Grijze haren!
maandag 29 mei 2023 om 11:52
Hebben jullie al grijze haren en hoe oud waren jullie toen jullie de eerste grijze haren hebben gespot?
Ik ben nu 46. Ik denk dat ik een jaar of 3 terug de eerste grijze haren tegenkwam, het worden er langzaamaan meer, maar tot nu toe wel nog alleen losse haren tussen mijn originele haarkleur, dus geen hele plukken grijs. Ik heb een donkerblonde, bruine haarkleur, dus de witte haren vallen wel op.
Hoe lang duurde het bij jullie tot het grijs de boventoon ging voeren?
Ik heb mijn haren nog nooit geverfd, maar als er meer grijs gaat komen wil ik dit misschien wel gaan doen en dan een soort van Grey blending kleur. Iemand ervaring hiermee?
Ik ben nu 46. Ik denk dat ik een jaar of 3 terug de eerste grijze haren tegenkwam, het worden er langzaamaan meer, maar tot nu toe wel nog alleen losse haren tussen mijn originele haarkleur, dus geen hele plukken grijs. Ik heb een donkerblonde, bruine haarkleur, dus de witte haren vallen wel op.
Hoe lang duurde het bij jullie tot het grijs de boventoon ging voeren?
Ik heb mijn haren nog nooit geverfd, maar als er meer grijs gaat komen wil ik dit misschien wel gaan doen en dan een soort van Grey blending kleur. Iemand ervaring hiermee?
maandag 29 mei 2023 om 19:43
Bij mij begon het rond mijn 17e al! Een paar dikke witte haren die zichtbaar waren als ik een rechte scheiding droeg. In het begin trok ik ze eruit. Daarna ging ik zelf mijn haar verven (vanwege kosten), maar daar werd het naar verloop van tijd zo dood en droog van dat ik rond mijn 23ste gestopt ben hiermee. Inmiddels eind 20 en als ik mijn scheiding recbt draag zie je het wel erg goed. Meestal draag ik mjjn haar naar links of rechts of vast en is het slechts een grijzige witte lok die wat opvalt. Ik heb zelf licht bruin haar. De laatste tijd krijg ik er wel meer opmerkingen over dus ik denk dat het wel begint op te vallen, maar meestal zijn het complimenten want mensen vinden het er wel leuk uitzien. Sommige mensen denken dat ik het bewust grijs heb geverfd. Ik heb er vrede mee. Het zit in de genen het vroeg grijs worden, het maakt me niet uit zolang ik verder gezonde en glanzende krullen heb
maandag 29 mei 2023 om 19:48
Dat kan. Er zijn meer steden dan Utrecht.Boogschutter10 schreef: ↑29-05-2023 19:01Niet in mijn straatbeeld ... (binnenstad van Utrecht/ meeste jonge vrouwen van NL)
maandag 29 mei 2023 om 20:03
Meid, tel je zegeningen! Ik werd eind 20 al grijs, een precies de gehele buitenste rand, van oor naar voorhoofd naar andere oor en ook datzelfde aan de achterkant richting nek. Ik draag mijn haar vaak vast dus er zat niks anders op dan te verven. Bij de kapper want thuisverf heeft vaak een hele slechte grijsdekking en je weet nooit wat er precies in zit.
Inmiddels ben ik 41 en als ik mijn haar niet zou verven zou ik denk ik 75% grijs zijn. Ik vind het zwaar kut, mijn haar groeit snel dus ik kan elke 4 weken. Kost ook best wat ondanks dat ik helemaal geen dure kapper heb. Mijn zusje van 39 heeft sinds kort 4 grijze haren. Zo gaat het altijd, ben net een soort mislukte eerste pannenkoek.
Inmiddels ben ik 41 en als ik mijn haar niet zou verven zou ik denk ik 75% grijs zijn. Ik vind het zwaar kut, mijn haar groeit snel dus ik kan elke 4 weken. Kost ook best wat ondanks dat ik helemaal geen dure kapper heb. Mijn zusje van 39 heeft sinds kort 4 grijze haren. Zo gaat het altijd, ben net een soort mislukte eerste pannenkoek.
maandag 29 mei 2023 om 20:23
Vladimir schreef: ↑29-05-2023 20:03Meid, tel je zegeningen! Ik werd eind 20 al grijs, een precies de gehele buitenste rand, van oor naar voorhoofd naar andere oor en ook datzelfde aan de achterkant richting nek. Ik draag mijn haar vaak vast dus er zat niks anders op dan te verven. Bij de kapper want thuisverf heeft vaak een hele slechte grijsdekking en je weet nooit wat er precies in zit.

dinsdag 30 mei 2023 om 15:28
Ja maar dat is van alle tijden he. Of je nou verft of niet, iedereen van 30+ is voor een tiener vet oud. Ik zag daar als tiener zelfs geen gradaties in, je had alleen in de categorie volwassenenen alleen maar "oud" en "bejaard".Boogschutter10 schreef: ↑29-05-2023 19:03Je hoeft je niet aangesproken te voelen.
Ik heb het idee dat de maatschappij daar zo over denkt. Ik zie het al bij mijn neefjes en nichtjes die tiener/ begin 20 zijn. Denkwijze: wie ouder is dan circa eind 30 en 40 plus al helemaal = boomer = telt niet meer mee. Voor wat het waard is![]()

dinsdag 30 mei 2023 om 15:46
Ik had rond mijn 25 denk ik al een paar verdwaalde haren. De laatste paar jaar (ben nu eind dertig) krijg ik ze aan de randen. Voorheen zaten ze verstopt onder mijn haar, alleen als ik mijn haar in een paardenstaart of zo deed, zag je ze.
Ik vind het een gek gezicht soms, maar dan bedenk ik mij ineens; Oh ja, ik ben bijna 40.
Ik ken diverse vrouwen die onder de 20 al flinke grijze lokken hadden. Ik ben eerlijk gezegd ook niet ijdel genoeg om er iets aan te doen. Of misschien ben ik gewoon te lui. Het is wat het is en ik lig er verder niet wakker van of het is ook niet slecht voor mijn zelfvertrouwen.
Ik vind het een gek gezicht soms, maar dan bedenk ik mij ineens; Oh ja, ik ben bijna 40.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 30 mei 2023 om 15:46
Ik vind iemand van in de 40 nog steeds super oud. Terwijl dat maar max 11 jaar ouder is dan ikzelf...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 30 mei 2023 om 16:09
Sorry.

Heel lang had ik de gedachte: ooohhh... die heeft kinderen, dus die is zeker 10 jaar ouder dan ik. Tegenwoordig zijn ze rustig 10 jaar jonger.

Ergens voel ik mij gewoon nog niet zo oud... of zo.

dinsdag 30 mei 2023 om 23:42
dinsdag 30 mei 2023 om 23:47
Op je 15e is 30 bijna bejaard.. als je dan zelf 30 wordt is het net eergisteren dat je 15 was. En ineens heb je vrienden die al in de 40 zijn.. en die krabben op hun hoofd want hoezo zijn ze geen 15 meer.
woensdag 21 juni 2023 om 11:00
Ik kreeg mijn 1e grijze haartjes rond 33 jaar nog even anderhalf jaar gewacht met verven vanaf mijn 35e verf ik mijn haar in mijn eigen kleur chocobruin, ik heb helaas net als aan mijn moeder de grijze haren aan de voorkant grens zitten ik ben nog niet volledig grijs maar gemeleerd verdeeld vond het er onverzorgd uit zien. Ik heb daar in tegen op mijn 40e nu vrijwel geen rimpel...
woensdag 21 juni 2023 om 11:08
Mijn eigen haarkleur is donkerblond. Ik ben nu 46. Geen idee meer wanneer de eerste grijze haren kwamen. Want losse haren gaan op in mijn eigen haarkleur.
Ze zitten nu vooral aan de voorkant, eigenlijk pluk aan 1 kant. Daarnaast ook griijs in onderlaag aan zijkant. Dat is wel mooie kleur, beetje kleur die jonge meiden nu dragen. Zou liefst dan mijn hele haar in die kleur hebben.
Ik begin niet aan verven, want dan moet ik dat gaan bijhouden.
Ze zitten nu vooral aan de voorkant, eigenlijk pluk aan 1 kant. Daarnaast ook griijs in onderlaag aan zijkant. Dat is wel mooie kleur, beetje kleur die jonge meiden nu dragen. Zou liefst dan mijn hele haar in die kleur hebben.
Ik begin niet aan verven, want dan moet ik dat gaan bijhouden.
woensdag 21 juni 2023 om 11:18
Ik was 23, toen de eerste witgrijze plukjes op begonnen te vallen (in een volle bos donkerbruin haar). Rond mijn 27e begonnen met verven, was toen denk ik 20% wit. Nu al jaren om de 4 weken naar de kapper om de uitgroei bij te werken, ben meer dan 80% wit, en nog geen 40. Gelukkig heb ik echt mooi haar van mezelf en blijft het vol en stevig ondanks al het verven. Hopelijk blijft dat zo.
woensdag 21 juni 2023 om 16:44
Ik was een jaar of 16 toen de kapper mijn eerste grijze haar vond.
Het is heeeeeeeel lang bij af en toe 1 grijze haar gebleven.
Ik ben nu 45 en nog steeds niet echt grijs. Maar wel wat grijzend. Het is niet meer af en toe een losse grijze haar, er zitten wat bescheiden grijze plukjes in nu die nog niet erg opvallen.
Hoe ik er nu insta, begin ik ook niet aan verven. En als ik dat wel doe, verf ik al mijn haar grijs denk ik en probeer ik niet mijn natuurlijke kleur na te bootsen.
Het is heeeeeeeel lang bij af en toe 1 grijze haar gebleven.
Ik ben nu 45 en nog steeds niet echt grijs. Maar wel wat grijzend. Het is niet meer af en toe een losse grijze haar, er zitten wat bescheiden grijze plukjes in nu die nog niet erg opvallen.
Hoe ik er nu insta, begin ik ook niet aan verven. En als ik dat wel doe, verf ik al mijn haar grijs denk ik en probeer ik niet mijn natuurlijke kleur na te bootsen.

woensdag 21 juni 2023 om 16:53
Ik ben midden 30 en als ik mijn scheiding in het midden draag zit precies daar een hele strook grijs. Dat is al een jaar of tien geleden begonnen maar wordt steeds meer.
Ik draag mijn haar dus in een scheiding opzij en heb highlights, dan valt het grijze weg. Ik hoop er zo nog lang mee door te kunnen, ik heb helemaal geen trek in mijn hele haar verven eigenlijk.
Ik draag mijn haar dus in een scheiding opzij en heb highlights, dan valt het grijze weg. Ik hoop er zo nog lang mee door te kunnen, ik heb helemaal geen trek in mijn hele haar verven eigenlijk.
woensdag 21 juni 2023 om 18:30
Ben nu 31 en heb er een paar tussen zitten. Maar ben best blond dus valt niet zo op. Sommige wel, heb bijv een grijze wenkbrauwhaar haha.
M'n beste vriendin heeft donkerbruin haar em grijze haren, lijken net glitters bij haar.
Ik vind grijs worden niet erg dud voor mij geen reden om mn haar te verven. Vriend is 32, die is al sinds zn 25ste gezegend met grijze haren. Gaat erg rap het laatste jaar.
M'n beste vriendin heeft donkerbruin haar em grijze haren, lijken net glitters bij haar.
Ik vind grijs worden niet erg dud voor mij geen reden om mn haar te verven. Vriend is 32, die is al sinds zn 25ste gezegend met grijze haren. Gaat erg rap het laatste jaar.

woensdag 21 juni 2023 om 20:16
Bijna 50 en sinds een jaar of 5 wat grijze haren bij mijn haargrens boven mijn voorhoofd, bij mijn slapen niets. Ik ben middenblond, maar ik neem wel highlights. Dat vind ik mooier, maar heeft dus niks met het grijs worden te maken. Tussen de highlights zit steeds zo’n 3 maanden en ik heb geen grijs in mijn uitgroei.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in