Ongepland zwanger

30-06-2009 00:31 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het anno 2009 kan dat eigenlijk niet meer, maar toch gebeurd... zwanger na een one night stand.

En nee, ik ben geen 16, maar 34, goed opgeleid, drukke baan en een kind van 11 en nu zwanger. Mijn one night stand (38 jaar) vond dat het niet mijn probleem was, maar ons probleem en wilde mij helpen en steunen. We moesten heel gauw het probleem oplossen.

Toen ik vertelde daar goed over na te willen denken, heb ik niets meer van hem vernomen. Op mijn mail en telefoontje reageerde hij niet meer. Dus heb ik de twee weken daarna goed nagedacht en besloten het kindje te houden.

En ik vind dat hij dat moet weten, maar om hem nou een sms te sturen vind ik ook niet ok, dus zijn voicemail ingesproken of hij mij terug wil bellen, maar geen reactie.

Ondanks dat ik begrip heb dat dit voor hem ook emotioneel heftig is en hij met zijn eigen gevoelens zit, kan ik ook boos worden om zijn ( in mijn ogen) onvolwassen gedrag. Hij is 38 en geen 16 meer en wegvluchten en je handen voor je oren houden als een kind, 'ik hoor het niet dus gaat het vanzelf over' vind ik behoorlijk kinderachtig.

We zijn toch twee volwassen personen die hierover kunnen praten en eventueel afspraken moeten kunnen maken? Hij weet niet eens wat mijn beslissing is.

Ik voel me er heel naar over, alsof we ruzie hebben en ik ga conflicten altijd aan met praten en oplossingen. Ik weet dat hij waarschijnlijk denkt dat ik zijn leven verwoest en uit een emotie zo waarschijnlijk doet... maar toch!

Graag zou ik hierover advies/feedback willen ontvangen van andere Viva-lezers/lezeressen.

Alvast bedankt, Glittervisje
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 14:15:

[...]

Dus of de man het wil of niet, dat maakt dus helemaal 0,0 niets uit?

Kun je als man hoog of laag springen, als de vrouw beslist dan komt er dus ongewild een kind van jou als man op de wereld. Die zich later ongetwijfeld gaat afvragen wie z'n vader is.

Lekker is dat!Dus als jij jouw vader niet gekend had (ik neem nu maar even aan dat jij hem kent) dan was jij liever niet geboren?
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 14:35:

@Maleficent, waar zie je mij schrijven dat ik vind dat de vrouw onder dwang naar de abortuskliniek zou moeten?

Ik vind dat het feit of de vader het kind wil of niet doorslaggevend zou moeten zijn in de keuze van de vrouw.

Ik heb nu laatst ook weer een topic gelezen over een vrouw die onder druk van haar man en de omstandigheden een abortus heeft laten doen en die is er jaren later depressief van. Het gaat niet om een nieuwe auto, maar om een kind. Als zij het kindje graag wil houden, en ze zou het weghalen onder druk, onderschat de gevolgen op lange termijn dan niet.

@Ine, in de openingspost geeft Glittervisje aan dat ze advies en feedback wil. Die heb ik gegeven. Anderen blijven mijn posts interpreteren op de manier die zij willen en daar geef ik reactie op.

Nee, ze vraagt hoe om te gaan, met de vader. Niet of ze het moet laten komen of niet.
Grief is just love with nowhere to go
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 14:35:

@Maleficent, waar zie je mij schrijven dat ik vind dat de vrouw onder dwang naar de abortuskliniek zou moeten?

Ik vind dat het feit of de vader het kind wil of niet doorslaggevend zou moeten zijn in de keuze van de vrouw.

@Boerin, volgens mij heb jij niet helemaal goed gelezen. Glittervisje schrijft dat haar one-night-stand had aangegeven het kind niet te willen. Hij wilde gelijk de volgende dag een afspraak laten maken om het weg te laten halen.

