Ongepland zwanger

30-06-2009 00:31 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het anno 2009 kan dat eigenlijk niet meer, maar toch gebeurd... zwanger na een one night stand.

En nee, ik ben geen 16, maar 34, goed opgeleid, drukke baan en een kind van 11 en nu zwanger. Mijn one night stand (38 jaar) vond dat het niet mijn probleem was, maar ons probleem en wilde mij helpen en steunen. We moesten heel gauw het probleem oplossen.

Toen ik vertelde daar goed over na te willen denken, heb ik niets meer van hem vernomen. Op mijn mail en telefoontje reageerde hij niet meer. Dus heb ik de twee weken daarna goed nagedacht en besloten het kindje te houden.

En ik vind dat hij dat moet weten, maar om hem nou een sms te sturen vind ik ook niet ok, dus zijn voicemail ingesproken of hij mij terug wil bellen, maar geen reactie.

Ondanks dat ik begrip heb dat dit voor hem ook emotioneel heftig is en hij met zijn eigen gevoelens zit, kan ik ook boos worden om zijn ( in mijn ogen) onvolwassen gedrag. Hij is 38 en geen 16 meer en wegvluchten en je handen voor je oren houden als een kind, 'ik hoor het niet dus gaat het vanzelf over' vind ik behoorlijk kinderachtig.

We zijn toch twee volwassen personen die hierover kunnen praten en eventueel afspraken moeten kunnen maken? Hij weet niet eens wat mijn beslissing is.

Ik voel me er heel naar over, alsof we ruzie hebben en ik ga conflicten altijd aan met praten en oplossingen. Ik weet dat hij waarschijnlijk denkt dat ik zijn leven verwoest en uit een emotie zo waarschijnlijk doet... maar toch!

Graag zou ik hierover advies/feedback willen ontvangen van andere Viva-lezers/lezeressen.

Alvast bedankt, Glittervisje
Ik vind het dan ook weer onnodig om nu maar sunny te gaan afzeiken...

Waarom reageer je trouwens zo fel op geen vader in het leven van een kind sunny?
Leuk dat we hier allemaal een mening over hebben, maar Glittervisje heeft al besloten het kind te houden. De vraag is hoe ze kan omgaan met de vader van het kind die geen sjoege geeft.

Glittervisje, misschien kun je hem om te beginnen een mail sturen waarin je hem je besluit meedeelt. Waarschijnlijk komt dat al als een bom binnen. De vragen die Leo aan de hand deed, kun je misschien beter bewaren voor als hij van de schok hersteld is.

Ik vind dat je hier heel moedig en verstandig mee omgaat. Met zo'n moeder komt een kind absoluut niets te kort!
Ga in therapie!
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:40:

[...]

Bedankt Maleficent, ik had jou iets hoger ingeschat.

want? Je kent mij persoonlijk?

als je mij 'kent' van het forum dan snap je misschien helemaal dat ik anti - stomme opmerkingen ben, van dat een vruchtje van 5 weken een garnaal is die je beter wel even dood kan maken.
Grief is just love with nowhere to go
quote:Kletsmajoor schreef op 30 juni 2009 @ 13:25:

TO houd je er wel rekening mee dat als de verwekker nú geen vaderrol wil of niks van zich laat horen hij toch altijd zijn rechten als verwekker blijft houden en niet als donor?

Hij kan zomaar ineens weer bij je op de stoep staan en dát zou voor mij een hele goede reden zijn om toch een abortus te willen.Da's een goeie! TO, zelfs al heb jij geen gebruik gemaakt van een donor, toch heb je misschien wat aan deze site http://www.bam-mam.nl/

Sterkte met de moeilijke momenten die komen gaan, en ik hoop dat je veel vreugde put uit de goede ogenblikken (en dat die laatste zullen overheersen).
[quote]Booyahh schreef op 30 juni 2009 @ 13:32:

[...]

Morning after pil? Hence the name???! Gewoon bij het kruidvat te koop.[/quote

Spuit elf, die heeft ze genomen.
quote:dubiootje schreef op 30 juni 2009 @ 13:43:

Glittervisje, misschien kun je hem om te beginnen een mail sturen waarin je hem je besluit meedeelt. Waarschijnlijk komt dat al als een bom binnen. De vragen die Leo aan de hand deed, kun je misschien beter bewaren voor als hij van de schok hersteld is.

Dat weet ik niet. Ze kan misschien best een lange brief schrijven waarin ze eerst zegt dat het jammer is dat hij niet reageerde en dat ze daarom alleen een besluit genomen heeft, vervolgens aangeven dat dat geen consequenties voor hem hoeft te hebben (want ze zal hem niet om een financiële bijdrage vragen) en dan vervolgens hem vragen over de volgende punten (Leo's vragen) na te denken en hem vragen of er medisch gezien dingen zijn die ze moet weten.

Dan is alles tenminste meteen op tafel en weet hij dat hij niet hoeft te vrezen voor een volgende brief. Dan geeft ze hem zelf ook rustig de tijd om zich te bezinnen zonder een fictief zwaard van Damocles boven zijn hoofd.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:35:

[...]

What's the difference?Ja en wat is dan het verschil tussen twee dames die voor een kindh ebben gekozen en waar het kind dus ook zonder vader op groeit?
quote:JWvB schreef op 30 juni 2009 @ 13:50:

[...]

Dat weet ik niet. Ze kan misschien best een lange brief schrijven waarin ze eerst zegt dat het jammer is dat hij niet reageerde en dat ze daarom alleen een besluit genomen heeft, vervolgens aangeven dat dat geen consequenties voor hem hoeft te hebben (want ze zal hem niet om een financiële bijdrage vragen) en dan vervolgens hem vragen over de volgende punten (Leo's vragen) na te denken en hem vragen of er medisch gezien dingen zijn die ze moet weten.

Dan is alles tenminste meteen op tafel en weet hij dat hij niet hoeft te vrezen voor een volgende brief. Dan geeft ze hem zelf ook rustig de tijd om zich te bezinnen zonder een fictief zwaard van Damocles boven zijn hoofd.

Ik weet het ook niet hoor, ik vind het lastig. Aan de ene kant denk ik: wees een vent, aan de andere kant gedraagt deze man zich niet 'als een vent'. Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk: hem als volwassene blijven aanspreken, ook al gedraagt hij zich als een kind, is het beste.

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heeft Glittervisje aangegeven dat ze vindt dat hij geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen (o.a. financieel)? Als ze dat niet echt vindt, hoeft ze hem naar mijn mening niet bij voorbaat van die verantwoordelijkheid te ontslaan.
Ga in therapie!
Het gaat erom dat Glittervisje op dit moment nog de keuze heeft.

Of er later een man in haar leven gaat komen, die misschien wel de vaderrol op zich gaat nemen, dat doet allemaal niet terzake vind ik. Ze kan ook morgen onder een bus komen...

Als ik op dit moment 5 weken zwanger zou zijn (van een 'garnaal' van 2mm dus - ik zet 'garnaal' maar even tussen haakjes, want sommige posters denken anders dat ik het echt over een garnaal heb...) en de verwekker zou duidelijk hebben aangegeven het niet te willen, dan zou het voor mij ook ophouden. Bij 2mm noem ik het ook geen abortus.

Het lijkt mij vreselijk om ongewild vader te worden. De wetenschap dat de 'vader' het kind niet wil, niet wil erkennen, geen rol wil spelen, geen interesse zal tonen plus het feit dan ik het niet eerlijk vind naar het kind toe... dit alles zou ik dus mee laten spelen in mijn keuze.

Ik heb nergens geschreven dat het met zo'n kind niet goed zou kunnen komen, maar daar gaat het nu niet over. Zie mijn eerste zin.

Het spijt mij als sommige posters zich niet in mijn mening kunnen vinden, het zij zo.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met die Eikel!!
Sunny, was jij vroeger een vent ofzo? Dat je je zo "goed" kunt inleven in mannen en hoe Vreselijk Erg het voor Hen zou zijn, als er uit hun zaad een kind voortkomt, waar ze verder geen seconde bij hoeven stilstaan etc.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 14:01:

Het gaat erom dat Glittervisje op dit moment nog de keuze heeft.

En Glittervisje heeft haar keuze al gemaakt dus al jouw posts zijn verspilde moeite. Totaal zinloos.

Glittervisje, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je toch nog contact met hem krijgt om bepaalde zaken en vragen door te spreken! Succes en je kunt hier altijd terecht voor je vragen en hulp.

...
Maar sunny, glittervisje is dit stadium van beslissen al gepasseerd. Ze weet dat ze dit kindje wil!

En daarom val ik over jou. Ik vind het verschrikkelijk ongepast om aan te komen met; je kan nu nog een overtijdsbehandeling doen. En dat jij het heel anders zou doen, dat is jouw goed recht, naar je mag mijns inziens niet zo aandringen op een overtijdsbehandeling.

net als ik het verschrikkelijk ongepast vind als iemand juist een abortus wil, dat mensen dan van alles kwetsends gaan roepen om dat tegen te gaan. Daar vraagt ze nu niet om.

En je kan het wel een garnaal vinden en dat het geen kind is als het 2 mm is. Dat is prima, maar het is wel een leven in wording. En als glittervisje er niet 100% achter staat om het weg te laten halen dan houdt ze daar haar hele leven last van.
Het lijkt mij vreselijk om ongewild vader te worden. De wetenschap dat de 'vader' het kind niet wil, niet wil erkennen, geen rol wil spelen, geen interesse zal tonen plus het feit dan ik het niet eerlijk vind naar het kind toe... dit alles zou ik dus mee laten spelen in mijn keuze.

Dan had die lullo de behanger als hij echt GEEN vader wilde worden, een rubber om zijn leuter moeten doen toen hij zijn aanhangsel bij der naar binnen stak.
Nou dan had deze meneer de verwekker ook kunnen zeggen dat hij voor een abortus zou kiezen ALS hij nu nog een keuze had...

Hij heeft helemaal niks meer laten horen tot nu toe dan (of ik heb ergens overheen gelezen)

Dus of hij hij het nu wel of niet wil is tot nu toe helemaal niet duidelijk... maar nú niks meer is ook later geen rechten meer (wat mij betreft) en dat is juridisch erg moeilijk.

TO wil je wel altijd met deze man verbonden blijven? Je weet vast wel wat het is met al een kind van 11. Maar ík zou daar moeite mee hebben.

Gefeliciteerd met je zwangerschap in ieder geval.
Tjee wat een reacties allemaal, bedankt! Ik snap dat dit een gevoelig en moeilijk onderwerp is en geloof me, ik heb een abortus overwogen. Goed gesprek met mijn arts gehad, die uiteindelijk zei dat ik wel continu dingen kon gaan invullen.. stel je voor dat.... wat als.... je hebt niet op alles een antwoord.

Ik heb nu een keuze gemaakt. Ik ben het er niet mee eens dat ik een kind een slechte start geef. Ik ken in mijn omgeving genoeg situaties waarin een vrouw uiteindelijk alleen komt te staan, het gaat er om wat je een kind kan bieden, of je nu alleen, met z'n tweetjes, 2 moeders, 2 vaders hebt.

Ik kan mijn kind een liefdevol, stabiel en financieël goed leven geven. Natuurlijk was het leuker geweest als mijn kind zijn vader kent, maar dat is een keuze van zijn/haar vader.

Ik wil het alleen op een zo goed mogelijk manier gaan oplossen, en als hij geen contact wil dan houdt het ook op. Wil niet in een slachtofferrol gaan zitten, daar heeft uiteindelijk niemand wat aan.

Een ding wat ik mijn kind zeker mee zal geven is communiceren! Niet weglopen voor problemen, maar ze aangaan en erover praten.
quote:Mirjam762 schreef op 30 juni 2009 @ 14:04:

Sunny, was jij vroeger een vent ofzo? Dat je je zo "goed" kunt inleven in mannen en hoe Vreselijk Erg het voor Hen zou zijn, als er uit hun zaad een kind voortkomt, waar ze verder geen seconde bij hoeven stilstaan etc.

Dus of de man het wil of niet, dat maakt dus helemaal 0,0 niets uit?

Kun je als man hoog of laag springen, als de vrouw beslist dan komt er dus ongewild een kind van jou als man op de wereld. Die zich later ongetwijfeld gaat afvragen wie z'n vader is.

Lekker is dat!
quote:Boerin schreef op 30 juni 2009 @ 14:09:

Dan had die lullo de behanger als hij echt GEEN vader wilde worden, een rubber om zijn leuter moeten doen toen hij zijn aanhangsel bij der naar binnen stak.Dus het was anders geweest als het was gekomen door een gescheurd condoom?
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 14:15:

[...]

Kun je als man hoog of laag springen, als de vrouw beslist dan komt er dus ongewild een kind van jou als man op de wereld. Die zich later ongetwijfeld gaat afvragen wie z'n vader is.

Lekker is dat!je slaat de plank wel zo ongelooflijk mis, nu weten we het wel. Als de man geen kinderen wil, moet hij maar eens beter opletten en bijv een condoom gebruiken.
Sunny lees nou eens goed !!

De man in kwestie heeft helemaal NIETS van zich laten horen , dan moet TO toch zelf een keuze maken.

De man in kwestie had kunnen reageren met wat hij wil , er over kunnen praten de ins/outs/voors/tegens kunnen afwegen SAMEN..

Daartoe heeft TO hem alle kansen gegeven , de man in kwestie heeft ze alleen niet benut. En dus heeft TO een keuze gemaakt , tja wat moet je anders als de man/vader in kwestie niets laat horen ?
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 14:17:

[...]

Dus het was anders geweest als het was gekomen door een gescheurd condoom?De vrouw heeft gewoon de laatste stem. Wat heb je anders in gedachten als de moeder het kind wil houden. Dat ze onder dwang naar een abortuskliniek wordt afgevoerd?

[...]

Lekker is dat!

Tuurlijk maakt het wel iets uit, maar in dit geval geeft de vader geen tegenbericht en valt er niet zoveel te overleggen.

Bovendien zou dat ook fraai zijn, als TO een abortus zou moeten ondergaan omdat vader dat liever heeft, terwijl TO dat gewoon niet wil.

En dan nog, TO heeft duidelijk aangegeven het voor zichzelf te houden, ook zonder inmenging van vader. Ze kan het zelf opvoeden, heeft een fijn sociaal netwerk om zich heen, ze klinkt alsof ze niet zomaar over 1 nacht ijs is gegaan en zal dit kindje waarschijnlijk alles geven wat het nodig heeft.

Ik begrijp niet zo goed waarom je hier over door blijft gaan. Als het je zo bezighoudt, open dan zelf een topic en uit daar je mening. Hier is het niet meer zo passend.

TO, ik zou dezelfde keuze hebben gemaakt als jij.
quote:prada schreef op 30 juni 2009 @ 13:42:

Ik zou gewoon een krabbel op zijn Hyves zetten;

Hey lullo, leuk hè dat we papa en mama worden. Heb je al over de kindernamen nagedacht? Ik vind dit toch wel de beste tip die erbij zit! Kort, duidelijk en iedereen is meteen op de hoogte.
@Maleficent, waar zie je mij schrijven dat ik vind dat de vrouw onder dwang naar de abortuskliniek zou moeten?

Ik vind dat het feit of de vader het kind wil of niet doorslaggevend zou moeten zijn in de keuze van de vrouw.

@Boerin, volgens mij heb jij niet helemaal goed gelezen. Glittervisje schrijft dat haar one-night-stand had aangegeven het kind niet te willen. Hij wilde gelijk de volgende dag een afspraak laten maken om het weg te laten halen.

@Ine, in de openingspost geeft Glittervisje aan dat ze advies en feedback wil. Die heb ik gegeven. Anderen blijven mijn posts interpreteren op de manier die zij willen en daar geef ik reactie op.

[...]

Lekker is dat!

Ja maar Sun, dat kun je natuurlijk ook omdraaien.

Een vrouw moet maar een abortus plegen omdat een man wel wil neuken, dat zonder condoom doet en dan, als er een kindje op komst is, niks meer van zich laat horen en niks met de consequenties van óók zíjn vrijpartij te maken wil hebben.

Ook lekker natuurlijk.

Het is toch allebei moeilijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven