= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Sanloes, ik moest dus ook twee dagen blijven. Omdat het met 'onze' problemen twee kanten op kan gaan na een bevalling. Of het wordt slechter of het gaat beter. Daarvoor zijn dus die twee nachten ZH bedoeld! Ze controleren dan steeds je bloeddruk, bloed en urine.

Maar zo erg is het ZH eigenlijk niet hoor, zeker zo vlak na de bevalling. Al snap ik je teleurstelling.

We hebben gisteren bij de ha zalf gekregen voor de traanbuis. Dus dat smeren we drie keer per dag nu. Hopelijk gaat het snel beter.

Vandaag ook nuttige tips gehad van de lactatiekundige. Ik legde Miep niet helemaal goed aan, waardoor ze teveel moeite moest doen om aan te zuigen. Hopelijk gaat het nu beter, ze was namelijk niks aangekomen!

Mijn vader is opgenomen met spoed. Zo sneu, hij heeft nierbekken ontsteking. Ze gaan nu onderzoeken of het van de uitzaaiingen komt. En als hij nog hogere koorts krijgt moet hij naar de IC. Spannend allemaal weer. Wat een zorgen heb je er dan zo ineens bij!
Ring: wat rot van je vader! Wanneer weten ze meer?

Mooi dat je nuttige tips gehad hebt van de lactatiekundige. En hopelijk gaat Miepje nu lekker groeien. Mijn dochter was te veel afgevallen in de eerste dagen na de geboorte en toen heb ik het advies gekregen om haar iedere 2 uur aan te leggen zodat ze meer binnen zou krijgen en mijn productie lekker opgeschroefd zou worden, hebben ze dat ook tegen jou gezegd? Het hielp in ieder geval wel want daarna groeide ze als een beertje!

En zijn je bloedwaardes e.d. nu weer helemaal goed?
Hahaha Sanloes, ik moest wel erg lachen om jouw 'MissyMB je houdbaarheidsdatum verstrijkt'

Ben blij dat je iets aan mijn verhaal hebt gehad. Jij ook Wyfke!

Jano is inderdaad weer helemaal hersteld gelukkig. Er zitten nog wat hechtinkjes maar die gaan vanzelf weg. Hij was vanmorgen zooooo blij toen we op de creche waren! Hij rende gelijk naar zijn vriendjes en zag mij niet eens meer! Liever zo dan een huilend kind die aan m'n been hangt

Ze hebben ook nog gebeld en gezegd dat het goed met hem ging, hij plast netjes op de wc en was lekker vrolijk. Verder vroegen ze of hij gewoon mee mag doen met in badjes spelen en onder de tuinslang doorrennen. Ik vond het heel goed dat ze eraan dachten het even te checken. Zolang hij niet te lang onder water zit kan dat best. Hier douchen we hem elke dag maar nog niet in bad zolang de hechtingen er nog in zitten.

MissBR hoe gaat het?? Is je vriend inmiddels thuis?

Even een vraagje, morgen heb ik controle bij de vk... dan ben ik dus 37w3d. Hoe groot is de kans dat ze inwendig onderzoek gaat doen? Ik kan het me niet meer herinneren van de vorige keer....

Sas houd je je een beetje rustig overdag? Al ben je bevallen is de warmte ook voor jou niet prettig lijkt me? En zeker in combinatie met je vermoeidheid.

Nerwen ik voel de kleine ook minder heftig bewegen dan eerst hoor. Ik denk ook dat dat komt doordat ze gewoon steeds minder ruimte hebben. Vanmorgen zei een mevrouw tegen me dat ze mijn buik zo laag vond zitten dus de baby is vast al helemaal ingedaald, zei ze. Hmmmm... ik ben benieuwd!

Ik ga even wat kouds drinken en met de voetjes omhoog tot ik Jano weer moet gaan halen! Rustig aan allemaal!
Vandaag meldt Pamela Anderson/Lolo Ferrari zich ipv Jojon Jeetje wat een stuwing! Je hoeft maar naar m'n borsten te kijken of de melk begint al te lopen, dus Tobias heeft het lekker makkelijk met drinken. Was geeneens meer afgevallen vandaag, zelfde gewicht als gisteren dus dat is prima. Wel wat moeite met temperatuur op peil houden, dus ondanks de warmte zijn wij druk in de weer met mutsjes, kruikjes en dekentjes. Te bizar voor woorden eigenlijk, ik krijg het al heet als ik naar hem kijk. Verder doet hij het echt perfect, zo'n rustig baby'tje!!! Hij slaapt of hij drinkt en dat is het zeg maar. Vannacht heeft hij zonder problemen in z'n eigen bedje geslapen. We hoeven vanaf komende nacht niet meer de wekker te zetten, gewoon kijken wanneer hij zich meldt (of niet, dat vind ik ook goed hoor, hoewel met die stuwing....)

Met dochterlief gaat het weer beter gelukkig. Nog niet de oude, maar vanmorgen heeft ze weer wat gedronken en net een eierkoek gegeten. Vandaag nog maar niet naar de creche gedaan, zusje is hierheen gekomen om voor haar te zorgen zodat ze weer op krachten kan komen, en dan mag ze morgen weer naar de creche. Manlief moet deze week wel korte dagen werken, volgende week als het goed is thuiswerken en daarna vakantie.

Fysio is vanmorgen geweest en heeft alles lekker losgemasseerd. Bekken is idd flink instabiel met dank aan die supersnelle bevalling, maar gelukkig staat het opzich wel best goed recht. Als ik me goed voel mag ik proberen om morgen of overmorgen voor het eerst naar beneden te gaan. Voetje voor voetje de trap af en dan beneden op de bank liggen of in de relaxstoel in de tuin. Verheug me er al op!!!

Geboortekaartjes had manlief gisteren opgehaald en hij was ze al in enveloppen aan het stoppen, toen ik een hele stomme fout zag: ze hadden bij de drukkerij juLi ipv juNi bij de datum gezet. Meteen de drukkerij gebeld, als het goed is zijn de kaartjes nu morgen klaar. Ach ik vind het niet zo erg dat de kraamvisite iets later op gang komt hoor, wel lekker rustig nog nu en de goede vrienden en familie komen toch wel.

Ring, veel sterkte met je vader, idd een hoop zorgen extra zo opeens. Fijn dat het met Miepje goed gaat en dat je wat hebt gehad aan de tips van de lactatiekundige.

Ga proberen even te slapen, wat een leventje!!!
meld!

wat zijn jullie allemaal bezorgd! Vriendlief weer thuis (vanmorgen opgehaald nadat de jongens naar school waren). maar hij is natuurlijk nog niet veel waard. ligt al de hele dag in bed (logisch natuurlijk). morgen zou hte ook nog erg moeten zijn en daarna weer beter. Hij moet vooral veel drinken en ijsjes eten..

vandaag heb ik de hele dag mijn moeder hier. dat is wel heel fijn hoor. Verder heb ik er wat meer vrede mee.. dan gaan dingen maar iets anders. Heb nu bedacht dat ik babykleertjes was en dan n tas stop. heb vanmorgen de enveloppen geschreven (ook weer afgestreept).. we zien het allemaal wel. ik denk dat meisje voorlopig nog blijft zitten en als dat niet zo is, dan gaat et zoals het gaat..

verder nog niet alles teruggelezen. komt later wel. fijne dag allemaal!
O Ring, wat een naar nieuws over je vader. Bah, wat een zorgen! Ik duim voor jullie.

Quintie: volgens mij is de kans op een inwendig onderzoek zeer klein. Heb het (nog) niet gehad en ben morgen 40 weken zwanger!

MissBR: fijn dat vriendlief weer thuis is! Alweer een zorg minder...
*Meld!*

Sanloes, fijn om te lezen dat je je al weer wat beter voelt. En Ring, sterkte met je vader! Quintie: bij mij doet de VK ook geen inwendig onderzoek. Het maakt mij ook niet zo veel uit of ik dat vantevoren weet of ze dat gaat doen of niet. Een beetje chaos down under zijn ze vast wel gewend

En verder is er teveel geschreven om op iedereen te kunnen reageren...

Hier nog geen voortekenen van de bevalling, m'n lieffie had bedacht dat het wel eens op 7 juli zou kunnen komen. Een dag na de uitgerekende datum, een mooie cijfercombinatie (07-07-2009) en met volle maan (of zou het een fabeltje zijn dat er dan heel veel babies worden geboren?).
Ring, wat vervelend van je vader zeg. Hopelijk valt het uiteindelijk mee!

Quintie, volgens mij inderdaad zeker geen inwendig onderzoek voor 40 weken.

Hier een 'druk' dagje. Zus halve dag over de vloer gehad en haar geholpen met het vouwen van haar bedrijfsfolder; dat houdt mij weer van de straat. Meteen daarna belde schoonzus, ruim uur aan de lijn gehad. Nu eigenlijk toch best wel moe en eigenlijk weinig bijzonders gedaan. Krijg nu toch wel last van het vocht vasthouden, voelt niet zo fijn.
Ring wat een naar nieuws van je vader! Hopelijk knapt hij snel weer op en is het niet gerelateerd aan chemo of wat ook. Maar gewoon een gevalletje 'pech'. Of is dat dan juist slecht?

Wyfke, dat van die dikke buik herken ik! 8 maanden ben ik zonder botsingen doorgekomen (niet dat ik nou meteen zo dik was, haha, maar je snapt 'm vast) en de laatste paar dagen nam ik steeds bochten te krap en botste ik overal tegenaan. Echt bizar. Vandaag valt het mee maar om de een of andere reden lijkt of is mijn buik dus dikker, of zit ie anders, en kan ik dat nog niet goed inschatten. Volgens VK was de kleine nog verder ingedaald maar ik heb haar niet gehoord over Bibi of Vibi. Heb wel mijn angst om te laat te bevallen en dan iets ergs met kindje met haar besproken maar standaard sturen ze pas met 41,5 weken door naar gynaecoloog. Als ik er heel veel problemen hebben plannen ze nog wel een afspraak met 41 weken. Ik hoop maar dat het niet zover komt. Enkels zijn weer dramatisch, vandaar. En sorry dat ik daar zo over zeur, de hele tijd! Ze zijn helaas erg aanwezig en daarom houden ze me heel erg bezig.

Jojon wat een oerstomme fout van die drukker! Plaats je nog wel een foto op de hyve? ben wel benieuwd! Ik heb net 2 proefdrukken besteld bij verschillende 'ontwerp zelf je kaartje'-sites en ben benieuwd hoe ze zijn. Met een beetje mazzel kan ik dan eind deze week eindelijk enveloppen gaan schrijven, of mijn excel adresbestand uploaden in die site. Dan maar geen ooievaar postzegels, rechtstreeks versturen is ook best. Is de porto nog minder ook.
Het ziet er erg slecht uit, gaan zo naar AC ZH. Zijn oncoloog ziet het namelijk zeer somber in, hij blijft achteruit gaan...

Ik had me het eerste grote uitstapje heel anders voorgesteld...
*breekt even in

Ring, wat een ontzettend naar nieuws van je vader. Heel veel sterkte!

*breekt weer uit
engelbengel: volle maan schijnt een fabel te zijn, maar 7 juli is ettra bijzonder, want er schijnt een volle maan en maansverduistering te zijn.....

pipa: heb jij ook een kaartje bij geboortepost?

ring: heel veel sterkte!!!
Ring onwijs veel sterkte met je vader! Wat verdrietig dat het zo slecht gaat meid.

Over volle maan: Schijnt toch waar te zijn, dat er dan meer kindjes worden geboren.....
*breekt ook even in*

Ring, heel veel sterkte
sterkte Ring, ik denk aan je...

Heb vandaag digitaal proefje van geboortekaartje ontvangen, ben er helemaal blij mee!! Nu nog even zien dat ik het adressenbestand van de back-up van onze oude pc pluk dan kan ik de enveloppen ook gaan printen. Als ik er ooit nog aan denk even geboortezegels kopen... ik kan echt om een specifieke boodschap van huis gaan en met van alles thuis komen behalve dat waar ik om ging...

Houdt er ook nog iemand bij of iedereen zich gemeld heeft vandaag?
Het lijkt gelukkig iets beter te gaan maar alles wordt vanabond nog bekeken met scans. We gaan in ieder geval weer naar huis toe zo, het is niet meer zo zorgelijk dat we hier moeten blijven.
Ring, sterkte met je vader en hopelijk komt het goed.

Volgens mij heeft iedereen zich gemeld vandaag, behalve Loeki en Randy?

Leuk dat jullie allemaal met de kaartjes bezig zijn. Wij gaan morgen even de proef bekijken en dan staat het enveloppen schrijven ook op de planning voor morgen. Wat een gekke fout van de drukker Jojon! Ach, een dagje later kan geen kwaad wel?

Pippa: waar ben je bang voor dan, als je te laat zou bevallen? Ik merk dat ik vandaag extreem bezig ben met de bewegingen van onze kleine. Alsof hij er ineens mee op zou houden, maar hoe groot is die kans nou? En je doet er dan niks aan. (dat helpt niet, ik weet het) Het lijkt mij ook naar op echt flink overtijd te gaan, vooral ook omdat we een flinke vent verwachten en ik dan twijfel over zijn ruimte en of ie nog wel genoeg krijgt van me.

Maar als ie er is, zullen er wel weer andere angsten zijn. Iedereen waarschuwde altijd dat als je moeder bent, je nooit meer zonder zorgen leeft. Nou, die zorgen zijn begonnen vanaf het moment dat ik dat tweede streepje zag en ik vermoed dat ze inderdaad nooit meer weg zullen gaan. Het kost je wat, maar dan heb je ook wat.

Fijne avond allemaal nog en tot morgen!
quote:Ring1981 schreef op 30 juni 2009 @ 17:33:

Het ziet er erg slecht uit, gaan zo naar AC ZH. Zijn oncoloog ziet het namelijk zeer somber in, hij blijft achteruit gaan...

Ik had me het eerste grote uitstapje heel anders voorgesteld...
Ring: veel sterkte! Wat moeilijk allemaal! Ik hoop maar dat hij er weer bovenop komt...en wat dubbel voor jullie, zit je net lekker op je roze wolk en dan deze zorgen.

Jojon: goed dat je het nog net op tijd zag van die kaartjes! Stel dat de enveloppen al dichtgeplakt zaten met de postzegel erop...

Jouw zoon klinkt trouwens als een exacte kopie van mijn dochter. Die sliep en dronk ook alleen maar en was heerlijk tevreden. Fijn is dat he? Hoe was jouw dochter als baby? Heel anders dan zoonlief?

Pippa: het zou best kunnen dat die botsingen te maken hebben met een zakkende buik. De kleine is al behoorlijk ingedaald en ik heb het idee dat de buik dan ook meer naar voren hangt, als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik snap dat je wilt zeuren over die dikke enkels enzo, mijn voeten waren gister maar een beetje opgezet en voelden de hele dag zo vreselijk warm, prikkelig en onaangenaam! De enige remedie schijnt veel drinken en de voeten omhoog te zijn.

Nerwen: beweegt de baby minder dan eerst? Als je het niet vertrouwt altijd even de vk bellen hoor! En iemand anders gaf hier al eens de tip om iedere beweging die je voelt even op te schrijven, dan blijkt het kindje veel vaker te bewegen dan je denkt. Maar je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat de ruimte in de buik steeds beperkter wordt.

Watever: klopt inderdaad van de volle maan! Tijdens de vorige zw.schap woonde ik op een eiland en ik ben bevallen tijdens volle maan/springtij/hoog water. Het vee schijnt daar ook gevoelig voor te zijn en ik dus blijkbaar ook Het is om die reden dat vriendlief ons tweede kind dan ook verwacht.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb ook geen inwendig onderzoek gehad tot nu toe. Behalve vorige week toen het zo rommelde en ik zo ziek was, maar dat kon me eerlijk gezegd niks schelen. Mijn vorige ha deed standaard onderzoek bij 35 weken.
Ring: sterkte

En nog gefeliciteerd!
Heb nog niet eens kunnen reageren op Ring. Veel sterkte meid hopelijk krijg je vanavond nog goed nieuws.

Ben kapot, ik reageer morgen wel even op iedereen maar wilde Ring nog even sterkte wensen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Sanloes, ik heb idd een kaartje bij Geboortepost ontworpen maar heb daar nu een vraag/klacht uitstaan omdat er iets fout ging bij betalen en kortingscode. Hopelijk morgen antwoord en dan snel een proefdruk in de bus. Echt gebruiksvriendelijk vond ik die site trouwens niet, want daardoor is gisteravond laat mijn computer/IE gecrasht en was ik mijn forumpost kwijt. Ik heb ook nog een proefdruk besteld bij geboortekaartontwerp. Ben heel benieuwd welke van de 2 het mooiste is/beste bevalt en wlke het dus gaat worden! Als ze allebei ruk zijn heb ik een ander probleem c.q. stressfactor, hahaha.

Nerwen, mijn angst zit 'm erin dat ik 2 voorbeelden ken van vrouwen die overtijd liepen en ingeleid wilden worden, wat werd geweigerd door VK/gynaecoloog. Vooral niet aanstellen, wij weten wel wat goed is. Maar beide baby's zijn in de buik overleden en dat had dus niet hoeven gebeuren als ze maar hadden geluisterd. Ik word al naar als ik eraan denk. Hoop dus dat ik redelijk op tijd beval... Misschien gebeurt er iets met volle maan!
Ring, wat een ontzettend naar nieuws van je vader. Heel veel sterkte! Wat moet dit nu, juist op dit moment, moeilijk voor je zijn!
Goedemorgen en meld!

Ring wat een naar bericht... hoe gaat het nou met je vader? Ik hoop dat het allemaal meevalt, heel veel sterkte voor jou!

Uhm uhm uhm... ik weet nu al even niet meer waarop ik moet reageren maar er zit ook eigenlijk maar 1 ding in mijn kop:

HET IS JULI!!!
Blog vandaag verloopt jouw houdbaarheidsdatum!!!

(ik vind dat we em erin moeten houden!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven