Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
vrijdag 19 mei 2023 om 20:11
Ja eens, ik ben een man die ook met een veel jongere vrouw is. Dus ik snap je zeker wel.fashionvictim schreef: ↑19-05-2023 19:59Ik zei vooral dat ik vrijwel alle 45+ mannen lilluk vond. Ze zullen verder best aardig zijn, maar je moet er ook mee naar bed, he?
Maar dat is dus wel jouw voorkeur en dan wordt de poule van mannen gewoon kleiner. Dan ligt dat volgens mij niet aan de mannen, maar aan je smaak.
vrijdag 19 mei 2023 om 20:13
Echt? Allemaal lelijk en onaantrekkelijk?fashionvictim schreef: ↑19-05-2023 19:59Ik zei vooral dat ik vrijwel alle 45+ mannen lilluk vond. Ze zullen verder best aardig zijn, maar je moet er ook mee naar bed, he?
Welke man vind je wel aantrekkelijk?
Hahaha je weet dat het een nickname is en niet iets hoeft te zijn waar ik mij mee associeer.
Of ben jij net van rups naar vlinder ontpopt?
Maar ik ben niet boos, jij bent blijkbaar wel getriggerd door mijn reacties. Ik geef mijn mening en hoe jij dat op je neemt mag je helemaal zelf weten.
Voor mij gaat bij A en V de irritatie vooral om de toon icm het onderwerp.Cappucinno schreef: ↑19-05-2023 20:04Dat kun je vervelend vinden. Ik vind je teksten belerend overkomen en snap dat dat ergernis opwekt, ook al ken ik deels de inhoud en weet ik dat je het goed bedoelt.
Dat geldt ook voor mensen die hun punt moeten maken ten koste van anderen. Zo’n stukje tekst als ‘Mensen in therapie zien zichzelf als middelpunt’, komt op mij wat polariserend over terwijl ik er -terecht of onterecht- vanuit ga dat die nuance wel wordt gemaakt wanneer therapie nodig is. Ik kan me niet voorstellen dat forummers dat gaan zeggen tegen vrouwen die iets ‘lulligs’ als misbruik hebben meegemaakt. En dan nog, moet je perse iets lulligs meemaken om in therapie te gaan? Ik begrijp niet waarom mensen er zo op ‘aan’ gaan. Het is voor mij wel iets waardoor ik bij bepaalde vriendinnen niks zeg over mijn therapie, die praten ook zoals dat stukje. Dan voel ik me niet geroepen om het erover te hebben, hebben we op andere vlakken wel overeenkomsten. Leuke vriendinnen verder, net als dat ik leuke mensen ken die zich bezig houden met groei voor zichzelf.
Maar goed, ik hou er ook niet van om te oordelen over degenen die eisen of wensen hebben ten opzichte van mannen. Veel mannen zijn gewoon niet zo leuk, vrouwen ook niet. Leuk als je een keer matched met iemand maar het is niet zo dat er dan meteen wat mis met je is als er niemand bij zit. Misschien wel, en ook daar mag iemand zelf achter komen.
Qua therapie, zelfonderzoek en al dat soort shit heb ik mijn bingokaart meer dan vol.
Maar zelfs de therapeuten die ik gehad heb zouden in de lach schieten van het wollige taalgebruik én het uitvergroot problematiseren van 1 aspect in iemands leven: best een leuke partner willen, maar het blijkt bijna een unicorn en dat is af en toe even stoom afblazen. Of mensen daarnaast, mede hierdoor of geen trauma hebben, lijkt geen mogelijkheid te zijn: je moet lijden!!!
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

vrijdag 19 mei 2023 om 20:23
Je kunt heel goed in je eentje een relatie laten klappen. Als er eentje niet meer wil is er geen relatie meer.KareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 19:33Ik ga happen, maar kijk eens op dit forum, hoeveel vrouwen er vreemdgaan. Genoeg voorbeelden hoor.
Om vreemd te gaan zijn er twee mensen nodig hoor. Net zo goed om een relatie in stand te houden.
vrijdag 19 mei 2023 om 20:26
Ik heb ook nooit gezegd dat het aan de mannen lag, en ik heb ook al nooit gezegd dat het voor mij een probleem was. Ik heb jaren bewust niet gedate omdat ik daar geen zin in had en nu ik wel weer date ben ik as we speak gewoon met een wel leuke man aan het daten. Dat neemt verder niet weg dat ik, en vele 40+ vrouwen met mij, herken wat de TO zegt. Daten boven je veertigste is gewoon niet zo leuk. Het gros van de kerels is zelf onaantrekkelijk maar heeft enorm veel noten op de zang, of is wel aantrekkelijk en daardoor een enorme lul die ghost en/of met tig vrouwen tegelijk date, of is gewoon een knettergekke creep.KareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 20:11Ja eens, ik ben een man die ook met een veel jongere vrouw is. Dus ik snap je zeker wel.
Maar dat is dus wel jouw voorkeur en dan wordt de poule van mannen gewoon kleiner. Dan ligt dat volgens mij niet aan de mannen, maar aan je smaak.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 mei 2023 om 20:43
Dat vind ik dan op zich wel weer een zinnig selectie criterium: kun je je voorstellen met de man in bed te liggen? Anders wordt het toch wel erg lastig.fashionvictim schreef: ↑19-05-2023 19:59Ik zei vooral dat ik vrijwel alle 45+ mannen lilluk vond. Ze zullen verder best aardig zijn, maar je moet er ook mee naar bed, he?
vrijdag 19 mei 2023 om 20:49
Dat is toch voor beide sexes zo? Als ik zie op het schoolplein hoe het gros van de vrouwen van mijn leeftijd erbij lopen, wil ik daar ook niet mee gezien worden. Laat staan in bed liggen. Plus alle “noten”.
Maar hier lijkt het wel alsof de mannen de schuld krijgen, terwijl het echt van beide kanten niet al te veel soeps is.
vrijdag 19 mei 2023 om 20:51
Ik val nu eenmaal op mannen en niet op vrouwen.KareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 20:49Dat is toch voor beide sexes zo? Als ik zie op het schoolplein hoe het gros van de vrouwen van mijn leeftijd erbij lopen, wil ik daar ook niet mee gezien worden. Laat staan in bed liggen. Plus alle “noten”.
Maar hier lijkt het wel alsof de mannen de schuld krijgen, terwijl het echt van beide kanten niet al te veel soeps is.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 mei 2023 om 20:58
Ik ken toch best veel leuke, aantrekkelijke, slimme, verzorgde vrouwen van 40+ en weinig mannen. Dus volgens mij is de verhouding wel wat scheef.KareldeKleineMan schreef: ↑19-05-2023 20:49Dat is toch voor beide sexes zo? Als ik zie op het schoolplein hoe het gros van de vrouwen van mijn leeftijd erbij lopen, wil ik daar ook niet mee gezien worden. Laat staan in bed liggen. Plus alle “noten”.

vrijdag 19 mei 2023 om 21:01
Ik denk redelijk in balans.Positive_vibes schreef: ↑19-05-2023 20:58Ik ken toch best veel leuke, aantrekkelijke, slimme, verzorgde vrouwen van 40+ en weinig mannen. Dus volgens mij is de verhouding wel wat scheef.

vrijdag 19 mei 2023 om 21:39
Mijn ervaring is anders.permafrost schreef: ↑19-05-2023 21:36Mannen concurreren onderling voornamelijk status en vrouwen op uiterlijk dus het zou goed kunnen dat er meer vrouwen boven een minimumaantrekkelijksgrens zitten.

vrijdag 19 mei 2023 om 22:01
Je ziet toch wel of iemand zijn uiterlijk verzorgt of niet?permafrost schreef: ↑19-05-2023 21:52Dat zou goed kunnen. Als heteroseksuele man vind ik het moeilijk om een algemene inschatting te maken.
vrijdag 19 mei 2023 om 22:08
vrijdag 19 mei 2023 om 22:08

vrijdag 19 mei 2023 om 22:10
O en voor vrouwen wel?permafrost schreef: ↑19-05-2023 22:08Het is voor mannen veel minder een tweede natuurlijk om naar elkaars uiterlijk te kijken en elkaar daarop in te schalen dan voor vrouwen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in