Profiteert mijn vriend van mijn geld?

03-05-2023 22:03 411 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend en ik hebben een liefdevolle relatie sinds 2 jaar. Vanaf het moment dat hij ontdekte dat ik een leuk spaarcentje heb, werd het voor hem vanzelfsprekend dat ik de uitjes/vakanties en boodschappen betaal. Hij heeft veel vaste lasten en leeft erg zuinig om rond te komen. Dus vond ik het niet erg om wat bij te springen. Ik heb echter ook een laag inkomen door ziekte en het spaargeld is mijn enige buffer voor de toekomst. Ik gebruik dus het spaargeld om leuke dingen mee te doen. Nu oppert hij het idee om een andere auto te kopen en ik heb het idee dat hij van mij ook een bijdrage verwacht want met die auto zouden we dan meer gaan rijden (ik heb mijn eigen auto). Ik vind het lastig: tot hoever deel je je geld met je partner? We zijn niet officieel samenwonend of getrouwd en dat wil hij in de toekomst ook niet.
sende schreef:
07-05-2023 10:12
Ik denk niet dat dit klopt. Kind voldoet toch niet aan de wettelijke vereisten voor medehuur?
Mijn kind heeft zelf een inkomen, misschien was dat een vereiste? Het is in ieder geval wel gelukt.
Mostar1971 schreef:
07-05-2023 12:44
Mijn kind heeft zelf een inkomen, misschien was dat een vereiste? Het is in ieder geval wel gelukt.
Ook. Kind moet in staat zijn de huur te betalen.
Het ging mij meer om het voeren van een duurzame gezamenlijke huishouding. Je zou niet voldoen aan de termijn.

Maar uitzonderingen zijn mogelijk.
Wat vond je van zijn reactie TO? Over dat “vanuit het hart” gelul? Even eerlijk, wat vind je daar nou echt van? Geloof je ‘m?
Ik vind het vooral manipulatief als ik heel eerlijk ben. Hij schetst een beeld van je waarvan hij waarschijnlijk weet dat je daar graag aan wil voldoen; vanuit dat beeld deed je het vast.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
07-05-2023 14:35
Ik vind het vooral manipulatief als ik heel eerlijk ben. Hij schetst een beeld van je waarvan hij waarschijnlijk weet dat je daar graag aan wil voldoen; vanuit dat beeld deed je het vast.
Mee eens. Terwijl dit gewoon puur over zijn eigenbelang gaat.
Mostar1971 schreef:
06-05-2023 23:16
Zo is het. Het wordt in sommige reacties in het belachelijke getrokken maar moet je perse pronken met je bankrekening? Dat trekt juist foute types aan. Ik ben gewoon mezelf gebleven, verzorgd maar niet poenerig.
Groot gelijk, ik doe het ook zo.
dweedledee schreef:
07-05-2023 14:02
Wat vond je van zijn reactie TO? Over dat “vanuit het hart” gelul? Even eerlijk, wat vind je daar nou echt van? Geloof je ‘m?
Goede vraag. Mijn mening is dat liefde uit het hart komt, geen geld. En dat je iemand wat gunt maar zeker niet verplicht bent uit liefde. Ik denk dat hij er dus een ander beeld van heeft.
Susan schreef:
07-05-2023 14:35
Zo kun je het ook zeker zien. Ik ben na al deze reacties ook erg op mijn hoede nu. Hij heeft een opleiding gedaan tot NLP, weet niet precies of dit iets kan verklaren. Hij heeft totaal andere werkzaamheden dus ik vraag me af of het iets zegt over hem. Maar ik kan ook een beetje doorslaan nu hè.
Ik vind het echt heel vreemd om al vanaf het begin zo wantrouwig in je relatie te staan. Daar doet het feit dat hij waarschijnlijk ook niet te vertrouwen is niet aan af wat mij betreft.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Mostar1971 schreef:
07-05-2023 17:34
Zo kun je het ook zeker zien. Ik ben na al deze reacties ook erg op mijn hoede nu. Hij heeft een opleiding gedaan tot NLP, weet niet precies of dit iets kan verklaren. Hij heeft totaal andere werkzaamheden dus ik vraag me af of het iets zegt over hem. Maar ik kan ook een beetje doorslaan nu hè.
NLP is onzin en je laat je manipuleren.
Murgatroyd schreef:
07-05-2023 17:38
Ik vind het echt heel vreemd om al vanaf het begin zo wantrouwig in je relatie te staan. Daar doet het feit dat hij waarschijnlijk ook niet te vertrouwen is niet aan af wat mij betreft.
Ik snap deze vraag. Allereerst ben ik iemand die normaal gesproken niet wantrouwig is. Dus er was op een gegeven moment aanleiding voor. Naar mate je langer samen bent, ga je de relatie evalueren, waar je heen gaat samen. Hij was toen super vaag. Ontweek het om duidelijke antwoorden te geven. Dat kan natuurlijk zijn omdat hij het gewoon nog niet zeker wist. De vaagheid nam toe nadat ik na lange tijd nog steeds niet bij hem thuis kon komen. Ik werd ook niet toegevoegd op social media. Hij hing daar een super vaag verhaal over op. Ik kan het niet in detail vertellen maar het had met veiligheid te maken volgens hem. Ook was hij nog ingeschreven op dating sites. Maar mijn gevoel zei me dat alles verklaarbaar was wat ik zelf ook idioot vond. Om antwoorden te krijgen heb ik het laten onderzoeken. De onderzoeker heeft me veel informatie gegeven en was zelf ook verbaasd dat het toch allemaal bleek te kloppen. Bij de dating sites had hij zich toen inmiddels ook uitgeschreven. Achteraf vind ik het ook best gênant dat ik dit heb gedaan en ik schaam me er nu ook voor. Zoiets zal ik zeker nooit meer doen, ik herkende mezelf er niet meer in.
Okay, je zit in een liefdevolle relatie met een man die je na hebt laten trekken door een privédetective,
Je beschuldig van klaplopen zonder dat jij zelf duidelijk bent geweest en nu ook van manipulatie omdat hij NLP heeft gedaan.

Ik zou jou zo onwijs dumpen als ik die man was.

Met zo’n vriendin heb je geen vijanden meer nodig
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Maar wat zegt het over jou dat je nog steeds bij hem bent?
Zoals de waard is vertrouwt die zijn gasten. Mr. and Mrs. Smith avant la lettre.
'balans leidt tot glans'
Afbeelding
Lorrelies schreef:
07-05-2023 17:50
Okay, je zit in een liefdevolle relatie met een man die je na hebt laten trekken door een privédetective,
Je beschuldig van klaplopen zonder dat jij zelf duidelijk bent geweest en nu ook van manipulatie omdat hij NLP heeft gedaan.

Ik zou jou zo onwijs dumpen als ik die man was.

Met zo’n vriendin heb je geen vijanden meer nodig
Volgens mij heb ik hem niet van klaplopen beschuldigd hier, mijn vraag was: profiteert mijn vriend van mijn geld? En daarbij zijn alle meningen welkom. Ook mensen die de conclusie manipulatie trekken. Als ik daarop afwijzend zou reageren, ben ik naïef. Zie ik het als een optie, dan beschuldig ik hem er schijnbaar van. Vind jij het niet raar als je na een half jaar nog niet in zijn huis mag komen? En hij hangt daar een verhaal over op dat je zo uit een filmscript kan halen? En dat hij nog probeert te daten met vrouwen terwijl je hebt afgesproken dat je exclusive bent samen? Ik heb hem overigens wel verteld dat ik dat onderzoek heb laten doen. In deze tijden mag je je als vrouw toch beschermen en alert zijn? Maar ik zou het zeker ook nooit meer doen.
Murgatroyd schreef:
07-05-2023 17:55
Maar wat zegt het over jou dat je nog steeds bij hem bent?
Dat ik hem het voordeel van de twijfel heb gegeven. Maar dat ik weer onzeker werd door het feit dat hij mijn spaargeld ziet als van ons en daar doelen voor heeft. Kijk, iedereen mag van mij vinden wat ze willen hier. Ik ben in ieder geval wel blij met iedere meedenkende reactie.
Mostar1971 schreef:
07-05-2023 18:00
Volgens mij heb ik hem niet van klaplopen beschuldigd hier, mijn vraag was: profiteert mijn vriend van mijn geld? En daarbij zijn alle meningen welkom. Ook mensen die de conclusie manipulatie trekken. Als ik daarop afwijzend zou reageren, ben ik naïef. Zie ik het als een optie, dan beschuldig ik hem er schijnbaar van. Vind jij het niet raar als je na een half jaar nog niet in zijn huis mag komen? En hij hangt daar een verhaal over op dat je zo uit een filmscript kan halen? En dat hij nog probeert te daten met vrouwen terwijl je hebt afgesproken dat je exclusive bent samen? Ik heb hem overigens wel verteld dat ik dat onderzoek heb laten doen. In deze tijden mag je je als vrouw toch beschermen en alert zijn? Maar ik zou het zeker ook nooit meer doen.
Wat ik vind in deze is dat je had moeten stoppen op het moment dat je hem niet vertrouwt ipv een privédetective erop af te sturen, dat je mond moet open trekken als je denkt dat iemand van je profiteert en het weer een reden is om de relatie te verbreken als je denkt dat je partner je manipuleert omdat hij NLP heeft gedaan.
Mostar1971 schreef:

Hou je van mysterie en intriges? Vertel hier eens wat meer over? Ik ga er nu even goed voor zitten.
'balans leidt tot glans'
Of het nou terecht is of niet je vertrouwt deze man niet.
En jij bent ook niet vertrouwen met je onderzoek en nu dit topic over je liefde
lorrelies wijzigde dit bericht op 07-05-2023 18:09
2.17% gewijzigd
Mostar1971 schreef:
Vind jij het niet raar als je na een half jaar nog niet in zijn huis mag komen? En hij hangt daar een verhaal over op dat je zo uit een filmscript kan halen? En dat hij nog probeert te daten met vrouwen terwijl je hebt afgesproken dat je exclusive bent samen?

Voor vrijwel elke vrouw geldt dan einde verhaal en zet er een punt achter.
Heel bijzonder om er dan een detective op af te sturen.
Overigens heb ik wel degelijk meerdere malen aangegeven dat het niet goed voelde dat ik zoveel betaalde. Maar dan kwam er altijd een zielig verhaal waardoor ik het hem toch gunde en mezelf een trut voelde die hem dat afnam. Hij heeft veel shit meegemaakt in zijn leven en dan voelde ik me weer schuldig dat ik hem geen beter leven gunde. Hij zei: jij hebt het toch op je rekening staan, daar kun je zó lang mee vooruit.
En nog ga je niet bij hem weg, maar "draait de geldkraan dicht". Wie praat er nou zo over zijn liefde.
Maar nu zegt hij wat anders toch? Nadat je gisteren je grenzen hebt aangegeven?
Mostar1971 schreef:
....
En dat hij nog probeert te daten met vrouwen terwijl je hebt afgesproken dat je exclusive bent samen?
Sorry,dat ik alleen dit eruit pik want het viel me als (volgende) detail op.
Maar dit alleen is toch al genoeg om er dan meteen mee te kappen?
Vraag blijft,why is the rum gone?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven