Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
vrijdag 19 mei 2023 om 14:08
vrijdag 19 mei 2023 om 14:11
Precies.
Wellicht niet het middelpunt van HET universum, wel van de mijne. En daarin kies ik wie en wat ik toelaat om mijn leven leuker te maken. En als dat een heleboel therapie is dan is dat zo.
En als dat 5 minnaars is, ook goed.
.
vrijdag 19 mei 2023 om 14:11
Ik ben graag langer dan partner en heb gelukkig mijn lengte daarvoor mee.Murgatroyd schreef: ↑19-05-2023 13:55Nederlandse vrouwen zijn relatief lang en willen vaak geen man die kleiner is. Dus ipv die vraag 20x op een dag te beantwoorden snap ik wel dat je het op je profiel zet. Bij Thaise vrouwen zag ik dan weer veel "I'M NOT A LADYBOY" staan.
vrijdag 19 mei 2023 om 14:15
Tja dat kan je geloven.
Die 40% kan je googlen.
Er zijn wel theorieën over hoe dat zo gekomen is.
Eentje is het feit dat we vrij recent een oorlog hebben meegemaakt in dit land en dat er veel sprake is van intergenerationeel trauma. Wat dus doorgegeven wordt van generatie op generatie. Dit is geen trauma wat mensen bewust ervaren. Het uit zich in o.a. bindingsangst, verlatingsangst.
Bepaalde patronen die zich herhalen in je relaties of juist geen relatie kunnen vinden.
Waar trauma is kan geen zelfliefde zijn. Vaak een negatief zelfbeeld, al dan niet gecompenseerd door een ego en afgedekt met bepaalde overtuigingen over de wereld.
Het jammere is dus dat mensen zichzelf hier niet van bewust zijn, de vermijdend gehechte mensen in ieder geval. Een mechanisme van zelfbescherming dekt dit af, waardoor je ervaart dat het altijd aan de ander ligt.
Er zijn nogal wat mensen in therapie. Driekwart van de mensen gaat in therapie tijdens z'n leven. Ook stranden er nogal wat relaties/gezinnen met kinderen. Om dat werken aan zelfontwikkeling dan maar allemaal af te doen als wissewasjes en onnodig....
Volgens mij is het geen overbodige luxe en kan het het leven zoveel rijker maken, als je met een andere, vrijere blik de wereld in gaat kijken en jezelf ontdoet van belemmerende overtuigingen. Er komen er nogal wat voorbij in dit topic.
Sowieso leer je als mens je hele leven, ook in je werk ontwikkel je je. In je relaties en vriendschappen ook. Ik zie niet in wat daar verkeerd of schadelijk aan zou zijn.
En wat is het alternatief, voor iemand als TO die al 10 jaar teleurstelling aan het ervaren is in het daten?
Wat kan het voor kwaad om je eens te verdiepen in wat er zoal achter zou kunnen zitten bij jezelf?
Het leven en de liefde kan zo mooi zijn, maar velen ervaren hun hele leven meer pijn en verdriet dan vervulling door liefde en relaties. En niet eens uit eigen vrije wil. Dat is toch verdrietig en zonde.

vrijdag 19 mei 2023 om 14:26
Niet het middelpunt van het universum? Ik ben verdorie in therapie, dacht toch echt dat alles om mij draait. Had je me dat niet eerder kunnen zeggen? Terugdraaien die handel, centen terug.
Ik ‘geniet’ van de luxe van mijn therapie.
Top stukje, net als al die pseudo psychologische stukjes dat bijna de helft onveilig gehecht is. Die stukjes zullen mensen echt raken. Verbinding enzo. Zenden.
Ik ‘geniet’ van de luxe van mijn therapie.
Top stukje, net als al die pseudo psychologische stukjes dat bijna de helft onveilig gehecht is. Die stukjes zullen mensen echt raken. Verbinding enzo. Zenden.
vrijdag 19 mei 2023 om 14:30
Ergens is het ook gewoon markwerking. Als je een huis te koop hebt staan van een paar miljoen maar in een gebied waar op dat moment geen koopkrachtige mensen zijn die een huis zoeken, ga je dan de prijs flink verlagen? Dat hangt ervan of je het per se kwijt wil lijkt me.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
vrijdag 19 mei 2023 om 14:39
Amen.Hoerabanaan schreef: ↑19-05-2023 13:23Dit vind ik een mooie samenvatting van hoe ik tegen het probleem man aankijk. Als de gemiddelde man dit of dat wil of gemiddeld genomen zus of zo is en dat is niet wat ik leuk vind, dan doe ik het wel zonder man. Godzijdank leven we (in Nederland) niet meer in een wereld waarin je als vrouw niet mag werken, niet mag stemmen, niet mag erven, niet alleen over straat mag, dus die man heb ik niet nodig voor mijn voortbestaan. En zolang ik het leuker heb met mezelf dan genoegen nemen met een man die niet aan normale maatstaven kan voldoen, blijf ik duizendmaal liever alleen.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 mei 2023 om 14:39
Vage, dit is dus echt een voorbeeld van wel de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.Vage schreef: ↑19-05-2023 14:15Tja dat kan je geloven.
Die 40% kan je googlen.
Er zijn wel theorieën over hoe dat zo gekomen is.
Eentje is het feit dat we vrij recent een oorlog hebben meegemaakt in dit land en dat er veel sprake is van intergenerationeel trauma. Wat dus doorgegeven wordt van generatie op generatie. Dit is geen trauma wat mensen bewust ervaren. Het uit zich in o.a. bindingsangst, verlatingsangst.
Bepaalde patronen die zich herhalen in je relaties of juist geen relatie kunnen vinden.
Waar trauma is kan geen zelfliefde zijn. Vaak een negatief zelfbeeld, al dan niet gecompenseerd door een ego en afgedekt met bepaalde overtuigingen over de wereld.
Het jammere is dus dat mensen zichzelf hier niet van bewust zijn, de vermijdend gehechte mensen in ieder geval. Een mechanisme van zelfbescherming dekt dit af, waardoor je ervaart dat het altijd aan de ander ligt.
Er zijn nogal wat mensen in therapie. Driekwart van de mensen gaat in therapie tijdens z'n leven. Ook stranden er nogal wat relaties/gezinnen met kinderen. Om dat werken aan zelfontwikkeling dan maar allemaal af te doen als wissewasjes en onnodig....
Volgens mij is het geen overbodige luxe en kan het het leven zoveel rijker maken, als je met een andere, vrijere blik de wereld in gaat kijken en jezelf ontdoet van belemmerende overtuigingen. Er komen er nogal wat voorbij in dit topic.
Sowieso leer je als mens je hele leven, ook in je werk ontwikkel je je. In je relaties en vriendschappen ook. Ik zie niet in wat daar verkeerd of schadelijk aan zou zijn.
En wat is het alternatief, voor iemand als TO die al 10 jaar teleurstelling aan het ervaren is in het daten?
Wat kan het voor kwaad om je eens te verdiepen in wat er zoal achter zou kunnen zitten bij jezelf?
Het leven en de liefde kan zo mooi zijn, maar velen ervaren hun hele leven meer pijn en verdriet dan vervulling door liefde en relaties. En niet eens uit eigen vrije wil. Dat is toch verdrietig en zonde.
Ja, er zijn veel kinderen ‘onveilig gehecht’, dat moet je alleen zien als een spectrum en is bij de meesten niet per se zo problematisch dat er hulp bij nodig is. Het is ook wat anders dan een hechtingsstoornis. Dus om nu singles die balen van hun dateleven af te doen als getraumatiseerde vermijdend-gehechte personen met emotionele problemen die daardoor geen normale relatie kunnen opbouwen is echt veeeels te kort door de bocht.
Het kán natuurlijk bij sommige mensen een factor zijn, maar hier gaan we alleen af op wat iemand schrijft en kan eigen interpretatie nogal vertroebelen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 19 mei 2023 om 14:46
Toch knap lastig te zien op foto's. Zeker alleen "pasfoto's" en ook bij foto's waar bovenlichaam of van top tot teen staat. En dan nog de foto's van een aantal jaar geleden. Vragen om gewicht is not done (eens daarmee).Murgatroyd schreef: ↑19-05-2023 13:50Figuur kun je van foto's (misleidende myspace angles daargelaten) meestal wel afleiden. Lengte kan compleet anders zijn dan je denkt (been there) en als je geen partner wil die kleiner is dan jij dan verdoe je gewoon je tijd op zo'n date. Maar het staat een man natuurlijk net zo goed vrij om geen volle vrouw te willen.
vrijdag 19 mei 2023 om 14:53
Dat sowieso.Chienandalou schreef: ↑19-05-2023 14:39
Het kán natuurlijk bij sommige mensen een factor zijn, maar hier gaan we alleen af op wat iemand schrijft en kan eigen interpretatie nogal vertroebelen.
Maar gezien de feiten geen gekke gedachte hoor.
Zie ook
https://psycholoog.nl/klachten/angst/bindingsangst/
vrijdag 19 mei 2023 om 14:56
Bij Bumble moest je geloof ik je figuur selecteren uit een paar optiesmadamzonderm schreef: ↑19-05-2023 14:46Toch knap lastig te zien op foto's. Zeker alleen "pasfoto's" en ook bij foto's waar bovenlichaam of van top tot teen staat. En dan nog de foto's van een aantal jaar geleden. Vragen om gewicht is not done (eens daarmee).
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?

vrijdag 19 mei 2023 om 15:04
Grappig, het boeit mij dan totaal niet hoe lang een man is. Ik heb relaties gehad met mannen van 1,70 en van 2 meter. Die waren allemaal langer dan ik, maar de enkeling die nagenoeg even lang is als ik (1,59 m) is wel vaak heel charmant. Die mannen hebben kennelijk door dat ze het niet van hun lengte moeten hebben.
vrijdag 19 mei 2023 om 15:08
Welke feiten?Vage schreef: ↑19-05-2023 14:53Dat sowieso.
Maar gezien de feiten geen gekke gedachte hoor.
Zie ook
https://psycholoog.nl/klachten/angst/bindingsangst/
TO is allang verdwaald met haar fiets op weg naar IJburg en jij noch ik kunnen/mogen diagnoses stellen aan de hand van een paar schrijfsels.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

vrijdag 19 mei 2023 om 15:19
Ik ben nogal lang en herken dit ook. Of het zijn juist van die fetisjistenMurgatroyd schreef: ↑19-05-2023 14:08En ja idd Vanitei, dat zal van twee kanten zo werken. Mijn broer datete een keer met een vrouw die een kop groter was en zij vertelde dat mannen daar vaak toch een probleem van maakten. Erg gendernormatief.

En mijzelf maakt het weinig uit hoe lang een man is. Als ik daar óók nog op ga selecteren wordt de spoeling wel érg dun. Vind het belangrijker dat ik met hem kan lachen.
.
vrijdag 19 mei 2023 om 15:27
Dat ze 10 jaar op zoek is naar een relatie.Chienandalou schreef: ↑19-05-2023 15:08Welke feiten?
TO is allang verdwaald met haar fiets op weg naar IJburg en jij noch ik kunnen/mogen diagnoses stellen aan de hand van een paar schrijfsels.
Dat ze nogal veel dates heeft gehad.
Overtuigingen zoals: je bent niet goed wijs als je na je 40e verhuist voor de liefde.
Het is geen psychiatrische diagnose hoor, gewoon een woord voor een vrij veel voorkomend patroon. Waar helaas bij hoort dat mensen het van zichzelf niet kunnen weten (zie het linkje).
vrijdag 19 mei 2023 om 15:31
vrijdag 19 mei 2023 om 15:38
Het ging erover dat een man op wie ze verliefd was overwoog om haar kant op te verhuizen.blijfgewoonbianca schreef: ↑19-05-2023 15:31Ze heeft geen zin om een leuk huis in een leuke buurt op te geven. Da’s heel wat anders, he.
Dat vond ze onaantrekkelijk. Mensen die dat doen na hun 40e zijn sowieso niet goed snik, aldus TO.
Tja ik verzin het niet hoor. Wat heb ik daar voor belang bij.
Ze hoeft voor mij geen bindingsangst te hebben.
Het is alleen zonde dat het er wel op lijkt, dat er iets aan te doen is maar dat mensen dit meestal van zichzelf niet weten, waardoor ze geen duurzame liefde zullen ervaren in hun leven.
vrijdag 19 mei 2023 om 16:18
Quote van TO :Vage schreef: ↑19-05-2023 15:38Het ging erover dat een man op wie ze verliefd was overwoog om haar kant op te verhuizen.
Dat vond ze onaantrekkelijk. Mensen die dat doen na hun 40e zijn sowieso niet goed snik, aldus TO.
Tja ik verzin het niet hoor. Wat heb ik daar voor belang bij. Doe eens een quote
Ze hoeft voor mij geen bindingsangst te hebben.
Het is alleen zonde dat het er wel op lijkt, dat er iets aan te doen is maar dat mensen dit meestal van zichzelf niet weten, waardoor ze geen duurzame liefde zullen ervaren in hun leven.
Ik heb na mijn huwelijk een tijdje bij een psycholoog gelopen. Dat hielp me toen wel om het goed achter me te laten. Ik dacht toen ook dat ik bindingsangst oid had, dat heeft hij ontkracht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 19 mei 2023 om 16:53
Heel erg mee eens.samarinde schreef: ↑19-05-2023 13:35Ik vind 40% wel veel. Hoe komen al die miljoenen mensen onveilig gehecht?
Ik wil het probleem niet bagatelliseren, maar los je zoiets op met aan jezelf werken? Ik heb altijd het idee - beetje kort door de bocht - dat mensen die langdurig en intensief aan zichzelf werken er niet leuker en relaxter op worden. Het is volgens mij nooit een goed idee om jezelf tot het absolute middelpunt van het universum te maken, om de simpele reden dat je dat niet bént. Het is niet realistisch. Het is ook niet hoe het leven er in de praktijk uitziet. Het draait niet alleen om jou en je wissewasjes. Ook al denk je zelf (door al die therapie) van wel. Dus op die manier kunnen mensen zichzelf nog lelijk in de voet schieten met intensief 'zelf-werk'.
Ja, dit is kort door de bocht. Maar in een notendop is dit wat ik wel geloof.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 mei 2023 om 16:56
Op Bumble en op Inner Circle is het ook gewoon iets wat je moet invullen als je een profiel aanmaakt. Dus dat beslist de app, dat het op je profiel staat.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 mei 2023 om 17:38
Ik vind het zelf fijner als een man minstens even lang is en niet kleiner. Aangezien ik zelf 1.74 ben, ben ik vrij lang en zeker als je geen Nederlandse afkomst heb, komt het regelmatig voor dat een man mijn lengte niet redt. Heb het twee keer meegemaakt dat zowel ik de kleinere man een afknapper vond, maar de man mij ook te lang en daardoor niet aantrekkelijk vond, want ik was groter dan hem.
vrijdag 19 mei 2023 om 17:44
Maar met jouw lengte zijn praktisch álle mannen langer dan jij. Hoe langer je bent als vrouw, hoe groter de kans is dat er meer mannen kleiner zijn dan jijzelf. Nogal wiedes dat het voor jou niet echt een selectiepunt is. Maar ik vind het zelf wel jammer als ik met 174 een man moet kussen van 165. Ik zeg niet dat het een absolute no go is, maar dan moet hij wel echt superleuk zijn wil ik hem een kans geven.KamilleT schreef: ↑19-05-2023 15:04Grappig, het boeit mij dan totaal niet hoe lang een man is. Ik heb relaties gehad met mannen van 1,70 en van 2 meter. Die waren allemaal langer dan ik, maar de enkeling die nagenoeg even lang is als ik (1,59 m) is wel vaak heel charmant. Die mannen hebben kennelijk door dat ze het niet van hun lengte moeten hebben.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in