@Ine, in de openingspost geeft Glittervisje aan dat ze advies en feedback wil. Die heb ik gegeven. Anderen blijven mijn posts interpreteren op de manier die zij willen en daar geef ik reactie op.

Maar als de vader de doorslaggevende stem zou hebben, dan heeft de moeder alsnog totaal geen zeggenschap over haar kind en lijf. Dan moet ze zich misschien tegen haar wil naar een abortuskliniek slepen, omdat vader dat nu eenmaal blieft.

Gekker moet het niet worden!

Denk dat veel vrouwen in zo'n geval vroeg of laat gewetensnood krijgen, omdat ze liever toch het kindje het leven hadden gegeven.

TO vroeg idd om advies en feedback, maar niet op de vraag of ze het kindje wel of niet zou moeten laten komen.

Ze wilde graag advies in hoeverre ze het de vader moest vertellen nu hij niet reageert op haar berichten. TO is de vraag van wel of niet laten komen allang gepasseerd, dus je opmerkingen zijn overbodig.
quote:eleonora schreef op 30 juni 2009 @ 14:36:

[...]

Ja maar Sun, dat kun je natuurlijk ook omdraaien.

Een vrouw moet maar een abortus plegen omdat een man wel wil neuken, dat zonder condoom doet en dan, als er een kindje op komst is, niks meer van zich laat horen en niks met de consequenties van óók zíjn vrijpartij te maken wil hebben.

Ook lekker natuurlijk.

Het is toch allebei moeilijk?

Nee, ik zeg niet dat een vrouw dan maar abortus moet plegen. Ik zeg dat ik het mij niet voor kan stellen dat een vrouw bewust kiest voor kind op deze manier!

In dit geval gaat het ook niet om een abortus, maar om een overtijdbehandeling. Dat vind ik ook verschil uitmaken. De keuze om het niet te willen heeft ze met de morningafterpil ook gemaakt.

Als je eicel bevrucht is, dan is het toch ook al een 'mens in wording'? En nu drie weken na de bevruchting is het allemaal compleet anders??
ik begrijp niet dat je een kind wilt houden van een man die je helemaal niet kent. Waarschijnlijk wil hij in de toekomst geen rol in jouw leven of het leven van het kind wil spelen, anders had hij allang gereageerd. Vanwege jouw beslissing moet zijn leven rondom dat kind gaan draaien, dat is geen kattenpis. Ik zou niet zo blij zijn als man.. loopt er ergens onbedoeld en ongevraagd een kind van je rond. (En voordat iedereen begint te roepen dat het wel zijn verantwoording is: anticonceptie regel je samen. En als er dan iets mis gaat -geknapt condoom of zoiets- gelijk over hebben en morning after pil halen.)

Verwacht dus niet te veel van hem!
quote:Ine schreef op 30 juni 2009 @ 14:46:

[...]

Maar als de vader de doorslaggevende stem zou hebben, dan heeft de moeder alsnog totaal geen zeggenschap over haar kind en lijf. Dan moet ze zich misschien tegen haar wil naar een abortuskliniek slepen, omdat vader dat nu eenmaal blieft.

Gekker moet het niet worden!

Denk dat veel vrouwen in zo'n geval vroeg of laat gewetensnood krijgen, omdat ze liever toch het kindje het leven hadden gegeven.

TO vroeg idd om advies en feedback, maar niet op de vraag of ze het kindje wel of niet zou moeten laten komen.

Ze wilde graag advies in hoeverre ze het de vader moest vertellen nu hij niet reageert op haar berichten. TO is de vraag van wel of niet laten komen allang gepasseerd, dus je opmerkingen zijn overbodig.Ine, ik zeg niet dat je je moet laten dwingen. Je zou het niet moeten willen. Dat bedoel ik te zeggen.
maar ja, ze wil het kindje wél.

ik kan me zo voorstellen dat glittervisje allang alle voors en tegens naast elkaar heeft neergelegd.

En een morning after pil is weer wat anders dan een overtijdsbehandeling. Bij en morning after pil weet je nog niet zeker of je zwanger bent, en doe je het voor de zekerheid. Als je de bevestiging hebt door een test dat je zwanger bent is het toch weer anders, gevoelsmatig.
Dag dames en Glittervisje,

ik lees allemaal reacties, en hier een reactie van een man, ik dus ;)

Als je onbeschermd sex hebt dan weet je dat er consequenties van kunnen komen. En als man WEET je dat de vrouw uiteindelijk beslist.

Ik vind dat de vader zijn consequenties moet nemen, hij is een kerel van 38 en geen puber. Hij hoeft niet met haar te trouwen maar ik vind dat hij zijn VERANTWOORDELIJKHEDEN moet nemen.

En niet als een slappeling weg moet rennen. Afspraken maken met de vrouw van hoe en wat. Dus communiceren. Dat geeft hem ook meer rust, nu kan hij leven in angst dat zij ooit aan zijn deur staat met de baby, of later een vijftienjarig kind uitleg komt vragen.

En als hij het erg vindt om vader te worden had hij daar eerder over na moeten denken en het gesprek moeten aangaan met de moeder waarom het beter zou zijn van niet en met argumenten aankomen, het bespreekbaar maken.

Sorry hoor maar wat een lullo!!!!
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 14:51:

[...]

Ine, ik zeg niet dat je je moet laten dwingen. Je zou het niet moeten willen. Dat bedoel ik te zeggen.

Maar je oordeelt nogal, vind ik. Als in, je moet een kind niet in je eentje willen krijgen, want dat kan niet goed zijn voor dat kind. TO deelt niet jouw mening, waarom dan zo dit standpunt hier innemen? Dat is geen punt van discussie meer. Je kunt het er mee eens zijn of niet, het is een gepasseerd station. Over en uit, de 'garnaal' komt en is welkom. Dat is toch mooi? Ik word daar blij van, als ik dat lees. Echt waar.

Denk dat er veel kindjes zijn in omstandigheden waarin vader en moeder bij elkaar zijn, die veel minder geluk kennen. Gezinnen waarin huiselijk geweld is, of waar een van de ouders alcoholverslaafd is, of crimineel, of drugs dealt. Het gaat erom dat een kindje een veilig onderkomen heeft, zich gewenst en geliefd voelt bij de ouder die voor het kind zorgt en het voldoende eten, drinken en warmte krijgt. Ideaal is het misschien niet, maar idealer dan in een gezin waarin bijv veel geweld is.

Ik zou het ook wel willen, nu in de situatie waarin ik ben, al zou het zwaar zijn. Als het dan zo moet zijn, dan ook maar het beste er van maken.Op dit moment zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen een abortus of, zoals jij wilt, een overtijdsbehandeling te ondergaan. Alleen kun je een kind ook veel geven. Het zou anders zijn als ik 16 was geweest, zonder opleiding of baan.

Het leven is geen diep dal of zonder zon als er geen vader in beeld is of bekend is. Het zal een deel uitmaken van het leven van dit kind, later, als hij vragen krijgt over zijn vader. Maar TO lijkt me prima in staat om daar mee om te gaan.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2009 @ 14:55:

maar ja, ze wil het kindje wél.

ik kan me zo voorstellen dat glittervisje allang alle voors en tegens naast elkaar heeft neergelegd.

En een morning after pil is weer wat anders dan een overtijdsbehandeling. Bij en morning after pil weet je nog niet zeker of je zwanger bent, en doe je het voor de zekerheid. Als je de bevestiging hebt door een test dat je zwanger bent is het toch weer anders, gevoelsmatig.

En ik heb dus alleen proberen aan te geven dat voor mij de 'tegens' veel zwaarder zouden wegen dan de 'voors' en ik in dit geval zou hebben gekozen voor een overtijdbehandeling. Misschien is het gevoelsmatig, maar na de bevruchting is het een bevruchte eicel van 0,5mm en nu is het een embryo van 2 mm. Voor mij geen verschil. Het is allebei een 'kind in wording'.

Ik snap echt niet waarom jij mij zo aanvalt op mijn mening. Zal vast aan mij liggen.
quote:tijgervrouw schreef op 30 juni 2009 @ 14:50:

ik begrijp niet dat je een kind wilt houden van een man die je helemaal niet kent. wie zegt dat zij hem niet kent. Een one night stand zegt niets over hoe lang je iemand kent!
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 15:04:

[...]

Ik snap echt niet waarom jij mij zo aanvalt op mijn mening. Zal vast aan mij liggen.Ik val je niet aan, maar ben het niet eens met je. En ik vind dat je nogal veroordelend post. Dus ga ik er tegen in.
En voor je denkt dat ik het alleen op jou heb gemunt, ik ben het ook niet eens met tijgervrouw.
@Glittervisje, ik vind het heel knap dat je ervoor kiest om het kindje te houden. Ik denk ook niet dat het kindje per definitie slechter af is zonder vader als ik je posts lees (in hoeverre je dat kunt beoordelen door de pc heen). En er zijn ook veel gezinnen waar de vader weggaat of waar de gezinssituatie verre van ideaal is.

Ik hoop voor je dat de vader alsnog wat van zich laat horen, maar het is nog pril en voor hem is het ook een schok. Neemt niet weg dat ik vind dat hij direct met je in gesprek had gekunt.

Ik denk dat ik dat een man nog wel zou vergeven als hij alsnog deel wil uitmaken van het leven van je kindje.

Maar mijn gevoel zegt dat het helemaal goed komt! Een goede zwangerschap gewenst!
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:13:

[...]

Ja en ik vind dus dat die keuze gebaseerd zou moeten zijn op het gegeven of de vader het kind wil ja of nee.als het in zijn buik groeit mag hij kiezen.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 15:04:

[...]

En ik heb dus alleen proberen aan te geven dat voor mij de 'tegens' veel zwaarder zouden wegen dan de 'voors' en ik in dit geval zou hebben gekozen voor een overtijdbehandeling. Misschien is het gevoelsmatig, maar na de bevruchting is het een bevruchte eicel van 0,5mm en nu is het een embryo van 2 mm. Voor mij geen verschil. Het is allebei een 'kind in wording'.

Ik snap echt niet waarom jij mij zo aanvalt op mijn mening. Zal vast aan mij liggen.

Misschien ligt het aan je manier van hoe je het brengt. Natuurlijk heb jij een mening en mag jij die uitten, alleen de vrouw heeft al een besluit genomen en vraagt advies over hoe met hem om te gaan.

Hij mag in mijn ogen al lang blij zijn zo'n verstandige vrouw getroffen te hebben, zij had ook anders kunnen reageren!
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:23:

Googlen op 'opgroeien zonder vader' levert genoeg op.

godzijdank heb ik google niet nodig om te zien dat mijn kinderen het uitstekend doen zonder dat hun vader in the picture is. Er mankeerd buiten de normale puberstreken helemaal niets aan ze. Ze zijn gelukkig en als je het niet erg vind ga ik ze niet vragen of ze liever dood waren geweest dan dat ze het leuke leven hadden wat ze nu hebben.

Wat een waanzin zeg. Natuurlijk zijn er gevallen bekend van kinderen die het heel moeilijk vinden zonder vader. Natuurlijk is het kind het best af met een vader en moeder die van elkaar en het kind houden maar we leven nu eenmaal in een wereld waarbij we godzijdank mogen kiezen of we samen doorgaan met de opvoeding of niet.

Ik heb er voor gekozen om dit niet te doen. Voor mijn kinderen. Ik heb hun vader weggestuurd omdat ik voor de volle 100% wist dat als wij samen zouden zijn gebleven mijn kinderen hier ernstige schade van hebben opgelopen.
@TO, ik vind dat je het netjes doet. Je probeert hem te betrekken in de beslissing en je kiest voor jezelf, je gezin en voor je ongeboren kind. Als hij van niets wil horen, heb jij al het mogelijke gedaan. Dat kan jij jezelf niet kwalijk nemen (als je dat al zou doen). Veel wijsheid en gezondheid gewenst.
Googelen op 'ernstige hartkllachten door het drinken van een kopje thee' levert waarschijnlijk ook genoeg op. Of 'het ontberen van een rode driewieler' waarschijnlijk ook.

TO is zwanger, ze heeft een MAP gehaald, is toch zwanger, wilde overleggen met de man in kwestie, hij geeft niet thuis, haar buik, haar leven, haar beslissing. Hij had een stem kunnen hebben, hij had afspraken kunnen maken, maar hij wil niet, dan is zijn stem ook niet belangrijk. En sowieso nooit doorslaggevend.

Maar Sunny, als je echt overweegt om een kind niet te laten komen omdat de vader liever niet wil dan is het maar goed dat je sowieso geen moeder wordt, want dan is je prioriteitsstelling wat verkeerd.
juust!! thyra
En hoe zie je het voor je als een man het kind wél wil houden omdat zijn vaderschapswens opeens opspeelt en de moeder wil het kind níet houden. Tegen haar zin 9 maanden zwangerschap laten uitzitten en het kind afdragen na baring?

Nee zeker?

Nou, alleen al dáárom hebben mannen er nóóit een stem over wat er met het lichaam en een zwangerschap van een vrouw gebeurt, en dat is maar goed ook, want dat is de bron van veel ellende in de wereld.

Daarbij wéten mannen dit. En als vrouwen écht zo niet te vertrouwen zijn als het op zwangerschap, seks en abortus aangaat snap ik niet dat er zóveel mannen zijn die géén condoom gebruiken, seks hebben met alles met een gat erin en vervolgens verbaasd zijn dat van neuken een kind komt. En dat de vrouw in kwestie weleens ánders over de cellen in haar baarmoeder zou kunnen denken dan hijzelf en dus níet de beslissing neemt die hij zou nemen.

Wie waagt die wint, wie neukt krijgt een kind.... Hoe moeilijk is dat.
@ Thyra

Mee eens!
Ik vind het eigenlijk verbijsterend. Mannen wéten dat een kind 'levenslang' betekent, ze wéten dat vrouwen anders tegen zwangerschap aankijken dan mannen (al was het maar door de hormonen) ze wéten dat een vrouw een houdbaarheidsdatum heeft wat zwangerschap betreft en dat het dus niet altijd een kwestie is van 'doe maar weg, ik maak wel een nieuwe' (zeker als het ook nog eens een vrijgezelle vrouw mét kinderwens van een bepaalde leeftijd is) en ze wéten dat abortus voor vrouwen vaak iets anders is dan het uitdrukken van een ongewenste puist.

En dan nóg zijn er mannen die neuken met vrouwen zónder bescherming en het risico nemen én dan verbolgen zijn als er geen abortus volgt.
IDEM! helemaal eens met Thyra
quote:Ine, ik zeg niet dat je je moet laten dwingen. Je zou het niet moeten willen. Dat bedoel ik te zeggen.

ja dat zou de zaken wel een heeeeeeel stuk makkelijker maken. Helaas pindakaas heeft moeder natuur ons vrouwen zo ingesteld dat zodra we weten dat er een baby in onze buik zit ( of een klompje cellen) onze hormoonhuishouding als een razende tekeer gaat in ons lijf. Diezelfde hormoonhuishouding zorgt er ook voor dat een zwangere vrouw dat klompje cellen als haar kind ziet en dit wil beschermen.

Het vereist nogal wat moed om te besluiten om een abortus te ondergaan omdat het diep van binnen tegen elke vezel van je instinct indruist. Daar kies je niet voor, dat is nu eenmaal zo.

Ik neem mijn petje dan ook af voor allen die een dergelijke weloverwogen beslissing wel hebben kunnen nemen. Ik kon ( en kan ) het niet maar ben absoluut pro abortus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven