Ik vind alle mannen vreselijk

14-05-2023 19:19 2179 berichten
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.

Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?

(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Chienandalou schreef:
17-05-2023 16:19
Nou, wel/geen kinderen lijkt me juist iets over hoe je op dit moment in het leven staat. Hoe lief je ook iemand kan vinden, dat zijn wel dealbreakers.
Dat heb ik niet. Ik heb zelf geen kinderen en geen kinderwens, maar vind kinderen wel leuk en zou iemand daar niet om afwijzen als ik die tegen het lijf loop en een klik mee heb.

Zelfde met vinexwijken, vakanties naar Dubai, sokken, polo's, leeftijd, diploma's, beroepen.

Je voelt een klik en je gaat vervolgens iemand beter leren kennen, en dan merk je vanzelf of het wat wordt of niet.
Vage schreef:
17-05-2023 16:28
Dat heb ik niet. Ik heb zelf geen kinderen en geen kinderwens, maar vind kinderen wel leuk en zou iemand daar niet om afwijzen als ik die tegen het lijf loop en een klik mee heb.

Zelfde met vinexwijken, vakanties naar Dubai, sokken, polo's, leeftijd, diploma's, beroepen.

Je voelt een klik en je gaat vervolgens iemand beter leren kennen, en dan merk je vanzelf of het wat wordt of niet.
Dit is toch al een criterium?

En ik zal een man niet afserveren als hij ooit in Dubai is geweest of er voor werk regelmatig naar toe wil of zelfs eens een keer met vrienden gaat, maar als hij verwacht dat ik dat soort vakanties ook leuk vind en met hem meega, dan is de kans groot dat die klik/beginnende relatie geen lang leven is beschoren.
Wanna grow up to be
Be a debaser
LaFolie schreef:
17-05-2023 16:26
"Wat je aanspreekt in iemand". Met een beetje zelfkennis zijn dat gewoon criteria hoor. Misschien is dat eerst nog een gevoel, maar als je een beetje ervaring en kennis opdoet kan je dat wel degelijk reduceren tot criteria. Dan wéét je wat je aantrekt.

Ik vind het bizar dat iets belangrijks als wel/geen kinderen voor jou te hoge eisen zijn. Dat is toch wel echt een minimaal, cruciaal iets.

Wat je eigenlijk zegt is: ik neem genoegen met het minimale ('een klik'), en vind dat er iets mis is met mensen die meer dan dat minimale willen.
Bizar ja? Hoezo dan, ik zie dat echt niet.

Ik weet niet wat ik aantrek, want dat is elke fase in mijn leven weer anders geweest. Bepaalde normen en waarden wel, ik ben zelf vrij autonoom qua denken en strikt als het op betrouwbaarheid aankomt en hecht veel waarde aan groei en ontwikkeling. Ik trek wel altijd mensen aan die daar ook mee bezig zijn, en die qua bewustzijn en emotionele ontwikkeling enigszins op hetzelfde niveau zitten.

Maar dat kan je niet echt meten ofzo. Iemand komt op mijn pad en dan voel ik er iets bij, of niet. Daar waren nog nooit twee dezelfde bij, juist heel verschillend allemaal. De relaties waren ook niet hetzelfde, al zaten er wel wat terugkerende elementen in en ben ik daardoor wel beter gaan zien wat mijn patronen zijn.

Dat had volgens mij helemaal niets te maken met zaken als leeftijd, kinderen, opleidingsniveau, woonsituaties, uiterlijk, kledingstijlen etc.

De fase waarin je elkaar beter leert kennen moet je toch sowieso doorlopen. Dus waarom op voorhand complete volksstammen uitsluiten omdat ze een polo dragen of in een flat wonen, dat lijkt me niet logisch.
Chienandalou schreef:
17-05-2023 16:35
Dit is toch al een criterium?

En ik zal een man niet afserveren als hij ooit in Dubai is geweest of er voor werk regelmatig naar toe wil of zelfs eens een keer met vrienden gaat, maar als hij verwacht dat ik dat soort vakanties ook leuk vind en met hem meega, dan is de kans groot dat die klik/beginnende relatie geen lang leven is beschoren.
Hoe is het feit dat ik geen kinderwens heb, een criterium?

Je hoort vaak zat dat mensen daarin nog veranderen. Dus dat sluit ik niet uit.
Ginevra schreef:
17-05-2023 16:16
Joh, ik schreef ALS je een langetermijnrelatie zou willen dan…..etc etc

Wat jij daar allemaal verder in meent te lezen en te interpreteren doe je allemaal zelf, dat is niet mijn verantwoordelijkheid om dat allemaal op te lossen.
Een langetermijnrelatie kan in jouw ogen alleen als je er ook mee gaat samenwonen?
Am Yisrael Chai!
Ik ken genoeg mannen die zelf geen kinderwens hadden, maar een vrouw met kinderen geen enkel bezwaar vonden. En andersom. Niet iedereen heeft een uitgesproken mening over kinderen. Als je die wel hebt snap ik dat je op zoek gaat naar een partner zonder (of juist met) kinderen. Maar anders maakt het voor heel veel mensen gewoon niet uit, hoor.
Pingkoningin schreef:
17-05-2023 16:22
En dat zie je dus als je bij hem "op de koffie" gaat, maar die kun je niet van tevoren termineren door "een eigen huis" op het lijstje te zetten.
Daarmee filter je wel alle mannen die nog samenwonen met een andere vrouw, bij een vriend op de bank slapen of bij hun ouders wonen eruit. Maar daar moet je dus ook maar mee gaan daten, want misschien is er wel een klik en wat maakt het uit dat je als bijna vijftigjarige zijn moeder bij het ontbijt tegenkomt ofzo? :rofl:
Am Yisrael Chai!
samarinde schreef:
17-05-2023 15:52
Ik vind het iets typisch vrouwelijks om de fout altijd bij jezelf te leggen. Daar komt dat 'aan jezelf werken' vandaan. Nou, mij niet gezien. Ik vind dat eindeloze ge-therapie totale bullshit.

Paulina Porizkova, om die er maar weer bij te halen, schrijft in haar Instagram-post trouwens ook dat ze de afgelopen jaren heel hard aan zichzelf heeft gewerkt. Ze was naar eigen zeggen getrouwd met een narcist (de frontman van The Cars). Maar waarom moet ZIJ aan zichzelf werken als die man een narcist was? Ik zou denken dat híj aan zichzelf moet werken, maar goed, hij is dood.

Vrouwen die terecht komen in een heel slechte relatie krijgen altijd te horen dat ze 'aan zichzelf moeten werken', en dan vooral aan hun 'eigenwaarde', maar waarom verwacht niemand dat die mannen eens aan zichzelf gaan werken, en dan vooral aan de manier waarop ze vrouwen behandelen? Dát is het probleem. Niet de vrouwen die (geestelijk) mishandeld worden. En dan mogen die vrouwen weer jarenlang bij een therapeut op de bank gaan liggen om de schuld op zich te nemen? De omgekeerde wereld.
Tuurlijk is iemand die nogal narcistische trekken heeft of narcist is een eikel die het hardst aan zichzelf mag werken maar die doen dat ‘natuurlijk’ niet dus wegwezen. Voor mezelf sprekend zag ik het absoluut niet zitten om weer zo iemand tegen te komen. Overigens -mede ook door mijn achtergrond- getraumatiseerd uitgekomen dus ja, dan is therapie geen overbodige luxe. Ik heb nooit geleerd om grenzen aan te voelen, bijvoorbeeld. Iedereen mag voor zichzelf weten of hij/zij wel of niet aan zichzelf wil werken, ik geef aan wat het mij oplevert en ben niet bezig met het schuldig vraagstuk om wel of niet in therapie te gaan.

De kans is groot om vanuit iets dat je kent het verkeerde aan te trekken, dat zie je zelf ook in die topics. Geen grenzen kunnen aangeven is dan vaak het hoofdthema, niet kunnen aanvoelen wanneer je als de sodemieter afstand moet nemen van zo iemand. Dat aanvoelen van die grenzen is dan best handig om weer aan te leren.

Bij mijn aardige vriend hoef ik inderdaad niet aan mezelf te werken want hij vindt me hoe dan ook te gek. Ik doe het voor mezelf. Lijkt mij een uitstekende reden.

Dus top van Paulina dat zij zich weer helemaal lekker voelt. Een relatie met een destructief iemand is namelijk slopend dus ik snap wel dat zij daarvan moest herstellen en dus aan zichzelf werkt om zich goed te voelen. Wat weet je nou van haar? De gemiddelde narcist gaat niet in therapie, wishfull thinking. Er is naar eigen zeggen namelijk niets mis met hun. Ze verlaten is dan de beste optie.

En overigens pik ik het blaming the victim ook niet hoor. Als je misbruikt, zit je fout, triest gedrag van de ander. Dat is waarom ik wel wil dat slachtoffers worden erkend en dat was ik maar ik wil niet dat het mij definieert.

Dus voor mij is het een genuanceerd verhaal.
Ginevra schreef:
17-05-2023 16:23
50 dates afgaan lijkt me doodvermoeiend, daar zou ik nooit de energie voor hebben.
Ik zou ook lang niet zomaar met iedereen op date gaan. Voor mij zou het bv belangrijk zijn hoe iemand over zichzelf en het leven en relaties schrijft, wat de tone of voice is, of ik zijn humor kan waarderen en hij de mijne. Dan vallen er al een hoop af denk ik.
Ik zou alleen geen filters vooraf zetten op beroep of dat soort criteria. Want dat vind ik een slechte graadmeter voor zulke dingen.
Dat betekent misschien dat ik veel profielen zal moeten lezen of misschien op een ander platform dan tinder moet wezen. Dat kan dan zijn.
Dit is toch ook een eisenlijstje? Waarom iemand anders aanvallen op andere voorkeuren? Misschien was jij ook wel een paar leuke mannen misgelopen omdat de beste man in tekst niet zo vaardig is en jij zijn tone of voice niet waardeerde. Prima toch, wat je niet hebt gehad mis je ook niet.
Wanna grow up to be
Be a debaser
fashionvictim schreef:
17-05-2023 16:45
Daarmee filter je wel alle mannen die nog samenwonen met een andere vrouw, bij een vriend op de bank slapen of bij hun ouders wonen eruit. Maar daar moet je dus ook maar mee gaan daten, want misschien is er wel een klik en wat maakt het uit dat je als bijna vijftigjarige zijn moeder bij het ontbijt tegenkomt ofzo? :rofl:
Waarom niet? Ik heb ook een tijdje geen woning gehad en mijn auto moest naar de sloop. Mensen vonden me toen gewoon nog leuk en lief hoor.

Heb ook een vriend gehad die nog met zijn ex woonde toen we elkaar ontmoetten.

In deze huizenmarkt ga je dat wel vaker aantreffen.

Ik mag toch hopen dat het geen gemeengoed is om iemand vanwege zijn leefsituatie te veroordelen.
vage wijzigde dit bericht op 17-05-2023 16:48
35.03% gewijzigd
Vage schreef:
17-05-2023 16:40
Hoe is het feit dat ik geen kinderwens heb, een criterium?

Je hoort vaak zat dat mensen daarin nog veranderen. Dus dat sluit ik niet uit.
Mannen die nog kinderen willen vallen bij jou dan toch af?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
17-05-2023 16:48
Mannen die nog kinderen willen vallen bij jou dan toch af?
Een mens kan veranderen, dus ook je kinderwens.

Dus nee, mannen die nog kinderen willen vallen bij mij niet bij bij voorbaat af. Je kan elkaar beter leren kennen en het daar over hebben met elkaar. Ik vind iets als kinderen willen nog altijd iets wat je samen beslist.
Vage schreef:
Waarom niet? Ik heb ook een tijdje geen woning gehad en mijn auto moest naar de sloop. Mensen vonden me toen gewoon nog leuk en lief hoor.

Ik mag toch hopen dat het geen gemeengoed is om iemand vanwege zijn leefsituatie te veroordelen.

Je kan wel leuk en lief zijn, maar dat alleen maakt iemand toch nog geen geschikte relatiepartner? Sorry, ja, die lat ligt echt wel even ietsje hoger dan alleen dat. Dat vind ik mezelf dan weer waard, zit weinig trauma bij.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Vage schreef:

Dat kan, superfijn toch dat dat voor jou geen afknapper is? Voor mij wel, ik heb geen zin in shit/drama en als ik dan daardoor toevallig die ene unicorn die achteraf wel mr right op papier had kunnen zijn heb misgelopen, dan is dat maar zo.
Wanna grow up to be
Be a debaser
LaFolie schreef:
17-05-2023 16:52
Je kan wel leuk en lief zijn, maar dat alleen maakt iemand toch nog geen geschikte relatiepartner? Sorry, ja, die lat ligt echt wel even ietsje hoger dan alleen dat. Dat vind ik mezelf dan weer waard, zit weinig trauma bij.

Dus als ik door omstandigheden tijdelijk geen onderdak heb ben ik niet geschikt voor een relatie?

Terwijl ik 3 maanden later weer in een woning zat en nog steeds dezelfde persoon ben.

En dan ben ik ineens wel goed genoeg voor je?

Ik vind eerder jou mij niet waard eerlijk gezegd, omdat je me op voorhand al afgeserveerd hebt vanwege mijn situatie.
Vage schreef:
17-05-2023 16:51
Een mens kan veranderen, dus ook je kinderwens.

Dus nee, mannen die nog kinderen willen vallen bij mij niet bij bij voorbaat af. Je kan elkaar beter leren kennen en het daar over hebben met elkaar. Ik vind iets als kinderen willen nog altijd iets wat je samen beslist.
Als je geen kinderwens hebt, dan heb je geen kinderwens. Als je twijfelt of denkt/hoopt dat het met ‘de juiste persoon’ misschien wel een mogelijkheid zou kunnen zijn, dan heb je geen ‘geen kinderwens’, maar weet je het gewoon nog niet.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Vage schreef:

Waarom wel, zou ik willen vragen? Waarom mag je volgens jou iemand niet afwijzen wegens geen of te lelijk of te armoeiig huis of huis in de verkeerde buurt? Jij mag er toch nog steeds mee daten als je dat wil. Wat heb jij nu voor last van het feit dat ik geen man op een zolderkamertje of in een flatje driehoog achter wil?
Am Yisrael Chai!
Ja, het lijkt me uitstekend om eerst aan je basisbehoeftes te voldoen voordat je begint met daten met iemand ja. Voor alle betrokken partijen.

En nogmaals: wat maakt dat jouw criteria (een klik, lief, leuk) wel redelijk en goed en logisch zijn, en die van een ander niet? Dat mag iemand toch voor zich bepalen?

Als je met iedereen die wel lief en leuk is een relatie moet starten ben je nog wel even bezig. Ik vind het nogal simpel, eigenlijk, om op niet meer dan dat te selecteren en belangrijke zaken als een kinderwens laconiek aan te zien (lekker aanmodderen tot het te laat is, daar word je gelukkig van ja).
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Wie zegt dat het van mij niet mag?

Alles mag, het is allemaal prima, wat een ieder met z'n eigen leven doet.

Maar als alle mannen vreselijk zijn omdat je ze veroordeelt op basis van allerlei zelfbedachte vooroordelen, zou je jezelf eens achter de oren kunnen krabben natuurlijk.

Blijkbaar zijn er ook vrouwen die anders in elkaar zitten, die anderen niet veroordelen. Zij gaan er dan met de vrijgezelle mannen vandoor.
Chienandalou schreef:
17-05-2023 16:57
Als je geen kinderwens hebt, dan heb je geen kinderwens. Als je twijfelt of denkt/hoopt dat het met ‘de juiste persoon’ misschien wel een mogelijkheid zou kunnen zijn, dan heb je geen ‘geen kinderwens’, maar weet je het gewoon nog niet.
Ik zou zelfs zeggen dat je dan gewoon een kinderwens hebt, maar kennelijk de juiste persoon om die mee te verwezenlijken nog niet bent tegengekomen.
Am Yisrael Chai!
Vage schreef:
17-05-2023 17:00
Wie zegt dat het van mij niet mag?

Alles mag, het is allemaal prima, wat een ieder met z'n eigen leven doet.

Maar als alle mannen vreselijk zijn omdat je ze veroordeelt op basis van allerlei zelfbedachte vooroordelen, zou je jezelf eens achter de oren kunnen krabben natuurlijk.

Blijkbaar zijn er ook vrouwen die anders in elkaar zitten, die anderen niet veroordelen. Zij gaan er dan met de vrijgezelle mannen vandoor.
Ik heb nergens gezegd dat alle mannen vreselijk zijn, waar haal je dat nu weer vandaan? En hoezo is "hij moet niet op een zolderkamertje wonen" een vooroordeel? Dat is toch gewoon iets heel feitelijks, net als "hij moet geen sportsokken in sandalen dragen"?

En wat het met veroordelen te maken heeft snap ik ook niet goed. Als je zegt "ik val niet op mannen met baarden" dan veroordeel je ze toch ook niet? Het is toch gewoon een voorkeur? Zoals iedereen die heeft?
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-05-2023 17:03
12.20% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
LaFolie schreef:
17-05-2023 16:59
Als je met iedereen die wel lief en leuk is een relatie moet starten ben je nog wel even bezig. Ik vind het nogal simpel, eigenlijk, om op niet meer dan dat te selecteren en belangrijke zaken als een kinderwens laconiek aan te zien (lekker aanmodderen tot het te laat is, daar word je gelukkig van ja).
Het is ook heel simpel :)

En ja dan ben je wel even bezig, dan heb je dus een relatie waar je mee bezig bent. Het zijn allemaal gewoon keuzes hoor, niets is goed of fout.

Alleen dat het allemaal aan al die andere mensen zou liggen als jij jarenlang geen relatie kan vinden terwijl je dat wel wil, volgens mij klopt dat niet.
En trouwens: of iemand leuk of lief is staat ook niet op zijn/haar voorhoofd geschreven. Dat is én objectief, én hangt af van vele dingen. Je hebt dus echt wel bepaalde selectiecriteria die voor jou bepalen of iemand leuk of lief is. En na genoeg date-ervaring kan je dan voor jezelf gewoon bepalen "iemand met eigenschap X vind ik niet leuk of lief." En dat zijn dan onder andere je eisen.
Vage schreef:
17-05-2023 16:54
Dus als ik door omstandigheden tijdelijk geen onderdak heb ben ik niet geschikt voor een relatie?

Terwijl ik 3 maanden later weer in een woning zat en nog steeds dezelfde persoon ben.

En dan ben ik ineens wel goed genoeg voor je?

Ik vind eerder jou mij niet waard eerlijk gezegd, omdat je me op voorhand al afgeserveerd hebt vanwege mijn situatie.
Toen ik tijdelijk in between woningen zat na een verbroken relatie en een half jaartje op een kamertje moest overbruggen vond ik mezelf zeer zeker geen relatiemateriaal op dat moment. En dat kamertje was echt een gribushol (op een toplocatie, dat wel) waar ik met wat planten, een paar eigen meubels toch nog wat gezelligs probeerde te maken, maar het was echt wel tijd voor reflectie en bijkomen, in die periode was ik echt niet in staat om zelfs de leukste man die daar allemaal doorheen zou kunnen kijken mijn beste zelf te kunnen bieden.

Jij had het toch juist over hoe je in het leven staat en wat je aantrekt? Nou, precies dat dus.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Vage schreef:

Een beetje kerel (of vrouw) wacht met daten tot de situatie weer enigszins in balans is.

Ik ken ook mensen die nog lange tijd bij een ex woonden. Maar dat lag niet alleen aan de woningmarkt, maar ook aan een gebrekkig netwerk en weinig middelen.

Het is goed recht om op iemand te vallen die zijn zaken weer snel - relatief - op orde krijgt. Dat zegt veel over iemand.

Uiteraard kun je elkaar op een ongelukkig moment tegen het lijf lopen, maar dat zijn uitzonderingen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven