Warmte
donderdag 2 juli 2009 om 10:20
Om even een duidelijk beeld te creëren, het is nu kwart over tien en het is hier binnen 27 graden...
We hebben een aantal ventilatoren binnen staan, de achterdeur staat lekker open en de kleine ligt nu alleen in z'n luier in de box. Maar toch heeft hij het erg warm. Ik vind het vrij moeilijk om er achter te komen hoe ik hem een beetje af kan koelen. Voor ons is het natuurlijk iets makkelijker, wij pakken gewoon een koude douche ofzo
Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren en hoe jullie je kleintje een beetje koel houden?
We hebben een aantal ventilatoren binnen staan, de achterdeur staat lekker open en de kleine ligt nu alleen in z'n luier in de box. Maar toch heeft hij het erg warm. Ik vind het vrij moeilijk om er achter te komen hoe ik hem een beetje af kan koelen. Voor ons is het natuurlijk iets makkelijker, wij pakken gewoon een koude douche ofzo
Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren en hoe jullie je kleintje een beetje koel houden?
donderdag 2 juli 2009 om 11:49
Janne.. same here: tuin op het zuiden zonder schaduw. Fijn is om de gevel en stenen in de tuin goed nat te sproeien met de tuinslang, dat koelt even enorm af. Kun je echt niets fabriceren met een beetje creativiteit en tenstokken/laken etc? Bij van die camping-shops kun je allerhande lichtgewicht luifeltjes kopen die je kunt opzetten. Trek je zoontje wel iets duns aan, op de blote huid is altijd warmer.
Computer says nooooo
donderdag 2 juli 2009 om 11:59
donderdag 2 juli 2009 om 14:06
donderdag 2 juli 2009 om 14:35
Ik heb een tuin op het zuiden en daar is het dus net als bij jou, ontzettend heet. 's Ochtends zet ik alles open aan de voorkant, dus slaapkamerramen, badkamerraam maar ook hier beneden het raam van de keuken helemaal en gaan achter de gordijnen en alle ramen en deuren dicht. Die situatie is nu nog steeds zo, en we (ik en mijn 2 zoontjes) zijn dus de hele dag nog niet in de tuin geweest (wel vanmorgen gewoon weggegaan, maar dus niet in de tuin gespeeld/gezeten). Als ik straks thuiskom van dochter van school halen draai ik alles om, de zon draait dan over het huis heen, heel langzaam, en gaat op de voorkant verder staan branden. Dan dus aan de voorkant alles dicht en aan de achterkant alles open. Werkt heel goed, hier in huis blijft het aardig koel. Wel dus je achterdeur dichtdoen en niet alleen je gordijnen, anders blijft de warme lucht alsnog naar binnen stromen!
Succes!
Succes!
donderdag 2 juli 2009 om 19:42
Ik weet niet of je airco hebt in de auto, anders kun je natuurlijk ook nog een stukje gaan rijden voor de afwisseling. Of baby in de kinderwagen en dan lekker in de schaduw ergens gaan lopen. (Bos of park ofzo). Een minibadje kopen bij de Zeeman en daar lekker in gaan zitten. Pff meer weet ik zo even niet.
donderdag 2 juli 2009 om 19:56
Hier ook zo lang de zon op de ramen en tuin staan. enige wat hier helpt is alles dicht houden!!! En als ik de keukendeur open heb dan doe ik de deur van de keuken naar kamer wel nog dicht. Zo blijft de warmte tenminste grotendeels buiten. En pas als het buiten koeler wordt dan gaan ramen en deuren pas open. Binnen momenteel 26 graden maar buiten toch nog warmer. Meestal dus pas 's avonds na negenen staat alles open.
ventilators helpen mijn inziens niet voor deze hitte. Warme lucht blijft toch hangen, waait alleen wat rond. Is voor je kindje niet goed.
Verder goedkope parasol en badje kopen waar je kindje lekker kan afkoelen. Maar emmer kan toch ook nog ipv een tummytub!
Bij ons is het ook lekker in badje (hij is bijna 11 maanden) spetteren. Die van mij heeft trouwens wel altijd nog rompertje aan. Anders zweet hij volgens mij nog meer (als hij niet in badje zit).
Succes!
ventilators helpen mijn inziens niet voor deze hitte. Warme lucht blijft toch hangen, waait alleen wat rond. Is voor je kindje niet goed.
Verder goedkope parasol en badje kopen waar je kindje lekker kan afkoelen. Maar emmer kan toch ook nog ipv een tummytub!
Bij ons is het ook lekker in badje (hij is bijna 11 maanden) spetteren. Die van mij heeft trouwens wel altijd nog rompertje aan. Anders zweet hij volgens mij nog meer (als hij niet in badje zit).
Succes!