Profiteert mijn vriend van mijn geld?

03-05-2023 22:03 411 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend en ik hebben een liefdevolle relatie sinds 2 jaar. Vanaf het moment dat hij ontdekte dat ik een leuk spaarcentje heb, werd het voor hem vanzelfsprekend dat ik de uitjes/vakanties en boodschappen betaal. Hij heeft veel vaste lasten en leeft erg zuinig om rond te komen. Dus vond ik het niet erg om wat bij te springen. Ik heb echter ook een laag inkomen door ziekte en het spaargeld is mijn enige buffer voor de toekomst. Ik gebruik dus het spaargeld om leuke dingen mee te doen. Nu oppert hij het idee om een andere auto te kopen en ik heb het idee dat hij van mij ook een bijdrage verwacht want met die auto zouden we dan meer gaan rijden (ik heb mijn eigen auto). Ik vind het lastig: tot hoever deel je je geld met je partner? We zijn niet officieel samenwonend of getrouwd en dat wil hij in de toekomst ook niet.
:hug:
Zo zeg, hij laat zich kennen. En daarmee zie je zijn ware aard.

Heel verdrietig voor je. Wees lief voor jezelf en neem je tijd om dit te verwerken. :hug:
Iedereen heel erg bedankt voor alle tips en het meedenken. Ik ben ontzettend opgelucht en blij dat ik dit onderwerp heb aangesneden. Had ik veel eerder moeten doen! Alle reacties waren nuttig en hebben me aan het denken gezet.
Mostar1971 schreef:
10-05-2023 09:16
Iedereen heel erg bedankt voor alle tips en het meedenken. Ik ben ontzettend opgelucht en blij dat ik dit onderwerp heb aangesneden. Had ik veel eerder moeten doen! Alle reacties waren nuttig en hebben me aan het denken gezet.
Ach wees niet te hard voor jezelf. Je bent er pas aan toe wanneer je er aan toe bent.
En zijn reactie haalt in elk geval wel alle twijfel weg. Zn leven met jou was iets te comfortabel met jou. En hij heeft het in elk geval wel erg in zijn voordeel gestuurd.

Nu lekker even bijkomen van die ellende. En lekker van het leven gaan genieten. Wie weet kom je nog eens een echte leukerd tegen. En anders is het leven zonder man ook best leuk :cheer2:
Mostar1971 schreef:
10-05-2023 09:16

Je zat goed. Je opent niet zomaar een topic, diep vanbinnen wist je dat er iets niet klopte.

Voor nu sterkte met het verwerken van een verbroken relatie. Je komt hier uiteindelijk weer beter uit!
She was brave and strong and broken, all at once.
Hoe gaat het nu met je TO? Heb je nog iets van hem gehoord?
En liggen er geen spullen meer van jullie in elkaars huizen?
Ja, hij wil profiteren van jouw geld. Dat lijkt me duidelijk. Waarom snijdt hij niet in zijn vaste lasten?
@prawzz, lees alle updates even.

@ TO, ik kan me voorstellen dat je je opgelucht voelt.
Zoek eens een andere hobby
prawzz schreef:
14-05-2023 11:07
Ja, hij wil profiteren van jouw geld. Dat lijkt me duidelijk. Waarom snijdt hij niet in zijn vaste lasten?
Of je leest eerst voordat je reageert.
Explorista schreef:
14-05-2023 11:32
@prawzz, lees alle updates even.
Excusez, ik had de laatste updates nog niet gelezen.
(Maar ik ben er wel blij mee).
Dapper Mostar!!
Ik hoop voor je dat je er snel over heen bent en dat als je een leegte voelt je weet dat je zelf die ruimte in mag nemen. Ben lief voor jezelf. Er komt nog wel iemand voorbij die ook echt wat te bieden heeft ipv praatjes.
Lorem Ipsum

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven