= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Lijkt me goed plan Maria. Bellen met die hap.

Yeahhhhh misschien komt er een kleine Maria aan vandaag of een mannelijke versie natuurlijk, dat kan ook

Zet m op hoor.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
oeh Maria spannend!!! Go go go!!!! Succes meid!!

Chica, crematie is vanmiddag, gisteren was alleen even thuis afscheid nemen...

MissyMB lekker naar het strand! Daar zou ik ook wel in de buurt willen wonen...
Oh Sorry Meis verkeerd begrepen. Oei, dan is het toch nog een emotionele dag voor je vandaag. Hopelijk kunnen jullie de goede sfeer van gister voortzetten. Succes in ieder geval, crematies/begrafenissen vind ik altijd erg verdrietig en moet altijd heel hard meehuilen (zelfs als ik die persoon niet eens ken )
Oei wat spannend Maria! Het klinkt wel serieus! Grappig dat je zelf al zo'n sterk voorgevoel had over de datum...

Mijn vriend denkt al tijden dat de baby 3 juli komt dus dat zou betekenen dat ik morgen aan de bak mag...

Missy wat heerlijk, naar het strand! Mag ik mee

Wat is het warm he? Heb dochterlief vandaag thuis gehouden van de creche maar ze is geloof ik in zo'n 'zwaan kleef aan' fase beland. Ze volgt me overal en klemt dan haar armpjes om mijn benen. En zodra ze iets niet mag begint ze te huilen en met dingen te gooien of ze gaat gewoon boos op de grond liggen. Ze is momenteel ook erg aan haar vader gehecht: bij iedere auto die ze hoort kijkt ze me vragend aan en zegt ze: "Papa??"

Klinkt dit gedrag één van de andere mama's bekend in de oren???
Oh en Jane, je bent vandaag uitgerekend!!! Sorry voor m'n slechte geheugen hoor, maar wanneer moest jij nu weer naar het zh? Je was laatst gestript en dat krijgt ongetwijfeld binnenkort een vervolg toch???
*Meld!* Alles rustig hier, enkels beginnen een beetje op te zetten. Schoonpapa komt dadelijk voor de finishing touch van de verbouwing (gordijnen ophangen, plintjes schroeven, etc.) en papa en zijn vrouw komen gezellig koffie drinken zometeen. Ik wou dat ik nog puf had om naar hem te gaan, heb zo'n zin om in hun zwembad te plonzen...

Meis, sterkte vandaag! En Maria, wat spannend! Heel veel succes (je bent maar 1 dagje voor mij uitgerekend, het komt echt dichtbij nu!). Jane, ik hoop dat het strippen effect heeft en ik morgen in het schema zie dat er twee babies bij zijn (hahaha, alsof ik echt verwacht dat je het schema bijwerkt als je net je kindje er uit hebt gefloept!)

Spreek jullie waarschijnlijk morgen weer! X
*Meld-met-baby-in-de-buik*

Maria, whaaaaa, spannend !!! Klinkt héél serieus. Heel veel succes vandaag !!!

Meis, sterkte vanmiddag met de crematie. Zware dag voor jullie .

Wyfke, ik denk dat kindjes het ook zwaar hebben met deze hitte. Laura is dus sinds dinsdagavond behoorlijk ziek. Gisteren hele dag 39,5 graden koorts gehad, de zieligerd. Dus ook hangerig e.d. Vannacht heeft ze goed geslapen gelukkig. Ze had nog een lichte verhoging vanochtend, dus met een paracetamol toch naar de crèche gebracht. Daar gaan ze badderen vandaag. Leuk voor haar. Ik haal haar wel vroeg op vanmiddag, zo'n lange dag vind ik wel zielig.

Tja, hier ist D-Day !

Over 10 min. vertrek ik met m'n zus naar de gyn. voor een 2e stripsessie. Vind 't heel spannend.

Ik heb vannacht van 02.15 uur tot 02.45 uur wakker gelegen van giga 'menstruatiepijn'. Deed echt zeer. Ik had goede hoop. maar na een half uur was het weg . Ik hoop maar dat 't wel wat gedaan heeft, maar dat hoor ik zo wel, bij het toucheren.

Bis später !
quote:Engelbengel schreef op 02 juli 2009 @ 10:46:

Jane, ik hoop dat het strippen effect heeft en ik morgen in het schema zie dat er twee babies bij zijn (hahaha, alsof ik echt verwacht dat je het schema bijwerkt als je net je kindje er uit hebt gefloept!)

Denk dat ik niet zo snel op de been ben als anderen, zoals Jojon en Sas, maar ja: je wéét 't niet . Zal m'n best doen, hahaha.
quote:Wyfke schreef op 02 juli 2009 @ 10:41:

Wat is het warm he? Heb dochterlief vandaag thuis gehouden van de creche maar ze is geloof ik in zo'n 'zwaan kleef aan' fase beland. Ze volgt me overal en klemt dan haar armpjes om mijn benen. En zodra ze iets niet mag begint ze te huilen en met dingen te gooien of ze gaat gewoon boos op de grond liggen. Ze is momenteel ook erg aan haar vader gehecht: bij iedere auto die ze hoort kijkt ze me vragend aan en zegt ze: "Papa??"

Klinkt dit gedrag één van de andere mama's bekend in de oren???

Jeetje Wyfke dit is een exacte kopie van Anniek (Anniek is van 30-10 dus maar klein beetje jonger dan Lucia). Echt precies hetzelfde. Alleen is ze ook nog eens heel veel aan het piepen en zeuren om van alles en nog wat. Pfoe erg vermoeind hoor. Dat boos zijn, is hier helemaal in. Gister een driftbui, voor de eerste keer. Ze gooit dan gewoon haar hoofd in haar nek, houdt haar lichaampje helemaal stijf gooit en zichzelf op de grond en gaat heel hard trappelen met haar beentjes. Eten doet ze bijna niet meer (vind ik niet erg, is toch warm weer, als ze maar drinkt) het is een gevecht op de commode om haar aan te kleden of een schone luier te geven en op het KDV bij afscheid is het alleen maar huilen. Het is inderdaad alleen maar papa voor en papa na (lekker dan) Mama is helemaal niet interessant. Ik vraag me af of het komt omdat ze de spanning voelt van de bevalling ofzo? Of misschien zoals Jane zegt het warme weer.

Maar fijn om te lezen dat ze niet de enige is (klinkt een beetje raar maar omdat ik nu lees dat Lucia hetzelfde doet, zal het wel een fase zijn)

Eigenlijk hoort dit stukje op het oct forum, sorry dames en Wyfke ik zal daar weer eens wat vaker schrijven (maar 3 forums bijhouden is een beetje veel )

En jane dikke knuffel voor jouw dochter en dat ze maar snel weer helemaal beter mag zijn.

En natuurlijk heeeeeel veel succes zometeen.
Hee is er nog plaatst tussen al die slanke dennen op de tribune? Lala zullen we samen wat van die druiven er vanaf duwen? Chica kom op meid je heb een heuse fanclub dus die moet je wel entertainen hoor!

Alle zwangeren van Juli kom op dit is ene ideale maand om in te bevallen. Je kind kan altijd trakteren op ijsjes en heeft vaak vrij op zijn/haar verjaardag! (spreek uit ervaring, was altijd blij met mijn juliverjaardag )

Voor :Maria (volgens Chica zijn de yeti-mannetjes het beste!!)
Maria, wat klinkt dat spannend en serieus allemaal! Wat grappig dat het nu gebeurt op de dag die jij en je vriend van tevoren al dachten. Heel veel succes!
Oh Shit, moet ik nog de tribune entertainen ook. Hmmmm...fff denken.

Auw auw auw ik heb weeen. Haha grapje.

Leuke entertainment????

Offuh...............

Hellup mijn vliezen zijn gebroken, maar ze is nog niet ingedaald dus ik moet liggend vervoerd worden, maar ze kunnen de trap niet met me af ,dus ik moet door de brandweer uit het raam getakeld worden????.

Wat ben ik toch een goede enterntainer zeg. Echt ik heb mijn roeping gemist geloof ik.

En inderdaad werken de Yeti mannetjes het best als weeen oproepers. Dus als jij er nu even 4 per persoon, voor ieder van het juli topic, post dan moet het goed gaan
Meld.

Ben net terug uit het ziekenhuis. Hoezo dat dan? Ik voelde toch al even wat minder en vanochtend tussen 6.30 en 9 echt helemaal niks. Ik kreeg 'm ook niet "wakker". Dus de vk gebeld en die is gekomen. Inmiddels had hij wel bewogen, gelukkig. De vk heeft gevoeld en het hartje klonk goed. Helaas is vent wel weer uitgedaald, ik wist niet dat dat ook kon.

Toen heeft ze me nog even naar het ziekenhuis gestuurd voor een echo en ctg (heet dat zo?). Daar een uurtje gelegen en ook alles prima. Zelfs een harde buik gevoeld en gezien op het papier.

Nu dus weer thuis, niks aan de hand gelukkig. Ik roep steeds: sorry, dat ik voor niks heb gebeld en iedereen roept terug: juist goed, bij twijfel altijd bellen. Dus, ik ben gerustgesteld en doe de rest van de dag lekker rustig aan. Vanavond diploma-uitreiking op school, wil ik toch even naartoe. Zo leuk om al die uitgelaten koppies te zien.

Jane: succes in het ziekenhuis.

Maria: spannend!!! Ik lees geen updates meer, dus het zal wel echt begonnen zijn nu. Succes en sterkte!

Meis: sterkte vandaag op de creamatie.
Nerwen: Inderdaad goed dat je gebeld hebt! Beter tien keer voor niks dan één keer te laat! Ik had inderdaad ook nog nooit van 'uitdalen' gehoord...hopelijk laat de mijne het uit haar hoofd!!!

En bij Maria zal het inderdaad wel menens zijn op dit moment! Spannend hoor.

Jane: succes in het ziekenhuis straks! Wel fijn voor je dat je zus erbij is, vind je niet? Gelukkig is Laura er alweer wat bovenop gekrabbeld. Arm kind, het is al zo warm en dan ook nog eens zulke hoge koorts

Meis: heel veel sterkte bij de crematie.

Chica: bedankt voor je verhaal over Anniek, ik ben gerustgesteld! Het is een fase blijkbaar! Ik schenk er maar niet te veel aandacht aan, jij ook niet? Heb het idee dat het daar alleen maar erger van wordt en dan kost het mij ook niet zoveel energie. Opvoeden komt later wel, volgens mij heeft dat met 21 maanden nog niet zoveel zin.

Engelbengel: kunnen ze je niet even meenemen naar hun zwembad? Wat heerlijk dat jullie thuis met de finishing touch bezig zijn, dat zal wel een goed gevoel geven!!!
Wyfke: kreeg net een goede tip (op het nov forum) om met begrensde controle te gaan werken bij dat soort buien. (mooi woord ) Wat inhoudt dat je ze keuzes geeft. Op de commode kunnen ze kiezen tussen liggen of staan, bij aankleden tussen die en die set enz enz. Ik vind dat wel goed klinken en ga daar eens mee experimenteren. Misschien helpt het iets.

En, pick your battles natuurlijk. Boos iets op de grond gooien mag niet van mij, een drift aanval krijgen mag best maar negeer ik. Even iets ondeugends doen mag best (bijv in haar beker drinken zitten roeren met haar handje en er brood in stoppen enzo ) enz enz. Dreinen om een koekje mag niet. Op die manier hoop ik niet de hele dag alleen maar te hoeven corrigeren.

Ja ik denk dat het bij Maria ook menes is. Ik hoop dat alles goed gaat bij je Maria. Zet hem op, zet hem op (arme ziel met die warme weer)
Zo ik ben weer terug, was wel even lekker, maar wel warm (gek he)! Kleine man nu in bed.

Maria, wat spannend!!!

Chica en Wyfke, mijn mannetje is nu ook 21 maanden en het klinkt bij mij erg bekend. Goede nieuws is alleen dat die fase bij hem nu net een maandje ofzo "over" is. Wij hadden ook de hele tijd en om alles strijd. Ik heb de keuze opties ook wel geprobeerd maar was niet altijd een succes. We hebben de driftbuien gewoon genegeerd, soms in de gang gezet als hij echt moest afkoelen. En probeer zelf dan ook echt rustig te blijven en als je weer bij hem of haar komt gewoon en rustig te praten, maar goed..... elk kindje is ook weer anders, maar dit werkte bij ons. (ik schrijf niet op andere fora....).

Jane, spannend!!

Meis, veel sterkte!
Blog meldt zich met-nog-steeds-een-baby-in-haar-buik

Chica: prima plan! Maar volgens mij is het hier nooit verplicht geweest om op iedereen te reageren (heb het wel geprobeerd, maar lang niet altijd gedaan!). Dus voor mij verandert er niet zoveel.

Meis: sterkte op de crematie.

Jane: succes op D-Day!

Nerwen: ik wist ook niet dat dat bestond ‘uitdalen’. Fijn dat je gerustgesteld bent.

Oooooo, Maria gaat me inhalen. Voorkruiper! Haha!!!! Nou, ik denk dat Maria dit niet meer leest, maar anders.... zet ‘m op! Je kan het!
Blog, bij jou dus ook nog niets aan de hand?

Wyfke en Chica, heul herkenbaar, die driftbuien en hangbuien. Zijn bijna altijd periodes, die ellendig zwaar zijn en veels te lang duren voor je gevoel.

Nerwen, goed dat je gebeld hebt hoor. Ik heb dat (samen met anderen hier) ook al een keer gehad. Beter 1x teveel gebeld dan 1x te weinig, toch? Gelukkig was alles goed !

Terug van de gyn. Ze waren bijna een uur uitgelopen....

Ik ben een beetje teleurgesteld, omdat bleek dat er de afgelopen week niets is veranderd. Nog steeds 1 cm ontsluiting, volledige verweking, maar nog steeds geen verstrijking v/d bmm. En de baby is nog stééds niet ingedaald. Ze heeft wel weer gestript, maar of het succesvol is, betwijfel ik nu. Volgende week donderdag terug komen, als ik 41 weken ben. Ik hoop maar dat dat niet nodig is !

Ik ben mezelf aan het oppeppen om met deze teleurstelling om te gaan. Ik ben het zóóóó zat .... Ik heb de hele zwangerschap gehoopt (en gedacht) dat ik (ruim) vóór vandaag bevallen zou zijn ivm de bekkenpijn. Maar goed... ik ben verder gezond, dus geen reden om in te grijpen. Op zich positief natuurlijk....

Ik ga even op bed een boek lezen.

XXX
Oh ja, met de kersverse moeders ook alles goed? Houden de baby's het een beetje uit met deze warmte?

En Maria: GO, GO, GO !!!
Jane: we gaan elkaar er gewoon doorheen slepen! Ik duim voor je dat je snel bevallen bent. Als jij dan ff voor mij duimt, dan komen we er wel?!?!
quote:blogbabe schreef op 01 juli 2009 @ 16:41:

Wooo Pippa, dan heb je wel hele dikke onderbenen gekregen, zeg. Echt vervelend! En ook pijnlijk, toch? (of is vocht vasthouden niet pijnlijk?) En deze vraag geeft al wel weer aan dat het met mij dus nog best goed gaat.

Ja dat doet pijn! M'n huid is zover opgerekt, ik wist niet eens dat dat kon! Hoewel, als ik denk aan Superdik- Superdun van gisteravond... dikke mensen worden natuurlijk ook niet zo geboren dus die groeien er ook in met alle huidoprekkingen van dien. Ik vraag me nu wel af hoe zij dat volhouden, zulke dikke benen en voeten. Gisteren bij de partnerles van de zwangerschapscursus moesten we op matjes op de grond en vriend moest me echt optakelen toen ik moest opstaan...

Randy, Jojon was voorzover ik me herinner idd niet veel aangekomen maar haar buik vond ik bepaald impressive. Die foto met het speentje voor de baby, dat was zij toch? Ik vind het sowieso ontzettend snel als je binnen een week (of twee) weer in je eigen kleren past. Daar hoop ik ook op maar ik heb er een heel hard hoofd in...

Het is vandaag best benauwd! Ik heb de indruk dat het erger is dan voorgaande dagen maar ook dat kan eraan liggen waar je woont (in welk deel van NL bedoel ik). Vanochtend al een rondje gefietst en nieuwe telefoon gekocht (oude was overleden, zo bleek toen we eindelijk aangesloten waren), ondersteek gehaald (oh goodie) en nog wat dingetjes. Misschien doe ik straks nog een poging om even in het centrum bij de braderie te gaan kijken. Zal wel niks zijn maar je weet nooit. Misschien hebben ze wel slippers in maat heel breed voor mij. Heb vriend vandaag zo ongeveer gedwongen zijn slippers aan te trekken dus ik heb nu mijn eigen striemende exemplaren aan.

Jane, wat balen dat strippen geen effect heeft gehad! Ik bedacht vanochtend dat mijn uiterste datum 29 juli is (want 14 juli bij 40 en 42+1 schijnt het maximale te zijn hier). Dat zou ik echt héél k*t vinden, dan moet ik de hele maand nog door! En dan is het bovendien vlak voor mijn verjaardag (1 augustus) en daar zit ik ook echt niet op te wachten. Ik hoop dus maar op sneller. Gezien de volle maan verhaen ga ik voor 7 juli, vriend gaat om mij onduidelijke reden voor de 12e. We zullen zien wat het wordt.

Oh ja, vandaag kwam de proefdruk binnen van het kaartje dat ik bij geboortekaartontwerp.nl had besteld. Ziet er erg goed uit, nu nog even die van geboortepost afwachten en dan een keuze maken. Hopelijk zijn vriend en ik het eens zodat de enveloppen snel besteld kunnen worden en ik kan gaan schrijven...
*meld*

hier iets beter met vriendlief. nog niet veel helaas. hij kijkt nog vreselijk zielig, maar ik heb echt de puf niet meer om heel vriendelijk en zorgzaam te zijn. moet ook telkens heen en weer vandaag. (jongens naar school, jongens van school, naar vriendje, straks weer ophalen en tussendoor nog vk: alles ok, bloeddruk prima (110/60), hoofdje zowaar iets verder gezakt.. met haar gaat iig alles ok.)

Maria: wat spannend zeg! de volgende baby wsl!!!

Jane: jammer dat er ng niets is gebeurd, als die datum ineens voorbij is en er is nog niks.. niet leuk!

verder ben ook ik jaloers op dames die nog allemaal leuke dingen doen, dat zit er hier ook niet meer in, ik ben al blij als de weer een dag door ben. en ik moet ngo steeds van alles. ziekenhuistas bv en babykleren wassen. heb gewoon totaal geen energie. en dat ukkie kan ik oo niet steeds alleen laten als ik boven iets zou willen doen..

tegelmatig harde buiken ook, vanmorgen erg regelmatig, maar gelukkigweer afegzakt, zit er nog echt even niet op te wachten.

ok, ga even met ukkepuk bezig succes allemaal met de warmte en de buiken!
Wow Miss BR wat een mooie bloeddruk! Toch nog iets positiefs in alle drukte en zo.

Maria: succes!

Ik heb soms erge kramp/pijn onderin m 'n buik, zeg maar vlak boven m'n schaambeen. En dan wel de hele onderbuik maar het lijkt niet op menstruatiekramp of zo. Ik neem dus aan dat het niets mee wee-achtige dingen te maken heeft. Gisteren strapte ik uit de au.to en toen sloeg ik ongeveer dubbel, duurde even voordat ik rechtop kon staan. Herkent iemand dit?
Zo dames hier ben ik weer ff, alhoewel ik nog geen meld plicht heb toch???

Oeiiiiiiiiii Maria spannend!!! Die is vast druk aan het baren nu...och jeeeh met deze (excuse my french) tiefus hitte.....

Jane zal even duimen dat je Maria nog verslaat.

hihihi

Al een paar dames over datum zie ik!!

Pippa, toevallig vertelde mijn vriendin gisteren precies hetzelfde over dat dubbelklappen van de pijn..... duurde helaas nog even voordat haar zoontje kwam.

Hier vanmorgen ook weer controle gehad; kleine ligt goed, doet het goed. Is al goed ingedaald. Ze schat zijn geboorte gewicht op 7 a 7,5 pond bij geboorte, bij 40 weken. Mijn bloeddruk was weer prima.

Ik heb de moed opgegeven dat er nog gestuct gaat worden voor geboorte van de kleine. Meubels komen iig dit weekend met de wieg enzo. Dus maar gewoon inrichten en ga na zijn geboorte er wel eens een leuk kamertje van maken. Tis niet anders. Vind het wel jammer. Het is voor mij de eerste en de laatste keer en had me echt verheugd op het leuk tuttellen in het kamertje...... helaas, maar er zijn ergere dingen.

Meis, ik hoop dat de plechtigheid vanmiddag niet al te zwaar is geweest voor je en dat je op een goede manier afscheid hebt kunnen nemen. Valt niet mee zoiets, zeker niet in jouw toestand met deze hitte.

Ring, las tussen neus en lippen door dat het met je vader weer wat beter ging. Goed om te lezen!
quote:Pippa71 schreef op 02 juli 2009 @ 16:35:

Wow Miss BR wat een mooie bloeddruk! Toch nog iets positiefs in alle drukte en zo.

Maria: succes!

Ik heb soms erge kramp/pijn onderin m 'n buik, zeg maar vlak boven m'n schaambeen. En dan wel de hele onderbuik maar het lijkt niet op menstruatiekramp of zo. Ik neem dus aan dat het niets mee wee-achtige dingen te maken heeft. Gisteren strapte ik uit de au.to en toen sloeg ik ongeveer dubbel, duurde even voordat ik rechtop kon staan. Herkent iemand dit?

Volgens mij een harde buik Pippa. Hoe voelde je buik aan? Als steen? En trok de pijn door naar boven of achter of niet? Ik denk dat het een harde buik is geweest. Je lichaam waarschuwt je dat je wellicht iets teveel gedaan hebt Maar het kunnen ook indalingsweeen zijn. Of is die van jou al ingedaald???

Heeeeerlijk, vriend had me overgehaald om op de fiets naar de stad te gaan en op een terras te zitten. Fietsen wordt steeds lastiger maar naar het centrum met de auto is bijna geen doen. Ik dacht, what the hell, ik wil eruit. En het was lekker om weer even op het terras te zitten. Anniek was ook mee en was heeeel zoet. Heerlijk dus. Zal morgen wel moeten boeten maar dat maakt me even niet uit.

Nog 2 dagen dames voordat het koeler wordt. Ben echt aan het aftellen

Jeetje MissBR jij moet echt hulp gaan vragen hoor want alleen al het lezen van je post maakt me vermoeid. Ik heb zon medelijden meet je. Zet ide man van je toch maar aan het werk. De vraag is namelijk wie er op dit moment meer behoefte aan rust heeft. Wie is er het minst mobiel. Ik denk eerlijk gezegd jij en niet hem. Ik zou hem dus nog deze ene dag geven en morgen weer keihard aan het werk met de kids voor hem. Zorg dat je een beetje uitrust want op deze manier aan je bevalling beginnen is ook niet aan te raden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven