Ongepland zwanger

30-06-2009 00:31 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het anno 2009 kan dat eigenlijk niet meer, maar toch gebeurd... zwanger na een one night stand.

En nee, ik ben geen 16, maar 34, goed opgeleid, drukke baan en een kind van 11 en nu zwanger. Mijn one night stand (38 jaar) vond dat het niet mijn probleem was, maar ons probleem en wilde mij helpen en steunen. We moesten heel gauw het probleem oplossen.

Toen ik vertelde daar goed over na te willen denken, heb ik niets meer van hem vernomen. Op mijn mail en telefoontje reageerde hij niet meer. Dus heb ik de twee weken daarna goed nagedacht en besloten het kindje te houden.

En ik vind dat hij dat moet weten, maar om hem nou een sms te sturen vind ik ook niet ok, dus zijn voicemail ingesproken of hij mij terug wil bellen, maar geen reactie.

Ondanks dat ik begrip heb dat dit voor hem ook emotioneel heftig is en hij met zijn eigen gevoelens zit, kan ik ook boos worden om zijn ( in mijn ogen) onvolwassen gedrag. Hij is 38 en geen 16 meer en wegvluchten en je handen voor je oren houden als een kind, 'ik hoor het niet dus gaat het vanzelf over' vind ik behoorlijk kinderachtig.

We zijn toch twee volwassen personen die hierover kunnen praten en eventueel afspraken moeten kunnen maken? Hij weet niet eens wat mijn beslissing is.

Ik voel me er heel naar over, alsof we ruzie hebben en ik ga conflicten altijd aan met praten en oplossingen. Ik weet dat hij waarschijnlijk denkt dat ik zijn leven verwoest en uit een emotie zo waarschijnlijk doet... maar toch!

Graag zou ik hierover advies/feedback willen ontvangen van andere Viva-lezers/lezeressen.

Alvast bedankt, Glittervisje
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2009 @ 13:21:

Ik ben helemaal niet pro-abortus, meestal weet ik me nog wel aardig in te houden, maar om dit soort reacties kan ik echt pislink worden.

wat een stemmingmakerij met je 'waar is de stem van het kind'

jij vindt dat het kind beter dood kan gaan, dan vaderloos opgroeien.Nee, ik vind dat je, in dit geval, beter voor een overtijdbehandeling kunt kiezen om een garnaal van 2 mm weg te laten halen, dan bewust te kiezen om een kind zo'n start te geven.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:27:

[...]

Het gaat hier toch niet om huiselijk geweld??

Het gaat erom dat de vader het kind niet wil.Het gaat er hier toch ook niet om dat de vader het kind niet wil volgens jou? Het gaat om opgroeien zonder vader (om wat voor reden dan ook)

[...]

Het gaat erom dat de vader het kind niet wil.Daar gaat het hier helemaal niet om, lezen is ook een vak apart. TO heeft allang de beslissing genomen dus ik begrijp niet zo goed wat je hier nog doet.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:23:

Googlen op 'opgroeien zonder vader' levert genoeg op.

Ja tuurlijk. En evenveel tegenonderzoeken.

Wat een gelul zeg.
Waar lees je nou dat het kind beter af is zonder vader? TO heeft een kind van elf (dus hee, ze krijgt ze iig groot) en lijkt me in alles wat ze schrijft hartstikke stabiel.
.

[...]

Het gaat erom dat de vader het kind niet wil.Het ging er nu even om dat jij zegt dat kinderen zonder vader het minder goed doen. Ik zet daar tegenover dat de vader niet altijd zaligmakend hoeft te zijn.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:30:

[...]

Nee, ik vind dat je, in dit geval, beter voor een overtijdbehandeling kunt kiezen om een garnaal van 2 mm weg te laten halen, dan bewust te kiezen om een kind zo'n start te geven.

het is geen garnaal.

Tjeeez wat ben jij dom.
Grief is just love with nowhere to go
quote:Booyahh schreef op 30 juni 2009 @ 13:32:

[...]

Morning after pil? Hence the name???! Gewoon bij het kruidvat te koop.LEZEN!! Die heeft ze ook gebruikt
quote:Star schreef op 30 juni 2009 @ 13:27:

Sunny, hoe denk je over homoseksuele stellen met kinderen?

Dat heb ik ook al geschreven.

Bij homoseksuele stellen is het een bewuste keuze.

Daar gaat het nu niet om.
quote:Booyahh schreef op 30 juni 2009 @ 13:32:

[...]

Morning after pil? Hence the name???! Gewoon bij het kruidvat te koop.

le-zen, die heeft ze genomen en het heeft niet geholpen.

maar hee, laten we lekker verder gaan met glittervisje bashen en onzeker maken, daar zit ze vast op te wachten nu.

glittervisje, probeer maar een beetje te filteren wat er staat hoor.
quote:Kletsmajoor schreef op 30 juni 2009 @ 13:31:

[...]

Het gaat er hier toch ook niet om dat de vader het kind niet wil volgens jou? Het gaat om opgroeien zonder vader (om wat voor reden dan ook)What's the difference?
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:23:

Googlen op 'opgroeien zonder vader' levert genoeg op.

O kijk, inderdaad! "Uit onderzoek blijkt dat kinderen die in één-ouder-gezinnen opgroeien, het absoluut niet slechter doen dan kinderen uit een volledig gezin."

Is er eigenlijk ook onderzoek gedaan naar de vraag wat schadelijker is voor een kind: opgroeien zonder vader of geaborteerd worden? Ik vind niks op Google!
Ga in therapie!
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2009 @ 13:33:

[...]

het is geen garnaal.

Tjeeez wat ben jij dom.

En wat reageer jij dom!

Volgens jou is het een kind??
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:34:

[...]

Dat heb ik ook al geschreven.

Bij homoseksuele stellen is het een bewuste keuze.

Daar gaat het nu niet om.En bewust alleenstaande moeders? Die hebben er toch ook bewust voor gekozen? En TO heeft er toch ook eenmaal zwanger bewust voor gekozen om zwanger te blijven?
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:36:

[...]

En wat reageer jij dom!

Volgens jou is het een kind??Ik weet niet wat jij denkt dat je was voordat je geboren werd, maar in jouw geval ga ik inderdaad toch erg twijfelen of je niet het iq van een garnaal hebt.
quote:dubiootje schreef op 30 juni 2009 @ 13:36:

[...]

O kijk, inderdaad! "Uit onderzoek blijkt dat kinderen die in één-ouder-gezinnen opgroeien, het absoluut niet slechter doen dan kinderen uit een volledig gezin."

Is er eigenlijk ook onderzoek gedaan naar de vraag wat schadelijker is voor een kind: opgroeien zonder vader of geaborteerd worden? Ik vind niks op Google! Opgroeien in een eenoudergezin is iets anders dan opgroeien zonder je vader te kennen.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:36:

[...]

En wat reageer jij dom!

Volgens jou is het een kind??

een kind in wording ja, en zeker geen garnaal

dit is een garnaal:

waarschijnlijk een dier met meer hersencellen dan jij.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:35:

[...]

What's the difference?

Je kunt onmogelijk alle opgroeien zonder vader op één hoop gooien. Vrouwen die er op ingesteld zijn om het alleen te gaan doen, kijken er natuurlijk heel anders tegenaan dan vrouwen die in de steek gelaten worden, wiens partner overlijdt over wat dan ook.

Het zou best kunnen dat er dan een nieuwe partner komt bijvoorbeeld en dat er dan toch een vader is, al is het niet de biologische vader. Dat zou bij Glittervisje ook nog wel eens heel best kunnen gaan gebeuren. Wie zegt dat er nooit meer een man in haar leven zal komen?

Daarbij heb je ook nog een verschil tussen kinderen die al vanaf hun babytijd zonder vader opgroeien en kinderen die pas later hun vader moeten missen.

Het is niet allemaal hetzelfde.
quote:Tsara schreef op 30 juni 2009 @ 13:37:

[...]

Ik weet niet wat jij denkt dat je was voordat je geboren werd, maar in jouw geval ga ik inderdaad toch erg twijfelen of je niet het iq van een garnaal hebt.Ik schat in dat jouw IQ dan niet veel hoger ligt dan die van mij
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:38:

[...]

Opgroeien in een eenoudergezin is iets anders dan opgroeien zonder je vader te kennen.wat is het verschil dan? Jij denkt dat in het gros van de eenoudergezinnen de kinderen hun vader wel kennen?
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:38:

[...]

Opgroeien in een eenoudergezin is iets anders dan opgroeien zonder je vader te kennen.

Maar bij homoseksuele stellen hoeft een kind toch ook helemaal niet de vader te kennen? En bij alleenstaande moeders toch ook niet?

En jij ziet geen verschil tussen geen vader in je leven hebben en een vader die geen vaderrol wil?
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2009 @ 13:38:

[...]

een kind in wording ja, en zeker geen garnaal

dit is een garnaal:

[afbeelding]

waarschijnlijk een dier met meer hersencellen dan jij.Bedankt Maleficent, ik had jou iets hoger ingeschat.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:40:

[...]

Ik schat in dat jouw IQ dan niet veel hoger ligt dan die van mij Als jij denkt dat een kind in wording een garnaal is, dan zegt dat denk ik wel iets over je iq ja. Die is in ieder geval stukken lager dan die van mij.
Ik zou gewoon een krabbel op zijn Hyves zetten;

Hey lullo, leuk hè dat we papa en mama worden. Heb je al over de kindernamen nagedacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven