= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Ja, het is juli! Vriend zei gisteren nog: het wordt dus echt een juli-kindje.

Vannacht even flinke buikkramp gehad, maar daarna helemaal rustig. Dus volgens mij nog helemaal niks aan de hand. We wachten rustig af verder.

Ring, nog nieuws?
Jaaaaa het is inderdaad JULI. Onze maand is eindelijk zover. Laat maar komen die babies. Wie, o wie, zal de volgende zijn. (het is net zon loterij haha)

Oh ja, meld hihi

Oh shit nu wilde ik op iedereen reageren en nu weet ik het niet meer.

Quintie: Die houdbaaheidsdatum houden we er zeker in, want hij is inderdaad erg leuk

Blog: Jouw dag vandaag. Toch altijd spannend, ook al gebeurd er niks vandaag.

Maria: kramp in de vorm van weeen of kramp in de vorm van hard naar de wc? Ik begin het onderscheid namelijk al te voelen
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ring, heel veel sterkte!!

En ja ik ben offficieel overtijd!!

Gisteren een prima dagje gehad, even naar de kapper, nog ergens op terrasje gezeten en naar imps en elfs geweest, waar ze 50% korting hadden.

Alleen toen ik zoontje van de creche ophaalde had hij net alles onder gespuugd. De hele dag was hij al niet helemaal lekker geweest. Gisteren maar in koud badje gezet en met panadol in bed, om uur of 9 was hij klaarwakker en heeft hij wat gegeten. Toen om 5 uur weer wakker en zie hij: mama pijn, en begon weer te kokhalsen... zo zielig. We zijn maar even naar beneden gegaan en even barbapappa gekeken. Daarna weer geslapen (hij dan). Zitten nu samen voor buis, eigenlijk crechedag vandaag maar ik kijk nog even aan of hij gaat. Geen koorts meer en hij heeft nu wel gegeten en gedronken.

Pippa, wij hadden vorige keer geboortepost en nu proefdruk bij poobies, vonden we eigenlijk mooier. Alleen doet onze andere pc, waar kaartje op staat, nu beeetje raar en ging gisteren niet meer aan, zo maar even checken, anders hier ook stress.
Chica, geen idee of het kramp in vorm van wee was, maar in ieder geval niet in de vorm van 'naar de wc'... Maar duurde maar minuutje of twintig.
- juli-juli-juli-juli- !!!!!!!!! (we nouja de meesten!) hebben het gehaald!

pipa: wij hadden problemen met het uploaden van excell, maar werden daar snel en goed bij geholpen. raar dat jullie compu crashte.

Ennuh heb jij een kortingscode.....waarvoor dan? voor de proefdruk of het echte bestellen (in het laatste geval zou ik het ook wel willlen, waar krijg je die of is het een universele die meerdere mensen kunnen gebruiken?)

grappig dat jullie nog niet eerder van houdbaarheidsdatum" gehoord hadden. Vind hem zelf ook erg rappig, zolang je je maar niet als een rottend ei gaat voelen, dan wordt hij minder leuk.

MissyB: een ziek kindje kun je nu natuurlijk helemaal niet gebruiken (net als andere zieke familieleden...:-( ). hopelijk knapt de kleine snel op.

chica en maira: mij is verzekerd dat zolang ik twijfel er sowieso geen sprake zou zijn van weeen...

Vannacht weinig geslapen. Blijkbaar zenuwachtig voor de gyneacoloog vanmiddag. Voel me trouwens verder goed en heb extra veel water gedronken gisteren en vrijwel de hele dag gelegen. Misschien helpt het....vanavond zal ik jullie proberen te updaten, want ik zot zeker tot 16.30h in het ziekenhuis.

fijn en warme dag voor iedereen!
*Meld!*

Geen nieuws op het babyfront, ik zit nog steeds kalmpjes aan te broeden... Op naar volle maan / maansverduistering

Ring, sterkte met je vader en Sanloes, sterkte bij de gyn!
*meld*

tjsonge jonge, dramanacht gehad (jongste erg onrustig) en vandaag helemaal op. ben doodmoe en alles doet me pijn. steeds harde buiken ook. gisteren was iknog erg positief, maar vandaag zie ik alles zwart. zie ook ineens erg op tegen de bevalling en zie alleen maar dingen die zouden moeten, maar die ik niet meer kan...

wil eigenlijk de hele dag in bed: slapen en huilen.. maar ja, dat kan natuurlijk niet. vriendlief weer beetje op de been, maar ook nog erg veel pijn en hij bovendien niet praten, erg lastig met drie kinderen.

nou ja, kortom: niet mijn dag, dus zal hier niet veel zijn vandaag denk ik. en itt jullie, zit ik nog even helemaal niet te wachten op bevallen. Ik wil nog zo graag even genieten van alles klaar en verder alleen maar afwachten..gelukkig moet ik nog even en heb ik geen reden om aan te nemen dat ze eerder gaat komen..

RIng: nog even voor jou, ik zit maar te zeuren over eigenlijk onbelangrijke dingen. heel veel sterkte voor jou en je vader en ik hoop maar dat het snel beter wordt!

en de rest: ik ga weer op jullie reageren hoor. hoop dat jullie allemaal een leuke dag hebben met jullie buiken of al met de baby's en ik kom snel weer vrolijk terug.
Sanloes, om een uur of 12 twijfelde ik destijds ook of het wel weeen waren en de VK stelde toen vast (zonder te toucheren trouwens) dat het dan geen echte weeen waren. Maar 8 uur later had ik volledige ontsluiting, dus het waren wel degelijk weeen. Dus het zegt niets hoor

Och Ring toch, wat een ontzettend verdrietig berichtje van jou. Ik voel ontzettend met je mee, weet zelf nog wel hoe verdrietig en dubbel het is als je vader zo ziek is, terwijl jullie ook net een nieuw leven vieren, het voelt een beetje onwerkelijk en raar. Dat je je eerste uitje heeeel anders had voorgesteld, kan ik me voorstellen. Heel veel sterkte.
Meld! ( sorry, gister niet aan toegekomen)

Ring, wat een nare toestand. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en het allemaal mee zal vallen. Sterkte!

Je had je kraamweek anders voorgesteld.....

Ik hou het hiet even bij, ben moe en gesloopt door de hitte. Lag gister voor achten in bed (eerder dan zoon....) En kwam er pas na achten uit vanmorgen. En dat zondrer te plassen!

En inderdaad, HET IS JULI!!!!!!!!!

Tot later, x
Ook meld! Zit net als Engelbengel rustig te broeden in huis, met alle ramen en deuren potdicht. Ik hoop dat die verschrikkelijke warmte daardoor buiten blijft!!! Het wordt een moeilijke dag vandaag ben ik bang!

Sanloes: succes vandaag en hou je taai!

MissyMB: officieel overtijd! vanaf nu wordt je verlof alleen maar langer

Ring: hoe staat het met je vader? Is er al meer nieuws?
Miss Br, je mag zoveel klagen als je wilt hoor, het is ook niet niks allemaal. Het is echt een doemscenario waar je niet op zit te wachten als je hoogzwanger bent. Ik begin trouwens ook steeds meer tegen de bevalling op te zien, maar ook meer vanuit organisatorisch oogpunt, blijkbaar werkt onrust niet echt mee, dus toch maar proberen te berusten in de situatie zoals die nu is... Komt goed.
Meld! met-baby-in-de-buik-en-in-huis-om-koel-te-blijven!

Inderdaad Quintie: HET IS JULI!!! en mijn houdbaarheidsdatum is verstreken! Laat maar komen!!!!!!!!!

Randy: op zich best een prestatie hoor, zolang slapen zonder te plassen!
Ik heb mijn zoontje maar naar de creche gebracht, toen hij hier van de bank begon te springen vond ik dat toch voldoende indicatie dat hij zich beter voelde.

Alleen ben ik nu erg moe, vannacht dus ook neit al te lekker geslapen en Randy hoe doe je dat????? Ik plas echt minstens 3 keer per nacht,

Eigenlijk om 12 uur lunchen met 3 vriendinnen, maar zit erover te denken om maar af te zeggen.

Ik word nu ook wat zenuwachtiger over de bevalling, ik had besloten om in een bevalcentrum te bevallen (een soort thuisbevalling, maar dan op 1 gang afstand van het echte ziekenhuis), maar begin nu meer te neigen naar een echte poliklinische bevalling in een academisch ziekenhuis, aangezien daar toch meer mogelijkheden voor ingrijpen zijn. Pfff, lekker hoor van die last-minute onzekerheden.
Dufty, een vriendin van mij had hetzelfde met weeën. Zij dacht ook dat het nog geen weeen waren, maar had al bijna volledige ontsluiting toen ze toch maar eens de vk had laten komen...

Verder is het officieel natuurlijk pas zo dat je bij 42 weken overtijd bent... Is wel ontmoedigend eigenlijk he? Je weet al 9 maanden die ene datum en leeft daar naar toe....
He dames, zullen we gewoon 1 ding afspreken?????

Dat het echt, echt, echt, echt niet erg is dat er niet meer gereageerd wordt op iedereen. Dat je je dus meld gewoon lekker met een ego berichtje, als je daar zin in hebt? Iedereen is aan de laatste loodjes bezig en dat valt, bij de meeste, toch zwaar. Dan hoef je er niet nog eens een schuldgevoel bij omdat je niet, "zoals het hoort", hebt gereageerd op iedereen.

Soms is dat gewoon niet te doen, heb je de puf of het humeur er niet voor en soms is het fijn om alleen maar even lekker te klagen en het van je af te schrijven, zonder alle moeite en tijd van het reageren. Soms vind je het fijn om maar op 1 of 2 te reageren en dat is ook niet erg.

Anders krijg je steeds meer een tegenzin om hier te komen en dat zou natuurlijk echt zonde zijn.

Is dat een goed idee???????????? Dus..............Posten zonder reacties op anderen, of slechts enkele, is niks mis mee. (Ik ga het promoten hoor)
quote:maria52 schreef op 01 juli 2009 @ 11:23:

Dufty, een vriendin van mij had hetzelfde met weeën. Zij dacht ook dat het nog geen weeen waren, maar had al bijna volledige ontsluiting toen ze toch maar eens de vk had laten komen...

Verder is het officieel natuurlijk pas zo dat je bij 42 weken overtijd bent... Is wel ontmoedigend eigenlijk he? Je weet al 9 maanden die ene datum en leeft daar naar toe....Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens Maria. Tegenwoordig is de echo apparatuur dermate fijngevoelig dat ze datum vrij goed kunnen inschatten, ook worden er tegenwoordig genoeg groeiecho;s gemaakt om dit continue in de gaten te houden. Waarom de geboorte dan nog niet op gang komt is voor iedereen nog een groot raadsel, maar wij zijn hier in Ned vrij radicaal met het laten doorlopen na de 40 weken en ik moet zeggen dat ik het met dat beleid niet eens ben. Tuurlijk is een geboorte die spontaan op gang komt altijd beter, maar een goed begeleide ingeleide (of enigzins een beetje geholpen door strippen) zwangerschap is niks mis mee. Ik vind de gevaren van het laten doorlopen tot 42 weken in ieder geval groter dan de natuur een handje helpen. Maar ja, das dan weer mijn mening
Chica, eens! Ik heb het eigenlijk altijd al ondoenlijk gevonden om op iedereen te reageren... maar dat kan aan mij liggen.

Lunch maar afgezegd en hele dag bank hange, kom maar op met die weeen.

Wil nog wel even MissBR heel veel sterkte en dikke knuffel wensen/geven!!!! En hoop inderdaad dat de jouwe gewoon nog even blijft zitten!!
Meld.

Randy, wel ELKE dag melden he?

Ring: hoe is het met je vader?

Chica: goede afspraak, ik ben het ermee eens. Soms heb ik gewoon ff geen zin om een lang verhaal te typen en wil ik gewoon even lezen hoe het met jullie allemaal is.

Vanochtend is onze kleine weer flink druk geweest, dus het lijkt allemaal wel weer ok. Laatst had ik ook zo'n dag dat ik hem wat minder voelde. Volgens mij heeft het ook te maken met zijn gebrek aan ruimte en mijn beleving. Ik bedoel, ik ben zo gewend nu aan dat gebeweeg, dat de kleine schopjes me niet meer opvallen. Maar als ik er dan echt even voor ga zitten, blijkt hij wel heel veel te bewegen. Ik hou het in de gaten hoor!

Ik weeg me ook maar even elke dag i.v.m. het vocht, maar sinds maandag was er nu niks bijgekomen, dus het zal allemaal wel ok zijn.

Ik ga zo enveloppen schrijven denk ik. Plakken jullie de zegels er ook al op?

Zoooo, ik heb even een tribune opgebouwd met al m'n vriendinnen, ik zit ergens in het midden, zien jullie me? Pff, wat is het warm hè? Je zal maar zwanger zijn zo, met dit weer Ik zal zo eens wat ijsjes uit de vriezer halen voor jullie.

Ik kom hier in het bijzonder om Chica aan te moedigen met haar laatste loodjes, maar ik wens jullie natuurlijk ook allemaal een hele goede bevalling toe.

Zo mag ik ook even een dansje maken? Net terug van ziekenhuis en hummel ligt met zijn hoofd beneden!!! Ok nog niet ingedaald, dus in principe zou ie nog weer kunnen draaien dus moet wel in de gaten gehouden worden, maar om te beginnen ligt ie nu goed!

Lekker samen met man koffie met gebakje gedaan op terrasje om te vieren, waren met 20 minuten weer buiten en manlief had meer tijd gereserveerd voor dit bezoekje aan het ziekenhuis. Nu is ie weer naar zijn werk en heb ik het rijk weer alleen tot eind v.d. middag, lekker!

Chica, goed plan! Ego zo veel je wilt en reageer op een ander als je daar behoefte aan hebt!

Randy, voor een keertje is het je vergeven! Nu wel elke dag he!!

En Loekie had geen internet meer vertelde ze de laatste keer, problemen met ziggo ofzo dacht ik... leverde zo veel stress op dat ze besloten had pas na de bevalling er verder achteraan te gaan...
quote:Nerwen schreef op 01 juli 2009 @ 11:38:

Plakken jullie de zegels er ook al op?Ja, heb ik wel gedaan! Scheelt straks weer een hoop werk. Alleen... na het plakken van de postzegels is er al 1 persoon overleden die ik een kaartje wilde sturen en 2 relaties zijn uit, waardoor de namen op de enveloppe ook al niet meer kloppen. Zo snel kan het gaan! (misschien bijgeloof, maar de volgende keer wacht ik met plakken!)
Meis: wat een goed nieuws!!!!!!!!!!!! YES!
Chica: dubbel EENSCH met jou! Er is hier een relatief grote groep forummers overgebleven die ook nog bijna allemaal heel fanatiek schrijven en daardoor heb ik er al een dagtaak aan om bij te lezen! Maar ik lees wel alles hoor en heb voor iedereen evenveel belangstelling.

En de andere EENSCH: ik vind het onverantwoord hoe lang ze vrouwen tegenwoordig overtijd laten lopen. Ik hoor iets te veel alarmerende berichten over baby's die zijn overleden of een moeilijke start maken ivm slecht werkende placenta of te weinig vruchtwater. Waarom wordt een ks wel standaard in de 39e week gedaan en laten ze in andere gevallen die baby overdreven lang zitten? Eruit met dat kind, na 40 weken is de baby er klaar voor en heb je als moeder(lichaam) niets extra's meer te bieden!!!!

En over het enveloppen schrijven en postzegels plakken: ik wacht er nog even mee. Wij gaan de kaartjes nog niet meteen versturen omdat we in de kraamweek niet overladen willen worden met bezoek. Behalve van directe familie dan. Vriend kan de postzegels t.z.t. nog wel gaan halen en die enveloppen schrijf ik desnoods in het kraambed wel.

Gefeliciteerd Meis! Is de kans echt aanwezig dat de baby nog draait? Op een gegeven moment is daarvoor toch geen ruimte meer?
Tja kind is de afgelopen week ook nog gedraaid dus hij heeft er nog wel ruimte voor! En zo voelt het ook hoor, het "volle" gevoel waar sommigen van jullie al weken constant last van hebben heb ik alleen als ik te veel gegeten heb...
Ibbel; paas eens zo'n ijsje door!

Ik kom vanaf nu ook plaats nemen op de tribune voor Chica (en natuurlijk de andere van het juli topic). Alleen moeten wel al die slanke vriendinnen van Ibbel eraf, anders pas ik er niet tussen.

Allemaal veel succes met de bevallingen! Ik zal trouwens een lekkere schaal met koele komkommers achterlaten voor de liefhebbers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven