Warmte

02-07-2009 10:20 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om even een duidelijk beeld te creëren, het is nu kwart over tien en het is hier binnen 27 graden...

We hebben een aantal ventilatoren binnen staan, de achterdeur staat lekker open en de kleine ligt nu alleen in z'n luier in de box. Maar toch heeft hij het erg warm. Ik vind het vrij moeilijk om er achter te komen hoe ik hem een beetje af kan koelen. Voor ons is het natuurlijk iets makkelijker, wij pakken gewoon een koude douche ofzo

Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren en hoe jullie je kleintje een beetje koel houden?
Lauw badje, lekker!
Hoe oud is de kleine? Als hij/zij al kan zitten kun je hem/haar toch ook in een badje zetten, en als hij/zij kleiner is dan lekker af en toe met een koude washand wassen.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
hihi Janne, je foto doet heel anders vermoeden

Vooral veel water laten drinken en zorgen dat hij afkoelt door met een washandje af te vegen inderdaad!
Hij is nu drie maanden. Zelf rechtop blijven zitten lukt nog niet...

Maar met een beetje ondersteuning moet dat natuurlijk wel lukken!
Met drie maanden is een washandje waarschijnlijk het handigst. En let ook op de ondergrond waar je hem op legt (geen synthetische materialen), en af en toe even op zijn buik zodat zijn rug af kan koelen.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Toen was het inderdaad iets kouder Ingmagh!

Ik geef tussen de voedingen ook gewoon water en hij vindt het heerlijk!
Lekker naar buiten in de schaduw, daar is het vaak koeler dan binnen. Vooral bomenschaduw is koel. Campingbedje naar buiten mikken en baby erin.
Sarah Scott, we hebben helemaal geen schaduw achter het huis... En om voor het huis te gaan zitten is ook niet echt een optie...
Je kunt toch schaduw maken?! Zet een parasol neer of knutsel, bij gebrek daaraan, zelf iets in elkaar. Ik heb wel eens een doek over twee schuttingen gespannen bijvoorbeeld.
The time is now
Zou kunnen, maar het is nu achter het huis 35 graden. Loopt alleen nog maar op (heb de zon vanaf elf uur tot een uur of negen achter het huis), dus ik denk niet dat dat heel veel uitmaakt.
Dan weet je dus wat je te doen staat; als de sodemieter wat fijne bomen planten
In een tuin waar geen schaduw is, is het bij deze temperaturen zelfs in de (zelf gemaakte) schaduw nog warm.

Dan lijkt me binnen houden wat lekkerder.
Nog wel een tip trouwens, zorg wel dat je kindje niet op de tocht ligt met al die ventilatoren! Denk dat je het al wel zelf had bedacht, maar toch
ventilator niet op baby richten iig (kan baby ziek van worden).

Je zou kunnen overwegen de ventilator te richten op een bakje met ijsklontjes. Dan koelt de lucht in z'n algemeen wat af. Als je de ruimte klein houdt, blijft de wat koudere lucht langer hangen.
Precies Jonna, temperatuur loopt op tot bijna 40 graden. Wel of geen gemaakte schaduw, veel te warm!

Zal manlief vanavond vragen om bomen te planten!

Niet dat hij daar op zit te wachten om lekker in bijna 40 graden een boompje te planten..., maar ik zal hem eens lief aankijken!

Hij ligt sowieso niet in de tocht, had ik inderdaad al zelf bedacht
Kun je niet beter alleen 's ochtens vroeg en 's avonds laat (als het buiten nog fris is) de deuren en ramen openzetten? Doe ik hier thuis ook, overdag probeer ik t zoveel mogelijk dicht te houden, eventueel gordijnen sluiten op de plekken waar de zon echt naar binnen schijnt. Dan blijft t bij ons lekker koel in huis.
Ja zeg, je man moet er wel wat voor over hebben hoor!

Kan je niet lekker zelf op je kont in een zwembadje crashen en je baby lekker een beetje laten spelen/liggen/zitten bij jou?
Handig, met die ijsklontjes! Alleen moet ik ze dus nog maken... Tegen de tijd dat ze klaar zijn, is de ergste hitte weer voorbij

Achterdeur staat open, gordijnen zijn dicht, maar nog steeds lekker warm in huis...

En manlief moet óók het zwembad nog op zetten... Hij krijgt het nog druk!
misschien zelf het zwembad opzetten?
Mwah... ben er niet te beroerd voor, maar het is zo'n ding van 3 meter doorsnee...
Ja die hebben wij ook, nou en? Ff rand opblazen, laagje water erin, klaar....

Enneeh waar woon je? Heb nog wel een ijsblokjesvoorraad voor je
En misschien een rompertje aan doen, zodat het transpiratievocht wordt 'opgevangen'?

En is er niemand in de buurt die zou kunnen helpen met het opzetten van het bad?
Ik Zit op een post en hier is het nog heter drama gewoon moet nog tot 2 uur .
Het is zo'n ding die je met van die buizen in elkaar moet zetten... Er valt aan dat hele ding niets op te blazen.

Nou Jonna, als je je verveelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven