* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Als je condooms op de juiste manier gebruikt is de kans op een zwangerschap echt nihil. Ik zou het dan gooien op een cyclus die nog ontregeld is, en zo gek is dat ook niet na pas 10,11 weken!

Wel een gek idee dat jij als verse moeder gewoon 3 keer zoveel sex hebt als ik (alhoewel, 3 keer 0 is alsnog 0 he? )

Hier gebeurt op een beetje zoenen en knuffelen na helemaal niks meer, al wéken.... laatste keer was denk ik op vakantie? Weet het niet eens meer eigenlijk

Maar hey, we kunnen niet allemaal zo'n geil kittig ding als chicaatje zijn natuurlijk
Oh Chiek de frequentie is hier ook weg hoor...toevallig vorige week nog. Maar het voelt voor ons beide een beetje vreemd...want je probeert toch die dikke buik even weg te denken.

Gelukkig ben ik nog behoorlijk wendbaar...dus misschien een ander standje proberen
Qua betrouwbaarheid moet je de Pearl-index raadplegen. Dit is de standaard voor betrouwbaarheid van anti-conceptiemethoden.

Zie hier: http://www.anticonceptiep ... eptie/betrouwbaarheid.asp
Maar laal, dat was dan dus activiteit in week 33; onze laatste actie was denk ik in week 23-24 ofzo, das 10 weken eerder!

Als het volgende week weer wat koeler is, ga ik toch maar weer eens op m'n verleidelijkst in bed klaarliggen
quote:chica1978 schreef op 30 juni 2009 @ 11:25:

Wel een gek idee dat jij als verse moeder gewoon 3 keer zoveel sex hebt als ik (alhoewel, 3 keer 0 is alsnog 0 he? )

Ik moet er gewoon even niet aan denken momenteel. Hopelijk komt dat nog wel terug. Heel af en toe heb ik een bevlieging maar dat duurt niet langer dan 1 minuut en meestal is Pienman dan niet in de buurt.

Ondertussen ben ik gedoucht, hebben we zon en zit ik bij te komen op de bank. Echt een soort van buiten adem, benauwd-achtig na het douchen iedere keer.
quote:chica1978 schreef op 30 juni 2009 @ 11:43:

Maar laal, dat was dan dus activiteit in week 33; onze laatste actie was denk ik in week 23-24 ofzo, das 10 weken eerder! Ik kan me onze voorlaatste keer ook bijna niet meer herinneren hoor...puur toeval dat vorige week de laatste keer was
Huh Luus volgens de Pearl methode bestaat er dus zoiets als onbevlekte ontvangenis?? Bij geheel onthouding worden in de praktijk toch 10 vrouwen van de honderd zwanger??!!! Of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen?
Pien dat had ik ook met douchen...zorgen dat er voldoende frisse lucht binnen komt als dat gaat. Kan misschien wat schelen...ik liet de deuren van de cabine soms ook een klein stukje open staan...
quote:Peanutje schreef op 30 juni 2009 @ 11:47:

Huh Luus volgens de Pearl methode bestaat er dus zoiets als onbevlekte ontvangenis?? Bij geheel onthouding worden in de praktijk toch 10 vrouwen van de honderd zwanger??!!! Of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen?Whahahahaha...dat dacht ik dus ook al! Stelletje stiekemerds zijn het...die vrouwen...zeggen dat ze het niet doen, maar ondertussen
Pien, ik had dat ook een keer na het douchen. Nu douche ik met de badkamerdeur open en dat gaat perfect.

De frequentie hier is ook behoorlijk laag. Het is alweer meer dan een week geleden... Maar goed, Minieman kan het wel aan zegt hij en soms doe ik maar gewoon omdat ik het anders zielig vind. Als het helemaal aan mij lag hadden we al sinds het begin geen seks gehad, ik heb gewoon helemaal geen zin.

Qua wendbaarheid hebben we niets te klagen trouwens. Ik heb ontdekt dat 'De Aangespoelde Walvis' helemaal niet het ideale standje is! Ik bovenop werkt veel beter.
Ik vind Beatrijs heel duidelijk en niet zweverig oid. Ik ben bijvoorbeeld nog geen weeendans tegengekomen (of zou ik daar gewoon overheen lezen ). Ik heb nu het laatste deel gekocht van de week en dat vind ik wel de minste van de drie. Daarin staat bijvoorbeeld dat je als moeder vader moet overhalen om een dag minder te gaan werken, nou dat beslissen we samen wel heb ik dan Maar in die eerste twee delen heb ik dat soort betutteling niet echt gelezen. Ze is wel erg pro thuis bevallen, maar ook zeker doordrongen van de noodzaak van een ziekenhuis op zijn tijd en ook pijnstilling komt aan bod.

Kortom ik ben tevreden over Beatrijs

Hij zit inmiddels op de bus naar Beng (ik ben altijd vrij optijd, altijd handig als je op vakantie bent zo`n boek in de brievenbus ) dus je kunt hem altijd nog lenen van Beng als ze hem uit heeft!
Pfff. haalt iets opgeluchter adem. Nee, ik wist wel dat je mega vruchtbaar bent na de bevalling, dus zeker bescherming gebruikt. Maar ja, dan ben je over tijd en dan denk je toch....

Hier trouwens hetzelfde als Minnie; totaal geen zin gehad tijdens de zwangerschap. Weet nog dat Caatman bij ongeveer 20 weken glunderend thuiskwam. Hij had van zijn mannelijke collega's gehoord dat zwangere vrouwen na de 20ste week niet meer te houden zijn.

En dat ben ik ook een paar keer tegengekomen in series enzo. Zoals in Friends wanneer Rachel zwanger is, is ze ook rond die tijd megageil. En in Kluun's boek staat het ook. Maar bij mij werkt dat toch niet. Niks, nada, noppes...

Hmm. ik wacht maar gewoon nog 2 weken af of zo. Kan dan altijd nog een testje ertegenaan gooien toch?

Hier wordt het trouwens opeens bewolkt. Dat was toch niet voorspeld?
Ik wil het boek trouwens ook met alle liefde op de bus doen hoor, als ik het uit heb...althans...ik bewaar het even tot na de bevalling, soms zoek ik nog wel eens dingen op...maar daarna: no problemo. Als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel.
Even iets heel anders (voordat de reclames van durex hier weer onderaan komen te staan ) ; heeft iemand enig idee tot welke maat (of tot welke leeftijd) je babykleertjes alleen mag wassen zonder wasverzachter?

Ik heb kleertjes maat 68 gekregen en die gewoon met onze kleding meegewassen, onder het mom van: dan kunnen ze er toch wel tegen?

Chicaatje (en sproet); wassen jullie nog apart?
Hmmm.. geen idee eigenlijk. Ik heb ook kleertjes in verschillende maten gekregen en was nog steeds alles zonder wasverzachter. Ook onze eigen was zodat alles in 1 keer kan. Maar tot wanneer je dat moet blijven doen? Geen idee. Voor de zekerheid doe ik het nog steeds.
Oh dat klinkt heel ok Mard, dat Beatrijs boek. Dusse Laal ik zal je t.z.t. een gefrankeerde envelop sturen. Maar eh jij hebt het bevallingsboek toch? Of ook het zwangerschapsboek? Of haal ik de boel nu door elkaar?

Oh by the way ik douche meestal wel met de deur open. Het is meer na het douchen dat ik even bij moet komen.

Mmmmm komt opeens een hele rare kramp onder in mijn buik opzetten. Net nu ik hier zit te typen. Heel raar en zeurderig gevoel. Ik blijf het zo spannend vinden. Of het allemaal nog wel goed zit daarbinnen. Of ie het nog wel doet.

Hier is de zon in alle hevigheid doorgebroken nu.

Chiek die kleertjes zonder wasverzachter wassen. Ik dacht dat dat meer voor je kleine is dan voor de kleertjes. Dat dat spul toch iets te agressief is voor een babyhuidje.
Wij gebruiken eigenlijk nooit wasverzachter. Zie het nut er niet zo van in. Of gaat je was er extra lekker van ruiken? Want dat mis ik nog wel eens hier. Bij mijn moeder ruikt schone was altijd zo lekker.
Caat, maak je niet druk hoor, zolang je inderdaad condooms gebruikt. Ik ben na vier maanden aan de pil gegaan omdat het met de condooms niet zo goed werkte (het is vrij normaal dat je een tijdje nog wat droger bent dan anders), maar toen was ik nog helemaal niet ongesteld geweest. Volgens mij is het vrij normaal dat je cyclus een paar maanden van slag is. Maar inderdaad: je bent wel vruchtbaar, dus niet onveilig doen!

Ik heb dit berichtje alweer bijna een uur openstaan, met het voornemen op de anderen ook even te reageren, maar dat komt er steeds niet van. Ik gooi het er maar even op dus, dan komt de rest straks aan de beurt.
Wat onze Beatrijs Smulders betreft, ik had haar bij mijn 1e zwangerschap als een van mijn verloskundige en ik vond haar echt heel aardig en betrokken en ze was ook de eerste die zei dat ik gewoon lekker moest gaan pitten ipv me druk te maken om de borstvoeding.
Ik ben trouwens wel hitsig hoor, maar ik heb er gewoon de puf niet voor. Net als heel veel zin hebben in slagroomvla, maar geen zin hebben om het te kopen. Zoiets....
Mijn laatste berichtje staat een beetje raar, maar ik bedoel dat ik heus nog wel een libido heb alleen geen fut heb er iets mee te doen...

Dus.
Hehe, hier hebben we al geen seks (met penetratie) gehad sinds de conceptie... Wel in week 12 en week 20 manuele en orale seks gehad. That's it. Wel erg...Ik heb straks bijna een jaar geen penetratie gehad....

Net terug van VK. Ik ben vergeten te vragen van het zwachtelen. Ze vond mijn voeten er vandaag oké uit zien qua dikte. Nu valt het me vandaag ook wel mee, maar dat komt straks wel, naarmate de dag vordert.

Verder was het gewicht van de baby momenteel rond de 3300 gram en als het bij 40 weken geboren zou worden, schatte ze het op 3600-3700 gram. Dat vind ik zelf niet klein meer! Nu hoop ik nog heftiger dat het ergens rond week 38 geboren wordt!

Het hoofdje zat nu vast en was volledig ingedaald. Verder kon niet. Ik had dat idee zelf ook al, omdat als het kind de hik had, ik het hoofdje tegen mijn anus voelde tikken steeds. Dat klopte volgens haar ook. En ik heb het schoudertje weer gevoeld, dat zat nu tégen mijn schaambot aan nu (er direct boven dus). Onder mijn schaambot zit dus het hoofdje. Gek eigenlijk he? Hartslag was prima en mijn bloeddruk ook (100-55).

Ik zit nu lekker een bakje lekkere dikke griekse yoghurt met honing te smikkelen. Ondertussen is de zon hier ook ten volste doorgebroken. Ik blijf dus lekker binne, aan de pc, met de voetjes omhoog. Ga maar eens enveloppen schrijven, thuiszorgwinkel bellen om te vragen wanneer ik klossen kan komen halen, thermometers online bestellen etc.

Ohja en van de geheelonthouding: er worden tóch vrouwen zwanger ondanks geheelonthouding, door onzorgvuldigheid bij overige seksuele handelingen. Denk aan droog vrijen, door de penis over het schaambot of schaamlippen te wrijven (eventueel voorvocht of daadwerkelijke sperma dat vrij komt). Eventueel nog gevolgd door vingerwerk bijv. En hoppa, toch enkele zwangere vrouwen.
Oh trouwens Duft, dat misselijke gevoel dat kwam volgens mijn vk doordat de baby nu zoveel plek inneemt dat je je misselijk kan voelen doordat je maag en organen gewoon geen plek meer hebben en in de verdrukking komen.

Daarnaast vertelde ik dat ik vrij veel last heb de laatste weken van menstruatie-buikpijn en menstruatie-rugpijn. Dat was typisch iets voor het eind van de zwangerschap, voorweeën. Zorgt er mooi voor dat de bbm verweekt en al iets omhoog trekt. Voorwerk dus. Was alleen maar heel erg handig als dat nu al gebeurde.
Haai!

Zo, wij hebben er al een hele dag opzitten. Vanmorgen Sproetekind gewogen: 4160! Dus nog steeds 250 gr per week de snoepkont. Daarna meteen door naar de stad om te lunchen met m'n broer en m'n vader. We gingen met de tram, vond 'ie heerlijk dat geschud. Ging heel goed, alleen op de terugweg ging hij huilen. Er zijn hier trams met lage en met hoge instap. Natuurlijk kwam als eerste een hoge en de conductrice wilde ons niet meenemen, maar ik had een huilend kind en wilde naar huis, dus mijn vader en broer die wagen erin getild (zij bleven in de stad). Ging die vrouw helemaal lopen zeiken dat ik zelf maar moest zorgen dat ik er ook weer uitkwam want zij ging me niet helpen. Dus bij het uitstappen gewoon even iemand gevraagd, was geen probleem.

Over anti-conceptie gesproken, ik heb vanmorgen ook even een nieuw pakje condooms gekocht . We hadden er laatst nog maar één, dus sindsdien even geen actie. Maar de zin is er wel weer hoor!

Oh, en ik gebruik sinds ik een droger heb geen wasverzachter, dus gen probleem met kleertjes. Ik zou me er niet zo druk om maken hoor. In het begin waren wij ook heel streng met alles steriliseren, maar ik was m'n eigen handen ook niet 100x per dag, dus dan komt hij ook in contact met bacteriën.

Ooh, nog even iets liefs: ik ging met Sproetekind douchen vanmorgen, hield per ongeluk zijn hoofdje onder de straal, ging 'ie water drinken! Net zoals een poesje bij de kraan, dat tongetje op en neer, zo zoet!
quote:sproet1978 schreef op 30 juni 2009 @ 14:37:

Ooh, nog even iets liefs: ik ging met Sproetekind douchen vanmorgen, hield per ongeluk zijn hoofdje onder de straal, ging 'ie water drinken! Net zoals een poesje bij de kraan, dat tongetje op en neer, zo zoet!

Ohhhhh wat verschrikkelijk lief!!! *smelt*

Ik zie hem ook zo voor me terwijl hij dat doet!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven