Ik vind alle mannen vreselijk

14-05-2023 19:19 2179 berichten
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.

Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?

(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Alle reacties Link kopieren Quote
samarinde schreef:
17-05-2023 10:37
Toevallig las ik op Instagram een post van Paulina Porizkova (voormalig fotomodel van 50+) en zij schreef dat ze op advies van haar vriendinnen zoveel mogelijk dates had afgewerkt: het geheim zit in de aantallen, zoiets schreef ze. Na die eindeloze reeks dates vond ze dan eindelijk haar nieuwe liefde.

Zij postte eerder vrij vaak over het tranendal dat daten was, ook voor haar, want blijkbaar maakte het niks uit dat ze heel mooi is. Ze had overigens ook een traumaatje: haar man liet haar na zijn dood berooid achter omdat hij haar stiekem uit zijn testament had geschreven; hun gezamenlijke vermogen bevatte ook de miljoenen die zij zelf had verdiend met grote campagnes, dus ze was alles kwijt.

Maar goed, ik denk dat ze gelijk heeft: als je honderd dates hebt, zitten er vast wel wat leuke mannen tussen en tussen die paar leuke mannen zit misschien wel die ene. (Ze kuste meerdere leuke kikkers, schreef ze, en vond toen haar prins).
maar is het vinden van die vent dan echt zo belangrijk, dat je er je leven voor on-hold zet en honderden kikkers gaat lopen kussen?
Overigens zou ik waarschijnlijk het beste kunnen gaan speeddaten als ik alleenstaand was. Ik zie altijd in een splitseconde of ik iemand wel/niet/een beetje aantrekkelijk vind. Bovendien kom je er in die setting meteen achter of iemand een beetje gemakkelijk praat en iets leukers te melden heeft dan ‘nou, daar zitten we dan!’ of: ‘en, zenuwachtig?’

Mijn broer is ooit naar een speeddate-avond gegaan en kwam thuis met zes date-afspraken (en veel meer matches). Ook goed voor z’n ego. Volgens mij had hij zich ingeschreven via een krant, NRC of zo. Er is geen grote liefde uit voortgekomen, maar misschien had hij even moeten doorpakken en zich voor vijf of zes van die avonden moeten inschrijven.
Lila-Linda schreef:
17-05-2023 10:43
maar is het vinden van die vent dan echt zo belangrijk, dat je er je leven voor on-hold zet en honderden kikkers gaat lopen kussen?
Misschien wel als je onterfd bent :lol:
Lila-Linda schreef:
17-05-2023 10:43

Nou inderdaad, geen zin én geen tijd. En zeker geen prioriteit.
I wanna live my life with the volume full!
Ladydanbury en de veertig vreselijke vinexmannen.
Anderlicht schreef:
17-05-2023 10:24
Echt super grappig? Het zal vast erg geruststellend zijn om elkaar te bevestigen. Niemand had het over een “ muurtje “ als je beter leest.
Ik had het over strategieën en mechanismes die je onbewust opwerpt na negatieve ervaringen. Te Kritisch zijn is hier een van. Doe ermee wat je wilt.

Nee, jij moet stoppen met doen alsof je onze psycholoog bent omdat je een keer de Happinez hebt gelezen. 'Te kritisch zijn' is in de ogen van veel vrouwen - en zeker in de ogen van vrouwen die al 20 jaar aan dezelfde niksnut vastzitten eigenlijk: je moet de lat niet hoger dan op de grond willen hebben.

Waarom kan jij niet accepteren dat het ook zomaar aan het niveau van mannen kan liggen? Waarom moet het per se aan de vrouwen, of aan de zogenaamde eisen van vrouwen liggen? Misschien dat eens bij jezelf te rade gaan i.p.v. op anderen je pseudo-psychologie loslaten.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
17-05-2023 11:04
Nee, jij moet stoppen met doen alsof je onze psycholoog bent omdat je een keer de Happinez hebt gelezen. 'Te kritisch zijn' is in de ogen van veel vrouwen - en zeker in de ogen van vrouwen die al 20 jaar aan dezelfde niksnut vastzitten eigenlijk: je moet de lat niet hoger dan op de grond willen hebben.

Waarom kan jij niet accepteren dat het ook zomaar aan het niveau van mannen kan liggen? Waarom moet het per se aan de vrouwen, of aan de zogenaamde eisen van vrouwen liggen? Misschien dat eens bij jezelf te rade gaan i.p.v. op anderen je pseudo-psychologie loslaten.
Waarom moet er sowieso een schuldige zijn?
LaFolie schreef:
17-05-2023 11:04

De kans dat het aan alle mannen ligt is wel astronomisch klein. De kans dat het aan die ene vrouw ligt die maar geen leuke man kan vinden is wel reëel aanwezig. :)
Die vrouwen hier hebben toch een probleem? Mannen niet, als ik het allemaal goed begrijp.

Sowieso is het niet verkeerd voor de Carice van Houtens in deze wereld om iets met zelfreflectie te doen als je graag een relatie wil. Naar anderen wijzen kan je daarna eventueel nog doen.

Ik bedoel sommige vrouwen hier zitten vol met issues maar vinden zichzelf een catch omdat ze een woning en een auto hebben. Gaat niet heel diep qua zelfreflectie allemaal.
Moiren schreef:
17-05-2023 11:08
Waarom moet er sowieso een schuldige zijn?
Nou dat.

Misschien is er wel een hele brede mismatch. Vrouwen zoeken jonger, mannen ook. Dat komt niet goed.
Of mensen vinden zichzelf knapper dan dat degene die ze naar rechts swipen dat vinden. En degene van wie ze likes krijgen zijn niet knap genoeg.

Laten we wel wezen, iedereen met een beetje levenservaring heeft een rugzak waardoor er ontzettenveel aannames worden gedaan, dat zie je hier wel heel erg in dit topic. Als een vent een polo draagt dan kan ie het al shaken. ;-D
Volgens mij is het beiden. Enerzijds vallen de mannen tegen: het verbaast me de laatste jaren steeds meer dat die mannen zo lang overal aan de macht zijn geweest, terwijl vrouwen in zoveel opzichten de sterkere sekse zijn. Meer doorzettingsvermogen, betere interpersoonlijke skills, hogere pijngrens. Daar steken de mannen toch wat schraal bij af. Vroeger konden zij nog iets bieden wat de vrouw niet had: een zeker inkomen, geborgenheid, veiligheid. Maar dat is steeds minder nodig en het gevaar komt toch vaker van binnen de relatie dan van buiten.

Aan de andere kant zijn vrouwen (en mannen) veel te gefocust op wat voor man ze zoeken. De man moet aan lijstjes voldoen. Maar als je de focus legt op wat voor relatie je zoekt, voldoen daar veel meer mannen aan. En uiteindelijk is het toch om die relatie, die verbinding te doen. De man is niet een decorstuk in je woonkamer, maar een partner met wie je het leven aangaat. Dus focussen op de manier waarop je samen met iemand dat leven aan wil gaan, ipv focussen op hoe die persoon eruit moet zien, is veel logischer en biedt veel meer mogelijkheden.
firstnamelastname schreef:
17-05-2023 11:19
Nou dat.

Misschien is er wel een hele brede mismatch. Vrouwen zoeken jonger, mannen ook. Dat komt niet goed.
Of mensen vinden zichzelf knapper dan dat degene die ze naar rechts swipen dat vinden. En degene van wie ze likes krijgen zijn niet knap genoeg.

Laten we wel wezen, iedereen met een beetje levenservaring heeft een rugzak waardoor er ontzettenveel aannames worden gedaan, dat zie je hier wel heel erg in dit topic. Als een vent een polo draagt dan kan ie het al shaken. ;-D
Helemaal prima toch dat je niet iemand met een polo wil. Ieder zijn eigen keuzes, maar om daar nu een schuldvraag aan te koppelen vind ik zo gek.
katkaatje schreef:
17-05-2023 11:20

Aan de andere kant zijn vrouwen (en mannen) veel te gefocust op wat voor man ze zoeken. De man moet aan lijstjes voldoen. Maar als je de focus legt op wat voor relatie je zoekt, voldoen daar veel meer mannen aan. En uiteindelijk is het toch om die relatie, die verbinding te doen. De man is niet een decorstuk in je woonkamer, maar een partner met wie je het leven aangaat. Dus focussen op de manier waarop je samen met iemand dat leven aan wil gaan, ipv focussen op hoe die persoon eruit moet zien, is veel logischer en biedt veel meer mogelijkheden.
Sorry maar dit vind ik echt grote kul. Ik heb m'n zaakjes op orde, kan het allemaal prima alleen. Ik zoek iemand waar ik sowieso vlinders van krijg en misschien betekent dat dat ik mijn pijlen te hoog richt, maar voor minder ga ik niet. Ik ben niet op zoek naar een zakelijke overeenkomst.
Vage schreef:
17-05-2023 11:12
Die vrouwen hier hebben toch een probleem? Mannen niet, als ik het allemaal goed begrijp.
Een mannelijke kennis van mij (64 jaar, niet knap, behoorlijk arrogant) is recent naar een medium gegaan omdat hij niet kon begrijpen dat hij al zo lang single was. Hij zag er immers goed uit en was geen totale klootzak, naar eigen zeggen.

Hij is al jaren aan het daten. Op elke vrouw die hij ontmoet heeft hij wat aan te merken. Te oud, te dun, te dik, te kleine borsten, niet intelligent genoeg, niet goed ter been, juist te sportief, niet belezen genoeg, te laag libido. Zelf wil hij een vrouw van maximaal 38 jaar die elke dag seks wil en hem prijst.

Ik denk dus dat er zowel mannen als vrouwen zijn die maar geen partner kunnen vinden en te hoge eisen stellen.
Vage schreef:
17-05-2023 11:01
Ladydanbury en de veertig vreselijke vinexmannen.
:rofl:
dianaf schreef:
17-05-2023 08:22
Mwa, ik geloof daar niet zo in. Nu ik ouder ben, krijg ik meer mee van relaties tussen mensen op leeftijd, maar daar word je ook niet vrolijk van. Volgens mij zou het gross, als ze 40 jaar later geboren waren, al lang en breed gescheiden zijn.

Ik bedoel niet dat samen oud worden per definitie leuk is.

Ik bedoel dat áls je een relatie wil waarin je samen oud kan worden, het opstellen van lijstjes met criteria een ineffectieve methode is om daar te komen.
ginevra wijzigde dit bericht op 17-05-2023 11:32
0.19% gewijzigd
Na zevenhonderd jaren
Tsja, ach. Dit topic en de titel nodigen natuurlijk ook wel een beetje uit om een beetje (al dan niet wat dik aangezet) te spuien over wat je NIET wil. Verder denk ik dat het op zich wel goed is om voor jezelf duidelijk te hebben wat absoluut niet bij je past. Dat scheelt weer tijd en teleurstelling, ook bij de ander. En zo zijn er mensen die weer heel veel daten op zoek naar die apeld in de hooiberg, als dat je ligt, prima toch? Maar dan zijn er ook daar dus legio afknappers die in dit topic misschien niet zozeer benoemd worden of dat bij de een die happy socks echt debiel zijn en bij de ander vind je het ineens ‘schattig’. Meestal staan die happy socks ook niet vernoemd op een profiel, dus daar (en veel andere ‘eisen’ die genoemd zijn) kom je toch pas na 1 of meerdere dates achter. Er wordt dus meestal ook niet zo snel iemand bij voorbaat afgeschoten om de ‘verkeerde/juiste’ redenen.

En soms zijn er ook fases dat je helemaal niet zo’n zin hebt in een zoektocht of daten. Ik date niet online, dus nergens een ‘filter’ of eisenlijstje. Ik kom echt regelmatig hele leuke mannen tegen. En toch wordt het niks. Ik vind mannen vaak te snel gaan en dan ben ik er wel weer klaar mee of hij wil niet meer omdat ik niet wil samenwonen oid. Dat ligt niet aan hem en ook niet aan mij, we hebben alleen andere wensen en visies over een relatie.

Verder lijkt me dat de basisdingen als inkomen, dak boven je hoofd en hygiëne voor iedereen belangrijk zijn. De specifieke invulling kan verschillen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
17-05-2023 11:25
Sorry maar dit vind ik echt grote kul. Ik heb m'n zaakjes op orde, kan het allemaal prima alleen. Ik zoek iemand waar ik sowieso vlinders van krijg en misschien betekent dat dat ik mijn pijlen te hoog richt, maar voor minder ga ik niet. Ik ben niet op zoek naar een zakelijke overeenkomst.
Ja dit.
Ik heb geen lijstjes, ook geen bepaald uiterlijk, maar de gelukkige ;-) moet wel bij me passen.
Ginevra schreef:
17-05-2023 11:32
Ik bedoel niet dat samen oud worden per definitie leuk is.

Ik bedoel dat áls je een relatie wil waarin je samen oud kan worden, het opstellen van lijstjes met criteria een ineffectieve methode is om daar te komen.
Ik vind deze insteek juist een zeer beperkende factor. Dus hij moet bij voorbaat al ‘samen oud worden’ materiaal zijn? Niet eerst even leuk daten, lol hebben, op je gemak aftasten hoe iemand in het leven staat, kijken of hij een beetje leuk valt bij je vrienden of jij bij zijn vrienden en wie weet is het een blijvertje?
Wanna grow up to be
Be a debaser
17-05-2023 11:25
Nou, dat ja. We kunnen het allemaal zo ingewikkeld maken als we willen maar hier gaat het toch om. Ik wil geen man waar ik weerstand bij voel om met hem te vrijen en te seksen.

Die single vriend van mij is echt een geweldige vent. Op papier past hij in alle opzichten bij mij. Hij is een zeer dierbare vriend geworden maar ik moet er echt niet aan denken om met hem het bed te delen 😫

Ik date nu trouwens met een man met een buikje 🤣 Toen ik hem op foto's zag dacht ik eerst ook mwoaw, niet mijn ding.. maar ik vond zijn uitstraling mooi en het kletsen was gelijk gezellig en interessant dus tot op heden verloopt dat goed.
Hij woont wel in een vinexwijk, is 'een soort van klusjesman' maar verdiend denk ik meer dan ik. Ik weet nog niet of hij ook weleens een polo draagt dus dat maakt het nog best spannend.. Hij heeft wel een mooie auto en ja, dat vind ik toch wel een pré hoor ondanks dat mijn auto mooier is 😄 Zijn schoenen waren ruk, maar godzijdank geen sandalen anders was het direct misgegaan.

Ik vind dit topic geweldig in alle opzichten 😀
peertjes wijzigde dit bericht op 17-05-2023 12:28
0.41% gewijzigd
Haha :-D
Eens met LaFolie, blijkbaar worden we gezien als vrouwen met bindingsangst en zijn we vrouwelijke incels. Ik hou me graag vast aan het beeld dat we geleerd hebben van eerdere relaties, een goed leven voor onszelf hebben opgebouwd, weten wat we wel en niet meer willen en dat we niet meer settelen for less. Lijkt me een heel gezonde insteek, helemaal als je accepteert dat wat jij zoekt misschien niet bestaat en gelukkig bent met wat er is.

Het gaat hier niet meer over een leven samen opbouwen he? Maar over hoe je twee al opgebouwde levens in elkaar kan passen. Dan heb je naast wat je zoekt in een man, ook te maken met zaken als levensstijl, woonplek, werk, samenwonen/latten, kinderen/geen kinderen, etc.. Dan wordt het lijstje terecht erg lang.
ninon wijzigde dit bericht op 17-05-2023 12:10
0.00% gewijzigd
Nou, Anderlicht heeft een goed punt. Voor wie het wel en niet geldt is natuurlijk een tweede. Op relatiegebied kan er van alles wel of niet aan de hand zijn.
ninon schreef:
17-05-2023 12:01

Het gaat hier niet meer over een leven samen opbouwen he? Maar over hoe je twee al opgebouwde levens in elkaar kan passen. Dan heb je naast wat je zoekt in een man, ook te maken met zaken als levensstijl, woonplek, werk, samenwonen/latten, kinderen/geen kinderen, etc.. Dan wordt het lijstje terecht erg lang.
ik en meeste van mijn (gebonden) vriendinnen, zijn er allemaal van overtuigd, dat als we huidige man op hebben, er geen nieuwe meer komt
Niks vasts, hooguit LATTEN
ninon schreef:
17-05-2023 12:01
Lijkt me een heel gezonde insteek, helemaal als je accepteert dat wat jij zoekt misschien niet bestaat en gelukkig bent met wat er is.
Maar dat laatste is waar het om gaat. Als je ook alleen helemaal gelukkig bent, dan heb je een goede reden om je niet aan te passen. Of beter gezegd, geen reden om je wel aan te passen. Ik verwacht dan ook dat je dan niet gaat klagen over die vreselijke mannen. Want wat kan jou dat dan schelen.

Als je al zover bent om een onderwerp te openen hier om te klagen dat alle mannen vreselijk zijn, dan denk ik dat je er niet gelukkig mee bent. En dan is een andere strategie wellicht wel handig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven