SEPTEMBER 2009 *nieuw*

19-05-2009 18:48 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden Bieteltje 34 26 aug verrassing! 1 zoon 13 juli ZH

Nadine 34 3 sep jongen! 1 zoon

MamaD 21 4 sep meisje! 1 zoon

Di_ane 7 sep meisje! 1 zoon

Choca 33 9 sep jongen! 1 dochter

Minie 22 13 sep meisje! - 23 juli VK

Kwimmie 30 15 sep jongen! -

Linda 29 17 sep jongen! - 22 juli VK

Saxmania 31 18 sep verrassing! 1 zoon Shoshiva 37 19 sep jongen! - 24 juli Gyn 30wk echo

Jojo 34 22 sep meisje! 1 zoon 27 juli VK Lynx 37 22 sep jongen!

- Visje 28 24 sep meisje! -

Lieselotje 37 26 sep jongen! 1 zoon,

1 dochter

9 juli trouwen!!

20 juli terug van vakantie

Gefeliciteerd Visje en Minie!

Visje: denk inderdaad dat het met je eigen kinderen anders is dan die van een ander... :-)... Mijn zoontje schijnt bij anderen echt heel goed te luisteren bijv.... en hier breekt hij wel eens de tent af in zijn peuterpubertijd... :-).... (krijgt hij overigens ook zijn zin niet, maar bij mama en papa kun je net een stapje verder gaan: die vinden je toch wel lief wat je ook doet... :-))

Overigens denk ik wel dat het een extra dimensie geeft aan je werk als je zometeen zelf kinderen hebt... Ik verwacht dat je dan (nog meer) meelevend kunt zijn en ook meer maatwerk per gezin kan leveren... omdat je zelf dan ook echt ervaart dat elk kind anders is.... evenals elke ouder.... :-)...

Hier alles rustig.. Dochter is druk in de buik op bepaalde momenten... Hoop eigenlijk niet dat ze zometeen die tijdstippen ook druk is (als ze geboren is)... 's Avonds laat en 's ochtends vroeg... :-/...

Wel moe, maar verder eigenlijk geen klachten.

Ik kijk ook wel uit naar mijn verlof maar dat is pas over 9 weken dus.... moet nog wel eventjes werken. Heb ook echt voorgenomen dat zoonlief dan toch drie dagen naar de oppas en KDV gaat (niet te lange dagen weliswaar), maar dan heb ik ook een moment om alles op orde te maken thuis en uit te rusten....:-)

Zoonlief heeft keelontsteking.. Duurde even voor we het wisten, maar na drie dagen hoge koorts (wat met paracetamol wel gedrukt werd) vonden we het toch wel tijd naar de huisartsenpost te gaan. Gelukkig was hij vanochtend (na 3x een antibiotica-shotje) weer veel meer het binkie... dus dat gaat helemaal goed komen.

Liefs,
Daar ben ik weer eens...als zometeen niet weer alles weg is

@ Minie: Gefeliciteerd met jullie trouwen!!!

@ Visje: Joehoe: afgestudeerd!!! Lekker zeg: nu lekker genieten van je extra vrije tijd...

Hier eigenlijk alles wel prima: bloed was goed en groeiecho ook, kindje was helemaal niet groter dan het aantal weken dus waarschijnlijk kan de vk het bij mij niet zo goed voelen. Vorige keer zei ze dag voor de bevalling ruime 7-ponder en was het maar 4,5 pond...

Dochter is dit hele wknd ziek geweest: zesde ziekte - net naar huisarts geweest maar blijkbaar niets aan te doen en nu rustig beetje uitzieken... Ze is vandaag alweer redelijk vrolijk maar vrijdag/zaterdag waren lange dagen: veel koorts en een enorm kort lontje (bij struikelen/als iets niet meteen lukte/etc....)

ik verstuur nu even voordat het dadelijk weer weg is!
@ Minnie: Klinkt echt als een heerlijke dag! Wat zul jij gestraald hebben en dan dat heerlijke weer. Fantastisch.

@ Visje: Heerlijk, afgestudeerd. Lijkt me een fantastisch doel, gezinsbegeleider, erg uitdagend en een heerlijk gevoel om mensen te kunnen helpen. Denk dat het inderdaad met je eigen kind misschien iets anders is, maar laat je vooral niet gek maken door mensen dat ze nu ineens verwachten dat je alles perfect doet hoor.

Wat Jojo zegt is echt zo vreselijk waar. Ook hier gedraagt zoon zich thuis soms ff wat anders dan bij anderen. Zo heeft hij op de creche geen last van dramatische " ik krijg mijn zin niet en stort mij terplekke al gillend ter aarde" buien, terwijl hij hier echt om van alles boos kan worden (schijnt weer een fase te zijn, maar wat een vreselijke haha)

Jojo: Tis inderdaad te hopen dat je dochter zich buiten de buik op schappelijkere tijden actief gaat gedragen hihi.

Shosh: Hier ook iemand die bang is dat de verveling gaat toeslaan. Heb wel genoeg boeken (en zoon blijft gewoon lekker naar de creche gaan), maar toch, kan nu gewoon ff niet zoveel meer en ben ook heel slecht in stilzitten, maar ja, ervaring leert dan dat er veul actiever geforrumt wordt dusssssssssssssss we vermaken elkaar dan wel.

Beterschap aan alle zieke kindjes (en troost voor de ouders die onder een bij ziekte passend humeur van hun kinderen moeten lijden )

Hier nog een half dagje werken, dan vakantie en daarna vrij tot december. 29 juli gaat verlof pas in, maar heb met mijn werkgever afgesproken dat ik na de vakantie niet meer werk. Alhoewel ik nog wel vanuit huis een adviserende rol hou zal ik niet meer naar kantoor gaan (althans proberen..............) Woensdag lekker op vakantie, dus morgen lekker alles inpakken en dan twee weekjes naar de Ardennen (hopen op mooi weer) Schoonzus en zwager komen ook een kort weekje langs, das wel lekker want als Ray dan wat actiefs wil doen dan kan hij dat met hen doen want ik kan nu ff niet zoveel (en elke kano zou zinken ls ik er nu instap haha)

dus,. tot over een week of 2

Toedels!
Fijne vakantie!!
Goedemorgen dames!

Linda hoe was jouw echo gisteren?

He Minie, fijn om te lezen dat je bruiloft zo leuk was, en dat je ervan genoten hebt!

Nou ben jij bijna aan de beurt Lieselotje! Hebben jullie alles inmiddels helemaal geregeld? Nog een week of 2 toch?

Kwimmie, fijn dat jouw echo ook zo leuk was. Leuk hoor zo'n lekker eigenwijs kindje! (nu nog wel, als ze straks baby-af zijn en ze dan eigenwijs doen, zitten we weer met onze handen in 't haar..) Lukt 't genieten van je zwangerschap inmiddels wat beter? Of maak je je nog steeds veel zorgen. Schrijf 't hier maar allemaal van je of hoor! (als je dat nodig hebt tenminsten......)

Wil je dat ik de datum in de tabel voor je aanpas?

Jojo en Choca, hoe gaat 't nu met jullie zieke kleintjes? Zijn ze al weer een beetje opgeknapt. wat hebben kinderen toch vaak wat he? er is hier iedere keer wel weer iemand met een kindje dat een kwaaltje heeft........... de mijne is al geweest hoor! liever nu niet nog eens, 't wordt mooi weer deze week en 't is hier over ca. 2,5 week vakantie.

Heerlijk om te lezen van die fases van peuterpubertijd! Die hebben we hier ook dubbel en dwars gehad. En ik werd er soms ook bijna wanhopig van. Dat je de halve dag streng moet doen is helemaal niet leuk! maar soms zooooooo nodig. succes ermee allemaal.

Bieteltje, goede reis en geniet van je vakantie!

Ik heb zelf nu zoiets van; wat moet ik nog lang!!!!! van mij mag 't best wat sneller gaan, maar ja, geduld, geduld, geduld!

Zit lekker in zo'n regelfase. Belaag allerlei mensen met mailtjes; krijg ik een kraampakket van de verzekering? waar bestel ik wielen voor m'n kinderwagen? wanneer kan ik bedverhogers lenen?

zou 't liefst de box ook al vast in de woonkamer klaarzetten, maar ik heb met vriendlief afgesproken dat we dat na 't suikerfeest pas doen. zo'n 2 weken voor de uitgerekende datum.

dat was weer een lang verhaal. pfff.

nou, tot later!
Goedemorgen!

Wij gaan 3 juni voor de 30 weken groeiecho, dus mogen we lekker weer naar ons meisje kijken. Ze moesten even spotten waar de placenta nu ligt, want hij zakt steeds lager en ze willen zeker weten of hij niet voor mijn baarmoedermond zakt. En natuurlijk even het hoofdje checken, maar we hadden bij de pretecho al gezien dat haar hoofdje niets te klein is, gewoon een lief klein bolletje.

Vrijdag nog 5 weken en dan heb ik al verlof... De tijd gaat zo snel zeg! Ik weet nog in het begin, dat ik zat te zenuwen tot ik 16 weken was en dat dat eeuwen leek te duren. En nu ben ik een getrouwde, zeer zwangere (maar nog niet hoogzwanger )vrouw die al bijna met verlof gaat. Pfoe!

Bieteltje, fijne vakantie!

Visje, nog gefeliciteerd!

Beterschap aan alle zieke kindjes. Ik ben zelf ook getroffen door een zware verkoudheid en ik word daar altijd zo mieperig van. Minieman heeft het maar zwaar.

28 weken
minie, ik neem aan dat je 3 juli bedoelt, aangezien 3 juni al geweest is
Oh ja natuurlijk.
@ Mayls, wat mij betreft mag de datum nog even zo blijven staan . Het genieten gaat steeds beter moet ik zeggen, al ben ik pas 100% gerust als ik dat ventje gezond en wel in mijn armen heb, maar denk dat alle as mama's dat wel hebben. Ik ga morgen met de vk overleggen wat zij zegt van de datum.

Daarna ga ik lekker de laatste loodjes afleggen voor de vakantie, lekker aankomend weekend met vriendlief en vrienden op vakantie ff 2 weken niks. Daarna nog 4 weekjes werken en dat van mijn verlof genieten. Vind het wel een raar idee 16 weken niet werken, maar ze vliegen vast voorbij.
kwimmie, als je kindje er eenmaal is beginnen er weer allerlei nieuwe zorgen hoor! bereid je daar maar vast op voor! (doe ik 't wel goed als moeder? drinkt hij wel genoeg? wat is dat voor vlekje? laten huilen of juist niet?)

succes bij de VK vandaag!
@ Mayls, daar ben ik me compleet bewust van en het wordt alleen maar erger, maar dan kan ik m zien. Dat gaat voor mij een stuk schelen. Ik heb een aantal jaren terug iets meegemaakt van dichtbij, wat denk ik stiekem veel meer indruk heeft gemaakt dan ik ooit had durven vermoeden. Normaal gesproken ben ik de nuchterheid zelf en ik heb zo'n vermoeden dat dat weer terugkomt zodra die kleine er is.

Alles was goed bij de vk, bloeddruk perfect. Hartje klinkt goed. Ik krijg ook zelf steeds meer vertrouwen. Wat me alleen blijft verbazen is dat ik zo weinig ben aangekomen 6/7 kilo maar. Stiekem ben ik daar wel super trots op, ik ben namelijk altijd al te zwaar geweest en dacht dat ik heel veel zou aankomen ook nu weer, maar gelukkig valt dat heel erg mee.
Hoi iedereen,

Wat is het ontzettend stil hier.

Kwimmie: Ik herken het hoor. Die angst om veel aan te komen tijdens de zwangerschap. Ik ben ook altijd al wat te zwaar geweest en was ook erg bang om flink uit te dijen tijdens de zwangerschap. gelukkig valt het bij mij ook reuze mee. Ik ben nu 3 kilo boven mijn startgewicht. Ik merk ook dat ik nu veel minder trek heb dan voor mijn zwangerschap en zo ie zo eet ik nu veel gezonder en meer gevarieerd.

Verder heb ik een flink heftig weekend achter de rug. Ben echt enorm geschrokken dit weekend. Vrijdag ben ik namelijk over de hond van mijn moeder gestruikeld, en een flinke smak op de grond gemaakt. Gelukkig wist ik me wel zo te draaien dat ik maar half op mijn buik en half op mijn zij terecht kwam, maar merkte bij het opstaan toch een flinke pijn in mijn zij. Ik maakte mij natuurlijk flinke zorgen over de baby dus heb ik maar contact opgenomen met het ziekenhuis waar ik ter controle loop. Ze vonden dat ik gelijk moest komen voor een hartfilmpje en echo van de baby en een bloedafname om te kijken of de bloed van de baby en mijn bloed met elkaar in contact is geraakt. Gelukkig was alles goed en mocht ik s middags weer naar huis. Wel moest ik contact opnemen als ik bloedverlies of meer pijn kreeg. Wat dus ook het geval was. Gisteravond had ik een heel klein beetje bloedverlies en vannacht iets heviger. Daarnaast een ongelooflijk steken in mijn zij. Weer met spoed naar het ziekenhuis dus. Heel veel onderzoeken later bleek alles toch goed met de baby te zijn en kunnen ze niet echt vertellen waar het bloedverlies vandaan komt. De steken in mijn zij komen waarschijnlijk van een kneuzing in spier en/of orgaan door de val. Alle organen liggen nu toch anders dan normaal en ook minder beschermd. Voorlopig even rustig aandoen. Ik ben allang blij dat ze de baby zo goed hebben kunnen onderzoeken. Ze is al flink groot. Ze ligt voor op haar groei. Ook de placenta en baarmoeder waren niet beschadigd dus daar kan de bloeding ook niet van komen.

Ga zo lekker even in bad om bij te komen van alle spanningen.
visje, wat een heftig verhaal zeg! ik zou ook flink geschrokken zijn. hopelijk heb je nu niet te veel stress meer, want dat is ook niet goed voor je kleine meisje he?

wel fijn dat ze 't zo goed hebben kunnen onderzoeken. hopelijk stopt 't bloedverlies snel!

't is hier zeker rustig geweest! ik voelde me al ontzettend ontrouw, maar ik ben duidelijk niet de enige!

ik zit nu even in een onzekere periode, heb nu precies een week de baby helemaal niet gevoeld. daarvoor was dat echt dagelijks meerdere keren. maar toen ik zwanger was van mientje was dat ook zo..... maar toch is 't niet fijn.

voor mij is 't aankomen ook wel een issue hoor. ik woog na de eerste zwangerschap echt te veel! ik ben in 2007 afgevallen van 76 kilo naar 60 kilo. nu woog ik voor de zwangerschap zo'n 63 kilo. een week of wat terug zat ik alweer rond de 72. ik heb besloten niet meer op de weegschaal te gaan staan, ik zou me er niet prettig bij voelen als ik wist wat ik nu al weer zou wegen. ik eet heel gezond, alles wat de schijf van vijf voorschrijft gaat er dagelijks in, maar helaas, ook nog veel en veel meer. ik wil 't echt niet! maar ik kan 't ook echt niet laten...
Visje: inderdaad wat een verhaal zeg! Doe maar rustig aan! Hoop dat het allemaal wat meevalt.

Mayls: mag je dan niet naar de vk om het hartje te luisteren? Of heb je dat ondertussen gedaan.

Het is erg rustig en ook ik ben er debet aan. Lees alleen op mijn werk (erg hè.. :-)) het forum... en ben net drie dagen vrij geweest.

Heb nu wel wat meer last van mijn buik. Volgens mij zijn het mijn banden. Had ik de vorige keer niet, maar heb zo af en toe steken in mijn linkerzij. Ook heb ik last van mijn stuitje en/of billen. De botten beginnen al een beetje te verweken ofzo, want ik kan niet lang meer echt zitten op een harde ondergrond. En zelfs mijn bureaustoel zit niet lekker meer.

Afgelopen zaterdag hebben we een heel eind gefietst: had ik èn steken in mijn zij èn last van mijn billen... Normaal helemaal geen last van zadelpijn ofzo, dus zal toch echt wel met de zwangerschap te maken hebben.

Nou ja... we zien het verder wel... :-)

NB: 28 weken.
@ Visje, wat een verhaal zeg!! Wat zul jij geschrokken zijn!! Neem je rust en bij twijfels meteen bellen!! Ze hebben je ook goed opgevangen vind ik.

@ Mayls: heb je al aan de bel getrokken om het hartje te gaan luisteren? Bij twijfel altijd bellen hoor!!! Beter één keer teveel gebeld, dan één keer te weinig!!!!

Wij hebben ondertussen ook de pretecho gehad, maar daar was niet al te veel op te zien. Kindje had handjes, voetjes én navelstreng voor het gezichtje, dus 3D was niet te doen. Morgen mag ik nog een keer terug voor de herkansing. Als we niet hadden willen weten wat het was, hadden we mooi pech gehad. De echoscopiste zetten het apparaat op m'n buik en meteen liet meneer zijn mannelijkheid in volle glorie zien!!! Zelfs voor een leek OVERDUIDELIJK!! hahaha! Hopelijk is ie morgen net zo beweeglijk als altijd en lukt het toch nog om wat mooie 3D foto's te maken!

Verder gaat het wel goed, maar ik heb veel last van de warmte. Vooral m'n enkels heb ik al een paar dagen niet meer gezien... Ik zie dan ook erg op tegen aankomende week nu het zo warm beloofd te worden. Straks het zwembad maar opzetten voor zoonlief en voor mezelf!!!! Gelukkig hoef ik nog maar 3,5 dag te werken (8 juli laatste werkdag) en dan begint m'n vakantie en meteen aansluitend m'n verlof. Dan zal ik ook wel weer wat vaker op het forum te vinden zijn (hoop ik)....

Nu snel weer aan het werk, daar word ik tenslotte nog even voor betaald!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Visje: o, wat zul jij geschrokken zijn. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gehad. Kreeg toen gelijk een echo en omdat ik mijn enkel zo had verzwikt stokken (hoe noem je die ook alweer,pfffffff.. zwangerschapdementie) op mee te lopen. Ging natuurlijk niet met die buik. Hoop dat je niet al te veel last hebt. Op zich kunnen de baby's in de buik veel hebben, maar blijft eng.

Mayls: inderdaad gewoon bellen!

Nadine: ik heb het ook zo warm, slaap slecht door de muggen en dan moet ik weer plassen enzo... Heb ook echt een heel vervelend humeur sinds een paar dagen. Heel ontevreden en heel onredelijk. Merk het aan mezelf, zoek echt ruzie. Niet leuk... Mag van mezelf vandaag nog even zo zijn, maar morgen moet het maar afgelopn zijn. Ik ken dit niet van mezelf.

Zal het misschien door de hitte komen ofzo? of zit ik in een hormonenstijgen ofo??
.
jojo, zoonlief weer hersteld van de keelontsteking??

choco jouw dochter ook weer helemaal beter?

bieteltje; wat heerlijk dat je nu al vrij bent!! Ik ben jaloers!!! veel plezier in de ardennen...

visje: ik hoop dat het bloeden snel stopt!! Logisch dat je je zorgen maakt! Doe maar rustig aan.

mayls ik zou de vk bellen hoor voor een extra echo...als erniets aan de hand is is het in ieder geval g=fijn om even te horen of zien,...

de 3d echo was super leuk!! alles zag er goed uit en de kleine lag netjes...grappig om te voelen dat ie beweegt en het ook te kunnen zien.

nadine wat jammer dat de kleine niets wilde laten zien. hopen op de volgende keer meer zicht!! al bijna verlof. lekker zeg!

verder gaat het prima...heb eigenlijk nergens last van...behalve van dat ik geen zin meer heb ik werken..nog 4 weken te gaan...

woensdag weer naar de vk...volgens mij gewoon voor controle. ben dan 29 weken...de tijd mag wel ietsje sneller gaan...en dan tijdens mijn verlof lekker langzaam...

en nu maar wachten en wachten en wachten op het kamertje dat vandaag bezorgt wordt..

x
up
Kon m ineens niet meer vinden beneden ivm de UP

Sorry, erg druk gehad! Dochter weer beter, zesde ziekte gehad, maar viel goed mee... Zeker in vergelijking met die waterpokken vorig jaar!

Heerlijk wknd gehad, lekker veel samengeweest met ons gezinntje: echt fijn

Nu weer druk op mijn werk, vandaag laatste training gegeven en project zit in afrondende fase - nog week of zes hard werken maar hopelijk dan nog even heerlijk genieten en uitkijken naar de kleine!

Vrijdag was ik weer naar de vk geweest, groei buik lag weer voor maar in combinatie met de echo denkt ze nu dat het gewoon zo bij me hoort... Kind zou volgens echo
he choca, jouw berichtje lijkt niet helemaal af.......

visje, hoe gaat 't nu met jou??!?!!!!!!!!!!????????

@jojo, je lijf is nu zeker al aan 't "zachter" worden. sterker nog, al vanaf de 16e week. dat doen de hormonen, om je lichaam voor te bereiden op de bevalling.

lieselotje, alweer een beetje jezelf? misschien ook een beetje spanning voor je bruiloft?

ik vind dit warme weer echt heerlijk! toen ik hoorde dat 't zo warm ging worden zag ik er wel tegenop. dacht dat ik 't zwaar zou krijgen, maar dat is gelukkig helemaal niet 't geval. ik ga ook niet in de zon zitten bakken ofzo, maar wel gewoon lekker naar buiten! scheelt 't volgens mij wel dat ik van mezelf niet zo snel zweet.

ik heb de vk niet meer gebeld. voelde maandag toch een klein schopje. zachtjes weliswaar, maar ach, zo was 't bij mientje ook. voelde ik ook niets meer. als dit maar niet net zo'n nachtbreker wordt!
Poeeehh, wat is het toch warm he de laatste dagen?! Ik merk dat ik het er toch maar zwaar mee heb. En dan moeten we nog de hele zomer!

Mayls: heb je de baby alweer gevoeld en/of de verloskundige gebeld?

Met mij gaat het verder goed. Ik heb geen bloedingen meer gehad gelukkig. Heb nog wel steeds flinke pijn in mijn zij, maar dat zal gewoon die kneuzingen zijn.

Gisteren op BH jacht geweest. Mijn borsten zijn echt gigantisch gegroeid. TWee cupmaten! En ze waren al alles behalve klein! Mijn vriend blij, ik minder... voel me net Lola Ferrari!
he visje, ik denk dat we onze berichten gisteren zo'n beetje te gelijk gepost hebben

nog geslaagd voor een bh? m'n borsten zijn ook flink geworden zeg! gelukkig had ik nog bh's in de kast liggen die te groot waren. na m'n eerste zwangerschap was 't toch wat minder geworden dan daarvoor. hoop dat er na de tweede toch nog wel iets overblijft!
minie, gisteren alles goed bij de VK?

en vandaag je groei-echo? ben benieuwd!
Hai! Even een update:

Bij de VK was alles goed, was weer iets afgevallen t.o.v. vorige keer. Bloeddruk netjes, kindje mooi gegroeid en sterke harttonen. Even bloed geprikt voor ijzergehalte, uit routine. Ik geloof never nooit dat ik anemisch ben, ben helemaal niet moe ofzo en mijn conjunctivae (ik weet even niet hoe dat in normaal Nederlands heet Die dingen die je ziet als je je onderste ooglid naar beneden trekt) zijn nog lekker rood.

23 juli mogen we weer langskomen.

Vandaag bij de echo was het heel leuk! Lekker actief dametje gezien, helemaal netjes op schema en volgens de echodame een fijngebouwd klein poppetje! Ze wordt nu geschat op 1395 gram, best aardig voor bijna 30 weken. Alles zag er gewoon goed uit. En de placenta is niet verder gezakt, dus voorlopig ziet het ernaar uit dat ik op de natuurlijke manier kan bevallen.

Nu snel verder in mijn leuke boek, lekker in de tuin bij mijn schoonouders!

29 weken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven