, da's te merken hoor.

Tot een uur of 12 doe je best je normale ding, daarna gaat het op halve kracht lijkt wel.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik moet helaas wel strijken, dat linnen spul ziet er anders echt niet uit. Maar goed, het is weer gebeurd, ben er weer een week van af.

En ik heb zowaar mijn lijstje van gisteren helemaal af!

Zoebie, laatste dag!

Vandaag heb ik gelukkig een blijven-zitten-dag. Alleen maar vergaderingen, en ook nog in gekoelde ruimtes. Kan ik mooi even bijkomen
Pips, het is echt geen weer om buiten te gaan rennen hoor.

Ik vind het nogal wat dat je het dan toch nog 20 minuten vol houdt!
Pips lopen met dit weer? Lijkt me niks. 't Is in de tuin al niet om vol te houden. Ja misschien als je alleen schaduw hebt.

Oh wat een heerlijkheid zeg. Vandaag echt de laatste dag. Kan manlief eindelijk bij komen.

Al gaat het nu wel spannend worden natuurlijk.

Ik ben nu op mijn werk. Daarna meteen wat boodschappen doen. Wat ruilen bij de Hema en een pakketje van Bonaparte naar het postkantoor terug brengen.

Gisteren weer de schrik om een brief van de Arbo. Maar gelukkig hoef ik pas de 29e op controle. Dus nog bijna een hele maand rust. Wat heerlijk.

Bezemen vandaag?

Bedden afhalen en wassen en drogen.

Verder weinig, alleen wat rommelen en als ik wat zie doe ik het meteen. Beetje bij beetje.
Stond ik daar toch net weer met een dikke strot te vechten tegen mijn tranen bij het uitzwaaien van de schoolreisbus.

Muts die ik ben....

Er wordt hier vooralsnog niet gebezemd want ik ga zo vertrekken. Eerst nog even tanken over de grens (dat scheelt nog steeds aanzienlijk in de knip)

Het is niet ver, zo'n 50 km, maar het is allemaal 80km p u weg, grotendeels met inhaalverbod. Echt een roteind om te rijden.

Maar afijn, je moet er wat voor over hebben he?

Tot vanavond meiden, en hou het koel!!!
Veel plezier Gold met pleegmoeder en het shoppen en de terrasjes. Klinkt heerlijk.
*Komt even binnen kijken*

Dag lieve dames!Genieten jullie ook zo van het weer?

Wij zijn weer terug in ons huis,nu druk met verven en nieuwe vloer leggen...dan is strax alles weer spic en span!Met dit weer gaat het niet zo snel als anders maar dat hoeft ook niet...

Zoeb...heb vluchtig gelezen dat dit laatste dag is...neem ik er een borrel op vanavond!

Fijne dag allemaal!!
Genieten van dit weer doe ik niet Coebergh, het is me echt te warm. Vanavond, als het een beetje is afgekoeld (zo tegen 10 uur of zo), dan ga ik pas weer genieten van het weer.

Straks even het badje opzetten voor de kinderen, kunnen ze vanmiddag ravotten in het water. Vanavond een paar dingetjes strijken en verder doe ik vandaag niet veel, alleen het hoognodige.

Ik hoop wel dat het zondag droog blijft, al zijn de voorspellingen niet al te best. Hopen maar dan dat de regen pas 's nachts komt.

Zoebie, ik drink er vanavond 1 op jullie, laatste dag vandaag!

Fijne dag allemaal!
Hahaha, zie net de banners onder dit topic staan, alleen maar over strijken! Hahahaha!
Zoebie, het wordt een vrolijke boel vanavond in menig tuin/balkon! Ook wij drinken er een op jullie vanavond!

Coebergh, wat ongelooflijk vervelend van het wateroverlast! Sterkte met het klussen!

GL, veel plezier vandaag! En maak je het geld wat je bespaart door te tanken bij de 'buren' niet direct alweer op door zo'n eind om te rijden?

Pips, hier wordt voor jullie geduimd. Inmiddels weet ik wat voor stress het op kan leveren.

En ik blijf het knap vinden dat je gaat sporten met dit weer!

Eigenlijk moet ik nog veel doen in huis, maar kan me er niet toe zetten. Vanavond komt oudste van man hier, dus er zal toch iets gebezemd moeten worden.

*geeft zichzelf schop onder haar bevallige derriere*

Allis, hoe is het?
quote:rainz schreef op 02 juli 2009 @ 11:48:

Hahaha, zie net de banners onder dit topic staan, alleen maar over strijken! Hahahaha!Nu staat er alleen maar reclame voor poetsmiddelen
quote:JonnaX schreef op 02 juli 2009 @ 12:00:

Zoebie, het wordt een vrolijke boel vanavond in menig tuin/balkon! Ook wij drinken er een op jullie vanavond!

*geeft zichzelf schop onder haar bevallige derriere*

Jonna dat vind ik een goeie. Moet ik even helpen?

Allis, hoe is het?

Ja wat horen we weinig van Allis. Ik hoop ook dat alles goed is.

Ik geloof echt dat er heel veel mensen eentje drinken op het einde van onze chemo-tijd. Heerlijk idee is het dat het vanaf nu niet meer hoeft. Mijn flesje staat al koud en als het wat is afgekoeld vanavond zitten we heerlijk buiten te genieten.

Maarrrrr wat is het heet zeg. Binnen is het nu het beste, Ofin het zwembad, maar er komen collega's van manlief op bezoek dus das nu een beetje moeilijk.
Vloer ligt erin,verder houden we het voor gezien voor vandaag,zelfs als ik niks doe loopt het zweet uit alle porien dus ik ga met pootjes omhoog in de schaduw.Volgende week word het minder warm en dan kan die muur heus nog wel geverfd worden...zegt ze tegen zichzelf....

Net nog maar eens de tandarts gebeld want kies waarmee hij vd week is bezig geweest blijft zeuren,morgenvroeg mag ik even langskomen.Ik spoel me te pletter en toch blijft hij kloppen..

Hebben jullie dat ook?als tandarts tandsteen heeft verwijderd zijn mijn tanden supergevoelig voor warm en koud..heb bijna zoiets van laat lekker zitten die tandsteen..

Rainz..wat voor leuks heb je zondag dat het droog moet zijn?Vorig weekend zaten ze er ook flink naast met het weer..

GL..heb me al 2 dagen aan het dieet gehouden!Nu heb ik toch niet zon honger met dit weer dus benieuwd wat volgende week brengt.

Jonna..heeft schop geholpen?Hoe gaat het met kleinezoon en de warmte?Bevalt het dagje met hem samen?

MissM..Hopelijk heb je lekker kunnen bijkomen!
Schop heeft redelijk geholpen, ben in sneltreinvaart en met de Franse slag door huis gegaan. Nu alleen nog eigenlijk een natte lap door huis en even de logeerkamer checken.

Het is in huis zo gruwelijk warm! Ben net even bij mijn dochter geweest en daar is het wel redelijk. Kleinezoon heeft niet zo heel erg veel last van de warmte, gelukkig maar! Dochter is wel in de weer met natte waslapjes enzo.

De twee dagen dat ik Kleinezoon mag verzorgen zijn helemaal geweldig! We tuttelen heel wat af met ons 2en

En ben zo trots als een pauw als hij weer iets voor het eerst doet. En het allerleukste is dat er opeens weer spuugdoekjes, rompertjes en hydrofiel luiers in de was zitten!

Nu eerst oudste van man van de trein halen!
Coebergh, mijn moeder wordt volgende week 50 en dit weekend gaan we dat vieren. Ik heb een bbq-feest georganiseerd, dus dan is mooi weer wel lekker natuurlijk.
Zoebie, wat fijn dat de chemo voorbij is!

Hoop dat het met nog een antibioticakuurtje rustig is met die kies, Coebergh.

Vandaag gewerkt, met gezinsverzorgster nieuwe spullen in huis geinstalleerd (en ook een hele hoop even afgeserveerd naar boven).

Kind naar tandarts, konijn naar dierenarts, boodschappen, watergevechtje (met spuitjes van de dierenarts), afwas, ruzie, geen zin meer in koken.

Buiten staat nog een verschrikkelijk vies fornuis, dat liefst vanavond nog schoon en binnen moet. Mis sterke man.
Ik kom me ook even aanmelden voor een bezem... (Voor eventjes!)

Sinds gister ben ik dit topic gaan lezen, en een wonder! Het helpt ook nog echt..

Woon nog thuis, heb alles op mijn kamer (schoenen, kleding, tassen, administratie, dvd's etc. etc. en een hamster )

Het was/is hier altijd een enorme puinzooi, alle rotzooi die ik niet meer gebruik, ach, druk maar in het kastje!

Gister het kastje leeg geplunderd, alles wat weg kan, ook echt wegdoen. 6 van die opberg boxen bij de Xenos gekocht (aanbieding ) en heb die in mijn kastje staan. 3 met boeken, dvd's en cd's. 1 met verzamelde decoratietroep, 1 met dozen van electrische apparaten, en 1 met cremepjes, douche gels, shampoos etc. etc.

Nog bij de Gamma aan geweest voor 3 planken voor aan de muur, daar staan nu mijn schoenen op. Tassen hangen aan de muur, net als de sjaals.

Toen kwam ik erachter dat ik nog meer rotzooi had, dus nog 2 wat plattere opberg boxen gekocht, eentje met van allemaal troepjes, en eentje met kabels, stekkers en opladers voor telefoon en camera's.

Voelt aardig goed moet ik zeggen.

Net tassen rotzooi in de kliko gedonderd, en er staat nog een klein beetje (dode plant die al een paar maanden dood is bijvoorbeeld )

Heb nog een stapel met spullen die van mijn vriend zijn, die hij wel mee kan nemen. En dan heb ik nog mijn mand, met wat tijdschriften, betaalde rekeningen, loonstrookjes etc, die ik nog steeds in de map moet doen die er onder ligt

Voel me zowaar een beetje Zen

Bedankt voor de schoppen onder mijn kont!

Nu nog een beetje orde krijgen op de financiën (want ach, geen echte vaste lasten, dus we shoppen er eigenlijk een beetje op los )

En meer discipline om de betaalde rekeningen ook werkelijk IN de daarvoor bestemde map te doen.

En dan nog een lijstje maken met dingen die ik bij moet houden.

Kamer opruimen, stofzuigen (is een ellende, slaap op zolder, dus steeds de stofzuiger 2 trappen omhoog en weer omlaag sjouwen) dweilen, afstoffen, raam eens even wassen, soms is het gewoon mat-glas

En dán zou ik nog graag een wasmand willen kopen, zodat ik mijn kleding DAAR in doe, ipv op de grond gooi.

Ik was mijn eigen kleding, en ik wacht altijd tot ik wat meer was heb, zodat ik niet voor 1 broek en een shirtje sta te wassen, vandaag die bult kleding

Wou jullie even bedanken voor de shoppen onder mijn kont, die ik eigenlijk mijzelf heb gegeven!

Liefs, Rozigst
Whaha Rozigst. Zelfs schoppen onder je eigen vod helpen hoor.

Ben je nu klaar? Over hoelang kom je weer voor een schop. Als je dat vantevoren even meld schoppen we mee.

Helpt echt.

Dat je er zin in had met die warmte. Wij puffen allemaal onder deze temperaturen, liggen in het zwembad af te koelen en jij gaat je zolder opruimen. en op zolder is het meestal nog warmer.....

Knap hoor.
Manlief heeft een uur geleden de laatste chemo ingenomen.

WE ZIJN KLAAR, ECHT HELEMAAL KLAAR. (nou ja met de chemo dan)

Sorrie moet het even uitschreeuwen.

Ben zo blij. Heerlijk,

PROOST ALLEMAAL:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven