Wat zou jij doen

10-06-2023 15:29 81 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriendin gaat last minute trouwen en geeft anderhalve maand van te voren een datum voor de bruiloft.
Deze datum valt midden in onze vakantie in het buitenland.
Heen en weer met de auto is qua afstand en tijd niet te doen.
Met de sneltrein kan qua tijd (slapen in de trein) maar kost circa 400 euro.
Het kost ongeveer 2 a 3 dagen vakantie door de treinreis. Afhankelijk van wanneer we terug kunnen komen er nog overnachtings kosten bij.

Ik weet niet goed wat wijsheid is en wil kijken of niet ergens een rare kronkel heb zitten.

Zou jij wel of niet gaan?

Totaal aantal stemmen: 209

Wel gaan en wel envelop cadeau (2%)
Wel gaan, geen envelop cadeau (0%)
Niet gaan (97%)
stoutehond wijzigde dit bericht op 10-06-2023 15:33
8.13% gewijzigd
babbeleo schreef:
10-06-2023 18:41
Duidt die vriendin eens joh, is dat net zo'n stoute hond als jij of een vage bekende van de bridge avond?
Voor mij is ze een goede vriendin, geen bestie of kennis. Ze was daadewerkelijk wel verdrietig toen ik zei dat ik op vakantie ging. Het was de enige dag dat al haar familie kon, dus daarvoor is ze gegaan. Wat ik heel goed begrijp.
Wissewis schreef:
10-06-2023 18:05
BFF beter :-D ?
Zeker, mits alle betrokkenen onder de 20 zijn
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
No brainer: niet gaan. Te grote impact op je vakantie qua tijd, geld en geregel.
Stoutehond schreef:
10-06-2023 18:47
Voor mij is ze een goede vriendin, geen bestie of kennis. Ze was daadewerkelijk wel verdrietig toen ik zei dat ik op vakantie ging. Het was de enige dag dat al haar familie kon, dus daarvoor is ze gegaan. Wat ik heel goed begrijp.
Nou dat wordt dan obligate afzegging en dat je haar een heeeele fijne dag toegewenst.
Kan ik die ene stem in de poll nog intrekken?
Murgatroyd schreef:
10-06-2023 18:48
Zeker, mits alle betrokkenen onder de 20 zijn
Hartsmattie wordt het dan dus.
NightNurse schreef:
10-06-2023 15:38
Optie 4: Niet gaan en een mooi cadeau sturen.

Als je midden in de zomervakantie trouwt en dat niet al minstens een half jaar van te voren hebt doorgegeven, kan je ervan uitgaan dat er mensen op vakantie zijn. Met de mensen die je echt heel graag op je bruiloft wil hebben, moet je de datum even afstemmen. Gezien het feit dat je vriendin dat niet gedaan heeft, blijkt dat jouw aanwezigheid niet bepalend is voor het slagen van het feest en kan je dus best wegblijven. Maar omdat het wel een goede vriendin is, zou ik een mooi, persoonlijk cadeau regelen.
Precies dit. Maar misschien zonder de aanname dat je niet bepalend bent. Misschien is vriendin impulsief en heeft ze het echt pas net bedacht.
En dat is oké, maar als consequentie kan dan misschien niet iedereen.

Een mooi cadeau sturen en na de vakantie de foto's bewonderend bekijken.
frambozentaartje schreef:
10-06-2023 17:06
Niet gaan en voel je er niet bezwaard over. Als het bruidspaar zo kort op de bruiloft uitnodigingen verstuurt, gaan ze er vast niet van uit dat alle genodigden kunnen komen.

Mooi cadeau sturen goed idee idd.
Misschien is het wel een financieel gedreven maatregel om in de zomer te trouwen. Bepaalde kosten blijven hetzelfde, maar de catering is een stuk goedkoper als er maar weinigen komen.
Dan moet het maar zoals het kan
babbeleo schreef:
10-06-2023 18:57
Hartsmattie wordt het dan dus.
Ben jij nog onder de twintig?
Zijn er veel vrienden van je al getrouwd?
Stoutehond schreef:
10-06-2023 19:51
Ben jij nog onder de twintig?
Zijn er veel vrienden van je al getrouwd?
Ik heb meerdere kinderen onder de 20.

Sommige vrienden zijn aan hun tweede leg en derde huwelijk bezig. Een enkeling nog niet getrouwd, waaronder mijn HARTSMATTIE
babbeleo schreef:
10-06-2023 19:58
Ik heb meerdere kinderen onder de 20.

Sommige vrienden zijn aan hun tweede leg en derde huwelijk bezig. Een enkeling nog niet getrouwd, waaronder mijn HARTSMATTIE
Ik heb je gestaft
Murgatroyd schreef:
10-06-2023 20:12
Ik heb je gestaft
Betekent dat nog wat tegenwoordig of is dat een administratief iets, zo van 'waarvan akte'?
Afbeelding
tv-icoon schreef:
10-06-2023 19:27
Misschien is het wel een financieel gedreven maatregel om in de zomer te trouwen. Bepaalde kosten blijven hetzelfde, maar de catering is een stuk goedkoper als er maar weinigen komen.
Ja dat zou kunnen, lijkt me niet zo'n waterdichte manier van budgetteren.
Misschien hebben ze opeens haast of hebben ze geen zin in een lange aanloop (moeders die dromen van dochter in hun vermaakte jaren '80 horror-bruidsjurk, zijn ze klaar met vrijgezellenfeestjes, ik kan wel wat dingen verzinnen die een mens wil vermijden) en nemen ze op de koop toe dat niet iedereen kan.
6 weken is op zich de traditionele tijd voor een uitnodiging voor een bruiloft of een bigi jari. Maar als het feest in de vakantieperiode valt zou het wat eerder mogen. Of de bruid in kwestie houdt er rekening mee dat veel mensen niet komen opdagen. Scheelt ook in de kosten natuurlijk.
Ik zou in beginsel niet gaan.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
tv-icoon schreef:
10-06-2023 19:27
Maakt toch niets uit, wat de reden is.
Als je zo'n periode uitkiest op het laatst weet elke debiel dat mensen dan misschien niet kunnen.
Jaja.
Niet gaan en cadeau sturen.
Murgatroyd schreef:
10-06-2023 20:12
Ik heb je gestaft
:rofl:
Als het niet op een redelijke manier mogelijk is, niet gaan.

Wel een mooi kado (of genereuze bijdrage) zijn ik doen, en evt een gettogether vooraf (voor je vakantie, of juist achteraf) plannen, om ruimte te maken voor haar verhalen over deze happening en je betrokkenheid te tonen.

Heb dit wel eens gehad maar dan doordat twee vriendinnen tegelijk trouwden (kenden elkaar verder niet en zijn gelijkwaardige vriendschappen). Toen had ook degene die laat was met uitnodigen pech (maar wel een mooi kado, aanwezigheid bij vrijgezellenfeest etc)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Ik zou niet gaan maar wel een kado geven. Maar das geen optie blijkbaar?

Als je last minute oete irganiseert dan calculeer je in dat er mensen niet kunnen en dat is dan jammer maar helaas. Maar ik zie geen reden om haar geen kado te geven? T is toch je vriendin.
Andersom schreef:
10-06-2023 16:00
Kun je nog annuleren?

Hangt een beetje af van de relatie maar ik zou (als het niet veel extra kost) mijn vakantie wil willen verzetten voor zoiets.

En anders zou ik dus niet gaan. Ik kreeg een save-the-date voor mogen in mijn vakantie nadat alles geboekt en betaald was. Ik boekte in mei voor juli/augustus, dus was ook kort dag. Kan wel iets schuiven maar dit ging echt niet lukken. Helaas dus...
Ik zou echt voor geen een vriendin mijn vakantie annuleren als ze 6 weken van te voren hun bruiloft aankondigen. Hadden ze t maar eerder moeten vertellen.
oudebaas schreef:
10-06-2023 20:38
6 weken is op zich de traditionele tijd voor een uitnodiging voor een bruiloft of een bigi jari. Maar als het feest in de vakantieperiode valt zou het wat eerder mogen. Of de bruid in kwestie houdt er rekening mee dat veel mensen niet komen opdagen. Scheelt ook in de kosten natuurlijk.
Ik hen nog nooit korter dan een half jaar van te voren een "save the date" opnerking gekregen voor een trouwerij.

Ik ga binnenkort zelf trouwen en ondanks dat ik weinig mensen uitnodig en niet in de zomervakantie ga trouwen ga ik t echt langer dan 6 weken van te voren aankondigen.
oudebaas schreef:
10-06-2023 20:38
Er was geen save the date. Die verstuur je normaal gesproken minimaal een half jaar van te voren.
Ze weten pas ook zelf 6 weken van te voren dat het deze datum word.
Ik zou geen beslissing nemen en in mijn vakantie kijken of ik zin heb om even heen en weer te reizen.
coderood schreef:
10-06-2023 21:51
Ik zou niet gaan maar wel een kado geven. Maar das geen optie blijkbaar?
Ik denk dat die envelop het cadeau is? Maar inderdaad kan er in de poll niet worden gestemd voor ‘niet gaan, wel een envelop sturen’, dus misschien is zo’n envelop not done als je niet persoonlijk aanwezig bent?

Ik ken deze regels niet, maar ben er wel benieuwd naar…
Ik zou niet gaan, en wel een cadeau sturen.

Ik geef per definitie geen geld bij een bruiloft, en in een geval als dit dus ook niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven