Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
vrijdag 19 mei 2023 om 17:55
Ja, klopt. Maar ik doelde op tinder waar mannen het zelf neerzetten in hun profieltekst. Zie dat vrijwel bij alle mannen wel staan tegenwoordig.fashionvictim schreef: ↑19-05-2023 16:56Op Bumble en op Inner Circle is het ook gewoon iets wat je moet invullen als je een profiel aanmaakt. Dus dat beslist de app, dat het op je profiel staat.
vrijdag 19 mei 2023 om 17:55
Ja, klopt. Maar ik doelde op tinder waar mannen het zelf neerzetten in hun profieltekst. Zie dat vrijwel bij alle mannen wel staan tegenwoordig.fashionvictim schreef: ↑19-05-2023 16:56Op Bumble en op Inner Circle is het ook gewoon iets wat je moet invullen als je een profiel aanmaakt. Dus dat beslist de app, dat het op je profiel staat.
vrijdag 19 mei 2023 om 18:58
Het “aan jezelf werken” gebeurd automatisch wanneer na de verliefdheidperiode jouw liefdespartner niet aan jouw verwachting en behoeftes kan voldoen. En jij niet aan die van hem/haar. Je kunt dit vertalen aan opbouwende teleurstellingen, wijzen naar de ander en de relatie verbreken of onderzoeken waarom het je zo raakt. Daar zit de zelfontwikkeling en heling. Vaak zijn dit triggers uit het (vroege) verleden. Ouders die ook niet altijd aan jouw (emotionele) behoeftes konden voldoen waardoor je bent ontwikkeld zoals je bent. 30 tot 40 % van de mensen zijn in bepaalde mate onveilig gehecht wat meestal bepaalde issues brengt in liefdesrelaties. Best normaal dussamarinde schreef: ↑19-05-2023 13:35Ik vind 40% wel veel. Hoe komen al die miljoenen mensen onveilig gehecht?
Ik wil het probleem niet bagatelliseren, maar los je zoiets op met aan jezelf werken? Ik heb altijd het idee - beetje kort door de bocht - dat mensen die langdurig en intensief aan zichzelf werken er niet leuker en relaxter op worden. Het is volgens mij nooit een goed idee om jezelf tot het absolute middelpunt van het universum te maken, om de simpele reden dat je dat niet bént. Het is niet realistisch. Het is ook niet hoe het leven er in de praktijk uitziet. Het draait niet alleen om jou en je wissewasjes. Ook al denk je zelf (door al die therapie) van wel. Dus op die manier kunnen mensen zichzelf nog lelijk in de voet schieten met intensief 'zelf-werk'.
Ja, dit is kort door de bocht. Maar in een notendop is dit wat ik wel geloof.
vrijdag 19 mei 2023 om 19:02
Vertel, relatiegoeroe, welke triggers uit je vroeger verleden heb je als je je relatie gewoon verbreekt omdat je vent met zijn collega ligt te krikken?Anderlicht schreef: ↑19-05-2023 18:58Het “aan jezelf werken” gebeurd automatisch wanneer na de verliefdheidperiode jouw liefdespartner niet aan jouw verwachting en behoeftes kan voldoen. En jij niet aan die van hem/haar. Je kunt dit vertalen aan opbouwende teleurstellingen, wijzen naar de ander en de relatie verbreken of onderzoeken waarom het je zo raakt. Daar zit de zelfontwikkeling en heling. Vaak zijn dit triggers uit het (vroege) verleden. Ouders die ook niet altijd aan jouw (emotionele) behoeftes konden voldoen waardoor je bent ontwikkeld zoals je bent. 30 tot 40 % van de mensen zijn in bepaalde mate onveilig gehecht wat meestal bepaalde issues brengt in liefdesrelaties. Best normaal dus
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 mei 2023 om 19:07
Jij bent gewoon hebberig en hebt moeite met delen.fashionvictim schreef: ↑19-05-2023 19:02Vertel, relatiegoeroe, welke triggers uit je vroeger verleden heb je als je je relatie gewoon verbreekt omdat je vent met zijn collega ligt te krikken?
Waarschijnlijk ben jij als kleuter erg teleurgesteld toen jij op juffendag slechts drie rozijntjes kreeg en de kleuter naast jou in de kring víer.
Volgende sessie gaan we het er over hebben wat het zegt over jou en jouw karakter dat jij niet eens opmerkte dat de kleuter die aan de andere kant van jou zat slechts twee rozijntjes kreeg
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 19 mei 2023 om 19:08
Dit toont voor mij vooral dat je erg weinig begrijpt wat ik inbreng en dat je er vooral niet voor openstaat. Dat is helemaal prima. Draai gewoon lekker in je eigen cirkelfashionvictim schreef: ↑19-05-2023 19:02Vertel, relatiegoeroe, welke triggers uit je vroeger verleden heb je als je je relatie gewoon verbreekt omdat je vent met zijn collega ligt te krikken?
vrijdag 19 mei 2023 om 19:17
feow schreef: ↑19-05-2023 19:07Jij bent gewoon hebberig en hebt moeite met delen.
Waarschijnlijk ben jij als kleuter erg teleurgesteld toen jij op juffendag slechts drie rozijntjes kreeg en de kleuter naast jou in de kring víer.
Volgende sessie gaan we het er over hebben wat het zegt over jou en jouw karakter dat jij niet eens opmerkte dat de kleuter die aan de andere kant van jou zat slechts twee rozijntjes kreeg
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 19 mei 2023 om 19:21
Hij lag er te krikken om een reden, daar heb je zelf helemaal geen aandeel in gehad?fashionvictim schreef: ↑19-05-2023 19:02Vertel, relatiegoeroe, welke triggers uit je vroeger verleden heb je als je je relatie gewoon verbreekt omdat je vent met zijn collega ligt te krikken?
Het is uiteraard niet goed te praten. Maar een relatie heb je met z’n tweeën. Dat iemand ergens anders z’n genot gaat zoeken is niet omdat het thuis nou zo gezellig was.
Dus om erachter te komen wat er mis is met jou heeft de persoon die reageert meer informatie nodig.

vrijdag 19 mei 2023 om 19:23
Oh hou toch op. Alsof alles in je eigen invloed is, zo naïef om dat te denken.Anderlicht schreef: ↑19-05-2023 19:08Dit toont voor mij vooral dat je erg weinig begrijpt wat ik inbreng en dat je er vooral niet voor openstaat. Dat is helemaal prima. Draai gewoon lekker in je eigen cirkel
vrijdag 19 mei 2023 om 19:25
HahahahahahahahahahahahahaKareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 19:21Hij lag er te krikken om een reden, daar heb je zelf helemaal geen aandeel in gehad?
Het is uiteraard niet goed te praten. Maar een relatie heb je met z’n tweeën. Dat iemand ergens anders z’n genot gaat zoeken is niet omdat het thuis nou zo gezellig was.
Dus om erachter te komen wat er mis is met jou heeft de persoon die reageert meer informatie nodig.
Jij bent de leukste thuis?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 19 mei 2023 om 19:31
Op dit moment zeker.
Je mag het er niet mee eens zijn hoor, maar ik heb altijd geleerd om eerst naar jezelf te kijken in plaats van de ander de schuld te geven.
Vandaar dat dit topic zo grappig is. Alle mannen zijn kut, het ligt aan hen. Wauw.

vrijdag 19 mei 2023 om 19:31
Ja, het is altijd de schuld van de vrouw. Relatie is saai= de man moet vreemdgaanKareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 19:21Hij lag er te krikken om een reden, daar heb je zelf helemaal geen aandeel in gehad?
Relatie is saai en vrouw wil wat anders= stress dus man moet vreemdgaan
Man gaat vreemd en vrouw vindt dat niet leuk =man moet vreemdgaan want thuis ongemakkelijk
Man gaat vreemd en vrouw laat hem zijn gang gaan=man moet vreemdgaan want vrouw laat hem
vrijdag 19 mei 2023 om 19:33
Ik ga happen, maar kijk eens op dit forum, hoeveel vrouwen er vreemdgaan. Genoeg voorbeelden hoor.Surebaby schreef: ↑19-05-2023 19:31Ja, het is altijd de schuld van de vrouw. Relatie is saai= de man moet vreemdgaan
Relatie is saai en vrouw wil wat anders= stress dus man moet vreemdgaan
Man gaat vreemd en vrouw vindt dat niet leuk =man moet vreemdgaan want thuis ongemakkelijk
Man gaat vreemd en vrouw laat hem zijn gang gaan=man moet vreemdgaan want vrouw laat hem
Om vreemd te gaan zijn er twee mensen nodig hoor. Net zo goed om een relatie in stand te houden.
vrijdag 19 mei 2023 om 19:46
Klopt. Dus als je vreemdgaat in een monogame relatie moet je niet je partner de schuld geven.KareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 19:31Op dit moment zeker.
Je mag het er niet mee eens zijn hoor, maar ik heb altijd geleerd om eerst naar jezelf te kijken in plaats van de ander de schuld te geven.
Vandaar dat dit topic zo grappig is. Alle mannen zijn kut, het ligt aan hen. Wauw.
En als je het hele topic goed hebt gelezen gaat het daar (grotendeels) niet over. Het gaat erover dat iemand vinden die bij je past best lastig kan zijn. Of is voor jou iedere vrouw passend bij je?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 19 mei 2023 om 19:54
Anderlicht schreef: ↑19-05-2023 19:05Ik vind jouw toon erg vervelend. Doe er iets mee of niet. Het is jouw leven.

Oh, je moet dat ongevraagde pseudopsychologische gelul ook nog op een bepaalde manier ontvangen? Jij bent zeker de leukste thuis.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 mei 2023 om 19:55
feow schreef: ↑19-05-2023 19:07Jij bent gewoon hebberig en hebt moeite met delen.

Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 mei 2023 om 19:57
Ik heb er geen ervaring mee dus ik zou zeggen, ga het eens vragen in een van de honderden "help mijn man gaat vreemd" topics op de relatiepijler.KareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 19:21Hij lag er te krikken om een reden, daar heb je zelf helemaal geen aandeel in gehad?
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 mei 2023 om 19:59
Ik zei vooral dat ik vrijwel alle 45+ mannen lilluk vond. Ze zullen verder best aardig zijn, maar je moet er ook mee naar bed, he?KareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 19:31Op dit moment zeker.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 19 mei 2023 om 20:00
KareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 19:21Hij lag er te krikken om een reden, daar heb je zelf helemaal geen aandeel in gehad?
Wow. Dus jij denkt dat het nooit gebeurt dat de ene partner simpelweg uitgekeken raakt op de ander en er dus maar geheel zelfstandig voor kiest om vreemd te gaan? Dus zonder dat het aan de ander ligt, want die is gewoon zichzelf net als altijd?

vrijdag 19 mei 2023 om 20:04
Dat kun je vervelend vinden. Ik vind je teksten belerend overkomen en snap dat dat ergernis opwekt, ook al ken ik deels de inhoud en weet ik dat je het goed bedoelt.Anderlicht schreef: ↑19-05-2023 19:05Ik vind jouw toon erg vervelend. Doe er iets mee of niet. Het is jouw leven.
Dat geldt ook voor mensen die hun punt moeten maken ten koste van anderen. Zo’n stukje tekst als ‘Mensen in therapie zien zichzelf als middelpunt’, komt op mij wat polariserend over terwijl ik er -terecht of onterecht- vanuit ga dat die nuance wel wordt gemaakt wanneer therapie nodig is. Ik kan me niet voorstellen dat forummers dat gaan zeggen tegen vrouwen die iets ‘lulligs’ als misbruik hebben meegemaakt. En dan nog, moet je perse iets lulligs meemaken om in therapie te gaan? Ik begrijp niet waarom mensen er zo op ‘aan’ gaan. Het is voor mij wel iets waardoor ik bij bepaalde vriendinnen niks zeg over mijn therapie, die praten ook zoals dat stukje hoewel ik zelf ook de draak steek met van alles. Ligt eraan. Dan voel ik niet de behoefte om het erover te hebben, hebben we op andere vlakken wel overeenkomsten. Leuke vriendinnen verder, net als dat ik leuke mensen ken die zich bezig houden met groei voor zichzelf.
Maar goed, ik hou er ook niet van om te oordelen over degenen die eisen of wensen hebben ten opzichte van mannen. Veel mannen zijn gewoon niet zo leuk, vrouwen ook niet. Leuk als je een keer matched met iemand maar het is niet zo dat er dan meteen wat mis met je is als er niemand bij zit. Misschien wel, en ook daar mag iemand zelf achter komen.
vrijdag 19 mei 2023 om 20:10
Ik snap je boosheid als ik naar je username kijk.KareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 19:31Op dit moment zeker.
Levensgenieter

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in